globalmoto_kveten





Téma: Jezdci na ČS strojích
1.11.2012 v 17:05
*******************************************************************************************************************************
*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022

10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/

Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek

Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.

*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE

Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …

Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.

Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.

Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.

Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.

Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************


Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

11.11.2023 v 09:07 | Nahoru | #901
Nekecali už pršá a od západního Německa sem táhne deštovej mrak . Mimochodem husa je tlustá a já tlustý nejim .

2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

11.11.2023 v 13:04 | Nahoru | #902



Naposledy editováno 11.11.2023 13:32:47

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

11.11.2023 v 15:03 | Nahoru | #903

oldajawa500 píše: Nekecali už pršá a od západního Německa sem táhne deštovej mrak . Mimochodem husa je tlustá a já tlustý nejim .


(reakce na) Jezdci na ČS strojích

11.11.2023 v 15:03 | Nahoru | #904

Vlasťák1973 píše:


(reakce na) Jezdci na ČS strojích

11.11.2023 v 16:58 | Nahoru | #905
Vlasťák1973> Tak to má být

2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

11.11.2023 v 18:24 | Nahoru | #906
A já jsem tedy místo husy jel škvařit sádlo(tedy to moje )Bylo to jako vždy moc príma.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

11.11.2023 v 20:19 | Nahoru | #907
Béďa17>

Jezdci na ČS strojích

11.11.2023 v 22:07 | Nahoru | #908

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

11.11.2023 v 22:18 | Nahoru | #909
Béďa17> Tak to je dobře.
Já dnes schůzoval v Pardubicích. Asociace klubů historických vozidel. A dověděl jsem se nemilou věc. Od září pro náš stát auta i motorky starší 30 let s normální bílou SPZ - je jedno zda stoletá nebo třicetiletá - NEJSOU veterány. Takže můj Popular nebo pérák jsou uznávány jako běžná vozidla pro denní provoz. Stejně jako půlroční Superb, Mondeo nebo třeba nová Jawa 650.
Stát zná veterány pouze tehdy, mají-li značku "V". Mám Jawu 20 se SPZ, takže to je moto pro denní provoz. A mám tu samou Jawu 20 otestovanou s "véčky " - a to je historické vozidlo ( veterán ).
To jen na okraj...abychom věděli, co máme za motocykly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.11.2023 v 08:14 | Nahoru | #910
Milan1963> Ale to, co bylo na bílých SPZ nebylo veteránem snad nikdy, respektive podléhalo běžným STK a využití jako jakékoli jiné vozidlo, tak na rozdíl od vozidel na Véčkách si s tím bez postihu mohl jezdit do práce, podnikat, cestovat do zahraničí atd.
Nevím jak je to dnes, ale nesměl si s obyčejnou kejvačkou do zahraničí,
jen s povolením národního technického muzea, který ti na její renovaci nedalo ani korunu,
tak pokud to bude běžné vozidlo, o starost míň.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.11.2023 v 11:47 | Nahoru | #911
Verdom> Taky moc nechápu, co se u těch bílých značek změnilo.

Naposledy editováno 14.11.2023 11:48:13

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

14.11.2023 v 17:26 | Nahoru | #912
Jen stručně, nechci toto vlákno "plevelit " nečeskoslovenskými motocyklovými tématy.
Čekali jsme, že vozidla starší 30 let otestovaná na historickou původnost / auta i mota / s bílými značkami budou na STK ( to jako příklad ) jezdit po 5 letech, tak jako vozidla s "V" značkami. To se nestalo.
Máme tady Indiana z roku 1931, má bílé SPZ. Také Fiata z roku 1922, auto staré 101 let. Také s normální SPZ.
Máme tady i Renaulta 19, rok 1990, otestovaného, s "V" značkami.
Pro stát je veteránem se všemi úlevami ten Renault 19. Indian ani Fiat jsou běžnými vozidly, jako třeba měsíc stará Fabia.
Testace na historickou původnost už nic neznamená. I průkazy i histor. původnosti ztratily platnost, pro stát jsou kusem papíru.
Stát chce všechna vozidla starší 30 let dotlačit k tomu, aby je majitelé odhlásili a převedli do registru veteránů, anebo sešrotovali. Tím se sníží věkový průměr vozového parku ČR. A o tom to je. Slova pracovníka MD....
Končím s plevelením, dál jen čs. motocykly.

Jezdci na ČS strojích

14.11.2023 v 18:02 | Nahoru | #913
Mně vždy přišly hodnotnější stroje s původními doklady a značkami. Navíc ta moderní cedule je na staré motorce jako pěst na oko.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.11.2023 v 18:27 | Nahoru | #914

Milan1963 píše: Jen stručně, nechci toto vlákno "plevelit " nečeskoslovenskými motocyklovými tématy.
Čekali jsme, že vozidla starší 30 let otestovaná na historickou původnost / auta i mota / s bílými značkami budou na STK ( to jako příklad ) jezdit po 5 letech, tak jako vozidla s "V" značkami. To se nestalo.
Máme tady Indiana z roku 1931, má bílé SPZ. Také Fiata z roku 1922, auto staré 101 let. Také s normální SPZ.
Máme tady i Renaulta 19, rok 1990, otestovaného, s "V" značkami.
Pro stát je veteránem se všemi úlevami ten Renault 19. Indian ani Fiat jsou běžnými vozidly, jako třeba měsíc stará Fabia.
Testace na historickou původnost už nic neznamená. I průkazy i histor. původnosti ztratily platnost, pro stát jsou kusem papíru.
Stát chce všechna vozidla starší 30 let dotlačit k tomu, aby je majitelé odhlásili a převedli do registru veteránů, anebo sešrotovali. Tím se sníží věkový průměr vozového parku ČR. A o tom to je. Slova pracovníka MD....
Končím s plevelením, dál jen čs. motocykly.

tohle téma tu klidně rozviň .. v pokecu o svářečkách a zásuvkách by to zapadlo

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

14.11.2023 v 18:30 | Nahoru | #915

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.11.2023 v 19:08 | Nahoru | #916
elevator> Ano, to je ze dne 20. září. Podle FKHV ale toto nemělo býti definitivní, čekalo se na změny...ted' už to nejspíš definitivní je.
K motocyklům : tam je to skoro jedno, STK po 4 letech a sami víme, jak kontrola probíhá - kontrola čísel, rozsvit', zabrzdi a hlavně nestartuj, at' to tady nesmrdí. U motorek s "Véčky" to není jiné. Rozdíl v termínu TK je rok.
S auty je to horší - STK po 2 letech v plném rozsahu místo po 5 letech a omezeně, vyšší pojistné ( i když záleží na pojišt'ovně) ....
Co dodat: ad absurdum - Indian Scout z roku 1929 se SPZ veterán není, Honda z roku 1993 s "V" veterán je....S auty podobně jak jsem uváděl - Tatra 11, SPZ, rok 1924 není historické vozidlo, Favorit z roku 93 s "V" je...
Zrovnoprávnění je možné tehdy, když je vozidlo převedeno do "V" registru. TP se ovšem od 1. ledna bude muset při jakémkoliv úkonu na DI odevzdat, takže o tuto součást historie vozidlo přijde. A provozování vozidel s "V" má navíc svá omezení...

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

14.11.2023 v 20:38 | Nahoru | #917
No jo, ale to se teda nic ohledně povozů na bílých SPZ nezměnilo ne? Páč takhle to bylo a bude to tak teda i dál. Chápu tedy správně, že jen byly nějaký vyhlídky a tajná přání uvolněnějších STK pro starý prostředky na bílých značkách a ty se nedostavily?

Naposledy editováno 14.11.2023 20:43:32

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.11.2023 v 21:03 | Nahoru | #918
Koudy01> Hodně zjednodušeně - ano. "Vrchnost" slibovala - a nic.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

15.11.2023 v 07:56 | Nahoru | #919
Zrušení testace na historickou původnost u std. bílých značek je škoda .. šlo tím řešit v případě škody pojistnou událost v hodnotě historického vozidla a ne tabulkově odepsaného starého auta za pár tisíc. Jak zmiňuješ Indiana nebo Tatru 11 na bílých značkách, tak v případě škody dostane majitel směšné plnění. Také se testací řešilo odpouštění ekopoplatku, ale to bylo spíše zneužíváno na stroje v běžném provozu.

Jako velké + vidím zavedení převoditelnosti V dokladů na nového majitele. To by mohlo oživit trh se stroji na V značkách, na které bylo nyní většinou kupců pohlíženo jako na stroje bez dokladů a odráželo se to i v ceně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.11.2023 v 08:41 | Nahoru | #920
elevator> Vždyť testace HV u vozidel s bílými značkami pokračují dál. Jen se jim neprodloužila lhůta pro návštěvy STK. Zmiňují to i v tom odkazu, co jsi sem dával.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

15.11.2023 v 08:43 | Nahoru | #921
A Véčka pořád nemožné použít jako denní vozidlo do práce a k podnikání jak to bylo?
Nebo je jejich provoz méně omezený v té novele?

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.11.2023 v 09:59 | Nahoru | #922

Sema píše: elevator> Vždyť testace HV u vozidel s bílými značkami pokračují dál. Jen se jim neprodloužila lhůta pro návštěvy STK. Zmiňují to i v tom odkazu, co jsi sem dával.

Ano, testace u std. bílých značek budou, ale již neurčí vozidlu status veterána, ale jen prokáží historickou původnosti. Citace z FKHV: "Vozidlo v registru silničních vozidel na klasických bílých značkách je možné testovat na historickou původnost také, ale legislativně nemůže být nazýváno historickým vozidlem."

Naposledy editováno 15.11.2023 10:04:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.11.2023 v 12:11 | Nahoru | #923
Verdom> Využívat HV k podnikání se nesmí. Nevím, kde je to psáno, ale na školeních nám to pokaždé opakují.
A jezdit s HV jako s běžným vozidlem třeba do práce ? To sice zakázáno není, ale vysloveně se to nedoporučuje. Navíc zákonodárce počítá s tím, že když už někdo veterána má a dal si ho otestovat na "V", tak si ho nebude ničit jízdou v běžném denním provozu.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.11.2023 v 18:16 | Nahoru | #924
Milan1963> Je to v zákoně 56/2001 Sb., § 79b. bod 4.

Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.

Jezdci na ČS strojích

15.11.2023 v 18:22 | Nahoru | #925
Ty stroje co maji historickou testaci a bílé znacky mely levnejsi POV jestli se nepletu, to plati nebo ne?
Historická hodnota u veterána se v pripade nehody určuje jak?

Jezdci na ČS strojích

16.11.2023 v 06:32 | Nahoru | #926
To pojištění platí.
V případě nehody vozidla s bílou značkou a testací na histor. původnost by to pojišt'ovna měla zohlednit a nebrat stroj jen jako staré železo, nýbrž jako HV. Aspoň dosud to tak bylo. Ted' ale Průkaz o histor. původnosti už neplatí, tak snad to platí na základě Žádosti o testaci. Naštěstí havárie těchto aut/motorek jsou výjimkou.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

16.11.2023 v 08:30 | Nahoru | #927
Zdravím.Co takhle teď během těch třech dnů volna káva a něco třeba v Neveklově?

2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

16.11.2023 v 09:23 | Nahoru | #928
Zatím nejlepčí pičasí slibujou na nedělu . Hyn sa hukáže . Dneska jedu na zříceninu hradu Pravda , enem na jednu noc . Sraz pořádá Penál , Čmoud tam taky jezdíval .

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

16.11.2023 v 09:33 | Nahoru | #929
oldajawa500> pozdravuj ode mě ty kluky ušatý zápaďácký

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

16.11.2023 v 10:40 | Nahoru | #930
oldajawa500> Já se tam bohužel nedostanu. Jsem až do neděle denně v práci. Užijte si to a pozdravuj tam.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist