globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
10.12.2012 v 12:53
Vedu trošku "psychologickou válku" s kamarádem, kterej se chystá v nadcházející sezóně přesednout z Jawy 350 na silnější mašinu. Na ničem jiným nikdy nejezdil. Je mu 19, chystá si udělat podle nové novely řidičák do 35kw. Plně ho v tom podporuji, další parťák na ježdění se vždycky hodí.

Problém je v tom, že když jsem se ho zeptal, co by si představoval, tak na mě vyvalil "No na netu jsem našel nějakou silničku, pošlu ti inzerát". V inzerátu to byl klasickej vlhkej sen většiny puberťáků - Yamaha YZF-R1. Prý mu to chlap nechá napsat tak, že v papírech bude mít těch 35kw, jinak to bude otevřený, aby se prý na tom nenudil.

Ptal jsem se ho, jestli by spíš neměl koukat po něčem jiným, tak mi vpálil CBR1000RR. Dlouhou diskusí jsem ho snad přesvědčil, ať na litry nesahá a kouká maximálně tak po šestistovkách. Tam hned měl velký oči pro CBR600RR... Prašť jak uhoď.

Můžete namítnout, že mě nemusí zajímat, že má svůj rozum, ale... Trošku za něj cítím zodpovědnost, alespoň co se jeho přesedání na silnější mašinu, protože se známe dlouhý roky, stejně tak se znají i naše rodiče. Pořád za mnou chodí, očumuje Horneta, ptá se na všechno možný a občas si připadám jak jeho mentor. Nedokážu si představit, že mu "schválím" nějakej supersport, na kterým si potom rozbije hubu.

Důvod, proč bych ho radši viděl na nějaký ER-5 nebo CB500 je jednoduchej - nezvládne ani tu třiapůlu. Jeho zkušenosti skončily po 500km bouračkou, kde na rovný silnici z ničeho nic poslal Jawinu do škarpy. Sice dopadl relativně dobře, jen zlomená ruka, ale co by potom mohl vyvést na nějaký CBR600RR, že... Dál už jezdil maximálně tak na kole. Navíc on váží snad 50 kilo i s postelí a měl problém vytlačit i tu Jawu z garáže.

Už nevím, co bych mu nakecal, aby nesedal na něco, co nezvládne. Neznáte nějakej tip, jak ho přesvědčit/ukecat/odradit, aby hned nebral nějakou střelu, ale spíš něco menšího a méně výkonnýho?


Naposledy editováno 10.12.2012 12:54:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:29 | Nahoru | #391
E-Ryc> O tom to je..bylo to psany o par prispevku vyse, ale pro nekoho je moc namahavy i rolovat na mysi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:32 | Nahoru | #392
Che> pneumatika je bud špatná nebo dobrá pro daný typ moto nic víc nic mín (špatnou si na motorku nedáš a nebo jo?)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:34 | Nahoru | #393

Chapadlo píše: E-Ryc> O tom to je..bylo to psany o par prispevku vyse, ale pro nekoho je moc namahavy i rolovat na mysi.

A to je jako nebezpecny? Kdyz sedim na motorce, ktery se chce do naklonu min nez na co jsem zvyklej, tak na ni jedu tak abych to mel pod kontrolou ne? Reklbych ze vetsi vliv na to jak se chce motorce do naklonu ma profil ty gumy. Krome toho u vetsiny motorek se da geometrie jednoduse poresit tak, ze i se 190/50 to bude hrava kocka.

(reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:35 | Nahoru | #394

čendomil píše: Che> pneumatika je bud špatná nebo dobrá pro daný typ moto nic víc nic mín (špatnou si na motorku nedáš a nebo jo?)



miluju jednoduchý odpovědi na složitý otázky

(reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:36 | Nahoru | #395

pylot píše: hrava kocka.



chyba - správně se říká "mazlivá kočička"

1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:39 | Nahoru | #396
a o5 oblíbená funkce copy

né tos pochopil špatně já sem f tom oboru nic novýho nevymyslel, jenom se těm, keří na to maj potenciál, snažím něco vysvětlit gdyž někdo chce něco novýho zvládnout, tak se může začít zvolna - nejdříf se seznámit s poznatky z danýho oboru, zažít je, prohlubovat, ověřit atd nebo se taky může taky od začátku začít tvářit, že už fšecko ví jiní neznalí mu to možná uvěřej tady je množina lidí, keří si evidentně myslej, že tím, že si koupili motku, se okamžitě stanou znalejma problematiky gdyž tě chytne slepák a odvezou tě do špitálu, tak si samo můžeš s doktorem pokecat, jak povede operaci a navrhnout mu jinej postup, gdyž se ti ten jeho nelíbí jestli máš znalosti z anatomie, chirurgie, anesteziologie a mnoha dalších oborů, tak tomu f podstatě vůbec nic nebrání jestli jediný, co máš, je bolavý břicho, je situace poněkud jiná

Naposledy editováno 18.12.2012 12:40:16

(reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:43 | Nahoru | #397
Che> A presne tak to je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:43 | Nahoru | #398
pylot> No pokud je "zacatecnik" (zvlast takovy, o kterem je tohle vlakno) na neco zvykly, tak vzit zatacku rovne muze byt "trochu" nebezpecne...

A klidne se priznam, v prvni zatacce me to trochu prekvapilo i kdyz jsem jel rozumne (mel jsem voucher na pujcovnu - Bandit s podle me sirsi nez standardni gumou) a cely vikend mi to proste bylo neprijemne, stromek jde proti tomu do naklonu krasne...

Naposledy editováno 18.12.2012 12:44:25

(reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:49 | Nahoru | #399

E-Ryc píše: pylot> No pokud je "zacatecnik" (zvlast takovy, o kterem je tohle vlakno) na neco zvykly, tak vzit zatacku rovne muze byt "trochu" nebezpecne...

A klidne se priznam, v prvni zatacce me to trochu prekvapilo i kdyz jsem jel rozumne (mel jsem voucher na pujcovnu - Bandit s podle me sirsi nez standardni gumou) a cely vikend mi to proste bylo neprijemne, stromek jde proti tomu do naklonu krasne...

No pokud si zacatecnik vleze na silnou mtorku a az v zatacce zjisti ze se to chova jinak nez si myslel tak je ale nebezpecnej zacatecnik a ne ta motorka. To je jako kdyby byl zvyklej jezdit na CBR 125 a pak si vlezl na virago 550 a v zatacce to rozbil protoze se to ovlada jinak nez ta CBR. To potom znamena ze je Virago 550 nebezpecny? A nebo kdybych ja ze svyho RSV vlezl na CBR 125, v zatacce za to vzal stejne jako za to moje tezky hovado a slozil se s tim, tak to znamena ze je nebezpecny CBR 125? Ne. Vsechno je to o zbrklym pristupu a o neopatrnosti.

To ze ti bandit se sirokou gumou nesedel neznamena ze byl nutne nebezpecnej. Proste ti jenom nesedel. Samozrejme prdy vim o tom jak na tom ten bandit byl. Treba to byla vazne nebezpecna vrazda. Jen bych to hned nesvadel na tu gumu. Moje RSV se taky ze zacatku ovladalo blbe a pritom to neni motorkou ani gumou, ale jenom tim, ze capek predemnou mel moc dotazenej tlumic rizeni. Faktoru je vazne hodne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:53 | Nahoru | #400

pylot píše: Krome toho u vetsiny motorek se da geometrie jednoduse poresit tak, ze i se 190/50 to bude hrava kocka.



prosííím prosíím vysvětli jak mám nejvyšší možný vzdělání v oboru motorovejch vozidel, kerý se dá získat, jezdím přes 35 let, měl jsem mnoho motorek a vůbec netuším, jak by se to udělalo taky prosím vysvětli, proč tyto "jednoduché úpravy" neudělají už přímo výrobci motorek, za kterými stojí obrovská vývojová oddělení a určitě by to hravě dokázali nebo je to banda tupců a každej lojza z garáže to umí líp?

těším se

Naposledy editováno 18.12.2012 12:54:05

1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 12:56 | Nahoru | #401
Ale ja nerikam (teda doufam, ze to tak nevyzniva), ze siroka guma je nebezpecna, jen ze kombinace s clovekem, ktery to neceka podle me muze vyustit v nebezpecnou situaci (ostatne stejne jako spousta dalsich veci).

Napada me paralela k ostremu kuchynskemu nozi, kdyz to necekas, tak taky projede masem (a prsty) jako nic. A neznamena to, ze by byl nebezpecny a nemel se pouzivat. Ale to uz je hodne mimo misu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:00 | Nahoru | #402

Che píše: prosííím prosíím vysvětli jak mám nejvyšší možný vzdělání v oboru motorovejch vozidel, kerý se dá získat, jezdím přes 35 let, měl jsem mnoho motorek a vůbec netuším, jak by se to udělalo taky prosím vysvětli, proč tyto "jednoduché úpravy" neudělají už přímo výrobci motorek, za kterými stojí obrovská vývojová oddělení a určitě by to hravě dokázali nebo je to banda tupců a každej lojza z garáže to umí líp?

těším se

Jednoduchy... Motorka je malo obratna a moc stabilni? Tak ji vepredu popustime ve vidlich, nebo zvedneme zadek. Pokud je nestabilni, tak pouzijeme opacny postup. Proc to neudelaj vyrobci? Ale vyrobci to tak udelaj. Vetsina motorek v zakladnim setupu funguje dobre. Jenomze kazdymu vyhovuje neco jinyho a tak si to podle sebe upravi (k cemuz mu vyrobce dava moznost napriklad i popsanim tyhle upravy v uzivatelskym manualu). Ja koupil motorku nastavenou na okruh a malo agilni. Podival jsem se do uzivatelskyho manualu, nastavil ji do tovarnich hodnot a motorka najednou ozila a pritom je i vyrazne pohodlnejsi. Jak jednoduche.
Projel jsem si treba CBR 954, ktera byla agilnejsi nez moje bejvaly SV 650 S a to mela o 3 cm sirsi zadni gumu a jeste s nizsim profilem, tudiz placatejsi. Byla jako kolo.

(reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:02 | Nahoru | #403
E-Ryc> No a je to zase jenom o pristupu. Potreba je pristupovat s respektem a to jak k nozi tak k motorce. Osahat si to, vyzkouset jak to funguje a pak teprve normalne pouzivat. Prvni co delam ja kdyz sedam na cizi motorku tak je ze se vlazne rozjedu a vyzkousim jak to brzdi, pak v klidu najedu do zatacky a vyzkousim jak se to ovlada a nakonec zkousim jak taha motor. Je to jen o pristupu.

Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:05 | Nahoru | #404
Já jsem taky přesedlal ze simsona na kočku, moje první jízdu si pamatuji, jak jsem slezl na benzince že si zapálím, ale nezapálil, protože se mi tak třepaly ruce a adrenalin jsem měl až v dutině ušní
Co jsem tady četl vaše názory, tak by to chtělo vyřešit fakt nějákou projížďkou s nějákým krvákem s litrálem. Doufám, že takovej člověk bude jezdit daleko od mě a mé rodiny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:07 | Nahoru | #405

pylot píše: Jednoduchy... Motorka je malo obratna a moc stabilni? Tak ji vepredu popustime ve vidlich, nebo zvedneme zadek. Pokud je nestabilni, tak pouzijeme opacny postup. Proc to neudelaj vyrobci? Ale vyrobci to tak udelaj. Vetsina motorek v zakladnim setupu funguje dobre. Jenomze kazdymu vyhovuje neco jinyho a tak si to podle sebe upravi (k cemuz mu vyrobce dava moznost napriklad i popsanim tyhle upravy v uzivatelskym manualu). Ja koupil motorku nastavenou na okruh a malo agilni. Podival jsem se do uzivatelskyho manualu, nastavil ji do tovarnich hodnot a motorka najednou ozila a pritom je i vyrazne pohodlnejsi. Jak jednoduche.
Projel jsem si treba CBR 954, ktera byla agilnejsi nez moje bejvaly SV 650 S a to mela o 3 cm sirsi zadni gumu a jeste s nizsim profilem, tudiz placatejsi. Byla jako kolo.



myslím, že k tomuhle není co dodat ale furt sem nějak nepochopil, proč je vhodný začínat na litru

Naposledy editováno 18.12.2012 13:09:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:08 | Nahoru | #406

Che píše: myslím, že k tomuhle není co dodat

Dosly argumenty nebo me jen odmitas poucit o necem novym?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:12 | Nahoru | #407

pylot píše: Dosly argumenty nebo me jen odmitas poucit o necem novym?



takže začátečník si klidně může koupit ss litra, trochu to sešteluje a předělá a tím se to stane pro něj vhodný na začátek? chápu to správně??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:15 | Nahoru | #408

Che píše: takže začátečník si klidně může koupit ss litra, trochu to sešteluje a předělá a tím se to stane pro něj vhodný na začátek? chápu to správně??

Chapes to spatne. Litrovej sport je pro zacatecnika naprosto nevhodnej, protoze ma zbytecne jedovaty brzdy, moc vykonnej a agresivni motor a asi i zbytecne radikalni posez.
Diskuze, kterou jsme tady vedli byla o tom, jestli je siroka guma nebezpecna a ja tvrdim ze siroka guma nebezpecna neni a ze zalezi na tom, jak k tomu jezdec pristupuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:30 | Nahoru | #409

pylot píše: Chapes to spatne. Litrovej sport je pro zacatecnika naprosto nevhodnej, protoze ma zbytecne jedovaty brzdy, moc vykonnej a agresivni motor a asi i zbytecne radikalni posez.
Diskuze, kterou jsme tady vedli byla o tom, jestli je siroka guma nebezpecna a ja tvrdim ze siroka guma nebezpecna neni a ze zalezi na tom, jak k tomu jezdec pristupuje.



aha takže ta široká guma není součástí toho ss litra, nesouvisí s jeho výkonem ani jízdními vlastnostmi? konstruktér je tam nedal proto aby byla s těmito věcmi f souladu?

takže jedovatý brzdy a velkej výkon můžou bejt pro začátečníka nebezpečný, ale široká guma ne? chápu to správně? gdyž to záleží jen na přístupu, tak přece hravě zvládne i ten výkon a brzdy, nééé?

Naposledy editováno 18.12.2012 13:47:47

Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:32 | Nahoru | #410
a o5 funkce copy

Šíře pneumatik je přizpůsobena tomu, na co je výkonný sportovní stroj primárně určen. Je to rychlá jízda na dobrém povrchu s předpokladem, že je dostatek času na naklonění. Uvědomme si, že styková plocha pneumatiky s vozovkou se při naklápění přemisťuje ve směru do středu zatáčky a dochází ke zmenšení efektivního úhlu náklonu. Laicky řečeno - na naklonění a zatočení motocyklu se širokými pneumatikami je podle nemilosrdných fyzikálních zákonů třeba podstatně víc času. Tento motocykl totiž musí být na stejné zatočení více nakloněn, což spotřebuje více času, kterého se při krizovém vyhýbacím manévru zpravidla nedostává. U nezkušeného začátečníka je mnohem pravděpodobnější, že se do této situace dostane a na slabším stroji z užšími gumami jeho šance výrazně vzrůstá. Z výše uvedeného vyplývá, jak zrádným řešením je škrcení motoru, které nemá na šířku pneu vliv.

ale pojďme si to rozebrat samo lze jezdit s motorem tak, že budu jeho výkon využívat pouze ze třetiny (otázkou zůstává, proč ho potom mám - žeby qůli machrování ) charakteristika řadového čtayřválce je lineární a nezáludná, s tím bych souhlasil problémem je to, že konstruktér nadimenzoval brzdy a podvozek na plný výkon a ne na třetinu - a teď bych moh opakovat to o dákovatelnosti brzd a vlivu širokejch gum, ale už se mi to nechce znovu psát páč ty a tobě podobní to evidentně neumíte přečíst je jasný, že je lepší nebouraná R6, než 20 let starý pětikilo, f čechách většinou neqvatitně spravený po několika haváriích, s vůlí f uložení kyvky a vytečenejma tlumičema - postavit ale argumentaci na tomhle srovnání je silně nekorektní - a tak závěrem poznamenávám, že gdyby se matka mejch dětí rozhodla jezdit (zatím to vypadá, že je jako baťoh spokojená) tak bych ji posadil třeba na VTR 250 a nechal bych ji vyjezdit - jo, a ještě jedna technická - dneska si už lze i na ss připlatit za ABS a myslím, že to je pro nezkušenýho dobrá volba, páč tím lze riziko přebrždění příliš účinejch brzd výrazně snížit

teď se dostáváme k podstatě věci a to je to, že ty věříš na zázraky a chceš, aby řešení mělo samý klady reálně konstruktér dycky řeší to, že někerý věci sou na úkor jinejch won se samo snaží tomu jezdci pomoct a je mu jasný, že gdyž dá v náklonu plnej, tak mu usnadní život to, že ta guma bude mít vhodnej profil a bude dvousměsová won totiž potřebuje f tu chvíli přenýst do cesty 200 koníků u typický začátečnický motky se jedná wo stádečko wo 50ti kobylách - tamější guma má menší stykovou plochu a tvrdší gumu, ale přesto dokáže přenýst mnohem víc, než čtvrtinu - kapišto?

Část druhá – konstrukce motocyklu a fyzika jízdy

Při pohledu na silný a slabý motocykl vidí i laik značné rozdíly. Stejně jako má silný sportovní vůz široké pneumatiky a slabý městský vůz pneumatiky úzké, je i výkonný motocykl vybaven širokými pneumatikami, aby dokázal do silnice přenést vysoký výkon a účinně brzdit z vysokých rychlostí. Konstruktér vlastně celý stroj vytváří na základě výkonu motoru a v návaznosti dimenzuje podvozek a brzdovou soustavu. Je třeba si uvědomit, že brzdový systém motocyklu, jehož maximální rychlost je přes 300 km/h je dimenzován tak, aby tuto motorku účinně ubrzdil. Vzhledem k tomu je však hůře dávkovatelný a vyžaduje zkušenou ruku.



Naposledy editováno 18.12.2012 13:59:12

Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 13:59 | Nahoru | #411

Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:01 | Nahoru | #412

Uvážíme-li, že styková plocha pneumatiky s vozovkou kolem
periférie pneumatiky se přemisťuje ve směru do středu zatáčky,
dostaneme zmenšení efektivního úhlu náklonu lambda.e
lambda.e = lambda – lambda'
Ze = G · tg lambda.e .
Náklon podle toho není již nezávislý na datech vozidla a řidiče.
Motocykl se širokými pneumatikami se musí více naklonit než motocykl s úzkými pneumatikami

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:04 | Nahoru | #413
Che> Tak pekne poporadku, tak jak mi to servirujes...
1) Souhlasim ze siroka guma je v dnesni dobe soucasti hlavne motorek o vykonu nad 100 koni. Nicmene bavime se tu o tom co je nebezpecny a ne o tom kterej typ motorek je nebezpecnej. Bylo tu tvrzeni ze siroky gumy jsou nebezpecny. Ja na nich nic nebezpecnyho nevidim. Na ostrejch brzdach a vysokym vykonu nebezpeci vidim, ale ne na gumach. pokud ty se tu celou dobu hadas o tom ktery motorky jsou nebezpecny, pak jeden mluvi o koze a druhej o voze a debata je vlastne bezpredmetna.

2) Kdyz zalezi na pristupu jestli potom je vlastne nebezpecnej ten vykon a brzdy? No je, protoze zacatecnik nema navyky a zkusenosti. Muze se stat ze spatne sedi na motorce, rozhodej ho hrboly a on pohne s plynem coz litry moc neodpoustej. Stejne tak se lekne a sahne po brzde vic nez by mel bejt naucenej. To je nebezpecny. Ale znova jsme u toho ze ty argumentujes celou motorkou a ja argumentuju na tvrzeni ze siroky gumy nejsou samy o sobe nebezpecny.

3) Ten odstavec o efektivnim uhlu naklonu je usmevnej. Pokud to dobre chapu, tak kdyz naklopis sirsi gumu tak snizis polomer zataceni cimz vlastne zvysis odstredivou silu. Cili hodme to do cisel. Dejme tomu ze guma 130 vs guma 190. To je rozdil 6 cm, coz je na polovine radiusu gumy 3 cm. Priklad: Jedes do zatacky, ktera ma polomer dejme tomu 20 metru a ty naklopis motorku. Nebudu do toho tahat neco jako profil nebo polomer oblouku a pro zjednoduseni budem brat ze se posunes u 130 gumy smerem ke stredu otaceni o 6,5 cm. U gumy 190 je to o 9,5 cm. Takze vysledek je, ze se 130 gumou pojedes po polomeru 19,935 metru a se 190 gumou pojedes po polomeru 19,905 metru. Pripada ti to jako zasadni rozdil? Nehlede na to ze siroka guma udrzi vyrazne vetsi naklon.

4) Pochvala za rozumnej pristup k tvoji pani. Jinak se tenhle odstavec nebezpecnosti gum netyka. Opet o brzdach a motoru u litru a jeste o duvodu proc to mit. Pro spoustu lidi je duvodem vzhled a nebo proste sen.

5) O5 o vhodnosti motorky a ne o gumach. Ja bych se nerad nechal zatahnout do toho ze budu vnimanej jako obhajce supersportu pro zacatecniky. To vazne nejsem.

6) Zase o brzdach a motorce jako celku.

A ja taky pripojim svoji trosku do mlyna. Reagoval jsem na prispevek o tom ze siroky gumy jsou nebezpecny. Nejsou nebezpecny. Vysokej vykon, agresivni motor a jedovaty brzdy jsou nebezpecny, ale ne siroky gumy. Viz prvni odstavec, ja mluvim o nebezpecnosti gum, ty do toho tahas celou motorku.

Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:09 | Nahoru | #414
No koukam, tak jsem myslel neco jinyho u toho efektivniho uhlu nez ty. Ok. Tak zase priklad. Dejme tomu ze stycna plocha se ti posune o 3 cm oproti motorce se 130 gumou. Teziste je ve vysce okolo 60 - 80 cm, to dela rozdil uhlu asi o 2°. Znova otazka. Pripada ti to jako podstatnej rozdil? A hlavne si myslim, ze pokud se zacatecnik dostane do situace, kdy pro nej tohle hraje nejakou roli, tak udelal neco spatne. Cili asi spatnej pristup. Ale uznavam ze uz to je nejakej meritelnej argument. Konecne po pul strance.

1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:17 | Nahoru | #415
Nereste tu blbosti. Radsi me poradte jak mam nastartovat XJ600 se chci projet . Vypustil a napustil jsem karbce. A nic to nedela. Jen obcas naznaky chytnuti. Pry mam jeste dat nejaky hadr s benzinem do sani airboxu ?

Naposledy editováno 18.12.2012 14:17:46

1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:18 | Nahoru | #416
Jeste bych si dovolil k tvymu obrazku cislo 2. Na obrazku je zadni vs predni guma. Uz jsi nekdy videl zadni 130 s takovymhle (rekl bych ciste zavodnim) profilem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:19 | Nahoru | #417

SVSkritek píše: Nereste tu blbosti. Radsi me poradte jak mam nastartovat XJ600 se chci projet . Vypustil a napustil jsem karbce. A nic to nedela. Jen obcas naznaky chytnuti. Pry mam jeste dat nejaky hadr s benzinem do sani airboxu ?

No ja bych rekl ze s hadrem v sani to spis prechlastas. Zkousej dal. Ale je tam humusno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:23 | Nahoru | #418

pylot píše: No ja bych rekl ze s hadrem v sani to spis prechlastas. Zkousej dal. Ale je tam humusno.


Dal jsem tam redidlo na synteticky barvy a chytla na druhej pokus. Jdu se oblikaaaat

(reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:24 | Nahoru | #419
SVSkritek> Hmm tak opatrne. Bude to klouzat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?

18.12.2012 v 14:24 | Nahoru | #420

pylot píše: Jeste bych si dovolil k tvymu obrazku cislo 2. Na obrazku je zadni vs predni guma. Uz jsi nekdy videl zadni 130 s takovymhle (rekl bych ciste zavodnim) profilem?



nn - to je úzká vs široká - profilem se to dá ovlivnit jen velmi málo a o5 platí, že sportovní profil dokáže využít pouze vyježděnej řidič, jinak myšlenka, že lze nějak "vyčlenit" širokou gumu z celku a řešit ji zvlášť je samozřejmě iracionální a infantilní - jedná se o soulad mnoha faktorů, který samo tým konstruktérů musí řešit komplexně, protože na sebe vážou - kdyby to bylo tak jak říkáš, tak normální pětikule a pětikule na kerou by se namontovala široká guma by byly stejný motorky

Naposledy editováno 18.12.2012 14:31:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist