globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejlepší moto s A2?
28.11.2012 v 13:09
Jaká je podle vás nejlepší cestovní/sportovní motorka s řidičským průkazem A2 (tzn. max. plný výkon 70Kw) pro začátečníka ?
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Nejlepší moto s A2?

1.12.2012 v 13:15 | Nahoru | #61
Maty_Kolin>
Mě se hlavně nelíbí že mladej kluk, kterej chce jezdit na motorce, musí každej druhej rok platit autoškolu. V 15-ti na "AM", v 16-ti "A1", v 18-ti omezený "A", 21-ti "A". Když si spočítáš kolik ho budou stát ty všechny kategorie, tak to bude skoro stejná cena jako papíry na náklaďák. Tím že vymejšlej další kraviny tak ty autoškoly budou muset ještě zdražit. Dříve byly jen dvě kategorie a myslim že bohatě stačili. V 15-ti nebo v 16-ti bych nechal ty kluky jezdit na nějaký menší motorce třeba do 350ccm a od 18-ti na čem budou chtít. Jakej je rozdíl mít v 18-ti "B" a jezdit v rychlém autě nebo v 21-ti "A" a jezdit na velký motorce? Pokud je ten kluk vemeno tak je obojí stejně nebezpečný. Když jsem dělal v 21-ti velký "A" tak jako zkušební motorku měli Jawu 350/638 na který jsem jezdil už v 15-ti. Nic jsem se tam novýho nenaučil, pro mě byla autoškola jen formalita k vydání tý kartičky. Co by se taky dalo učit na Jawě se stokilovym učitelem za prdelí. :D

Nejlepší moto s A2?

1.12.2012 v 15:37 | Nahoru | #62
dave-lister

Dříve byly jen dvě kategorie a myslim že bohatě stačili



Ano stacily. Jenze tady drive zdaleka nebyly dostupny takovy letadla jako dnes. A provoz taky nebyl tak hustej. Takze idyz je v tom bordel a par podstatnej veci bych na tom upravil/zjednodusil - tak ale nejsem proti. Pac doba si to proste zada. Ale zaroven jak pises s tim Béčkem v 18 - to bych upravil(omezil) jako prvni. Jako to maj v jinejch zemich. Treba povolit v 18 auto s max 80kw...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto s A2?

1.12.2012 v 18:40 | Nahoru | #63
Maty_Kolin: je otázkou jestli se začátečník může již v autoškole naučit skutečně řídit, sice bude muset ovládat různé akrobacie (které většinou neumí a nepotřebují ani řidiči vyježdění), ale všechno v zákonných rychlostech. Sportovní jízdu na hraně zakusí až sám.

(reakce na) Nejlepší moto s A2?

2.12.2012 v 01:17 | Nahoru | #64
dave-lister> když pominu "zbytečnou" kategorii AM tak to bude po novu naopak levnější a rychlejší než nyní. V 16ti udělá A1 za cca 4-5t, pak si za pár stovek rozšíří na A2 (výrazně levnější než nyní) a u mne to bude za jistých podmínek asi dokonce zadarmo a pak už ve 20ti opět za pár stovek rozšíří na neomezenou. Rozhodně to nevyjde výrazně dráž než dělat rovnou neomezenou a je to mnohorkát bezpečnější než začínat na neomezené...
Takže reálná cena v mojí autoškole při postupném rozšiřování z A1 na neomezenou by mohla při současných cenách vypadat takto: A1 4500,- rozšíření na A2(+B) O,- rozšířní na A 1600,- takže to vychází na cca 6100,- (nepočítám tu sk. B a správní poplatky) a pokud žák nebude debil tak si řekne o věrnostní slevu i při rozšíření z A2 na A a má to za stejnou (možná i nižší) cenu jako dnes stojí velké áčko
Zajímali by mě ty konkrétní " kraviny" kvůl kterým by se "muselo zdražit". Napadá mě jedině to že žák snad bude moci jezdit př výcviku sólo jak je to běžné všude v evropě - tzn. bude platit provoz dvou vozidel... O nebezpečnosti silné plechovky vs. silné motorky nebudu diskutovat.

bledemon> pojem "umět skutečně řídit" je poněkud relativní a rozhodně za něj neze jednoznačně považovat bezvadné zvládání sportovní jízdy na hraně. Úkolem autoškoly není učit lidi jezdit sportovně a na hraně natož nad dovolené limity. Koneckonců je to zcela v rozporu s posláním autoškoly. Od toho jsou potom okruhové motoškoly agentury specializované kurzy sportovní jízdy atp. Ani ze sebelepší autoškoly nevyleze po předepsaném výcviku 100% řidič to je jasné. Ovšem to, že se dá řidičák stále koupit bez jakýchkoli znalostí a dovedností je myslím dost pádný důvod s tím alespoň něco dělat.
Co máš na mysli tou "akrobacií", umět účině brzdit nebo provést úhybný manévr? Ano to dost často ani vyježdění řidiči moc neumí, možná právě proto že to běžně nepoužívají dalo by se říci nepotřebují.

2 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto s A2?

2.12.2012 v 09:54 | Nahoru | #65
Maty: chápu, že nelze učit sportovní jízdu, když jde o učedníka, který je rád, že se rozjede. Ale proč ho kvůli korupcím "trápit" u závěrečky (ne výcviku) požadavkem na perfektní pomalý slalom mezi kužely nebo plouživkou mezi laťěmi. Že bude po měsíci po zkoušce zkoušet koleno ve 120 mu gymkhana nezabrání.
dotaz: jak je to s tim vyhýbacím manévrem, vyplatí se vždy pustit brzdy a zkoušet vymanévrovat? A jak to v mžiku správně vyhodnotit (někdo ještě pokládá nebo vyskakuje)? Dík.

(reakce na) Nejlepší moto s A2?

2.12.2012 v 10:04 | Nahoru | #66

bledemon píše: Maty: chápu, že nelze učit sportovní jízdu, když jde o učedníka, který je rád, že se rozjede. Ale proč ho kvůli korupcím "trápit" u závěrečky (ne výcviku) požadavkem na perfektní pomalý slalom mezi kužely nebo plouživkou mezi laťěmi. Že bude po měsíci po zkoušce zkoušet koleno ve 120 mu gymkhana nezabrání.
dotaz: jak je to s tim vyhýbacím manévrem, vyplatí se vždy pustit brzdy a zkoušet vymanévrovat? A jak to v mžiku správně vyhodnotit (někdo ještě pokládá nebo vyskakuje)? Dík.



Naopak si myslím, že závěrečná zkouška by měla být co nejtvrdší, dnes je to skutečně formalita a projdou lidé, kteří celou dobu jedou 30 a rozhodnutí jim trvá půl roku. Také by nebylo špatné, aby se hlídala procenta úspěšnosti jednotlivých uchazečů a tam, kde jsou nízká by přišla kontrola a hrozilo odebrání licence. Poté by si asi každý rozmyslel, jestli ty jízdy jen zapíše nebo skutečně odjezdí...

(reakce na) Nejlepší moto s A2?

2.12.2012 v 22:07 | Nahoru | #67
bledemon> slalom nebo řekněme-li gymkhana není trápení, ale zábava I naprostému začátečníkovi stačí řádově desítky minut max. pár hodin tréninku na to aby to projel. V základním pojetí jsou to všechno základní jízdní úkony který by měl zvládat každý . Opravdu není těžké projet slalom nebo osmičku. Tady není na místě otázka ano či ne. U zkoušek by to mělo být celkem jasné - projede/neprojede (jedno za kolik).

Pak je teprve ten "druhý level" kdy se něřeší jestli projede, ale za kolik. A to je Gymkhana sport jako každý jiný. Tam už je velký rozdíl jestli někdo jezdí GP8 za 40 nebo za 30s.

Na dotaz nedokážu jednoznačně odpověď, pročti si co o tom píše Bernt Spiegel v knize dokonalá jízda na motocyklu. Všechno je to víceméně pouze teorie, ale teoreticky logicky i prakticky je vždy lepší se nárazu vyhnout nebo jej zmírnit (pokud to jde). Pokládání a vyskakování už je podle mě až to poslední nouzové řešení na které stejně většinou není čas. Pak je to spíš otázka štěstí (osudu). V praxi jde v podstatě jen o to překonat pud sebezáchovy uvolnit brzdy a nasměrovat motorku mimo překážku. Teoreticky jasné, na cvičišti relativně snadné, v praxi už jsem to párkrát tak nějak povědomě (a to ještě dřive než jsem se tím začal zabývat použil). Jak se správně zachovat nelze obecně říct pokaždé ta situace bude trochu jiná, jednou stačí brzdit, někdy se jen vyhnout, pak to zkombinovat jindy rovnou skákat.... Nejlepší je jezdit tak abych nic z toho dělat nemusel

Naposledy editováno 02.12.2012 22:14:09

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto s A2?

21.8.2014 v 23:00 | Nahoru | #68
Zdravím, narazil jsem na tohle téma a chtěl bych se zeptat jestli je líp pojede např Yamaha MT-03 s 33,4KW z výroby nebo Bandit/Hornet a ostatní stroje uškrcený na těch 35KW? Jinými slovy mě zajímá jaký naháč do 35KW by měl jet nejlíp?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto s A2?

23.8.2014 v 13:01 | Nahoru | #69

superkoko111 píše: Zdravím, narazil jsem na tohle téma a chtěl bych se zeptat jestli je líp pojede např Yamaha MT-03 s 33,4KW z výroby nebo Bandit/Hornet a ostatní stroje uškrcený na těch 35KW? Jinými slovy mě zajímá jaký naháč do 35KW by měl jet nejlíp?



Te nrozdil tam zas tak markantni nebude, vybiral bych spis podle jinych hledisek..

4valec X 1valec
Vaha
Velikost
atd....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto s A2?

23.8.2014 v 17:29 | Nahoru | #70
Ades>
No moje proporce jsou nějakých 177cm a 67kg, takže žádnou loď A jinak těžko říct, zatím bohužel nemůžu srovnávat, protože jsem seděl jen na Suzuce gs500, ale určitě by mi víc vyhovovala rychlá reakce na plyn a zátah od nízkých otáček než to honit někde kolem 10tis a dlouze roztahovat...

E: jsem si ubral pár cm

Naposledy editováno 23.08.2014 20:23:09

(reakce na) Nejlepší moto s A2?

28.8.2014 v 10:53 | Nahoru | #71

superkoko111 píše: Ades>
No moje proporce jsou nějakých 177cm a 67kg, takže žádnou loď A jinak těžko říct, zatím bohužel nemůžu srovnávat, protože jsem seděl jen na Suzuce gs500, ale určitě by mi víc vyhovovala rychlá reakce na plyn a zátah od nízkých otáček než to honit někde kolem 10tis a dlouze roztahovat...

E: jsem si ubral pár cm



Musis jich proste par osedlat a pak uvidis co ti sedne nejlip
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist