globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: A znova olej!...
Zdar, mám možnost levně koupit olej Eneos 15w50, esterová syntetika JASO MA/API SL. Hlavně mě láká cena a to, že je to japonský a co je japonský to je dobrý
Máte s ním někdo zkušenost?

Když uvedete NE, napište proč!

Stupidní, nevěcný a nicneříkající připomínky budu mazat. Komu se to nelíbí, klikněte na tlačítko zpět, a znovu sem nechoďte.

Naposledy editováno 05.05.2013 22:59:22
Anketa: Má Eneos dobrý olej, nebo jsou oleje lepší?
Ano
25%
6
Ne, proč?
75%
18

(reakce na) A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2013 v 23:12 | Nahoru | #1
xBaryk> máš motorku z doby kdy JASO nebyl ještě zavedenej standard. OW20 pro závodní stroje protože zvyšuje výkon motoru, nižší odpory kvůli nižší hustotě. Zároveň ale kvalitu a vhodnost oleje nemůžeš poměřovat jen viskozitou, naopak bych řekl že je to jedno z posledních kritérií. Takhle bych mohl polemizovat skoro o všem cos napsal, už jen proto že na to není jednotný názor. Proto píšu že je to v podstatě jen o tý víře a nějakym rozumnym základním výběru. Jestli ti používání 15W50 zkrátí nebo prodlouží život motoru o 20 tis, máš šanci to někdy poznat? Navíc stejně tak můžeš životnost ovlivnit když budeš používat polosyntetiku nebo plnou.

e: koukám že už jsi to o viskozitě psal ...

Naposledy editováno 04.05.2013 23:13:54

(reakce na) A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 09:25 | Nahoru | #2
xBaryk> technickej list už mám, můžeš si porovnat viskozitu s ostatníma. Jinak kdybych neměl léty osvědčenej olej kterej nemám důvod měnit, klidně bych ho zkusil.

Odkaz

A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 12:24 | Nahoru | #3
No jasně, když tu byla diskuse o falešných olejích v litrových flaškách a došlo to až tak daleko, že (jiní) diskutovali o tom, zda se snáz seženou nepřetržené špunty na lahve nebo nepřetržené špunty na sudy, tak je to snad jasné.
Ne všechny servisy, kde kurví motory, to dělají tím, že vymění půlku náplně a účtují celou. Taky lijí ze sudů značky A olej značky B. Jsme v ČR, to není nic proti nikomu a jeho podomnímu prodeji oleje.
Padělaný může být olej v lahvi stejně jako v sudu.
1. Některé dobré oleje, např. Enil, nejsou v ČR vůbec známé a to neznamená, že jsou špatné.
2. Mezi oleji se stejným označením např. 10W40 jsou VELKÉ rozdíly v kinematické viskozitě při pokojové teplotě a pracovní teplotě v motoru. Tohle byste měli řešit, ne "kolik W kolik"

1 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 15:45 | Nahoru | #4
xBaryk:Klidně Eneos použij.30let požívám oleje Mobil.Co se začal vrábět Mobil1 používm v autech 5W-50 a v motorkách a čtyřkolkách Mobil1 15W-50.Dnes jsem měřil po projížďce infra teploměrem teplotu oleje a měl102°c.Minulý léto v pařákách nebyl problém i 120°c.A to jak v Transalpu i Yamaze WR 250R a Yamaze Raptoru.Takže na tyto teploty 10W-40 není žádná.Teď mám v motorkách i ve čtyřkolce Eneos 15W-50 a v autě 0W-50.V motorkách jsem sím zatím najel okolo 300km a v autě něco přes 3000km.A zatím ve srovnání s Mobilem plus mínus na stejno.Vyzkoušel jsem v životě mnoho značek olejů a Mobilu nic nesahalo ani po kotníky.Tak jsm zvědav jak na tom budu z Eneosem ale zatím je brzo dělat závěry.Přinejhorším se vrátím k Mobilu.

3 reakcí na tento příspěvek A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 20:09 | Nahoru | #5
Eneos je naprosta spicka, a ty kecy tady tech mistru, ktery ten olej v zivote nepouzili jsou jen vykriky do tmy. Pouzival jsem tento olej nekolikrat, ve velmi zatezovanych motorech a vzdy to bylo vsechno v poradku. Rekl bych, ze je mnohem lepsi nez tady modla oleju Motul.... Bezproblemu do toho jdi. Jen me dostals tou cenou, protoze tento olej vetsinou patri mezi ty nejdrazssi... Hodne je pouzivany v Australii, jak rikam nikdy zadny problem.

(reakce na) A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.5.2013 v 21:07 | Nahoru | #6

xBaryk píše: Tak chci lepší olej než 10w40, ten je sice dostačující ale 15w50 lepší, u nás teploty, zejména v létě pod -20 nepůjdou , ale větší větší teplotní zátěž je akorád k dobru.
No a hlavně jde o to, že je to esterová syntetika (tedy ta nejlepší).
V manuálu mám uvedeno 10w40 API SF/SG, což ale nechápu protože to byla právě japonská čtyřka, která založila specifikaci JASO.
Lákává cena je pro mě 180 kaček za litr. Minule sem bral castrol litr za 350... (Nekupoval sem osobně, lil mi ho tam někdo (servis))



10W40tek pod 2 kila si muzes koupit celou radu vcetne toho castrolu co te posledne stal 350 kacek. Kdysi jsem si delal seznamek. Ted treba jezdi (na okruhu) moje prskafka Repsol za 189 kc/l a jak si chrochta .

Edit: Z oleju se dela porad strasna veda, pritom podstatny v prvni rade je, aby byl olej pritomnej, a v druhy rade aby se motor dostal setrne na pracovni teplotu. Zbytek sou detaily pod rozlisovaci schopnost kohokoli. Ale zas je ve forech kde se resi jestli je kyselejsi olej na jare nebo na podzim, jestli je 40 horsi nebo nepsi nez 50, a cim chcipat motorky celkem sranda

Naposledy editováno 05.05.2013 21:59:28

A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2013 v 09:46 | Nahoru | #7
xBaryk: Rozdil mezi SAE 30 / 40 / 50 je ve viskozite pri teplote 100 stupnu, a jde jako vzdy o rozmezi. Tabulku si dohledej. Opakovane pises sae W50 coz je nesmysl, je sae 5W, 10W pro "zimni vlastnosti", a sae 40, 50 pro "letni vlastnosti".

Zjednodusene receno cim vyssi cislo tim viskoznejsi (hustsi) olej je. To ma tyto dusledky:

1/ Viskoznejsi olej zpusobuje vetsi ztraty,zvlast u vysokootackovych motoru. U stabilaku je to fuk Ted je otazka komu jde o (jednoho) kone navic ?

2/ Viskonejsi olej je odolnejsi pri vyssich teplotach (zvlast u vzduchem chlazenych motoru, a motoru s velkou pistovou rychlosti - 2V atd) na trhani olejoveho filmu.

3/ U motoru s vetsimi vulemi muze viskoznejsi olej omezit spotrebu oleje.

Konstrukce kazdeho motoru je jina. Chlazeni vzduchem / olejem, a velke pistove rychlosti vyzaduji (obecne receno) vyssi viskozity -> Ne nadarmo ducati predepisuje SAE 50. Totez u KTM, a nebo krosovych jednovalcu.

Vetsina vyrobcu, zvlast u ctyrvalcu i vysokootackovych predepisuje SAE 40. Opet, vedi proc.

Honda u nekterych svych motoru dokonce predepisuje spatne sehnatelne SAE 30.

Presto jsem skalopevne presvedcen, ze velka vetsina motoru bude spravne fungovat s libovolnym soucasnym olejem SAE40 nebo 50. A treba mi zustava rozum stat nad lidma, co na okruhovku vesi uzke retezy, cpou tam vyfuky, powercommandery, ladi to, a pak tam nacpou sae 60 protoze je to vic adidas ...

Naposledy editováno 06.05.2013 09:47:25

(reakce na) A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2013 v 00:39 | Nahoru | #8

FrankySS píše: Sice olejům moc nerozumím, dycky jsem se řídil doporučením výrobce, ale zpochybňovat a hádat se s prackarem, který s oleji pracuje, má je vyzkoušený, ví jak fungují a co značí, a ty kterej sis něco málo přečetl na googlu je blbost... Hádat se můžeš se mnou, oba víme velký hovno, ale já se řídím tím, co soudruzi k té motorce doporučují, kdežto ty zkoušíš něco neznámýho, když se dá v pohodě za ty prašule sehnat známá, kvalitní, odzkoušená značka. To je něco jak nafta, budeš do novýho nafťáka zkoušet kvalitu nafty v JZD protože stojí o korunu levnějc za litr? Nebo natankuješ na Benzině, kde nikdy nebyl problém?



To tvoje přirovnání na konci příspěvku je trochu mimo, když v JZD maji už dávno nejlepší naftu, protože ty jejich dnešní mašiny a traktory jsou na tom technologicky líp jak segment osobních aut a žádnej rozumnej zemědělec si nedovolí zkurvit kombajn uprostřed žní, potažmo, když ho má pronajatej za těžký prachy.
Nevidim jedinej rozumnej důvod proti, když někdo jako já, vyjíždí v červnu a motorku uklízí v září, proč by si nemoh dát do motorky, která má nalítáno 50k+ místo 10W40, 15W50, obzvláště když má v manuálu rozsah viskozit, který to umožňuje a danou minimální výkonnostní třídu. Nemluvě o tom, že když výrobce navrhne motorku v roce 1996, prodá jí v roce 2000 a vy řešíte, jakej olej v roce 2013 koupit, když se mezitim co 2 roky vyměnila technologie výroby a posunuly všechny standarty, to mi přijde naprosto ujetý. Kdo nezkusí a nediskutuje, tak se taky nic nedozví a pak může akorát omílat, že leje 30 let do motorky furt to samý a tim to asi končí. Tahle varianta nalejt, co ti píše výrobce, tu je a vždycky byla a tudíž je to připomínka úplně k ničemu asi jako že přijde po zimě jaro. Na to se tazatel neptal.

Dej si tam tu 15W50, na ničem to nepoznáš a za rok jí tam naleješ třeba znova a nebo najdeš něco jinýho. Cena není zrovna super, resp. kterejkoliv jinej olej tě vyjde na náplni o 150Kč dráž, tak to není tak šílený, abys to bral jako kritérium. Kupoval jsem teďka Motul 15W50 za 250/l, dá se sehnat i za 230, ale když má člověk rodinu a náročnou práci, koupí to, co má při cestě z práce a neřeší. Na značku nekoukej, leju do auta za posledních 80k km už sedmou značku oleje a motor má 250k (benzín) a nemusim dolejvat žádnej olej do výměny, nekouří, kanály jak zrcadlo a to jezdí denně 2x15km po Praze. Nejhorší byl paradoxně předepsaný origo Ford 5w30, to pro ty, kteří povídaji, že nalej, co ti přikazuje a strčí pod nos výrobce. Zvyklej kontrolovat olej po 3 měsících jsem přišel k autu a olej už nebyl ani na měrce, další náplní 5w40 jinýho výrobce se to vrátilo zpátky a zase nedolejvám ani deci. Kdybych dal na podobný pindy na ford fóru ohledně olejů jako tady, tak si kupuju místo jednoho kanystru druhej na dolití a dělal bych rozborku a měnil kvůli tomu gufera na ventilech. Jestli nemáš pochybnosti a jsi rozhodnutý, nalej to tam.

Tady jsem si přečet pindy o tom, že do TL nesmí přijít Castrol R1 kvůli spojce, atd. Na německym fóru psali přesně opačně, že to vůbec nemá vliv a normálně to jezdí jako na každej jinej. Protože jsem kupoval asi 7 kanystrů pro lidi z práce, tak jsem ho měl ve slevě za 160/l v eshopu. Koupil jsem, nalil jsem, spojka neklouzala a neklouže, olej to žere stejně jako předešlej motul a nestalo se nic. Používej hlavu a buĎ trochu odvážnej, na konci sezóny nám napíšeš jak to dopadlo.

A znova olej!...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.5.2013 v 01:05 | Nahoru | #9
Osobní zkušenost s touhle značkou nemám ale když vidím ročník tvé motky tak bych se toho určitě nebál.Vlastnosti dnešních olejů dávno překonali požadavky starších motorů.Po koupi Bandasky jsem taky řešil klasické a na Motorkářích trefně označené časté témata:Jaký olej,kůže nebo textil... Přečetl toho fakt hodně a nakonec,po vzoru starších liju předepsanou viskozitu,dodržuji intervaly a motka přede jako kotě.Navíc přes zimu se dá sehnat olej za super cenu a nebál bych se nějaké degradace přes zimní období.Musím se zastat prackarre,má kvalitní názory a nebral bych je na lehkou váhu.Ví o čem mluví a urážkama nic nedocílíte.Někdy je to tady jak na trhu,sezona začala tak si ji všichni koukejte pořádně užít a přestaňte s těma narážkama a handrkováním.Takže za mě jdi do toho Eneose...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 2 11.5.2024 v 20:01 combust
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist