globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.

Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

3.3.2015 v 16:40 | Nahoru | #1
Dovi> K žádnému mechanickému poškození vidlice nedošlo, takže doufám že je to otázka toho gufera, ale sám to nevyměním a když už mě to budou někde dělat,..tak se udělají obě + olej + práce a jsem někde na hranici 2 tisíc,...mám najeto na ni zhruba 500km,...vždy jsem to kontroloval před a po,...a ted jsem měl pokapané kolo a pod ním lehká kaluž,...tedka řeším co s tím, ale sám to určitě nezvládnu,...takže musím vyhledat nějaký schopný servis a ted je otázkou jestli to v Yamaze neudělají víceméně za stejné prachy,...ale bude to na 100%,...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.3.2015 v 09:37 | Nahoru | #2
 

Rischwon píše: K žádnému mechanickému poškození vidlice nedošlo, takže doufám že je to otázka toho gufera, ale sám to nevyměním a když už mě to budou někde dělat,..tak se udělají obě + olej + práce a jsem někde na hranici 2 tisíc,...mám najeto na ni zhruba 500km,...vždy jsem to kontroloval před a po,...a ted jsem měl pokapané kolo a pod ním lehká kaluž,...tedka řeším co s tím, ale sám to určitě nezvládnu,...takže musím vyhledat nějaký schopný servis a ted je otázkou jestli to v Yamaze neudělají víceméně za stejné prachy,...ale bude to na 100%,...



Hele, nechci se hádat, ale celé se to odvíjí od toho, jak moc chceš tu cenu stáhnout dolu.
A měl jsem dojem, žes neznal ceny, za který se to dá udělat s proto ses ptal, abys zbytečně nepřeplácel. Ale když si myslíš, že dobře víš, že to stojí (v neautorizáku) 2 tisíce a myslíš, že u Yamahy by Ti to mohli udělat za zhruba stejnou částku a navíc Ti tam nic nedomrví, tak není asi moc co řešit. Případně si to jen emailem nebo telefonem ověř v té autorizované Yamaze.

 
Vidím to ale trošku jinak (v nadhledu optimističtěji), a měl bych k tomu dvě tři poznámky:

1)
Autorizovaný servis neznamená, že to ti hoši, co se tam často střídají jak na běžícím pásu, umějí líp než dobrý neautorizovaný servis nebo dokonce zkušený starý fachman Franta z Horní Dolní, který mj. těch vidlí už udělal desítky.

2)
V každém případě materiálové náklady této běžné (rutinní) výměny jsou relativně nízké (ta gufera a pár deci tlumičáku skoro nestojí za řeč) a ochotný ZKUŠENÝ soukromník, je schopen tu výměnu zmáknout za dvě tři stovky svého času - zvlášť pokud nemá momentálně moc napilno a bude to dělat na svý triko bez dokladu. Něco jinýho je namistrovaný servis s hodinovkou jako právní kancelář anebo nějaká gramla gramlavá - když narazíš na nýmanda, který se to bude teprve učit a bude to dělat celý den s kdovíjakým výsledkem, tak se na Tobě ještě taky bude chtít napakovat jako taxikář, který za velký peníze sveze jednoho člověka denně a zbytek dne prokouří na štaflu. Vezmi si, že je to práce člověka se základním vzděláním nebo vyučeného, a teď v zimě v motoservisech ještě nemají do čeho píchnout. Takže pokud jim Ty sám nebudeš cpát peníze horem dolem, ale naopak naznačíš své omezené finanční možnosti, tak se s rozumným člověkem domluvíš na rozumné ceně!

3)
Byl bych velmi nerad, kdyby to snad někdo bral jako nějaký střet zájmů - píšu Ti to jako obecné doporučení a nelobuju za žádný konkrétní servis.
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8295 21.5.2024 v 14:49 Krautkopf
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist