globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pískování
25.10.2012 v 19:39
Vydel jsem že se dnes už prodavají pneumaticke pískovačky.Zvazuji o jeji koupi,protoze me čeká go mojí 250,tak me zajma vse o ní.Hlavne plastová nádoba s tryskacími prostředky,k cemu slouzi,za jak dlouho se spotrebuje atd.A vyplati se to ji vubec kupovat?

1 reakcí na tento příspěvek Pískování

25.10.2012 v 19:47 | Nahoru | #1

Pískování

25.10.2012 v 19:48 | Nahoru | #2
Kupovat se to nevyplatí, doma to bez vybavení pořádně neuděláš. Někde v okolí Vlašimi pískujou taky, kámoš tam někam vez kastli z prasete. Jinak pískování motorek je výborný v Bukovanech za Benešovem, z Plašimi to máš 25 km. Za kejvačku bude chtít tak 1500,- ale super kvalita, jemný pískování, nic se nezničí ani nezohybá. Do druhýho dne hotovo. číslo můžu poslat PM.

Pískování

25.10.2012 v 20:46 | Nahoru | #3
Doma se na to vykašli. Leda by jsi pořizoval i box, filtraci atd...

Pískování

25.10.2012 v 20:47 | Nahoru | #4
A zrovna tou z odkazu toho moc neopískuješ, leda rovné plochy a ještě to bude na dlouho.

Pískování

25.10.2012 v 21:40 | Nahoru | #5
Já mám tuhle: http://www.nakupka....-hadici-1-4-yt-2375/
Teď jsem s tím pískoval padáky, tak můžu dát zkušenosti - je to lepší a rychlejší než smirkování, to jo. Potřebuješ písek - stačí i obyč plavenej, prosátej a vysušenej, jinak se ucpavá. Pak potřebuješ kompresor - velkej. My máme hodně velkej, makal na 100%, bez přestávek a tlak byl 6 atmosfér - to je tak minimum aby to ještě efektivně tryskalo.

Určitě bych koupil pistoli s hadicí - s tou nádobkou by tě bolela ruka a pořád bys to doplňoval.

Práci o 300% urychlí, když se barva opálí, až se seškvaří.

V zimě si chci taky přelakovat rám a rovnou říkám, že si to nechám opískovat, protože bych na tom strávil dva dny. A nechám si to i rovnou stříknout zinkem. A myslím, že těch 1500 Kč je přehnaných - bude to levnější.

Jo a v okruhu 5ti metrů je všude odraženej písek, ani nemluvím, že ty budeš muset mít pořádný rukavice (já měl svářečský), obličejovej štít, kterej si při tom taky zničíš (poškrábe se). Jen brejle ani nezkoušej, to se nedá.

Teď jsem si všimnul - provozní tlak 3 bary - tak to by z toho sice písek lítal, ale moc velkej efekt by neudělal, jedině tak na hliníku.

(reakce na) Pískování

26.10.2012 v 03:53 | Nahoru | #6
Fany07> Aby kompresor dal 170/l/min tak musí mít minimálně 2000W a 50l.nádobu a s touto pistolkou můžeš pískovat tak akorát hodně drobný předměty. Bordel všude.

Pískování

26.10.2012 v 06:24 | Nahoru | #7
Všechny tyhle hobby "pískovačky" jsou dobrý na opískování něčeho ve velikosti tak dopisní obálky, co potřebuješ mít hned. Alespoň trochu slušná pískovačka má trysku pr. 5 mm a potřebuje kompresor alespoň 5-7 kW - profíci maj trysky 10-12 mm. Takže rám určitě dát někam. Jinak křemičitej písek je svinstvo na plíce (silikóza plic) a tak to chce nějakou kuklu s přívodem vzduchu, nebo alespoň kvalitní respirátor. O tom, že písek a prach je všude už ostatní psali. Jo - a opískovaný železo je třeba HNED natřít - chytne lišku i jen vzdušnou vlhkostí klidně do druhýho dne.

Pískování

2.3.2018 v 10:19 | Nahoru | #8
s takovým tím přístupem: "udělam si to sám tak nějak podomácku" sem nikdy daleko nedošel. V jakémkoliv případě, a to platí i pro tryskání je snažit se to udělat doma. Většinou pak stejně narazíte na limity, kdy už to nevzládnete a prostě dojdete do fáze, kdy to nedokážete a budete muset stejně využít služeb firmy. Nikdy to navíc neuděláte tak dobře jako profíci. V oblastí tryskání nebo lakování dlouhodobě spolupracuju se Spolmontem, kterí mají profi tryskací zařízení takže zvlášt lidi ze zlínského kraje doporučuju právě je.

PS: prosím nesnažme se všechno si udělat sami jako ferda mravenec, a dělejme každé to včem jsme nejlepší

Pískování

2.3.2018 v 10:34 | Nahoru | #9
Nu hlavně pískovat plechařinu a téměř cokoli na motorky je podle mě dosti nevhodné. Sice se zbavíte všeho co na tom je, ale můžete tomu více či méně ublížit. Za prvně (a budeme-li se bavit zejména o renovacích), pak podle tryskacího materiálu poškodíte povrch a strukturu materiálu a někdy i natolik, že to přestane plnit funkci. Napřípad pružiny a jiné dynamicky namáhané součásti se tryskat nemají vůbec, resp. rozhodně né "ostrohranem", dají se maximálně brokovat (balotinou), ale to spíše ty větší. Pro rámy platí téměř totéž v místě pod krkem apod.
Druhá věc je, že po tryskání často zmizí spousta histroických detailů, například výrobní opravy nádrží cínem, pokud byla v některém místě špatně zavařená autogenem... a naposled taky dokáže tryskání schovat praskliny a jiné poškození rámu, na která se pak příjde až při lakování (kamarádova zkušenost právě pod krkem u Jawy).

Takže za sebe doporučuji a mam mnoho let vyzkoušené, nejprva vše chemicky odlakovat (dá se zvládnout v pohodě doma v hrnci pomocí hydroxidu sodného, co se koupí v drogérii jako perličky na čištění odpadů), pak mam díly v původní nebarvené struktuře (často je vidět kvalita původních polotovarů a třeba i malé vyražené výrobní značky, které by tryskání zničilo) s korozí. Toto prohlédnu, zkontroluji například kapilárkou v ohrožených místech a pak se zbavuji koroze. Opět to jde chemickou cestou, případně dle typu na jemném tryskači a jen v potřebném místě.

Tento postup je pro díly mnohem šetrnější, než bezhlavé tryskání, jen není úplně vhodný pro hliníkové díly (s louhem se moc nemusí).

Howgh.

Pískování

3.3.2018 v 06:37 | Nahoru | #10
Před opískováním a po opískování.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116070 Dnes v 08:37 DesperateDan
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist