2 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto s A2?
dotaz: jak je to s tim vyhýbacím manévrem, vyplatí se vždy pustit brzdy a zkoušet vymanévrovat? A jak to v mžiku správně vyhodnotit (někdo ještě pokládá nebo vyskakuje)? Dík.
bledemon píše: Maty: chápu, že nelze učit sportovní jízdu, když jde o učedníka, který je rád, že se rozjede. Ale proč ho kvůli korupcím "trápit" u závěrečky (ne výcviku) požadavkem na perfektní pomalý slalom mezi kužely nebo plouživkou mezi laťěmi. Že bude po měsíci po zkoušce zkoušet koleno ve 120 mu gymkhana nezabrání.
dotaz: jak je to s tim vyhýbacím manévrem, vyplatí se vždy pustit brzdy a zkoušet vymanévrovat? A jak to v mžiku správně vyhodnotit (někdo ještě pokládá nebo vyskakuje)? Dík.
Naopak si myslím, že závěrečná zkouška by měla být co nejtvrdší, dnes je to skutečně formalita a projdou lidé, kteří celou dobu jedou 30 a rozhodnutí jim trvá půl roku. Také by nebylo špatné, aby se hlídala procenta úspěšnosti jednotlivých uchazečů a tam, kde jsou nízká by přišla kontrola a hrozilo odebrání licence. Poté by si asi každý rozmyslel, jestli ty jízdy jen zapíše nebo skutečně odjezdí...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Pak je teprve ten "druhý level" kdy se něřeší jestli projede, ale za kolik. A to je Gymkhana sport jako každý jiný. Tam už je velký rozdíl jestli někdo jezdí GP8 za 40 nebo za 30s.
Na dotaz nedokážu jednoznačně odpověď, pročti si co o tom píše Bernt Spiegel v knize dokonalá jízda na motocyklu. Všechno je to víceméně pouze teorie, ale teoreticky logicky i prakticky je vždy lepší se nárazu vyhnout nebo jej zmírnit (pokud to jde). Pokládání a vyskakování už je podle mě až to poslední nouzové řešení na které stejně většinou není čas. Pak je to spíš otázka štěstí (osudu). V praxi jde v podstatě jen o to překonat pud sebezáchovy uvolnit brzdy a nasměrovat motorku mimo překážku. Teoreticky jasné, na cvičišti relativně snadné, v praxi už jsem to párkrát tak nějak povědomě (a to ještě dřive než jsem se tím začal zabývat použil). Jak se správně zachovat nelze obecně říct pokaždé ta situace bude trochu jiná, jednou stačí brzdit, někdy se jen vyhnout, pak to zkombinovat jindy rovnou skákat.... Nejlepší je jezdit tak abych nic z toho dělat nemusel
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Naposledy editováno 02.12.2012 22:14:09