globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro
29.7.2012 v 20:59
Ahojte, vyberam novu motorku. Aby som sa predstavil, mam 2 roky kawasaki z750, najazdenych cca 20 000km. Casom som dospel k presvedceniu, ze chcem nieco viac cestovnejsie, kedze jazdit len okolo komina ma uz prestavalo bavit a na cesty nad 300km su s tym co mam celkom utrpenie. Taktiez chcem jazdit vo dvojici s priatelkou a na to ten nahac nie je stavany uz vobec. Takze, vyberam nejaky dialkobus presiel som nejake fora aj recenzie motoriek. Kazdopadne mi vrta hlavou preco tak vela ludi jazdi cestne endura a pomerne malo sportovne cestaky velke? Aky je rozdiel v ochrane pred pocasim na tychto typoch motoriek? K presvedceniu, ze chcem mat ochranu pred pocasim som dospel pred mesiacom a pol, ked som presiel 4500km zo Slovenska cez Taliansko Francuzsko a Nemecko az do Svedska kde momentalne byvam a z toho mi 2000km prsalo, po pravde, neprajem to nikomu... Dalsia otazka je kde su limity velkych cestakov? Z recenzii viem, ze utiahnute zatacky pre ne nie su, na druhej strane na europskych cestach mi pridu velke zdvihy endur nevyuzite. Cestovat chcem po skandinavii, zapadnej europe, viacmenej nejake Mongolsko, alebo Albansko ma az tak nelakaju, mozno skor Polsko alebo Rumunsko, ale viacmenej po spevnenych cestach. Jednoducho chcem cestovat po europe, pride mi na to vhodny velky cestak, len ma zarazil pocet ludi majucich cestne endura, pri citani cestopisov tu na stranke, mi pride, ze aj na francuzsku rivieru jazdia ludia hlavne na endurach tak preto sa pytam v com je ich vyhoda okrem univerzalnosti ktoru som si neni isty ci vyuzijem. Co sa tyka okruhu motoriek, tak z cestnych sa mi pozdavaju kawasaki gtr1400, bmw k1300gt a z endur triumph explorer, ktm adventure. Nie je to o vybere konkretneho typu, aj ked sa nebranim ani postrehom k motorkam, skor o tom, ake vyuzitie maju dane motorky a kde su limity ich pouzitelnosti. Vdaka za postrehy.

1 reakcí na tento příspěvek Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

20.10.2013 v 18:34 | Nahoru | #1
Ahoj, jen par poznamek k diskusi.
Na BMW K1300GT je original topcase dostupny, je stejny jako na R1200RT, je to velky kufr (temer 50l). Pokud se da do barvy (original byva vetsinou stribrny vrsek), tak je i docela v pohode. Ale je mozno sehnat i mensi. Nicmene je to stale GT, takze to vypada obrovsky, naplacane a pomalu jako maxi skutr.
Co se tyce jizdy s ni. Mam uz druhe GT, predtim jsem mel 1200, ted 1300. Je to neuveritelne, jak muze byt velky rozdil mezi v podstate dvemi stejnymi motorkami. Kazdopadne oboji jsou skvely masiny, jak pr jezdeni ve dvou, tak ale i sam. Vykon je opravdu vice nez dostatecny, 1300 ho ma plynulejsi, ma taky o neco kratsi zprevodovani. 1200 je sportovnejsi, do zatecek je potreba trosku pritlacit, 1300 tam pada uplne sama, nikde neni tech 300kg citit, mozna jen s vyjimkou uplnych vracecek, ktere se fakt musi jezdit za 1.
K vlastni diskusi, zda cestovni enduro a nebo cestak. No opravdu zalezi, kde se jezdi. Ten cestak ma preci jen limity v perovani, kdyz je horsi silnice, tak sice pres elektronicke pomocniky se da pomoci, ale ten zdvih se nicim nahradit neda, preci je to jen uskakaknejsi a mene kofortni. Ale na druhou stranu, nejen dlouhe prejezdy, ale prave ty vyjezdy ze zatacek, predjizdeni a spousta dalsich okamziku, v mych ocich uprednostnuje cestaky.
Nase "banda" je jak motorkove, tak i vekove docela ruznorada, mame najezdeno hooodne spolecnych kilometru. Co se tyce motorek, tak myslim oprvavdu dnesni klasika - GS, Varan, Crostourer, ja na GT a taky obcas kluci se sportovnimi cestaky. Jaky je vysledek toho jezdeni? V zasade stale stejny ... obcas se pohonim se supersportama, ale na dalku bez problemu hltam kilometry s endurama. Kde supersporty konci, tam ja jeste v klidu pokracuju, a pokud je potreba, tak i si dam lehke endurko (tedy trpim jak zvire, tam ta hmotnost je fakt znat)- Ale na druhou stranu, kluci s endurama maji obcas problem se mnou drzet krok.
Co se tyce nakladu, tak je to taky nekde uprostred, benzin cca kolem 6l/100km, gumy lehce pod 10 tis km, na endurech daji i 12 tis, spotrebou se vejdou do 6ti.
Takze je to fakt jen o tom, co hledas a ajky je tvuj styl ... jestli jsi spis pohodar a nebo se rad obcas pohonis. Na tom velkym sportovnim cestaku (at je to FJR, GT ci neco nineho) se daji delat fakt rychly kilomentry a ta ky se obcas hezky svezt. Ficury a komfort jsou prijemnym bonusem.
P.
PS: Mesta se bat nemusis, tak velky a tezky to zase neni

(reakce na) Sportovo cestovna motorka alebo cestne enduro

21.10.2013 v 08:31 | Nahoru | #2
paveljbc> Vdaka za informacie. Po pravde som teraz nakloneny k cestnemu enduru zrejme ktm adventure 1190, a to kvoli motoru, kde si myslim, ze bude dost vykonny na hocico a uzkej stavbe oproti cestakom, pricom komfort na cestovanie bude dostatocny. Som si vedomy, ze tam ochrana proti pocasiu nebude taka ako na GT, ale zasa je to o nieco univerzalnejsia motorka. Hlavne ma laka ten motor, ktory zrejme nebude nudny :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hluk řazení GTR 1400 a typ oleje Kawasaki GTR 1400 Niki76 7 19.2.2024 v 20:49 1Václav1
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... wimi 71 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 bubuolin 7 7.8.2023 v 10:54 bubuolin
Servis gtr1400 Kawasaki GTR 1400, Kawasaki GTR 1000 bubuolin 0 31.7.2023 v 15:15 bubuolin
Dominátor na GTR 1400 a boční kufr Kawasaki GTR 1400 Niki76 10 9.7.2023 v 18:00 Niki76


TOPlist