globalmoto_duben_nolan





Téma: Těžkej vlek - jízda v Německu
 
24.3.2013 v 06:54
Zdar vozejčkáři

hodím modelovou situaci - táhnu bržděnej vlek vážící 500kg - na něm mám tunový auto takže okamžitá hmotnost 1500 - tažný auto může vlíct 1600 takže sem v limitu ALE vlek má v papírech celkovou hmotnost 2000 - mám zkušenost, že v česku se to dá bez problémů ukecat, ale nevím, jaká je praxe v dojčlandu - máte něgdo zkušenost, jestli to tamější uniformovanej Helmut skousne, nebo jestli bude dělat pakárnu ??

Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 08:20 | Nahoru | #31
Celková určuje možnost zatížení přívěsu.Rozhoduje okamžitá,nesíš překročit nosnost přívěsu (což ty máš v pohodě) a celkovou hmotnost soupravy,která je ve velkým techničáku tažnýho auta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 08:34 | Nahoru | #32

valibuk píše: já bych se s ním taky nehádal,taky by se mohl nasrat a vymyslet,jak to zvážit,třeba pár hodin počkat,až dovezou váhu,nebo tak něco


nic ti vozi nebudou,vezmou si od tebe papíry od nákladu tam bude počet i váha a jsi v p....i CHE - Jinak vlek 2.5t klidně táhout můžeš jde o tu celkovou váhu případně si pohlídej kolik máš svislé zatížení na kouli !!!! a samo skupinu v řidičáku Problém by jsi měl kdyby jsi byl v D nad 12tun to by jsi musel platit mýto ( nápravy +váha soupravy + Emis norma ) podle toho by jsi platil jinak by tě sebrali

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 09:04 | Nahoru | #33

Knihovník píše: nic ti vozi nebudou,vezmou si od tebe papíry od nákladu tam bude počet i váha a jsi v p....i CHE - Jinak vlek 2.5t klidně táhout můžeš jde o tu celkovou váhu případně si pohlídej kolik máš svislé zatížení na kouli !!!! a samo skupinu v řidičáku Problém by jsi měl kdyby jsi byl v D nad 12tun to by jsi musel platit mýto ( nápravy +váha soupravy + Emis norma ) podle toho by jsi platil jinak by tě sebrali



já mám B + E takže řidičák v poho - akorát prej vlek, kerej je v česku otypovanej na 130 km/h tak rychle v německu jet nesmi, ale to už se dá skousnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 10:31 | Nahoru | #34

Che píše: já mám B + E takže řidičák v poho - akorát prej vlek, kerej je v česku otypovanej na 130 km/h tak rychle v německu jet nesmi, ale to už se dá skousnout


no tak na 130 zapomeň to je holej nesmysl i na kocourkov jako je čr

(reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 11:48 | Nahoru | #35

Knihovník píše: no tak na 130 zapomeň to je holej nesmysl i na kocourkov jako je čr



Tuhle homologaci už má dneska spousta vleků....

Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 12:19 | Nahoru | #36
V Německu, pokud nemáte na vyšší rychlost známku od jejich TUV, můžete s vlekem jen 80km/h. Nicméně to nevědí všichni a argument, že mám vlek na 100km/h mě ochránil od pokuty..

1 reakcí na tento příspěvek Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 12:29 | Nahoru | #37
Che - nevím jaké máš papíry a co dokážeš okecat. Litera zákona je jasná - rozhoduje nejvyšší povolená hmotnost - tedy i jízda s prázným vlekem, který má nejvyšší povolenou hmotnost vyšší, než na jakou máš noty, je nedovolená.

Např.Zákon o silničním provozu 361/2000 Sb v dnes platném znění, § 80a • Skupiny vozidel, článek (1), odstavec f:
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg

Tohle by se tě týkalo, pokud bys měl jen skupinu B. Rozšíření je jen praktická zkouška, ale nemá smysl, pokud nemáš auto o maximální povolené hmotnosti vyšší než 3500-750=2750 kg.

Doporučuji http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 12:41 | Nahoru | #38
650ccm> Che píše "já mám B + E takže řidičák v poho".. tohle se tu neřešilo, "éčko" má..

(reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 12:46 | Nahoru | #39

bin_Ládin píše: 650ccm> Che píše "já mám B + E takže řidičák v poho".. tohle se tu neřešilo, "éčko" má..



..radši nic!

Naposledy editováno 25.03.2013 12:49:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 13:40 | Nahoru | #40
bin_Ládin> E za B

k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg

Nic méně - pořád se píše o největší povolené hmotnosti (ta je v techničáku), což je jádro otázky.
Můj problém byl vždy opačný - přívěs o psané největší povolené hmotnosti 650 kg jsem občas naložil přes tunu. Naštěstí mne nikdy nikdo nepřevážil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 14:03 | Nahoru | #41

650ccm píše: bin_Ládin> E za B

k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg

Nic méně - pořád se píše o největší povolené hmotnosti (ta je v techničáku), což je jádro otázky.
Můj problém byl vždy opačný - přívěs o psané největší povolené hmotnosti 650 kg jsem občas naložil přes tunu. Naštěstí mne nikdy nikdo nepřevážil.



co je na tom nejasnýho? Třeba Iveco vážící 3,5 tuny může táhnout 3,5 tunovej přívěs - to stále ještě jde s B + E

Naposledy editováno 25.03.2013 14:03:53

Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 14:14 | Nahoru | #42
Přesně tak jak píše Che..

1 reakcí na tento příspěvek Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 15:42 | Nahoru | #43
Mýlíte se pánové. Od 19.1. platí,že pokud souprava přesahuje 3,5 tuny je potřeba skupina C,E a to bez ohledu na okamžitou hmotnost.Ale každý štěstí svého strůjcem....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 15:53 | Nahoru | #44

verybusy píše: Mýlíte se pánové. Od 19.1. platí,že pokud souprava přesahuje 3,5 tuny je potřeba skupina C,E a to bez ohledu na okamžitou hmotnost.Ale každý štěstí svého strůjcem....


Mýlíš se ty. Nic takového neplatí.

1 reakcí na tento příspěvek Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 15:54 | Nahoru | #45
TADY Je to vysvětlený dost polopaticky.Konkrétně strana 5 bod 3 první odstavec.Se skupinou B,E je možné tahnout vlek nad 750 kg,přičemž celková hmotnost soupravy nesmí přesáhnout 3,5 tuny.Pak už bez ohledu na tažné vozidlo je nutná skupina C,E.

Naposledy editováno 25.03.2013 15:54:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 15:55 | Nahoru | #46

prackarr píše: Mýlíš se ty. Nic takového neplatí.



Viz výše,právě že platí.Je mi to putna,jsou to Vaše papíry.Přeji příjemnou diskuzi s německými policisty.

(reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 15:57 | Nahoru | #47

Che píše: co je na tom nejasnýho? Třeba Iveco vážící 3,5 tuny může táhnout 3,5 tunovej přívěs - to stále ještě jde s B + E


Iveko vážící 3,5T může táhnout přívěs 5250kg,pokud máš BE.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:00 | Nahoru | #48

verybusy píše: Viz výše,právě že platí.Je mi to putna,jsou to Vaše papíry.Přeji příjemnou diskuzi s německými policisty.


Tak já Německy neumím,a myslím,že moje diskuse s Německými policisty by se omezila na to,že já mám ve svém řidičáku C+E.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:05 | Nahoru | #49

verybusy píše: TADY Je to vysvětlený dost polopaticky.Konkrétně strana 5 bod 3 první odstavec.Se skupinou B,E je možné tahnout vlek nad 750 kg,přičemž celková hmotnost soupravy nesmí přesáhnout 3,5 tuny.Pak už bez ohledu na tažné vozidlo je nutná skupina C,E.


Ale jinak koukám,že máš asi pravdu. To je mazec!
Takže každý přívěs nad 750kg potřebuje E. Takže i obytný přívěs za auto,co se dřív tahal Bčkem,musí mít BE. To je mazec.
Co ale nechápu,proč nesmí držitel C řidit traktor? To je píčovina,jak vrata...

Naposledy editováno 25.03.2013 16:06:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:09 | Nahoru | #50

prackarr píše: Ale jinak koukám,že máš asi pravdu. To je mazec!
Takže každý přívěs nad 750kg potřebuje E. Takže i obytný přívěs za auto,co se dřív tahal Bčkem,musí mít BE. To je mazec.
Co ale nechápu,proč nesmí držitel C řidit traktor? To je píčovina,jak vrata...



Jo,je to krutý.Éčko je fakt jen pro přívěs cca do 1500 kg,když vezmu v potaz,že celková auta je kolem 2T.Docela jsme s tím laborovali kvůli dovolený,pojedeme Multivanem a budem mít s vlekem celkovou lehce nad 5 tun.A C,E je tady nutností,dle výkladu autoškoly,ÚAMK i výrobců přívěsů.... Traktor jsem ani nezkoumal,ale koukal jsem,že je to taky nově.Vivat EU!!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:13 | Nahoru | #51

verybusy píše: TADY Je to vysvětlený dost polopaticky.Konkrétně strana 5 bod 3 první odstavec.Se skupinou B,E je možné tahnout vlek nad 750 kg,přičemž celková hmotnost soupravy nesmí přesáhnout 3,5 tuny.Pak už bez ohledu na tažné vozidlo je nutná skupina C,E.



tam to je právě vysvětlený dost polopaticky a těch 3,5 tuny se myslí váha přívěsu a nikoli celý soupravy

jízdní soupravy složené z vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, avšak nepřevyšující 3 500 kg

navíc pro méně chápavý je to napsaný blbuvzdorně hned na začátku

Jakkoliv rozsah řidičských oprávnění udělených před účinností novely zůstane beze
změn, maximálně se novelou může rozšířit, nikoliv zúžit, takže dosavadní držitelé řidičských oprávnění mohou zůstat v klidu, pro nově udělovaná řidičská oprávnění nastává v některých směrech malá revoluce. S účinností od 19. ledna 2013 se totiž zásadním způsobem mění vymezení nově udělovaných řidičských oprávnění, a to v souladu s požadavky vyplývajícími ze směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/126/ES o řidičských průkazech.

Naposledy editováno 25.03.2013 16:31:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:16 | Nahoru | #52
verybusy> S tím traktorem to fakt posrali. Proč by nemohl někdo,kdo má C ,řídit traktor? to mně fakt hlava nebere. Ale to,že strouhli to BE,to chápu,tam to bylo dost blbý. Vem si,že jsi na BE mohl řídit soupravu 8750kg!!
Dyť to je regulerní hmotnost náklaďáku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:19 | Nahoru | #53
Che> No,ale jak odliší ty,co to mají "postaru" a ty,co to mají nově? Podle data vydání ŘP?
Takže já,co mám ŘP z roku,dejme tomu 2012 mohu na BE řídit soupravu 8750kg a kolega,co má ŘP 2013,tak bude řídit jen 3500kg? To je spíše násobení bordelu,než zpřehlednění zákona,ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:19 | Nahoru | #54

prackarr píše: verybusy> S tím traktorem to fakt posrali. Proč by nemohl někdo,kdo má C ,řídit traktor? to mně fakt hlava nebere. Ale to,že strouhli to BE,to chápu,tam to bylo dost blbý. Vem si,že jsi na BE mohl řídit soupravu 8750kg!!
Dyť to je regulerní hmotnost náklaďáku.



ale starejch řidičáků se to netejká, ne ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:22 | Nahoru | #55

Che píše: ale starejch řidičáků se to netejká, ne ??


Nevím. Ale víš,co to přinese za bordel? Dyť už ted se v tom nikdo nevyzná,natož ještě tím novým zákonem.
Takže kdo udělal řidičák do 19.1.2013,smí traktor řídit i Béčkem,a kdo po 19.1.2013,tak ani Céčkem nesmí? Tyvole,to je kokotina!!!

(reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:22 | Nahoru | #56

prackarr píše: Che> No,ale jak odliší ty,co to mají "postaru" a ty,co to mají nově? Podle data vydání ŘP?
Takže já,co mám ŘP z roku,dejme tomu 2012 mohu na BE řídit soupravu 8750kg a kolega,co má ŘP 2013,tak bude řídit jen 3500kg? To je spíše násobení bordelu,než zpřehlednění zákona,ne?



ti noví budou asi mít jakýsi to rozšířený B s tím eurokódem

Naposledy editováno 25.03.2013 16:26:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:26 | Nahoru | #57

prackarr píše: Nevím. Ale víš,co to přinese za bordel? Dyť už ted se v tom nikdo nevyzná,natož ještě tím novým zákonem.
Takže kdo udělal řidičák do 19.1.2013,smí traktor řídit i Béčkem,a kdo po 19.1.2013,tak ani Céčkem nesmí? Tyvole,to je kokotina!!!



traktor sem nezkoumal - to Iveco co máme v rachotě má hák na tři a půl, víc asi nikdy potřebovat nebudu - uvažuju, že bych koupil 130kovou lafetu na auta a to by neměl bejt problém - zatím mám na motku 130 kovej nebrzděnej a po starejch úsecích D1 je to maso

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:29 | Nahoru | #58
Che> Mně je to jedno, já mám A,B,C,E,T,takže můžu vlízt prakticky do všeho,co nemá víc,jak 8 sedadel a je prdel,kolik to váží,takže to řešit nemusím,ale je to maso. Kokoti blbí...

(reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 16:35 | Nahoru | #59

prackarr píše: Che> Mně je to jedno, já mám A,B,C,E,T,takže můžu vlízt prakticky do všeho,co nemá víc,jak 8 sedadel a je prdel,kolik to váží,takže to řešit nemusím,ale je to maso. Kokoti blbí...



vono to zase asi až taková změna nebude - jestli to dobře chápu, tak asi to BE částečně nahradí to unijní rozšířený B96 a komu nebude stačit, udělá si BE - karavanisti a lafetáři budou f poho

Naposledy editováno 25.03.2013 17:06:21

Těžkej vlek - jízda v Německu

25.3.2013 v 17:12 | Nahoru | #60
stejně to bude dobrej guláš páč ty starý skupiny budou v různejch státech dost rozdílný - pokud si pamatuju, tak kámoš gdyž za totáče zdrhnul přes jugošku a žil v německu, tak mu tam českej řidičák vyměnili bez řečí za německej a moh řídit dodávku až do 5ti nebo 6ti tun - pamatuju si že ten skříňovej medvěd, se kterým sme tam tehdy lítali, měl vzadu tupláky a určo nebyl do 3,5
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist