globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorkář a invalidita (pohybový aparát)
 
26.9.2012 v 09:09
Zdravím
mám dotaz: Motorka a zdravotní potíže.Problémy s páteří,klouby,kyčle ať vrozený nebo po nehodě,úrazu atd.
1)Co máte za stroj obsah typ atd a proč, co vám na něm vyhovuje.
kolik najedete kilometrů na jeden zátah, za rok.

Další otázky doplním až z odpovědí.Líp se budou zadávat než to teď napsat vše z hlavy.

PS.Je virago 250 vhodná na postižení páteře a kloubů.(vibrace,posez,řidítka )

Vím nejlepší je to vyzkoušet.Otázka je ? Pujčí mi někdo zadarmo motorky na 3-4dny na vyskoušení.Abych poznal co a jak mi která vyhovuje!

Proto se jako první ptám zde
Díky za odpovědi.

Uzavřeno 06.10.2012 v 08:38 uživatelem Jakube
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

27.9.2012 v 09:44 | Nahoru | #31

Němec píše: tak zrovna u transalpa, když jsem přesedlal z 350, mi vadilo sedlo nakloněný dopředu a dost často jsem měl problém s odkrvováním rukou, prostě mi dřevěněly. jinak posez jako takovej nebyl vyloženě nepohodlnej, jen mám raději když tělo může sedět volně, aniž bych se musel držet řidítek. v tomhle mi vyhovuje doslova křeslo u urala, ale to je už trochu jiná cenová a není to pro každýho.



U Transalpa ruce? Ty vole, ty radsi nikdy nesedej na supersport

Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

27.9.2012 v 09:46 | Nahoru | #32
Nikdy jsem na tomhle neseděl, ale posez by mohl být pohodlnej. Teda jestli se to pořád brát jako motorka.

(reakce na) Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

27.9.2012 v 10:14 | Nahoru | #33
 

Jakube píše: Mám artrozu v kolenou, kyčlích a v ramenou 1 až 2 stupně. Zápěstí vyklepané z pily, sekaček a křovinořezů. Vazoneuroza (zahradník). A páteř srostlou. Pro mne je potíž i nasedat na moto, přehodit nohu. Ten čopr je nižší. Jo měřím 173cm a vážím 115kg.


Takže čoprkrujzera raději ne.
A normální nesnížený a nepřepákovaný enduro taky ne. Bylo by na Tebe (a kór s těmi zdravotními problémy) moc vysoký - jak pro přehození nohy přes sedlo a pro nasednutí, tak pro manipulaci na místě a při zastavení mimo ideální rovinu a sesednutí z mašiny.

Takže zbývá skůtr - není zbytečně vysoký, sedíš vzpříma, a nasednutí i sesednutí je taky zcela nenásilný kvůli prostoru před sedlem až k podlaze.

Akorát bych se ale být Tebou opravdu důkladně poradil se svým lékařem, nebo raději ještě lépe se starším zkušeným ortopedem - co na to ježdění na motorce/skůtru v Tvém případě říká.
Přece jenom, zdraví máme každý jenom jedno (i když někdy už trochu zhuntovaný), a koníček musí přinášet radost, a ne aby někoho s pohybovými problémy dovedl třeba ještě až na invalidní vozík.
 

1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

27.9.2012 v 10:29 | Nahoru | #34
Co spíš nějakého skůtra - naklápěcí tříkolku/čtyřkolku - u kterého nemusíš na křižovatkách dávat nohy na zem? - Piaggio MP3 nebo Quadro

+ Jinak jedna holčina si tady nechala po operaci páteře přivézt z USA Harika tříkolku

(reakce na) Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

27.9.2012 v 11:34 | Nahoru | #35
DMRS: Konverze na trike je možné řešení A nemusí se to komplet vozit z USA, dá se koupit motorka tady a předělat pomocí konverzních kitů, které jsou dostupné pro spoustu modelů.
A na eBayi se dají sehnat i o dost levněji...

Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

27.9.2012 v 14:07 | Nahoru | #36
Ten velkej skůtr by bylo asi nejrozumnější řešení - člověk je tam fakt celkem krytej, existuje i jakejsi přehoz přez nohy kterej si na sebe hodíš, otevřeš klapku před sedlem a skutr ti ještě na nohy do toho přehozu topí což my artózy na normálních motorkách tiše závidíme (roky v průvanu na hutích, v kovárně a na lokomotivách). Sedí se na tom docela příjemně a postarší motorkáři docela často přecházejí na skutry pro jisté pohodlí a zřejmě i snadnou manipulaci. Třeba Babajezi, už zvěčnělý bývalý celoživotní zkušební jezdec motocyklů, měl na starý kolena taky skutra a docela si to pochvaloval i když to občas nevydržel a sedl na nějaký ostřejší enduro aby nezapoměl.

Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

28.9.2012 v 04:46 | Nahoru | #37
jawa 350 - 632 po 50 km bolí záda po 80 prdel na jeden zátah pak už i začínaji i brnět ruce po 100km už brní i chodidla v obyč botách ale má to svojí nostalgii

Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

28.9.2012 v 07:49 | Nahoru | #38
Jawa je Jawa , fomachrom to napsal přesně.Pod to se jen podepsat.

Naposledy editováno 28.09.2012 07:52:41

1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

28.9.2012 v 20:50 | Nahoru | #39
Potřebuješ malou, lehkou s rozumně vzpřímeným posezem a úhlem nohou. Na netu je někde konfigurátor posezů na výšku člověka u různých strojů. http://cycle-ergo.com/ tady si to omrkni.

Jak tu padlo, choppery a cruisery mají výhodu v pohodlném nasedání a tím to většinou končí.

Malej lehkej naháč je kompromis, spousta endur je vysoká, ale pohodlná, nevybíral bych ovšem mastodonta, už jen kvůli manipulaci.

Naposledy editováno 28.09.2012 20:52:25

1 reakcí na tento příspěvek Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

29.9.2012 v 09:19 | Nahoru | #40
Ahoj, souhlasím s předřečníky, každému vyhovuje něco jiného. Mám železný kyčel, páteř zrasovanou letitým ježděním s náklaďáky (neměli jsme utlumené kabiny jako dnes), věk blížící se 70, prostě je toho dost. Nesnesu rovný posaz, protože se všechny nárazy na zadní kolo přenášejí naplno do páteře. Sedím v předklonu s opíráním o řídítka a páteř nemá takové namáhání. Nevím jak který skútr, ale i tam se dost často sedí vzpřímeně. Jízda s nataženýma nohama kupředu nechává veškerou váhu a nárazy do zad, tedy i chopper mně nevyhovuje. Teď mám XJ 600 Div. 2002, tedy cesťák a jezdím nepřerušené trasy o délce výdrže benzínu v nádrži ( podle stylu jízdy 250-400 km)prakticky bez bolestí. Poloha těla umožňuje i postavení ve stupačkách bolí - li řiť Ale co vyhovuje mně, nemusí vyhovovat jinému. Chce to si na motku sednout a vyzkoušet posaz, který vyhovuje a tím i motorka vyhovuje.Dělal jsem to stejným stylem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

29.9.2012 v 15:27 | Nahoru | #41
re.negade> to je svělá pomůcka

nemáš typ na nějaký lehký malý naháč.

Naposledy editováno 29.09.2012 15:29:16

(reakce na) Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

29.9.2012 v 15:50 | Nahoru | #42
Stařec Petr> Ahoj

Sedím v předklonu s opíráním o řídítka a páteř nemá takové namáhání.

To já zas to opření o řidítka ne ne.Váha těla pak leží na zápěstí a začnou mne brnět ruce.
Mírný předklon ano , ale ruce volné bez tlaku těla na ně .Na skutru se bojím malých kol.
To se třese celé moto.Jedině skarabeo nebo něco podobného, ale to se mi nelíbí.

Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

29.9.2012 v 17:32 | Nahoru | #43
Zdar,ja mám operovanou páteř a bolest je tam pořád.Tak to neřeším a dokud to jde,tak jezdim s tím co mám a zakousnu zub.Mám fireblada a jde to.Jinak rada s moto?každej si musí zkusit co mu vyhovuje.

(reakce na) Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

29.9.2012 v 20:24 | Nahoru | #44

Jakube píše: re.negade> to je svělá pomůcka

nemáš typ na nějaký lehký malý naháč.



Skůtra kde sedíš jak na záchodě...a záda ala pravítko, bych nevolil. Nestyděl bych se třeba za GS500 s řídítkama, mírně pootočenýma vpřed, ať si pomáháš rukama. Na manipulaci je to celkem rozumná váha a jestli jsi začátečník, což se tak jeví, může ti bejt akorát, nechceš li ovšem nějakou 250ccm, tam je taky velkej výběr. Co se větru a tepelnýho komfortu těla týče, to vyřešíš oblečením. Přečti si váhy motorek, zvaž jak daleko a jak často chceš jezdit, vol váhu, kubaturu i posez podle toho, vzhled je sice u motorek důležitej, ale účel světí prostředky. :)))

Naposledy editováno 29.09.2012 20:27:10

Motorkář a invalidita (pohybový aparát)

29.9.2012 v 21:34 | Nahoru | #45
já po zlomený křížový kosti vím,že chrocht je na hovno a enduro je moc tvrdý...vyhovuje mi sport,protože tam jsem v předklonu a není tam tlak shora na kříž....no a v trialu se nesedí
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist