jinak to bude asi tím že jedeš takovou kudlu že se ti gumy roztopí, zahřátím změkne rám... ...
a nemáš třeba v háji ložisko kola?...guma sjetá do špice ...a dělá to i za studena jen si toho tak nevšímáš...
mě po každe rapido jízdě příjde že při 50km/h stojím a taky že motorka má hlučnější zvuk motoru ...to nám prostě hrabe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu
RoadRunner píše: máš obráceně danou přední gumu
Nemá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu
Nitrak> co je to za gumy? Vyrobce?
Frank.N.Stein píše: FiZzeR> na fotce avatara ma kazdy kolo obuty jinak.. Stejnej vzorek na obou pneu ale rotace protibezna?
Nitrak> co je to za gumy? Vyrobce?
Jsou to Michelin Pilot Road 2 pokud mě oči neklamou a má je nasazené správně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu
Frank.N.Stein: na fotce avatara ma kazdy kolo obuty jinak.. Stejnej vzorek na obou pneu ale rotace protibezna?
To je snad běžné a naprosto v pořádku Když se zamyslíš, nejspíš i sám pochopíš, proč to tak je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu
Opacne nasazenou gumu ze "znackovyho" servisu uz jsem na motorce videl.
To nitrak: kamosuv Bandit takhle balancoval kvuli predni pneu sjety do strisky. Ale tohle "prepadavani" ze strany na stranu se delo i na studeno. Nova pneu to uz nedela.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu
A dokonce pokud je pneu "univerzál", tj. není označená jako "front" že je určená pro přední kolo, dává se na předek šipkou otáčení dozadu! Není to chyba, má to tak být. Takže pokud to byl tenhle případ, dal ji značkový servis naprosto správně. Hodně lidí tohle neví.
A jinak k ty opacne nazuty pneu. To byla 21 na predek endura. Chyba servisu kterou uznali, ale de facto majitel na ni najel 1000 kilometru nez to zacal resit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu
1100Virago píše: Frank.N.Stein: Ona "opačně" patří. Jde o to, že zadní pneu má vytlačovat vodu při akceleraci, kdy je nejvíc zatížená, zatímco přední při brždění. Proto musí být smysl drážek opačný.
A dokonce pokud je pneu "univerzál", tj. není označená jako "front" že je určená pro přední kolo, dává se na předek šipkou otáčení dozadu! Není to chyba, má to tak být. Takže pokud to byl tenhle případ, dal ji značkový servis naprosto správně. Hodně lidí tohle neví.
hele sorry, asi jsem debil, ale nechapu to.. obe kola se toci pri jizde stejnym smerem (to bych rekl, ze bude neoddiskutovatelny fakt), nicmene ucelem drazek, je odvezt vodu pryc.. Ven je tlacena pri kontaktu daneho kousku pneu s vozovkou a voda unika cestou nejmensiho odporu, tj drazkou vzorku, a mela by byt vedena mimo pneu.. V jeho pripade, je u predni sprcky vedena do stredu pneu.. a je jedno, jestli pridavam nebo brzdim, proste netece ven, ale dovnitr.. Idealnejsi pro predstavu je Eagle F1 , princip uplne stejny, jako na jeho vzorku.. A videl jsi, ze by si na predek davali obracene?? Se zadokolkou se to da prenesene pouzit na auta zrovnatak (prenaseni vahy akcel.vs brzdeni, samozrejme ne v tech samych rozsazich)..Zajimala by me vic ta tvoje teorie..
Naposledy editováno 20.04.2013 16:51:50
Pro pochopení "selským rozumem" si zkus představit protáčející se zadní kolo při akceleraci - drážky vedou vodu ven.
A hypoteticky při brždění "protáčející se" a prokluzující přední kolo (představ si jako kdyby mělo vlastní náhon v opačném směru) - pokud je guma obráceně, tak drážky vedou vodu opět ven.
Asi to nevysvětluju moc jasně, ale můžu se pokusit nakreslit obrázek.
Samozřejmě se jedná pouze o případ, kdy je pneu označená jako REAR montována dopředu.
Naposledy editováno 20.04.2013 19:34:04
představ si vzorek jako jednoduchý šíp.
U zadního kola při akceleraci a protočení kola je šíp ve směru otáčení kola a voda je tedy vyhazována na boky.
U předního kola, pokud bude šíp stejně (tzn. ve směru otáčení kola) tak při brždění (představ si přímo zablokování a prokluzování kola) dojde k nahrnování vody pod pneu.
Proto musí být přední šíp otočen proti směru otáčení.
Naposledy editováno 20.04.2013 20:06:18
3 reakcí na tento příspěvek po svižné jízdě nedrží stopu
Zkrátka to tak je a buď to pochopíš nebo to nech koňovi
Využití této osvědčené vychytávky je v podstatě důležité u "exotických" moto, kde je problém sehnat nějaký speciální rozměr nebo speciální směs. Například u závodních veteránů.
U běžných moto je to v dnešní době stejně OUT. Pneu se vyrábějí buď univerzál nebo front/rear a nic není třeba řešit.
George22 píše: ... jak se přední guma chová při normální jízdě bez brždění, ...
Jde o to, že na mokru je podstatně důležitější, jak se přední guma chová při brždění - nikoli při normální jízdě. Kromě toho - při normální jízdě u předního kola nedochází k prokluzu a tudíž směrování drážek netlačí vodu pod pneu, ale voda se jen vytlačuje z plošek do drážek. Při normální jízdě je pro stabilitu na mokru v přímém směru mnohem důležitější obvodová přímá drážka (drážky).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat | Okin1 | 11 | 6.11.2023 v 23:51 2stroke |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat | R.a.F | 5 | 2.11.2022 v 19:53 assassin |
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat | Malibu86 | 10 | 7.1.2021 v 14:20 vopák |
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat | Kalich94 | 3 | 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR |