globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povšechné informace pro začátečníka.
Dobrý den
Poprosil bych zkušenější jawaře o pomoc. Koupil jsem si doslova za hubičku Jawu 350 – 634 z roku 1974. Původní majitel na ní před odstávkou dělal výbrus, nové písty, kroužky, ojnice, uložení kliky,nové vydličky na řazení. Pak ji odstavil v garáži jelikož si pořídil rodinu a tam na mne čekala 18 let. No a teď k tomu co mi vrtá hlavou, papírově má psaných 16,2 kw a 22 koní. U 634 se však často uvádí 14,2 kw a 20 koní. Je rozdíl v motoru? (Továrně je to necelý tří tisící kus(rám) s dvouklíčovou brzdou). Papíry má v depozitu tak ji chystám na technickou a chci se zeptat na: jde doplnit olej do tlumičů bez speciálního nářadí ? Je v okolí šumperska či olomoucka obchod s ND na Jawky?(hledal jsem a protelefonoval dost šopů, leš zatím marně, nejblíž jsem našel v ostravě.) Jelikož po jednom pádu moto přišla o přepínače elektriky chci se zeptat zda můžu koupit přepínač z novějších moto tj. vše v jednom(světla, blinkry, klakson) nebo musím kupovat dva jako na originále, světla – blinkry, klakson(má 6v dynamo). Měly všechny mota chcípáky? Jak zajíždět tuto dlouho stojící mašinu? Po výbrusu ujela jen pár km ( do 100 ). Chci do ní lít polosyntetiku (do benzínu,myslím že se jmenuje Q8)dle výrobce 1:50 pro zajetí bude ok 1:30? Je třeba nastavovat ještě něco krom jehly na karbecu? Do převodovky chci dát PP 90ku. Je rozdíl mezi karburátory z 638 a 634? Mám totiž z 638 jako náhradní, ale původní majitel říkal že mu to na ten 638 nedrželo volnoběh. Jen ji nechci zdrbat neodbornými zásahy Stačí že je už teď. Majitel přihl pod sedákem rám nahoru a kompletně ji zvedl, myslíte že to bude na technické problém? Dívají se pod sedadlo?Jinak ten dvoubudíkový panel je taky nepůvodní ale mám v plánu tam dát původní jednobudík. Jakékoli dobře míněné rady a doporučení vítám u nás v okolí nejde sehnat ani vzduchový filtr, vím že na netu je toho spousta, ale radši mám kamenné prodejny. Fotky jsou na : http://www.uloz.to/xa4gvjX/attachments-zip
Heslo: beruška





Povšechné informace pro začátečníka.

21.6.2012 v 19:18 | Nahoru | #1
Pěkná, jen ohnout zpět ten rám a je to OK

K mazání - je v tom motor který vychází z bizona, předpokládám, že typ motoru máš 633. Pístní čepy budou ještě v bronzových pouzrech a proto je nutno mazat 1:33! Při záběhu určitě ještě více. Vycházím z toho, že spojkové lanko vede z levé strany pod karburátor, motorka tedy nemá ještě poloautomat jako novější. Podle mě je toto řešení nejspolehlivější. Díly na jawu koupíš téměř všude, v tvých končinách jhe prodával Gelnar v Krnově, ale tam už to uzavřel, nevím jestli ještě díly prodává. Já nakupuju v OV v Domě motocyklů http://www.dum-motocyklu.cz/ a ve Vítkovicích http://www.motocentrum-vitkovice.cz/, ale poslední dobou jsem líný tam jezdit takže nakupuju přes eshopy jako http://www.fichtlkramek.cz/ nebo http://moto-ustinl.cz/ případně přímo z jawy, ale je nutno vyřizovat vše emailem.

Povšechné informace pro začátečníka.

21.6.2012 v 19:19 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek Povšechné informace pro začátečníka.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.6.2012 v 19:24 | Nahoru | #3
Mezi šumperkem a Olomoucí, má skoro vše za přijatelnou cenu. http://www.motospicka.cz/

1 reakcí na tento příspěvek Povšechné informace pro začátečníka.

21.6.2012 v 20:04 | Nahoru | #4
Napsal jsi těch dotazů moc najednou Ta tvoje se chcípala klíčkem, neměla chcípák, bude to jedna z těch prvních. Pokud ji chceš mít v origo stavu, tak jednoduše kup přepínač světel a přepínač blinkrů ten klasickej chromovanej s páčkou bakelitovou, u přepínače světel je i tlačítko houkačky. Karbec z 638 na 634 je možný teoreticky dát pomocí redukce, ale prakticky se to našmoulit málokomu podaří, ten motor632 či 3 si s tím karbecem na hranatý třindy s osmičkovým motorem prostě nerozumí. Jinej průměr difuzéru. Jiný otryskování. Stejně jako C.J se domnívám že budou bronzový futra na čepech, takže mazat 1:33, jelikož to není ani zajetý a leta motor stál, mazal bych z počátku i větším množstvím oleje. Nejlepší by asi bylo přece jen pro sichr sundat hlavy i válce a kouknout na kroužky, aby nebyly přirezý v drážkách. Byly v motoru svíčky a byl tam karbec??

Povšechné informace pro začátečníka.

21.6.2012 v 21:09 | Nahoru | #5
Taky mám 634 s motorem 633 ... Psáno v knize DOČKAL 3 Díl.... Dvojitý řetěz primárního převodu, jednoduchý vypínací mechanismus spojky a nové uložení ojnic na jehlách a ložiskách INA zavádí JAWA až u těchto nejnovějších typů třistapadesátek 634...(bráno , že Jawa 634 byla tehdy nejnovější typ)... Takže mažu 1:40 TSF...

Povšechné informace pro začátečníka.

21.6.2012 v 21:13 | Nahoru | #6
Ono to je nejjednodušší poznat podle zvuku, pokud to cinká, tak to má jehly, pokud ne, tak bronzové pouzdra

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povšechné informace pro začátečníka.

21.6.2012 v 21:29 | Nahoru | #7
Bimbam> Byly tam svíčky i karbec prakticky tak jak je nafocená jsem ji koupil, nečištena prostě nic. V papírech je motor 633 - 4. kus číslo 3292. Jinak hlavy jsou taky měněné, počítám že budou hliníkové. Nepodařilo se mi zatím sehnat hliníkové těsnění pod ně, když je sundám a zandám zpět s původním těsněním nebude to vadit nebo radši sehnat nové a přetěsnit znovu? Jinak pokud to stihnu o víkendu sundat dám sem fotky jak to uvnitř vypadá. Jsem sám zvědav...:)

(reakce na) Povšechné informace pro začátečníka.

21.6.2012 v 21:30 | Nahoru | #8
Jo má najeto kolem 35 000km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povšechné informace pro začátečníka.

21.6.2012 v 21:35 | Nahoru | #9
Big_pig> Ten šop vypadá skvěle díky!

(reakce na) Povšechné informace pro začátečníka.

23.6.2012 v 10:10 | Nahoru | #10
Takovej stroj jsem mival . Rozdil vykonu byl podle me diky vyssi kompresi - jiny hlavy, poznas je ze se jim dopredu snizuji zebra, tyhle uz jsou meneny. Pistni cep byl urcite na jehlach a jeste pisty mely dole takovy kruhovy vybrani o prumeru klikovky.

Povšechné informace pro začátečníka.

26.6.2012 v 10:04 | Nahoru | #11
Tak už jede, byl to víkend práce ale je v cajku. Bylo tam tolik drobných věcí (i větších) co jsem udělal a učil se dělat ale hlavně že je to za mnou. Celá elektřina se musela překopat ale ten zvuk!!! Na třetí nakopnutí střelila do výfuku až utekli všichni psi v sousedství, pak jen doladit a to brumlání pro mě byla rajská hudba. Jeden problém asi stejně bude. |Něco chrastí když zařadím trojku z převodovky. ´Velké rány to nejsou ale slyšet to jde. Nemáte (měli jste) někdy něco podobného? Uvidím jestli si to sedne nebo se to rozesere. zatím jsem na tom ujel jen pár km a dolaďoval , utahoval, utěsňoval a tak. Ještě rozeberu obě brzdy a vyčistím dle ukazatelů je obložení ok ale je to nějáké moc měkké(aspoň pocitově). Už je tam původní panel (1 budík) a časem bude vypydat fakt skvěle...

Povšechné informace pro začátečníka.

26.6.2012 v 10:06 | Nahoru | #12
Jo vydličky by měly být měněné...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist