globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: po svižné jízdě nedrží stopu
18.4.2013 v 13:41
Ahoj mám dotaz, netuším čím to je, ale když jedu svižnou jízdou a zpomalim na +-60 km/h a pustím řídítka tak motorka táhne do prava a pak do leva takové "esíčko" dělá, ale když je studená nebo když jedu na kochačku tak stopu drží krásně. Moc tomu nerozumím čím by to mohlo být tak se obracím na vás:))

3 reakcí na tento příspěvek po svižné jízdě nedrží stopu

20.4.2013 v 20:43 | Nahoru | #1
čus nechci bortit fakt ,že to zkrátka funguje,ale to by mě zajímalo, jak se přední guma chová při normální jízdě bez brždění,kam ta voda teče.Zadní kolo se ti přece neprotáčí neustále a tam je vzorek v porádku(směr). ale proč na předku je to špatně,chápu při prždění to má smysl ,ale pokud nebrzdíš ? Díky za objasnění

(reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

20.4.2013 v 21:00 | Nahoru | #2
George22> Už to neřeš
Zkrátka to tak je a buď to pochopíš nebo to nech koňovi
Využití této osvědčené vychytávky je v podstatě důležité u "exotických" moto, kde je problém sehnat nějaký speciální rozměr nebo speciální směs. Například u závodních veteránů.

U běžných moto je to v dnešní době stejně OUT. Pneu se vyrábějí buď univerzál nebo front/rear a nic není třeba řešit.

(reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

20.4.2013 v 21:06 | Nahoru | #3

George22 píše: ... jak se přední guma chová při normální jízdě bez brždění, ...



Jde o to, že na mokru je podstatně důležitější, jak se přední guma chová při brždění - nikoli při normální jízdě. Kromě toho - při normální jízdě u předního kola nedochází k prokluzu a tudíž směrování drážek netlačí vodu pod pneu, ale voda se jen vytlačuje z plošek do drážek. Při normální jízdě je pro stabilitu na mokru v přímém směru mnohem důležitější obvodová přímá drážka (drážky).

(reakce na) po svižné jízdě nedrží stopu

21.4.2013 v 10:32 | Nahoru | #4
George22> Při normální jízdě (udržování nějaké rozumné rychlosti) jde voda do stran a vzorek není moc potřeba (kulatej tvar asi stačí sám o sobě), jel sem i v celkem silným dešti s přední gumou která byla už hladká a bez vzorku a nebyl s tím nějakej zásadní problém. Vzorek na motocyklové gumě podle mě potřebuješ hlavně ve chvíly kdy na jednu z gum jde velká zátěž kdy se guma deformuje, zvětšuje se styčná plocha a dochází k prokluzu. V tu chvíly potřebuje guma pomoct s odvodem vody a protože přední guma bude prokluzovat jiným směrem (při brždění má snahu točit se pomaleji než by měla) než zadní (která se snaží točit rychleji) tak musí mít vzorek obráceně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist