globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: po svižné jízdě nedrží stopu
18.4.2013 v 13:41
Ahoj mám dotaz, netuším čím to je, ale když jedu svižnou jízdou a zpomalim na +-60 km/h a pustím řídítka tak motorka táhne do prava a pak do leva takové "esíčko" dělá, ale když je studená nebo když jedu na kochačku tak stopu drží krásně. Moc tomu nerozumím čím by to mohlo být tak se obracím na vás:))
Předchozí
1 2
Následující

po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 05:55 | Nahoru | #31
musíš to prodat ...to nemá jiné řešení ... ..

jinak to bude asi tím že jedeš takovou kudlu že se ti gumy roztopí, zahřátím změkne rám... ...

a nemáš třeba v háji ložisko kola?...guma sjetá do špice ...a dělá to i za studena jen si toho tak nevšímáš...

mě po každe rapido jízdě příjde že při 50km/h stojím a taky že motorka má hlučnější zvuk motoru ...to nám prostě hrabe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 08:41 | Nahoru | #32

RoadRunner píše: máš obráceně danou přední gumu



Nemá.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 10:00 | Nahoru | #33
FiZzeR> na fotce avatara ma kazdy kolo obuty jinak.. Stejnej vzorek na obou pneu ale rotace protibezna?

Nitrak> co je to za gumy? Vyrobce?

(reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 10:12 | Nahoru | #34

Frank.N.Stein píše: FiZzeR> na fotce avatara ma kazdy kolo obuty jinak.. Stejnej vzorek na obou pneu ale rotace protibezna?

Nitrak> co je to za gumy? Vyrobce?



Jsou to Michelin Pilot Road 2 pokud mě oči neklamou a má je nasazené správně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 10:17 | Nahoru | #35

Frank.N.Stein: na fotce avatara ma kazdy kolo obuty jinak.. Stejnej vzorek na obou pneu ale rotace protibezna?


To je snad běžné a naprosto v pořádku Když se zamyslíš, nejspíš i sám pochopíš, proč to tak je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 11:10 | Nahoru | #36
1100Virago> Kaštanisko> ja se nehadam, ptam se.

Opacne nasazenou gumu ze "znackovyho" servisu uz jsem na motorce videl.

To nitrak: kamosuv Bandit takhle balancoval kvuli predni pneu sjety do strisky. Ale tohle "prepadavani" ze strany na stranu se delo i na studeno. Nova pneu to uz nedela.

po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 11:15 | Nahoru | #37
NA 100% to bude buď motorkou, šoférem, nebo ničím..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 11:17 | Nahoru | #38
Frank.N.Stein: Ona "opačně" patří. Jde o to, že zadní pneu má vytlačovat vodu při akceleraci, kdy je nejvíc zatížená, zatímco přední při brždění. Proto musí být smysl drážek opačný.
A dokonce pokud je pneu "univerzál", tj. není označená jako "front" že je určená pro přední kolo, dává se na předek šipkou otáčení dozadu! Není to chyba, má to tak být. Takže pokud to byl tenhle případ, dal ji značkový servis naprosto správně. Hodně lidí tohle neví.

po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 12:43 | Nahoru | #39
Zkus se podívat, jestli se ti neodlepilo vyvažovací zavažíčko z některého kola. Něco podobného se mi jednou stalo, ale vlnilo to motorkou v jiné rychlosti. To ovšem nevysvětlí, proč to dělá za jiných telot.

(reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 12:44 | Nahoru | #40
1100Virago> jj tak nejak jsem si to domejslel a system - nevim, ptam se - se osvedcil jak vidno. Dik za osvetu.

A jinak k ty opacne nazuty pneu. To byla 21 na predek endura. Chyba servisu kterou uznali, ale de facto majitel na ni najel 1000 kilometru nez to zacal resit.

po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 21:01 | Nahoru | #41
a rozkmitaji se ti riditka? spatne jeta predni guma , spatne nafoukana,nevyvyžena,nebo to dostalo někdy nakou ranu na předek .muže byt malinko hnuty v krku brylich atd...ale spiše to bude pneumatikama.

(reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

19.4.2013 v 21:34 | Nahoru | #42

RoadRunner píše: máš obráceně danou přední gumu

Jo dal ji na zadek a pak se diví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

20.4.2013 v 16:49 | Nahoru | #43

1100Virago píše: Frank.N.Stein: Ona "opačně" patří. Jde o to, že zadní pneu má vytlačovat vodu při akceleraci, kdy je nejvíc zatížená, zatímco přední při brždění. Proto musí být smysl drážek opačný.
A dokonce pokud je pneu "univerzál", tj. není označená jako "front" že je určená pro přední kolo, dává se na předek šipkou otáčení dozadu! Není to chyba, má to tak být. Takže pokud to byl tenhle případ, dal ji značkový servis naprosto správně. Hodně lidí tohle neví.



hele sorry, asi jsem debil, ale nechapu to.. obe kola se toci pri jizde stejnym smerem (to bych rekl, ze bude neoddiskutovatelny fakt), nicmene ucelem drazek, je odvezt vodu pryc.. Ven je tlacena pri kontaktu daneho kousku pneu s vozovkou a voda unika cestou nejmensiho odporu, tj drazkou vzorku, a mela by byt vedena mimo pneu.. V jeho pripade, je u predni sprcky vedena do stredu pneu.. a je jedno, jestli pridavam nebo brzdim, proste netece ven, ale dovnitr.. Idealnejsi pro predstavu je Eagle F1 , princip uplne stejny, jako na jeho vzorku.. A videl jsi, ze by si na predek davali obracene?? Se zadokolkou se to da prenesene pouzit na auta zrovnatak (prenaseni vahy akcel.vs brzdeni, samozrejme ne v tech samych rozsazich)..Zajimala by me vic ta tvoje teorie..

Naposledy editováno 20.04.2013 16:51:50

(reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

20.4.2013 v 19:33 | Nahoru | #44
kratod> To není Viragova teorie. To je zkrátka fakt, vycházející z mnoha desítek let zkušeností jezdců na celém světě.

Pro pochopení "selským rozumem" si zkus představit protáčející se zadní kolo při akceleraci - drážky vedou vodu ven.
A hypoteticky při brždění "protáčející se" a prokluzující přední kolo (představ si jako kdyby mělo vlastní náhon v opačném směru) - pokud je guma obráceně, tak drážky vedou vodu opět ven.

Asi to nevysvětluju moc jasně, ale můžu se pokusit nakreslit obrázek.
Samozřejmě se jedná pouze o případ, kdy je pneu označená jako REAR montována dopředu.

Naposledy editováno 20.04.2013 19:34:04

po svižné jízdě nedrží stopu

20.4.2013 v 19:43 | Nahoru | #45
Ještě jinak řečeno:
představ si vzorek jako jednoduchý šíp.

U zadního kola při akceleraci a protočení kola je šíp ve směru otáčení kola a voda je tedy vyhazována na boky.
U předního kola, pokud bude šíp stejně (tzn. ve směru otáčení kola) tak při brždění (představ si přímo zablokování a prokluzování kola) dojde k nahrnování vody pod pneu.

Proto musí být přední šíp otočen proti směru otáčení.

Naposledy editováno 20.04.2013 20:06:18

3 reakcí na tento příspěvek po svižné jízdě nedrží stopu

20.4.2013 v 20:43 | Nahoru | #46
čus nechci bortit fakt ,že to zkrátka funguje,ale to by mě zajímalo, jak se přední guma chová při normální jízdě bez brždění,kam ta voda teče.Zadní kolo se ti přece neprotáčí neustále a tam je vzorek v porádku(směr). ale proč na předku je to špatně,chápu při prždění to má smysl ,ale pokud nebrzdíš ? Díky za objasnění

(reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

20.4.2013 v 21:00 | Nahoru | #47
George22> Už to neřeš
Zkrátka to tak je a buď to pochopíš nebo to nech koňovi
Využití této osvědčené vychytávky je v podstatě důležité u "exotických" moto, kde je problém sehnat nějaký speciální rozměr nebo speciální směs. Například u závodních veteránů.

U běžných moto je to v dnešní době stejně OUT. Pneu se vyrábějí buď univerzál nebo front/rear a nic není třeba řešit.

(reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

20.4.2013 v 21:06 | Nahoru | #48

George22 píše: ... jak se přední guma chová při normální jízdě bez brždění, ...



Jde o to, že na mokru je podstatně důležitější, jak se přední guma chová při brždění - nikoli při normální jízdě. Kromě toho - při normální jízdě u předního kola nedochází k prokluzu a tudíž směrování drážek netlačí vodu pod pneu, ale voda se jen vytlačuje z plošek do drážek. Při normální jízdě je pro stabilitu na mokru v přímém směru mnohem důležitější obvodová přímá drážka (drážky).

(reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

21.4.2013 v 10:32 | Nahoru | #49
George22> Při normální jízdě (udržování nějaké rozumné rychlosti) jde voda do stran a vzorek není moc potřeba (kulatej tvar asi stačí sám o sobě), jel sem i v celkem silným dešti s přední gumou která byla už hladká a bez vzorku a nebyl s tím nějakej zásadní problém. Vzorek na motocyklové gumě podle mě potřebuješ hlavně ve chvíly kdy na jednu z gum jde velká zátěž kdy se guma deformuje, zvětšuje se styčná plocha a dochází k prokluzu. V tu chvíly potřebuje guma pomoct s odvodem vody a protože přední guma bude prokluzovat jiným směrem (při brždění má snahu točit se pomaleji než by měla) než zadní (která se snaží točit rychleji) tak musí mít vzorek obráceně.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist