globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:37 | Nahoru | #1
Dolph-cz> Právě to si říkám, protože to abs vlastně zapne, až když se kolo zablokuje, tak pozná, že je problém... a v zatáčce, a i v ne tak velkym náklonu stačí, aby se nachvilku to kolo zablokovalo, a už letíš, nebo dostaneš pěknej kopanec a stejně slítneš.... Proto pochybuju o významu .... přeci jen když umíš brzdit ...

Naposledy editováno 20.07.2012 20:39:34

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:43 | Nahoru | #2

Dzgofmann píše: Dolph-cz> Právě to si říkám, protože to abs vlastně zapne, až když se kolo zablokuje, tak pozná, že je problém... a v zatáčce, a i v ne tak velkym náklonu stačí, aby se nachvilku to kolo zablokovalo, a už letíš, nebo dostaneš pěknej kopanec a stejně slítneš.... Proto pochybuju o významu .... přeci jen když umíš brzdit ...



na moto jsou různé ABS s různou rychlostí odezvy, není to jen když se ti má snahu bloknout kolo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:47 | Nahoru | #3

Dzgofmann píše: Dolph-cz> Právě to si říkám, protože to abs vlastně zapne, až když se kolo zablokuje, tak pozná, že je problém... a v zatáčce, a i v ne tak velkym náklonu stačí, aby se nachvilku to kolo zablokovalo, a už letíš, nebo dostaneš pěknej kopanec a stejně slítneš.... Proto pochybuju o významu .... přeci jen když umíš brzdit ...



když umíš brzdit...tak jo.nebo jinak-když jsi připravený-teď jedu palbu,teď jdu na brzdy,zatáčka čistá,znáš to tam....to je pohoda.ale když vletíš na běžné vyjížďce do zatáčky a tam je rozsypaný štěrk,tak jsi rád,že to narovnáč,dupneš na brzdy a čekáš až to absko za tebe bezpečně zastaví.

je to fakt dobrá věc,mně osobně jen vadí,když to někdo takhle zveličuje a točí videa s ocasem co to schválně blokne a na sílu pak prosazuje-abs povinně na všechny motorky a pod.osobně bych abs,kontrolu tarkce a podobné věci klidně bral.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist