globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Enormní spotřeba oleje u 125ccm 750ml/1000km
24.8.2012 v 00:46
Zdravim,
původně jsem si myslel, že mi motorka žere mín, ale spotřeba oleje se neustále zvyšuje. Ještě před 2000km (co jí mám, najel jsem 4000km) byla 300ml ale ted je to skoro třičtvrtě litru. Olej nikde nekape, všechno to berou ventily. Když jsem jí koupil, kouřila jen trochu při studenym motoru, po zahřátí už vůbec. Ale stále se to zhoršuje, nechal jsem jet kamaráda na moto před sebu a jel jsem za nim v autě a vypadalo to, jako že jede na třiapůli a přehnal to s olejem. Výfuky jsu plný černýho oleje, kterej z nich občas ukapává na zem. Motorka má najeto cca 20-25tisíc km.
Myslíte, že motor ještě nějakou dobu vydrží, pokud budu nestále dolejvat?
A pokud je motor na takový spotřebě oleje, záleží vůbec na druhu oleje, kterej tam naleju? Ted tam mam M6AD a předtim jsem tam lil 10W40.
díky
Anketa: Co tam lejt za olej?
M6AD
2%
1
10W40
11%
5
15W40
2%
1
Slunečnicový :-)
11%
5
Z fritáku
73%
32

1 reakcí na tento příspěvek Enormní spotřeba oleje u 125ccm 750ml/1000km

24.8.2012 v 14:43 | Nahoru | #1
Inu, chce to provést nějaké servisní práce. Zgenerálkovat motor například.
Tlumiče by měly jít taky zrepasovat, ne? Zjisti si jaká těsnění a gufera to obsahuje a vyměň je. Pokud se na údržbu vyprdneš, moc dlouho se nepovozíš. A taky to bude něco stát, náhradní díly nejsou zdarma. Taky je dobré (nutné) dodržovat intervaly výměn spotřebního materiálu na moto (výměny náplní, kontrola, seřízení, mazání, nové součásti, repase některých komponent po ujetí určité vzdálenosti, nebo určitých letech provozu, atd.) dle předpisu.
Začal bych prostudováním montážní příručky.

Ten prasklej rám si nech odborně zavařit, nějakej kus slabostěný trubky z násady od mopu, to vážně nezachrání. A ještě vrtat do rámu 4 díry!!! To je dost vážná závada.

Ještě píšeš o vůli v kyvce, to jde taky zrepasovat. Čím dřív tím líp. Pak už to může být tak vymletý, že to nepůjde vyměnit. Když to tak sleduju, zkontroluj ložiska uložení krku řízení, to bude pravděpodobně taky zralý na repas.

Tímto nutným servisem se ovšem dostaneš na částku, která dost pravděpodobně převýší cenu celé moto. Takže buď se do toho pustíš a opravíš ji, čímž se naučíš dělat servis a poznáš stroj dokonale i zevnitř a do budoucna se ti to neztratí.
Nebo to prodej na náhradní díly a pořiď si něco jiného, co není tak náročné.

Naposledy editováno 24.08.2012 15:02:12

(reakce na) Enormní spotřeba oleje u 125ccm 750ml/1000km

24.8.2012 v 15:02 | Nahoru | #2
tomaso58> To byl zadi ram nosice, ne ram motorky. Ten bych nasodou od smetaku fakt neopravoval.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... Hippieguy 19 16.5.2024 v 19:04 hadra76
shoda motoru Xt 125 king S yuki V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING Zadry 6 20.3.2016 v 16:50 hrochino
Seřízení karburátoru V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 5 25.7.2014 v 20:40 J.M.K.
Neustálé praskání zadní dvouvláknov... V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 29 25.7.2014 v 08:39 J.M.K.
Zase to sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 1 28.4.2014 v 01:01 Hippieguy


TOPlist