globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pneuservis - to sem ještě neviděl
16.6.2012 v 20:00
Přijel sem do servisu, kde sem měl koupené gumy.Výměna zadního kola probíhala celkem dobře ale přední kolo, to bylo neskutečné, místo zvedáku mě položili vidle na dva plechový kanistry a každej se vyklal tak že když šel okolo majitel servisu tak říká technikům, chyttě to at mu to nespadne na zem při výměně sem musel asistovat i já a to tak že sem podával osu předního kola nebo si držel motorku aby nezahučela z kanistrů dolů. Gumy mi vyzuli na stroji pro auta který funguje tak, že se v kole rozevře buzeranstká kleština a zatne se do kola - 4x rameno, takže mám poškrábaný lak na kolech a to jako tak 8x 2mm čára na každé straně kola na každém kole. Protože jsem to měl "zařízeno" přes známého, tak si nemužu ani vyskakovat ale přísahám že mě tam už nepotkají i kdybych píchnul u jejich vrat, tak to radši hubou dofouknu a odtlačím dom.Jinak přezutí a vyvážení stálo necelé 400

Servis je když se jede od brněnského Globusu směrem do centra po hlavní. Vypadá jako hrad a je hned vedle benzinky AB OIL

18.6.2012 v 07:03 | Nahoru | #31

abcman píše: Za ty podřený kola jim patří nasrat do ruk a nepustit k vodě! Tohle fakt nesnáším, taky mě to na minulé motorce čuramrdi v pneuservise udělali. Já už mám naštěstí "svýho" pneuservisáka, kde gumy kupuju i přezouvám a vím, že má na zouvačce plastový nástavce nebo co, aby ty kola nepoškrábal.
A ty kanystry už úplně bez komentáře radši...
Díky za tip kam nejezdit přezouvat

Měl jsem tě poslechnout, pekně sem to posral

18.6.2012 v 14:24 | Nahoru | #32

JARDA-001 píše: Zdarec,něco mne na tvé reakci zaujalo,v žádném případě se do tebe nechci navážet,ale píšeš jak důsledně sleduješ proces přezouvání a vyvažování - kdybych si nepřezouval sám,byl bych stejnej,ale na takovéhle důsledňáky(všeobecně) mám otázku? Kolikrát vyvažuješ kola za tu dobu než je sjedeš?Většinou (99%) lidí bedlivě dbají na to aby byli kola co nejlépe vyvážené - to je v pořádku,ale 2/3 životnosti pneu dojedou stejně na kolech nevyvážených. Po 1000-1500Km to je stejně rozhozený.

S tím plně souhlasím- v autě to je kupodivu docela dost cítit na motorce to většina lidí nezjisti. I když mám dobrého znamého v pneuservise na plechovky(v sezonach mu chodím vypomahat)a přezuti bych měl asi gratis-kvality se nebojím,ale radši si zajedu k mirovi do Těšina kde tomu fakt rozumí a dokážou poradit co je nejlepší... ceny maji sice vyšši ale fakt tak kvalita stoji za to...

18.6.2012 v 14:57 | Nahoru | #33
Já věděl, že investice do centrálního stojanu se vyplatí. Zadní kolo se sundá v poho a když se trochu přitíží zadek, tak se krásně sundá i přední. Do pneuservisu vozím jen kola.

18.6.2012 v 16:43 | Nahoru | #34

Santamike píše: Teď řeším, že u nás není v okolí žádnej pneuservis na moto a když už ho najdu, tak gumu, co chci, mi prodají o skoro 1000 levněji,než si seženu. Jaký je váš názor na vyvažování? Na svých předchozích mašinách jsem neměl ani jedno závaží, teď na ní mám závažího... Kdo přezouvá a nevyvažuje? Co si o vyvažování na moto myslíte? Když nebude potřeba,přezuji si sám.

Já nevyvažuju, ale u Transalpa se to asi bere jinak. Je to tak trochu enduro a víc jak 150 km/h stejně nejezdím, takže nějaký vyvažování považuju za ztrátu času a energie. Na polňačce a okreskách s jejich kvalitou to stejně metu díra nedíra, není co vyvažovat

18.6.2012 v 20:26 | Nahoru | #35

Horten píše: A jeste se divili, ze si nechci odvezt ty gumy, kdyz jsem si je objednal...

včera jsem se díval se svým mladším potomkem na pohádku Krtek a autíčko, no a krteček to řešil tak, že si jednu pneu dal kolem krku a druhou na hlavu

18.6.2012 v 21:22 | Nahoru | #36

18.6.2012 v 21:53 | Nahoru | #37

Monty jack píše: Já tam neměl nikdy žádný problém, bez kecu přezují dovezený pneu, žadný poškrábaný kola jsem od nich taky nikdy neměl, asi měli slabou chvilku

jedině souhlas jezdím tam už pět let

18.6.2012 v 23:57 | Nahoru | #38
JARDA-001> např. já si nechal kole převážit letos na jaře, než jsem začal zase jezdit.

jinak kola vozím do pneuservisu už sundaný z motorky autem, ale hlavně jezdím přezouvat k borcovi, kterej má vybavení i na přezouvání motorek a sám je motorkář, takže asi nejlepší kombinace. A nechává mí to skoro za pusu

19.6.2012 v 08:29 | Nahoru | #39
Dřív jsem přezouval taky jen u Hrdly a maximalní spokojenost. Teď jezdím cca o 500m dál do Hondy, ale jen proto že jsem ji tam koupil a dělaji mi tam i větší servis. Asi jsi měl smůlu

19.6.2012 v 11:33 | Nahoru | #40
Ja jezdim do pneuservisu u nas ve vesnici jen s kolama. Zouvacka normalni na auta neni nic divnyho. Na patky dame pro jiztou pruhy z duse a vse je v pohode. Vyvazeni delam sam stejne jako nandani a sundani. No na cestach pak je to jiny jednou jsem to delali ve dvou a byl centralni stojan nekde v recku...holt se tam ty motorky asi neresej jako u nas.

2 reakcí na tento příspěvek Pneuservis - to sem ještě neviděl

19.6.2012 v 16:51 | Nahoru | #41

19.6.2012 v 19:54 | Nahoru | #42
Máš jezdit na Dornych Každopádně mě kolo z BMW nevyvážili ve dvou servisech ... tak jezdím jen na Dornych .. Oni na to prý nemají oné ... Tak jsem nikde neplatil a jel si to vyvážit na zmiňovaný Dornych ..

19.6.2012 v 19:54 | Nahoru | #43

19.6.2012 v 20:23 | Nahoru | #44

Rikytik píše: Zdarec, tak to jsi mne "Neronis" dostal. Já tam přezouvám auta už řadu let a samotného majitele znám, ale takovýdle přístup tam neznám, zvláště když on sám je fanda do motorek se kterými tam obchoduje. Svou dračici jsem tam přezouval taky a bylo to v pohodě a v rukavičkách. Jediné co mne tam krká, že odmítají přezouvat nové gumy, které sis koupil po internetu, nebo někde v Globusu, protože dle jeho vyjádření odmítá nést záruku za šunty (ikdyž na tom něco je). Tak to se tam zítra zastavím a konzultnu sním co to tam dělá za ostudu vlastnímu servisu, když tak tady podám hlášku, nicméně jsem fakt na zadku a pokud to je pravda, tak už mu tam nepošlu žádnou mašinu.

Jako kola jsou bezpochyby podřený od nich, totálně čerstvý škrábance a vzhledem k tomu že motorku mám od ledna tak si jí docela často prohlížím navíc 5 dní nazpět sem jí čistil včetně kol, jeden kamoš říkal že se to muže stát ale mě to v tu chvilku nenapadlo a tluču se do hlavy. To s těma kanistrama je taky pravda a jednu chvílu šel okolo hrdla a musel mechanikům říct at to drží nebo to spadne. Sice je super že díky tomu že mi to zařizoval známej tak sem se nemusel objednat ale když to tak vidím, radši bych se objednal jinam no.

19.6.2012 v 20:32 | Nahoru | #45

mirďa-1 píše: jj kdybys nebyl línej zajet třeba do Tišnova k Trojánkovi,tak by se ti to nestalo přezutí 200 jedno kolo i s vyvážením,přezouvám tam už třetí mašinu a vždy spokojenost

Trojánka potvrzuji.
Jezdím k němu léta s auty a kupuju od něj gumy. Ceny téměř netové a u toho servis.
Motorky si přezouvám sám,ale gumy kupuju u něho.

2 reakcí na tento příspěvek Pneuservis - to sem ještě neviděl

19.6.2012 v 20:50 | Nahoru | #46
Vyvážení kol jak na autech tak i na motorkách je naprostá jasná a jednoduchá věc.
V servise se vyváží kolo do nuly, zákazník si chrochtá blahem, jak to má superní. Jenže je jasná věc,jak už tu psal JARDA-001, že po páru km, círka po 100 km a nebo po prvním rychlejším rozjezdu či prudkém brždění si guma sedne teprve nejlépe. Prostě a jasně guma si sedne teprve pořádně do patek až po páru km. Tak proto si i já myslím, že vyvážení gumy v servisu do nulových hodnot je jak na autě, tak i na motorce naprostá zbytečnost. Jasně že se to dělá a dělám to i já už 20 let, ale praxe je jasná a fakta také.
Když budete v servise s autem či motorkou, tak si to nechte vyvážit do nuly, tak jak se to má. Pak sundejte kolo z vyvažovačky a párkrát s ním pobouchejte o podlahu ( jako jízda po nerovné vozovce ), pak to dejte opět na vyvažovačku a je naprosto jasné, že hodnoty na vyvažovačce nebudou v nule a záváží bude i třeba chtít přímo na proti tomu starému, co tam bylo nalepeno před minutou. Hodně pomůže obyčejný olej, či Silikonový sprej. Vyzout gumu ( bez poškození, s platovýma packama a upnutí ze vnutř ), nastříkat disk Silikonem, patky pneu také a nazout. Nafoukat a po sundání s mašiny párkrát potřepat o podlahu. Pak vyvážit. Ne vždy to pomůže. Ty rázy pneu při jízdě jsou vždy větší a proto si guma sedne lépe.
Tudíš vyvážování pneu na motorky a vůbec zadních kol já osobně beru za zbytečnost. Zbytečné by to nebylo, kdyby každý motorkář jezdil po círka 500 km na převážení, ale to z nás nikdo nedělá a nedělám to i já sám a to mám vše k dispozici z darma.
Motorek jsem už páru za ty léta přezul, ale žádnou jsem nikdy nepodřel. Ono ti i nejde, když se to dělá jak se to dělat má.
A u aut je to naprosto stejné. Vše záleží na kvalitě pneumatiky a na sednutí patek. Já osobně na autě nepřevažuji ani léto, ani zimu. Dokud to nezačne třepat, tak je to v pohodě.
Ale když to třepat začne, tak to nemusí být jen přední pneumatikou, může to dělat i zadek, myslím u aut.
Jinak mi třepe má XJR také, když ji pustím. Dělá to kolem 50 km/hod. Vyvážené to je a třepe to po 100 ujetých km stejně. Dělají to gumy. Jezdím na Dunlopech Qalifer II.
Závěr mého dlohého článku je jasný. Dle mě je vyvažování motorky naprosto zbytečná věc. Na víc sundávání starého závaží je další kapitola. Co vidím na cestách a v servise, tak se mi mi chce někdy zvracet. Kola poškrábané od nože. Staré závaží sundávám na motorkách plastovým nožem a samolepku stírám ředidlem. Trvá to dlouho, ale kolo ne naprosto nepoškozené a nepoškrábané.
Přeji vám super sezónu a někdy třeba ahoj.

19.6.2012 v 21:08 | Nahoru | #47
Víťan> v par bodech bych s tebou nesouhlasil... nevyvazovat na masine predek je blbost (jezdi-li clovek nad 150). je zbytecne vyjmenovavat pocet pr.kol, kterym prave vyvazeni pomohlo od kmitani riditek. zadek clovek ani nepozna, otazka je, co tomu reknou loziska rekneme po 20tkm, kdyz je tam vetsi nevyvazenost. u aut jsem za dvacet let nikdy nezazil pripad (ani nikdo z mych byvalych kolegu), ze by auto vibrovalo diky nevyvazeni zadku. a tebou popisovany postup-sundat kolo, "oskakat" o zem a zase vyvazit-jasne, dobra vec, ale kdo by to vmis servisu delal? umis si predstavit ty prostoje? absolutne staci to proste vyvazit jednou a je klid.

Naposledy editováno 19.06.2012 21:09:57

19.6.2012 v 22:20 | Nahoru | #48
mno já si sundávám kola sám.....taky to tak vtipně vypadá....ale už jsem si koupil hever a stojky z lidlu Ale co..jednou za rok si takhle hraju:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneuservis - to sem ještě neviděl

20.6.2012 v 09:09 | Nahoru | #49

No tak na servis, kde odmítají přezout vlastní pneu bych se z vysoka vy...l!!!Kecy o záruce jsou jen taková ta omáčka okolo, když nechtějí říct, že jsou nasraní, že mají jen přezouvat a nemůžou si narazit nějakou tu stovku na gumě,kterou prodají. Dovedete si představit, že si koupím auto nebo motorku v Plzni a v Brně mě v servise pošlou do háje, že jsem to nekupoval u nich? Toto je jen vyčuranost dotyčných a kdyby byl hned vedle další servis tak budou najednou přezouvat i koloběžky...

Naposledy editováno 20.06.2012 09:10:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneuservis - to sem ještě neviděl

20.6.2012 v 09:11 | Nahoru | #50
hondabanán> já si myslím,že na to má každý právo,nebo ne?
PSI Hubík opravuje motooděvy,ale taky jen svoje. Myslíš,že to je jejich vychcanost?

20.6.2012 v 09:28 | Nahoru | #51
prackarr> tak to je pochopitelný. když něco vyrábí, že bude opravovat jen svoje výrobky. ale škodovku z Plzně ti opraví i v Brně. jinak souhlasím s tím, že právo na to mají,zaplať pánbůh jsme v kapitalismu,akorát je to spíš otázka morálky a já osobně bych tam prostě nejel. taky podnikám a to dle hesla " za peníze v Praze dům". takže ať si zákazník přinese co chce, nebo vymyslí jak to chce udělat a není problém. zaplatí mi za práci a tím to končí.
( podotýkám, že nevlastním žádný pneuservis, aby si někdo nemyslel, že plivu na konkurenci...

20.6.2012 v 10:37 | Nahoru | #52

Naposledy editováno 22.11.2022 21:00:19

20.6.2012 v 19:49 | Nahoru | #53
a ted neco z lepsiho soudku :)

20.6.2012 v 22:46 | Nahoru | #54
když dojedu do místního pneuservisu, kola mi přezují sice na zouvačce na auta, ale ujme se mě kámoš, se kterým jsme jezdili na motorkách od malička, takže to dělá patřičně s citem a opatrně. Žádnej problém. Ví na kolik se fouká a motorky se nemusím skoro dotknout.
+ záruka
+ smluvní ceny
+ dobrý přístup
Nejmenovaný pneuservis v Těšnovicích, Kroměřížsko

21.6.2012 v 08:34 | Nahoru | #55
Horten> a kterej servis to byl ? Jestli to tedy není TAJNÝ !

21.6.2012 v 15:24 | Nahoru | #56
hele já taky musel pomáhat technikovi...starej zkušenej se někde krmil a nechal tam samotnýho mlaďocha a ten málem omdlel,když viděl ty dva excentry na šponování řetězu. Tak potom na doporučení majitele servisu koukal jak se to dělá aby to příště uměl jemu sem nechal jen přezutí kola.

21.6.2012 v 19:09 | Nahoru | #57
Petaksmetak> Evidentně máš spoustu volnýho času, což?

22.6.2012 v 16:54 | Nahoru | #58
hondabanán> No to snad ani neni mozny v dnesni dobe.... bych to nafotil a nehcal si napsat doklad a pro srandu bych to vsechno predal COI.

22.6.2012 v 17:11 | Nahoru | #59
ja som minule poslal kamarada na CB1000R do pneuservisu MIKONA na slovensku prezut zadok,lebo som v casopise v reklame cital jak maju preskoleny personal a super nove stroje,co robia len motorky.tak nech skusi...
kamarad tam siel a po hodine mi vola,ze to nevedia vyzut.za dalsiu hodinu ze uz prezuli a nevedia vyvazit.nakoniec ze ma pockat do druheho dna,ze pride vyskoleny technich.tak som mu poradil,nech si to da nahodit a ide k tomu co chodim ja...za 15 minut mal zhodene,vyvazene a nahodene...

neni nad dobru radu

22.6.2012 v 20:04 | Nahoru | #60
Naposled jsem si přezul montpákama sám, nechal jsem si svařit statickou vyvažovačku, sehnal závažíčka a už v tom budu dále pokračovat..
Trochu jsem se zapotil a zamazal ale je to dobrej pocit ta nezávislost.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč