globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pneuservis - to sem ještě neviděl
16.6.2012 v 20:00
Přijel sem do servisu, kde sem měl koupené gumy.Výměna zadního kola probíhala celkem dobře ale přední kolo, to bylo neskutečné, místo zvedáku mě položili vidle na dva plechový kanistry a každej se vyklal tak že když šel okolo majitel servisu tak říká technikům, chyttě to at mu to nespadne na zem při výměně sem musel asistovat i já a to tak že sem podával osu předního kola nebo si držel motorku aby nezahučela z kanistrů dolů. Gumy mi vyzuli na stroji pro auta který funguje tak, že se v kole rozevře buzeranstká kleština a zatne se do kola - 4x rameno, takže mám poškrábaný lak na kolech a to jako tak 8x 2mm čára na každé straně kola na každém kole. Protože jsem to měl "zařízeno" přes známého, tak si nemužu ani vyskakovat ale přísahám že mě tam už nepotkají i kdybych píchnul u jejich vrat, tak to radši hubou dofouknu a odtlačím dom.Jinak přezutí a vyvážení stálo necelé 400

Servis je když se jede od brněnského Globusu směrem do centra po hlavní. Vypadá jako hrad a je hned vedle benzinky AB OIL

2 reakcí na tento příspěvek Pneuservis - to sem ještě neviděl

19.6.2012 v 20:50 | Nahoru | #1
Vyvážení kol jak na autech tak i na motorkách je naprostá jasná a jednoduchá věc.
V servise se vyváží kolo do nuly, zákazník si chrochtá blahem, jak to má superní. Jenže je jasná věc,jak už tu psal JARDA-001, že po páru km, círka po 100 km a nebo po prvním rychlejším rozjezdu či prudkém brždění si guma sedne teprve nejlépe. Prostě a jasně guma si sedne teprve pořádně do patek až po páru km. Tak proto si i já myslím, že vyvážení gumy v servisu do nulových hodnot je jak na autě, tak i na motorce naprostá zbytečnost. Jasně že se to dělá a dělám to i já už 20 let, ale praxe je jasná a fakta také.
Když budete v servise s autem či motorkou, tak si to nechte vyvážit do nuly, tak jak se to má. Pak sundejte kolo z vyvažovačky a párkrát s ním pobouchejte o podlahu ( jako jízda po nerovné vozovce ), pak to dejte opět na vyvažovačku a je naprosto jasné, že hodnoty na vyvažovačce nebudou v nule a záváží bude i třeba chtít přímo na proti tomu starému, co tam bylo nalepeno před minutou. Hodně pomůže obyčejný olej, či Silikonový sprej. Vyzout gumu ( bez poškození, s platovýma packama a upnutí ze vnutř ), nastříkat disk Silikonem, patky pneu také a nazout. Nafoukat a po sundání s mašiny párkrát potřepat o podlahu. Pak vyvážit. Ne vždy to pomůže. Ty rázy pneu při jízdě jsou vždy větší a proto si guma sedne lépe.
Tudíš vyvážování pneu na motorky a vůbec zadních kol já osobně beru za zbytečnost. Zbytečné by to nebylo, kdyby každý motorkář jezdil po círka 500 km na převážení, ale to z nás nikdo nedělá a nedělám to i já sám a to mám vše k dispozici z darma.
Motorek jsem už páru za ty léta přezul, ale žádnou jsem nikdy nepodřel. Ono ti i nejde, když se to dělá jak se to dělat má.
A u aut je to naprosto stejné. Vše záleží na kvalitě pneumatiky a na sednutí patek. Já osobně na autě nepřevažuji ani léto, ani zimu. Dokud to nezačne třepat, tak je to v pohodě.
Ale když to třepat začne, tak to nemusí být jen přední pneumatikou, může to dělat i zadek, myslím u aut.
Jinak mi třepe má XJR také, když ji pustím. Dělá to kolem 50 km/hod. Vyvážené to je a třepe to po 100 ujetých km stejně. Dělají to gumy. Jezdím na Dunlopech Qalifer II.
Závěr mého dlohého článku je jasný. Dle mě je vyvažování motorky naprosto zbytečná věc. Na víc sundávání starého závaží je další kapitola. Co vidím na cestách a v servise, tak se mi mi chce někdy zvracet. Kola poškrábané od nože. Staré závaží sundávám na motorkách plastovým nožem a samolepku stírám ředidlem. Trvá to dlouho, ale kolo ne naprosto nepoškozené a nepoškrábané.
Přeji vám super sezónu a někdy třeba ahoj.

(reakce na) Pneuservis - to sem ještě neviděl

19.6.2012 v 21:08 | Nahoru | #2
Víťan> v par bodech bych s tebou nesouhlasil... nevyvazovat na masine predek je blbost (jezdi-li clovek nad 150). je zbytecne vyjmenovavat pocet pr.kol, kterym prave vyvazeni pomohlo od kmitani riditek. zadek clovek ani nepozna, otazka je, co tomu reknou loziska rekneme po 20tkm, kdyz je tam vetsi nevyvazenost. u aut jsem za dvacet let nikdy nezazil pripad (ani nikdo z mych byvalych kolegu), ze by auto vibrovalo diky nevyvazeni zadku. a tebou popisovany postup-sundat kolo, "oskakat" o zem a zase vyvazit-jasne, dobra vec, ale kdo by to vmis servisu delal? umis si predstavit ty prostoje? absolutne staci to proste vyvazit jednou a je klid.

Naposledy editováno 19.06.2012 21:09:57

(reakce na) Pneuservis - to sem ještě neviděl

20.6.2012 v 10:37 | Nahoru | #3
.

Naposledy editováno 22.11.2022 21:00:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
záběr spojky Yamaha FZ6 N Dymus 8 26.5.2024 v 17:13 kuzmič
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap


TOPlist