globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brembo monoblock
Nazdárek motorkářská rodinko. Heleďte se. Máme tady s kamarádem "Pete Biggy" rozjetou takovou malou debatu o tom, jestli má/nemá jeho KTM SM-T brzdiče, s názvem Brembo MONOBLOCK. Jde o hovno, jen mě zajímá, kdo z nás má pravdu.
Podle něj ano... KTM SM-T prý má třmeny z jednoho kusu - monobloky, podle mě nemá a jedná se o klasický šroubovaný brzdič ze dvou kusů. Na prvním obrázku je onen diskutabilní třmen a na těch dalších několikero variant opravdových, frézovaných či kovaných MONOBLOCKŮ. Já na svou MTS12000 kupoval právě tyhle zmiňované třmeny, konkrétně model M4 MONOBLOCK. Cena 18tis.Kč.
Vím, že i ty "nemonoblockové" třmeny brzdí výborně, a M4 prostě ještě o něco lépe! Pro to jsou s nimi osazeny modely jako 1199, 1198, SF1098, RC8, Speed Triple "R", Huska Nuda-R atd...
Dnes jsem z prdele volal do KTM Sete s.r.o. Vlašim a tam mi mechanik potvrdil mou teorii,že MONOBLOKY má jen SM-R ta nakutá verze a nebo třeba RC-8. Ale modely jako DUKE, SM-T aj. nikoliv.
Tak nás prosím rozsuďte, díky...

KTM SM-T


BREMBO MONOBLOCK







Uzavřeno 01.10.2012 v 10:18 uživatelem drippera


Naposledy editováno 26.09.2012 21:15:57
Anketa: Má KTM SM-T MONOBLOCKY?
Ano
10%
3
Ne
90%
28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock

27.9.2012 v 14:27 | Nahoru | #31

Mileek píše: tohle ale taky není monoblock, ty tam tu dělící rovninu nevidíš?


Nevidím a za druhý je to obrázek z tvého odkazu,tak babo raď.....

(reakce na) Brembo monoblock

27.9.2012 v 14:28 | Nahoru | #32
Mileek> Jen bych chtěl podotknout, že ty třmeny, které jsi tu dával, nejsou stejné. Jinými slovy, rozdíl není jen v barvě

(reakce na) Brembo monoblock

27.9.2012 v 14:30 | Nahoru | #33
Pete Biggy> sešroubovaný odlitek z jednoho kusu, aby se nekroutil to myslíš vážně?

Brembo monoblock

27.9.2012 v 14:37 | Nahoru | #34
Proč neee??? Tuhost tam nemůže být taková, jako u kovaných, tak to prostě ještě vyztužili. No a pokud to je jen slisované, tak je to i nutnost. Jasně, že po tom už by bylo otázkou, zda to je ještě monoblok, ale výsledek je takový, že třmen nerozšroubuješ na dvě půlky. Aspoň já to tak vidím, prostě můj (a nejen můj) názor

(reakce na) Brembo monoblock

27.9.2012 v 14:44 | Nahoru | #35
verybusy> tak pod tím odkazem se prostě omyly najdou.. někdo jako ty a biggy si taky myslí, že to je monoblock, tak to tak nazve a google to pak vyhodí mezi ostatní... taky jsem ti tam hodil další obrázek na ty stejné třmeny z 848 z jiného pohledu a tam už ta rovina vidět jde úplně jasně
biggy> tzn., že oni teda něco odlili, pak do toho vyvrtali díru, udělali závit a nacpali tam šroub, jo? už jen tímhle by ten třmen oslabili, ne? jako chápu, že chceš vychválit, jak to parádně brzdí, což sám vím, protože mám úplně to stejné, ale monoblock to fakt nemáš jestli budeš mít čas, sundej jeden třmen a nafoť ho z více stran, pak ti nafotím ten můj a uvidíš, že to je na chlup stejné... a když pojedu do frýdku, tak jsem ochoten ty moje třmeny vzít a můžeš si je porovnat

Brembo monoblock

27.9.2012 v 15:10 | Nahoru | #36
Millek>Proč by do toho měli jako posléze vrtat? To jako, že by to nešlo odlít už i s těma dírama na šrouby jo?
Hele rozmontovávat to fakt nehodlám, ale až bude čas, tak to samo můžu pořádně nafotit a hodit to sem. Akorát teď jedu na tři dny pryč, tak když tak až po víkendu. A nebo to můžem uzavřít s tím, že prostě to je ze dvou částí, aby došlo ve Vsetíně k uspokojení, já už to nějak unesu Každopádně se to jako dvě půlky nejeví, možná je to tou povrchovou úpravou a je to tak schválně, aby to vypadalo jako celistvý prvek.
Nejvíc mě ale baví logika, která koketuje s myšlenkou objektivního výsledku ankety vyvěšenou tady na fóru Jakou vypovídající hodnotu může asi mít, když většina hlasuje, aniž by ten konkrétní třmen z blízka aspoň viděla?

Naposledy editováno 27.09.2012 15:54:00

Brembo monoblock

27.9.2012 v 16:27 | Nahoru | #37
Hele mě ještě nepřijde že by byla zima a vy už s takovejma věcma!

1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock

27.9.2012 v 16:44 | Nahoru | #38
odlitky ve kterých jsou šrouby na zpevnění to je brembo kokotblock

Brembo monoblock

27.9.2012 v 19:38 | Nahoru | #39
No sláva, už jsem myslel, že se Péťo neozveš.
A jsme zase na začátku...
Jasný spoj dvou půlek je podle něj otřep z formy a oni pro zpevnění třmenu odlívaj třmen z dírama, aby do toho našroubovali šrůby. No to mě poser...
A nebo to po odlití vyvrtávaj, aby tam ty šrouby dostali. Ach jo. Tomu snad neuvěří ani ten největší technickej analfabet!!!!!!!
Ano, ptal jsem se kluků v MH páč mají jedno SM-T na dlouhodobý test, ano volal jsem mechošovi do KTM, páč kdo jiný by mi měl dát odpověď?
Když ve Frýdku Místku nedovedů pochopit, že nemajů MONOBLOCK, nýbrž šroubovaný třmen ze dvou kusů.
Jak jsem psal na začátku, mě je to ve finále úplně jedno, co tam je, vím taky jak to brzdí, jen prostě z princicpu, chci přesvědčit dotyčného majitele co to zanemná MONOBLOCK a co je to konvenční radiální třmen na jeho KTM.
Nic víc a nic míň.

P.S. Jinak na tý fotce v testu na motorkari.cz je to evidentní, i ta dělící rovina je vidět a o šroubu nemluvě...

1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock

27.9.2012 v 19:38 | Nahoru | #40
Zábavné téma Monoblok je bez šroubů, a to ostatní je se šroubama s VIDITELNOU dělící osou, nechápu o tom nějakou jinou polemiku

(reakce na) Brembo monoblock

27.9.2012 v 19:41 | Nahoru | #41

YOSH_BOY píše: Zábavné téma Monoblok je bez šroubů, a to ostatní je se šroubama s VIDITELNOU dělící osou, nechápu o tom nějakou jinou polemiku


A ještě prosím pověz, kterej z těchto třmenů je na KTM a můžeme to konečně uzavřít a jít spat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock

27.9.2012 v 19:42 | Nahoru | #42

neznamyScooterD píše: odlitky ve kterých jsou šrouby na zpevnění to je brembo kokotblock

(reakce na) Brembo monoblock

Skvělá odpověď, děkuji! 27.9.2012 v 20:11 | Nahoru | #43
drippera> Je to ze dvou kusů, kámoš by to měl pochopit Nebo tam snad dojedu a před jeho očima ten třmen rozmontuju na dvě půlky Přezouval jsem SMT klukovi a na brzdiče jsem sakra koukal jestli jsou stejný jako na bratrový RSV Factory 04 a musím konstatovat ano jsou stejné pouze se liší barvou, viz. Mileek

(reakce na) Brembo monoblock

27.9.2012 v 20:38 | Nahoru | #44

verybusy píše: Hele šrouby z druhý strany tam jsou vidět i u nepochybných monobloků,zřejmě nemají účel držet dva kusy pohromadě....


Za prvé z té fotky nejsou šrouby patrné (i když tam asi jsou) a za druhé to podle mě monobloky nejsou...

Brembo monoblock

27.9.2012 v 20:48 | Nahoru | #45
Taky se přikláním k tomu, že ty třmeny jsou ze dvou kusů

(reakce na) Brembo monoblock

27.9.2012 v 20:54 | Nahoru | #46

Pete Biggy píše: Nuže dobrá, když už to tady ten "pajádník" dal, tak už se k tomu i vyjádřím
Každopádně se to od tohoto strýca dalo čekat Dával jsem mu x odkazů na webu, jak stránkách českých, tak světových a koneckonců i periodika např. ČMN 10.2.2011, kde všude píšou o monoblocích (test Honzise a Motohousího Karlosse ze Španělska).
Ten Valach na to jen pohrdavě, že si ti všichni pletou pojmy s průjmy, což beru, že se chybka může stát, ale tolik případů??? A navíc já sám jsem o tom byl přesvědčen, ale neměl jsem možnost se bezprostředně dostat k motorce do garáže. To se stalo pozdě večer a jelikož jsem nahmatal z druhé strany třmenů šrouby a bylo už na to špatně vidět, měl jsem za to, že třmen opravdu je šroubovaný/půlený.
Jenomže mi to nedalo a pořád jsem nechápal, že tolik lidí píše bludy a já (vč. mého kámoše co má taky SMT) jsem byl taky tak šeredně v omylu. Po bližším ohledání jsem však pochopil a uvedu to na pravou míru:

Třmen na SMT je dle mého názoru jeden celek-monoblock, je to však "jen odlitek" a jakoby lehce naznačený předěl je pouze (jak už tady zaznělo) jen otřep z formy. Ano, bravo Verybusy, jsi očividně chápavější než autor tohoto vlákna, který to nedokázal pochopit
Max. by mohlo jít o případ silně tlakového slisování, ale spíše jen ten nezačištěný okraj výlisku. Ony šrouby jsou dle mého názoru jen jakousi pojistkou a výztuží, aby se třmen ještě méně kroutil. Čili po jejich vyšroubování se třmen nerozdělí na dvě půlky. Znovu opakuji, třmen je jako celek. Jde prostě o jinou variantu výroby, je samozřejmě cenově a výrobně méně náročná, třmeny určo nebudou mít až takovou tuhost jako závodní kované eMka, ale přesto daleko daleko lepší než drtivá většina brzd. Podotýkám, přeli jsme se o to, jestli to je monoblock, nikoli řeč o kovaných třmenech. On si prostě myslí, že monobloky jsou jen řady M. Alespoň takhle to podle mě je a hodně bych se divil, kdyby tomu tak nebylo, už proto kolik webů a periodik píše o monoblocích. Srandou je, že on tím opovrhuje, píše o tom, že si pletou pojmy s průjmy a na to hned píše Karlossovi do Motohousu Tím nic proti klukům, rád je taky někdy čtu. A k Sette se raději snad ani více vyjadřovat nebudu. Borec sám nevěděl, juknul, viděl šrouby, tak jednoduše věc uzavřel a navíc bych se nedivil, kdyby mu to Drippera podal, jako jestli tam jsou kované Monobloky jako na RC8R...

Toť můj názor, "do krve" jako tady ten strejda se hádat fakt nehodlám, rozmontované jsem to neměl a ani se k tomu fakt nechystám, důležitý je pro mě fakt, že to brzdí famózně

PS: Uuufff, snad už mě to více síly a času stát nebude. A propo, nechcete si teď s autorem zase chvilku psát někdo jiný


Nevím, které jsou kované a které ne. Nikde se to ani neuvádí. Spíše se uvádí, jestli je to monoblok nebo ne a jestli je to "odlívané" nebo frézované. Podle mě jsou tyto, o kterých je téma, ze dvou kusů.

Brembo monoblock

28.9.2012 v 00:15 | Nahoru | #47
Doppelscheibenbremse mit radial verschraubten Vierkolben-Bremszangen, Bremsscheiben schwimmend gelagert

Double disc brake with radially screwed four-piston brake calipers, float-mounted brake discs

Mrknul sem na to radši ve dvou zemích,kdyby byla někde mlha v překladu....a neni,nejsou to monoblocky.Neni to psaný ani na ktm.cz,aspoň pokud nekecaj.Dopodrobna live sem si je ale nikdy neprohlížel.
Jinak Dripe přibrzdi s tou neomylností,protože stačí,abych na M4 nasadil jinou pumpu a hadice a poznáš kulový

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock

Skvělá odpověď, děkuji! 28.9.2012 v 00:42 | Nahoru | #48

Mileek píše: to nejsou monoblocky... je to stejný třmen, jako má RSV, Tuono, duc 999 a myslím, že i triumph...



Co se týče Triumphu, tak dva modely mají aktuálně montované přední brzdiče Brembo Monobloc M4 již v základu:

1) Speed Triple R
2) Daytona 675R (viz např. zde )

Co se týče toho KTM. Dle fotky je SM-T vybaveno OEM brzdiči P4/34, což jsou podle katalogu odlévané (nikoliv frézované, ani kované) hliníkové brdziče. Konkrétně tento cajk. Na téhle a téhle fotce je krásně vidět, že jsou složeny ze dvou kusů. Komu by to nestačilo, tak tady je jejich technická specifikace. Povšimněte si zejména formulace "realized by semicalipers, joined by bolts."

Věřím, že nikdo tyto třmeny nadále nikdo nepodezírá z toho, že jsou z jednoho kusu .

Naposledy editováno 28.09.2012 01:07:24

(reakce na) Brembo monoblock

28.9.2012 v 07:34 | Nahoru | #49
Gorby> Tak tady už je to zřetelně vidět.Jen by mě zajímalo,proč teda sama KTM tak strašně kecá a proč to převezmou následné mediální testy.Holt svět chce být klamán....

Naposledy editováno 28.09.2012 08:23:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock

28.9.2012 v 08:08 | Nahoru | #50

Gorby píše: Co se týče Triumphu, tak dva modely mají aktuálně montované přední brzdiče Brembo Monobloc M4 již v základu:

1) Speed Triple R
2) Daytona 675R (viz např. zde )

Co se týče toho KTM. Dle fotky je SM-T vybaveno OEM brzdiči P4/34, což jsou podle katalogu odlévané (nikoliv frézované, ani kované) hliníkové brdziče. Konkrétně tento cajk. Na téhle a téhle fotce je krásně vidět, že jsou složeny ze dvou kusů. Komu by to nestačilo, tak tady je jejich technická specifikace. Povšimněte si zejména formulace "realized by semicalipers, joined by bolts."

Věřím, že nikdo tyto třmeny nadále nikdo nepodezírá z toho, že jsou z jednoho kusu .



Tak tomu říkám dobrá práce.
Díky za rozhřešení, doufám, že to ten "pařez ostravacky" konečně pochopí a přizná porážku. Tedy pokud je v něm alespoň kůsek chachara...
Díky!

Jsem rád, že jsem měl pravdu a že já ve svých příspěvcích na FB, motorkari nematu své čtenáře.

(reakce na) Brembo monoblock

28.9.2012 v 08:18 | Nahoru | #51

drippera píše: ...však to "my" dobře víme a nedokážu přimět nikoho, kdo vleze do těch třmenů ze vnitř a podívá se, jestli jsou sešroubované a nebo nejsou. Pete Biggy tvrdí, že tam nějaké šrouby jsou, ovšem né k vůli tomu, aby držely dvě části třmenu pohromadě, nýbrž z důvodu "zvýšení pevnosti"? Což mě přijde jako absolutní nesmysl. Nevim...



no to je jasna kravina,srouby jsou proto ze je ze dvou dilu,monoblock zadne nema!takze pokud tam na te KTM jsou dva rouby z boku je ze dvou dilu,monoblock je sam o sobe tak pevny,ze zadny nepotrebuje

(reakce na) Brembo monoblock

Skvělá odpověď, děkuji! 28.9.2012 v 12:40 | Nahoru | #52
drippera> Pěkná přenice, chlapci a o tom to tu je, ne? Jinak souhlas s Dripperou a Gorbym, nicméně jen ještě malá oprava. 1199 Panigale nemá M40, nýbrž ještě novější a lepší M50, pochopitelně taktéž kované Brembo Monoblock. Jsou v podstatě stejné, jen menší a lehčí a Ducati má ošéfováno, že se letos a příští rok budou montovat pouze jen na právě Panigale. Jinak obě výše zmiňované brzdy jsem jezdil. Jedny na Monstru 1100 Evo a druhé teď na Diavelu. Obojí brzdí skvěle, nicméně monobloky jsou přeci jen ještě o level jinde. Hlavně z extra vysokých rychlostí a myslím, že i okruh by ten rozdíl ještě zvýraznil! A díky radiální pumpě je i dávkovatelnost s monoblocky skvělá a není s ní nejmenší problém. Je pochopitelné, že když někdo roky sedlal dvoupístkové bláto, a ze zvyku na mašině s monobloky za to vezme "na hulváta" je zřemě dost vyděšen, když jde málem ze sedla! Hold chce to jen dva prstíky, chlapi!

1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock

28.9.2012 v 15:49 | Nahoru | #53
Vy jste spekulanti. Ja mam axialni pumpu a axialni trmeny a taky mi to nebrzdi spatne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brembo monoblock

28.9.2012 v 19:07 | Nahoru | #54
pylot> Nebohý pylote, je Ti 22 let, tzn., před rokem jsi na to mohl poprvé vlézt, sedláš stroj téměř stejně starý jako jsi sám a tvrdíš jednu hovadinu za druhou. To není poprvé, zkrátka co příspěvek, to perla!

(reakce na) Brembo monoblock

28.9.2012 v 19:44 | Nahoru | #55
Dove1> proč hovadinu? ty třmeny, co má, jsou úplně stejné, jako ty z KTM, jen mají uchycení z boku... stejný průměr pístku, stejný typ destiček, stejné ovzdušnńováky atd.

(reakce na) Brembo monoblock

29.9.2012 v 00:42 | Nahoru | #56

Dove1 píše: pylot> Nebohý pylote, je Ti 22 let, tzn., před rokem jsi na to mohl poprvé vlézt, sedláš stroj téměř stejně starý jako jsi sám a tvrdíš jednu hovadinu za druhou. To není poprvé, zkrátka co příspěvek, to perla!

A v cem bys me opravil?

1 reakcí na tento příspěvek Brembo monoblock

29.9.2012 v 12:01 | Nahoru | #57
Když je něco odlité z jednoho kusu,tak do toho nebudu vrtat otvory,abych strukturu jednoho kusu narušil dvěma dírama na šroub
To je blbost

(reakce na) Brembo monoblock

29.9.2012 v 18:45 | Nahoru | #58

JollyJoker píše: Když je něco odlité z jednoho kusu,tak do toho nebudu vrtat otvory,abych strukturu jednoho kusu narušil dvěma dírama na šroub
To je blbost


plácnu to sem jsem stavař, tak mě napadlo jedině předpětí těma šroubama... u betonu je to jasný, ale nevim jak u hliníku

Brembo monoblock

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2012 v 18:57 | Nahoru | #59
Drippera : v prispevku 41 neni na obrazku monoblok, je to sroubovany ze dvou dilu, ale aby to vypadalo jako monoblok tak jsou srouby z vnitrni strany, je to videt na tom rozmazanem trmenu co je dal od nas.
Jinak monobloky brembo jsou dva typy, "cast" a "billet" tzn. Odlitek - na tom je videt delici rovina formy a jsou obvykle na produkcnich strojich ala eskovy ducati a cnc frezovany z vykovku a ty uz myslim nejsou na zadne seriovce, ciste aftermarket dil.

Brembo monoblock

29.9.2012 v 19:42 | Nahoru | #60
Hoši, tak po pročtení téhle debaty už ani nevím čí sem
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mám zaradený neutrál ale svieti 1 Ducati Multistrada 1200S stre 3 29.4.2024 v 22:30 X-tra-X
Nefungující palivoměr Ducati Multistrada 1200S Heba 14 27.4.2024 v 21:21 Mišec_Rosice
Vybíjení baterie Ducati Multistrada... Ducati Multistrada 1200S Mišec_Rosice 8 27.4.2024 v 21:14 Mišec_Rosice
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 Dikobraz 10 20.4.2024 v 20:49 Marty_B
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100


TOPlist