globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
10.12.2012 v 12:53
Vedu trošku "psychologickou válku" s kamarádem, kterej se chystá v nadcházející sezóně přesednout z Jawy 350 na silnější mašinu. Na ničem jiným nikdy nejezdil. Je mu 19, chystá si udělat podle nové novely řidičák do 35kw. Plně ho v tom podporuji, další parťák na ježdění se vždycky hodí.

Problém je v tom, že když jsem se ho zeptal, co by si představoval, tak na mě vyvalil "No na netu jsem našel nějakou silničku, pošlu ti inzerát". V inzerátu to byl klasickej vlhkej sen většiny puberťáků - Yamaha YZF-R1. Prý mu to chlap nechá napsat tak, že v papírech bude mít těch 35kw, jinak to bude otevřený, aby se prý na tom nenudil.

Ptal jsem se ho, jestli by spíš neměl koukat po něčem jiným, tak mi vpálil CBR1000RR. Dlouhou diskusí jsem ho snad přesvědčil, ať na litry nesahá a kouká maximálně tak po šestistovkách. Tam hned měl velký oči pro CBR600RR... Prašť jak uhoď.

Můžete namítnout, že mě nemusí zajímat, že má svůj rozum, ale... Trošku za něj cítím zodpovědnost, alespoň co se jeho přesedání na silnější mašinu, protože se známe dlouhý roky, stejně tak se znají i naše rodiče. Pořád za mnou chodí, očumuje Horneta, ptá se na všechno možný a občas si připadám jak jeho mentor. Nedokážu si představit, že mu "schválím" nějakej supersport, na kterým si potom rozbije hubu.

Důvod, proč bych ho radši viděl na nějaký ER-5 nebo CB500 je jednoduchej - nezvládne ani tu třiapůlu. Jeho zkušenosti skončily po 500km bouračkou, kde na rovný silnici z ničeho nic poslal Jawinu do škarpy. Sice dopadl relativně dobře, jen zlomená ruka, ale co by potom mohl vyvést na nějaký CBR600RR, že... Dál už jezdil maximálně tak na kole. Navíc on váží snad 50 kilo i s postelí a měl problém vytlačit i tu Jawu z garáže.

Už nevím, co bych mu nakecal, aby nesedal na něco, co nezvládne. Neznáte nějakej tip, jak ho přesvědčit/ukecat/odradit, aby hned nebral nějakou střelu, ale spíš něco menšího a méně výkonnýho?

Naposledy editováno 10.12.2012 12:54:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:00 | Nahoru | #1

Che píše: prosííím prosíím vysvětli jak mám nejvyšší možný vzdělání v oboru motorovejch vozidel, kerý se dá získat, jezdím přes 35 let, měl jsem mnoho motorek a vůbec netuším, jak by se to udělalo taky prosím vysvětli, proč tyto "jednoduché úpravy" neudělají už přímo výrobci motorek, za kterými stojí obrovská vývojová oddělení a určitě by to hravě dokázali nebo je to banda tupců a každej lojza z garáže to umí líp?

těším se

Jednoduchy... Motorka je malo obratna a moc stabilni? Tak ji vepredu popustime ve vidlich, nebo zvedneme zadek. Pokud je nestabilni, tak pouzijeme opacny postup. Proc to neudelaj vyrobci? Ale vyrobci to tak udelaj. Vetsina motorek v zakladnim setupu funguje dobre. Jenomze kazdymu vyhovuje neco jinyho a tak si to podle sebe upravi (k cemuz mu vyrobce dava moznost napriklad i popsanim tyhle upravy v uzivatelskym manualu). Ja koupil motorku nastavenou na okruh a malo agilni. Podival jsem se do uzivatelskyho manualu, nastavil ji do tovarnich hodnot a motorka najednou ozila a pritom je i vyrazne pohodlnejsi. Jak jednoduche.
Projel jsem si treba CBR 954, ktera byla agilnejsi nez moje bejvaly SV 650 S a to mela o 3 cm sirsi zadni gumu a jeste s nizsim profilem, tudiz placatejsi. Byla jako kolo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:07 | Nahoru | #2

pylot píše: Jednoduchy... Motorka je malo obratna a moc stabilni? Tak ji vepredu popustime ve vidlich, nebo zvedneme zadek. Pokud je nestabilni, tak pouzijeme opacny postup. Proc to neudelaj vyrobci? Ale vyrobci to tak udelaj. Vetsina motorek v zakladnim setupu funguje dobre. Jenomze kazdymu vyhovuje neco jinyho a tak si to podle sebe upravi (k cemuz mu vyrobce dava moznost napriklad i popsanim tyhle upravy v uzivatelskym manualu). Ja koupil motorku nastavenou na okruh a malo agilni. Podival jsem se do uzivatelskyho manualu, nastavil ji do tovarnich hodnot a motorka najednou ozila a pritom je i vyrazne pohodlnejsi. Jak jednoduche.
Projel jsem si treba CBR 954, ktera byla agilnejsi nez moje bejvaly SV 650 S a to mela o 3 cm sirsi zadni gumu a jeste s nizsim profilem, tudiz placatejsi. Byla jako kolo.



myslím, že k tomuhle není co dodat ale furt sem nějak nepochopil, proč je vhodný začínat na litru

Naposledy editováno 18.12.2012 13:09:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist