globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

21.3.2018 v 16:33 | Nahoru | #1681
Zdravím,
pořídil jsem origo střed předního kola z WR X a ráfek Excel 21" 1,6. Chtěl bych z X občas udělat R jako několik místních WRkařů. Zanesl jsem kolo do Dolamoto(Štěpánov u Přelouče) aby mi kolo vypletli, bohužel jsem nepochodil, že prý to nemají jak změřit aby věděli co na to napasovat. Víte o někom z Pardubicka kdo umí výplety na jakýkoliv kolo?

Řešil to někdo z vás podobně? Bude na ten střed+ráfek pasovat výplet z XT 660 R? Přecijenom střed je totožný a ráfek je 36 děr a 21" jako na XT.
Díky za jakýkoliv postřehy.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.3.2018 v 13:05 | Nahoru | #1682
Czrapel> Zdarec, myslím že se to tady už řešilo, pasovat by to mělo

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

4.4.2018 v 13:28 | Nahoru | #1683
Zdarec borci, neopravoval tady někdo zámek na helmu? Nějak se mi nevrací ten zobáček a pak to nejde zamknout. Přesto že jsem ho rozdělal a promázl. Asi bude špatná pružinka nebo nevím co.

Jinak co jak vám jezdí WRko? Věřím že asi dobře, pač se tady neřeší žádný velký problémy. A jak už tomu hlavně u čechů bývá, ten komu by se rozskočil motor tak by to skrz následný prodej stejně nikdy nepřiznal

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

5.4.2018 v 09:19 | Nahoru | #1684
Tak jen pro doplnění,...zámek jsem rozdělal, poctivě pročistil, pružinku napružil a šlape to jak hodinky, snad to nebude za pár zamknutí to samé.

3 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

5.4.2018 v 13:43 | Nahoru | #1685
Přes zimu mě zlobila baterka -nechal jsem jí v motorce a sama se rychle vybíjela, přestože byla ve vytápěné garáži. Došlo to až tak daleko, že na jedný z prvních projížděk mě nechalo WRko na holičkách asi 10 km od garáže s rozsvícenou červenou kontrolkou a na displeji hláška 'error 46' .(na netu většina lidí píše, že je to regulátor dobíjení)
Neměl jsem doma multimetr, ale podle všeho to vypadalo, že je baterka po smrti. S novou baterkou se ale problém opakoval. Postup detekce problému jsem našel na jednom angl. fóru, ale napíšu to i sem, kdyby to snad někdo potřeboval.

1) Změřit klidové napětí na baterce - mělo by být kolem 12,5V.
2) Motorku nastartovat a změřit napětí na baterce znovu - mělo by být přes 13V. Pokud napětí klesne pod 12V, baterka se nedobíjí!
3) Jít po kabelech, rozdělat všechny konektory a zkontrolovat je, jestli není problém tam.
4) Rozdělat konektor od regulátoru dobíjení (je pod levým předním plastem u nádrže, taková žebrovaná krabička). Mělo by tam být 5 kabílků - červenej, černej a tři bílý.Bílý káble vedou od alternátoru. Nastartujte motorku (pojede jenom na baterku) a změřte napětí mezi těma třema bílejma káblíkama, Pozor, tady už je samozřejmě střídavý napětí. Mezi každýma jednotlivýma dvěma bílejma drátama by mělo být kolem 20V na volnoběh, když přidáte plyn, vyšplhá se to na 30-40V.

Já jsem měl v prdeli regulátor dobíjení, u kterého jsou 2 možnosti: koupit originál kterej stojí asi 5000 a nebo neoriginál, kterej je asi za 2900. Já koupil neoriginální a motorka běží bez problému. Tvar i přichycení a konektor, všechno je stejný jako na původním.
Štěstí, že jsem nemusel měnit alternátor, ten totiž stojí asi 7000 :D

Když už motorka zase šlape jak hodinky, tak stačilo vyměnit olej, filtr a zkontrolovat věechno kolem a sezóna může začít!

Tak se mějte a ať se vám vyhýbají pády i poruchy!

Naposledy editováno 05.04.2018 13:44:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

6.4.2018 v 21:08 | Nahoru | #1686
Czrapel> a byl na tvojí motorce ten alternátor měněn?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

7.4.2018 v 21:39 | Nahoru | #1687
klubko> Minulý rok v březnu byl měněc stator v rámci svolávačky(ještě minulý majitel).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.4.2018 v 20:35 | Nahoru | #1688

Czrapel píše: Přes zimu mě zlobila baterka -nechal jsem jí v motorce a sama se rychle vybíjela, přestože byla ve vytápěné garáži. Došlo to až tak daleko, že na jedný z prvních projížděk mě nechalo WRko na holičkách asi 10 km od garáže s rozsvícenou červenou kontrolkou a na displeji hláška 'error 46' .(na netu většina lidí píše, že je to regulátor dobíjení)
Neměl jsem doma multimetr, ale podle všeho to vypadalo, že je baterka po smrti. S novou baterkou se ale problém opakoval. Postup detekce problému jsem našel na jednom angl. fóru, ale napíšu to i sem, kdyby to snad někdo potřeboval.

1) Změřit klidové napětí na baterce - mělo by být kolem 12,5V.
2) Motorku nastartovat a změřit napětí na baterce znovu - mělo by být přes 13V. Pokud napětí klesne pod 12V, baterka se nedobíjí!
3) Jít po kabelech, rozdělat všechny konektory a zkontrolovat je, jestli není problém tam.
4) Rozdělat konektor od regulátoru dobíjení (je pod levým předním plastem u nádrže, taková žebrovaná krabička). Mělo by tam být 5 kabílků - červenej, černej a tři bílý.Bílý káble vedou od alternátoru. Nastartujte motorku (pojede jenom na baterku) a změřte napětí mezi těma třema bílejma káblíkama, Pozor, tady už je samozřejmě střídavý napětí. Mezi každýma jednotlivýma dvěma bílejma drátama by mělo být kolem 20V na volnoběh, když přidáte plyn, vyšplhá se to na 30-40V.

Já jsem měl v prdeli regulátor dobíjení, u kterého jsou 2 možnosti: koupit originál kterej stojí asi 5000 a nebo neoriginál, kterej je asi za 2900. Já koupil neoriginální a motorka běží bez problému. Tvar i přichycení a konektor, všechno je stejný jako na původním.
Štěstí, že jsem nemusel měnit alternátor, ten totiž stojí asi 7000 :D

Když už motorka zase šlape jak hodinky, tak stačilo vyměnit olej, filtr a zkontrolovat věechno kolem a sezóna může začít!

Tak se mějte a ať se vám vyhýbají pády i poruchy!

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.4.2018 v 20:37 | Nahoru | #1689
Czrapel> Tedy ty díly to je pěkný ranec

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.4.2018 v 20:39 | Nahoru | #1690

sup005 píše:

Naštěstí bez poruch, už mám přes 30 000 a jede jak nová, jen údzžba

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.4.2018 v 17:41 | Nahoru | #1691
wrko je prostě držák motor vydrží víc jak 100 tis a vše je jen o udržbě já koupil hondu xr 400 po prvním majiteli rok 2004 a je to žalostný stav bude to trvat než to dám do kupy a potom ji asi prodám a vrátím se zase k wrku

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.4.2018 v 14:38 | Nahoru | #1692
Tak a je to.
Ve čtvrtek poslední jízda
a v sobotu odjela do Prahy
Pro mě byla Yamaha hlavně vstupem do endura.

Naposledy editováno 16.04.2018 14:40:04

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.4.2018 v 09:10 | Nahoru | #1693
klubko> tak jak říkáš,...u mě to je ale srdcovka,...první pořádná motorka,...ty prdítka XT a XR 125 se za motorku či enduro moc považovat nedali na vstup do endura pro začátečníka naprosto ideální stroj (až na tu váhu v těžších pasážích), hodně mě toho naučila,...já už ji používám jen v motard verzi a zase mě to tedka na jaře jaksi chytlo,...tak nevím jestli ji poslat dál či nechat si ji,...na léto to vždycky chce nějaký silniční stroj at už na hrkání po městě, do práce či sem tam nějaký výlet po okolí,...a skůtr teda nechci ,...nevím jestli jako celek ale o prodeji enduro sady na WRX bych se asi nechal přemluvit kdyby padla nějaká solidní nabídka,...

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.5.2018 v 23:37 | Nahoru | #1694
Čau kluci,

s kámošem jsme se stali hrdými majiteli WR250R. Moje je ve vůni, ale ta jeho bude potřebovat nějakou tu péči..
No a tady je je jádro pudla. Můžete mi někdo, prosím, poradit, kde se dají sehnat plasty?
Jasně, partsdepot, ale to je za raketu. Neměl by někdo z vás typ na něco jinýho?

Díky za odpověď a ať vám to jezdí!

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.5.2018 v 15:07 | Nahoru | #1695
Čau, přední blatník s trochou šikovnosti určitě přiděláš téměř jakýkoliv. Jinak nějaký plasty na WR jsem viděl od Acerbis. Kompletní set plastů jsem viděl taky na SRmoto.com asi za 330 dollarů, určitě budou i na ebay, ale tam bude problém pošta.

Jak hodně jsou plasty poškozený? Hodně věcí se dá skrýt polepem :)
Opravám zdar

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.5.2018 v 18:30 | Nahoru | #1696
zdarec všem, nedělal někdo na crf250l zvýšení řídítek?? lanka a hadice jsou org. dost napnuté a zdvižení na nástavce moc nejde,nemá někdo radu? co tam dát ?? díky všem za případné info.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.5.2018 v 16:10 | Nahoru | #1697
Borci až najdete nějaké plasty za solidní cenu dejte vědět. Tak jak píše borec Tobefree cena za nové je neskutečná raketa, za ty prachy bych měl na KTM troje komplet sady s trochou štěstí i v originále. Jinak nevím jak vypadají ty plasty od Acerbisu ale řekl bych že to jsou ty hnusné podrážejí WRku kolena. Já mám plasty taky zrasované viz foto výše, WRko jezdím hlavně po silnici tak bych mu chtěl opět dodat lesk. A nezkoušel objednat někdo plasty přímo z Japonska nebo na nějakých japonských stránkách. Problém bude asi ten jejich rozsypaný čaj, který opravdu nepřečtu. Každopádně kdyby tě nevojebali celníci tak těch 330doláčů za celkový set celkem ujde.

Naposledy editováno 17.05.2018 16:15:13

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.5.2018 v 21:59 | Nahoru | #1698
Taky jsem koukal na japonský stránky a prokousal se k tomu, že je problém napasovat přední masku. Víc o tom nevim.
SR moto za 300 je jedna z mála možností. Nebo neumim správně hledat na netu.
U Yamahy to není problém objednat podle VINu, cenu neznám, ale to bude desítka, jen to hvízdne..
Jinak kámošovi plasty jsou ve smrti. Je zdrátovaný světlo a zadní část.
Mimochodem.. záslepka na AIS se někomu z Vás doma neválí?
Určitě bychom se dohodli..
Dík

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.5.2018 v 17:01 | Nahoru | #1699
Tobefree> Tu záslepku mám tedka zrovna mimo motorku, dal jsem zpět origo lauf a připojil opět AIS. Zbavovat se ji zatím nechci ale jestli máš někoho kdo umí opracovat kov, tak zdělej AIS, obkresli si to A nech vyrobit záslepku.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

24.5.2018 v 17:50 | Nahoru | #1700
Čaute !! Záslepku zvládneš vyrobit sám doma jako já. Stačí udělat jen dvě díry podle origo dílu a okraje trochu zarovnáš. Nemusí to bejt uplně přesný, přecejenom to do ničeho nezapadá a jen to blokuje vývod spalin zpátky do sání. Pokud tady někdo schání díly na wr, tak bych vyzkoušel alliexpress. Pokud by jste chtěli sehnat levněji přední světlo na wr nebo enduro kolo pro wr250x, tak bych vám to nejspíš mohl sehnat.

Nedávno jsem byl zajezdit na wr a tady je ukázka jak to fičí i když nejsem žádnej palič

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.5.2018 v 11:01 | Nahoru | #1701
Ještě mě napadlo.. Když jedu na WR (2013), tak slyšim od motoru neustálý syčení. Za tepla, za studena, je to jedno.
Je to normální nebo co by mohla bejt příčina? Motorku mám třeba měsíc a dělá to celou dobu..
Dík za nápady

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

30.5.2018 v 16:39 | Nahoru | #1702
Tobefree> nebude to řetěz? mě taky "syčí"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.6.2018 v 19:55 | Nahoru | #1703
klubko> zdarec a zakolik se podarila prodat?a najezd?taky premyslim,ze ju pustim,chtel bych tenere 660/Z..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.6.2018 v 07:56 | Nahoru | #1704
Jawass> Čaau, prodala se za 85, najeto něco přes 10000km s novou STK a baterkou.
Napřed jakože docela dlouho nic, už jsem i myslel, že budu muset jít s cenou dolů, ale nakonec přijel maník, ani si ji nechtěl projet, prý na motorce 12 let neseděl a že to rovnou naložíme. Tak jsem ho ukecal, že ho aspoň svezu kolem dědiny, byl spokojen, pomohl jsem mu to naložit a spokojeně odjel ideální stav.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.6.2018 v 17:49 | Nahoru | #1705
klubko> tak to je super,ze ti to takhle vyslo.ja jako zacatecnik asi prodavat pristi rok taky budu,protoze chci jet nekam i dal a klukum na 600 stovkach moc nestacim..jeste si to poradne promyslim,ale asi nebude zbytí.. :)

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.6.2018 v 19:38 | Nahoru | #1706
čau borci potrebuju poradit.budu kupovat novou retezovku a chci prevod 13/46.jelikoz mam prvni motorku a nikdy sem to nekupoval tak nevim jak to bude s retezem a jeho delkou.neco tady nacteny mam o te delce,ale stejne si nejsu jistej kolika clankovej koupit?muzete me poradit,diky?

Naposledy editováno 17.06.2018 20:28:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.6.2018 v 19:55 | Nahoru | #1707
Jawass> Nic nevymýšlej a napiš p. Vojtovi z motoretezy.cz. Se vším ti poradí, rychle dodá a ještě za super ceny. Beru tam řetězovky na všechny motorky.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.6.2018 v 20:29 | Nahoru | #1708
PetrS> rozkaz,díkec..

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.6.2018 v 20:34 | Nahoru | #1709

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.6.2018 v 20:49 | Nahoru | #1710
PetrS> ty jo dík za tip..retezovek na ty nase stroje je az mooc,ani nevim kterou vybrat,ale asi to vyhraje ta s modrym retezem,aby to pekne ladilo.. kdyby nekdo potreboval tak davam i odkaz,pro snazsi vyber pro bažanty jako jsem jáá.. www.motoretezy.cz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8261 Dnes v 14:04 Fic6
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist