bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Měřák bohatosti směsy
2.5.2012 v 09:09
Zdravím, nedávno jsem na netu viděl jakou - si lambda sondu pro měření teploty výfukových plynů a podle toho se i prý seřizuje směs následně, bylo to na stránkách pro nějaké skůtry (tudíž tomu moc naděje moc nedávám), ale chci se zeptat, pro řádné doladění karbců mi postačí jen budíky na podtlaky ? bo se dá sehnat ještě nějaké takové podobné zařízení pro nastavování ????
Předchozí
1 2
Následující

Měřák bohatosti směsy

2.5.2012 v 09:15 | Nahoru | #1
hele nejdriv to chce neco si o dane problematice nastudovat, evidentne o tom nevis nic a ani s nejlepsi technikou bys nesesteloval motorku o nic lip nez jen se sroubovakem...

budiky na podtlaky jsou jen na to abys sesteloval ze vsechny karbce pridavaj plyn stejne, tzn ze nejedou 3valce na pul plynu a jeden na ctvrt (prehnane samo)

smes se da seridit podle spousty ruznejch ukazatelu... jsou teplomery do vyfuky kdy se da podle teploty vyfukovych plynu nastavovat smes... ale uplne vzdy to taky podle toho nejde..

lambda meri mnozstvi kysliku ve vyfukovych plynech a smes se podle toho uz nastavuje lip...

Měřák bohatosti směsy

2.5.2012 v 09:19 | Nahoru | #2
A nebo jen na ucho. Stejně si seřizuješ jen bohatost na volnoběh ...

Měřák bohatosti směsy

2.5.2012 v 09:29 | Nahoru | #3
lambda neměří teplotu, na měření teploty výfukových plynů se používají měřáky EGT, běžně to používají ultralighty, najdeš to na stránkách teveso.

Pokud chceš měřit bohatost směsi tak potřebuješ širokopásmovou lambdu a měřák, buď budík nebo datalogger, já svého času používal LM1 (lm1.de) a logoval jsem jak A/F,EGT,IAT,plnící tlaky a ještě něco, prostě všech 5 kanálů a dle toho ladil směs...

Pokud se tím nehodláš více zabývat tak se ti investice (zařízení a vědomosti) nevyplatí a jednodušší je nechat si to naladit

Měřák bohatosti směsy

2.5.2012 v 11:03 | Nahoru | #4

Měřák bohatosti směsy

2.5.2012 v 11:11 | Nahoru | #5
gorkin: mam a seriozne pracovat se s tim neda.. spis takova "zajimavost"

1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy

2.5.2012 v 13:22 | Nahoru | #6
Durex píše:
A nebo jen na ucho. Stejně si seřizuješ jen bohatost na volnoběh ...

Tak na ucho naladíš akorát Jawu, nebo Čízu, těm je to "šumák".
Ale zbytek světa-no nevim nevim

Čus S

(reakce na) Měřák bohatosti směsy

2.5.2012 v 15:43 | Nahoru | #7
SOUSEDRH9> Tak babettu a pod si ladím podle svíčky. Ta u 2T řekne dost. A motorky s karbcema (většinou kapoty) ladím dle ucha. Nejprve základní nastavení z manuálu a pak se koriguje když to moc střílí. Stejně ta bohatost je jen volnoběžná. Když se otevře klapka,tak záleží na trysce a jehle a né na nastavení volnoběžný bohatosti.

1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy

2.5.2012 v 18:45 | Nahoru | #8
No však tady o ladění na volnoběhu nikdo netrval.

(reakce na) Měřák bohatosti směsy

2.5.2012 v 21:39 | Nahoru | #9
SOUSEDRH9> No a co jinýho by chtěl ladit? Sériový karbce i trysky,tak jediný krom podtlaků si zakroutíš se šroubkama volnoběžné bohatosti ...

Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 06:33 | Nahoru | #10
ja delam vse od ucha a od oka, podle manualovych hodnot, ale chci uz na to taky nejaky zarizeni, kdyz tu ta technika je, proc ji nevyuziit, jen se ptam na vsechny mozny meraky.

1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 07:10 | Nahoru | #11
Durex:

Dobře tedy konkrétně se budeme bavit o sériovém karbecu?

1-výška hladiny
2-hlavní tryska
3-hlavní vzdušník
4-emulzní trubice
5-přímý průměr jehly
6-tvar jehly
7-posunutí jehly
8-síla pružiny
9-volnoběžný vzdušník
10-volnoběžná tryska
11-šroub volnoběžné směsi

Ano tohle všechno se běžně nastavuje a mění při lazení, i já to dělám a není to problém..

A mužu ti s klidem říct že podle ucha poznáš leda tak hovno.

Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 07:39 | Nahoru | #12
Jurawood:Amen..

(reakce na) Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 08:02 | Nahoru | #13
Jurawood> Jasně,když to chceš dělat na takový úrovni,tak do každýho svodu navařit matku,hodit analizátor popř. lambdu a jede se. Já si vždycky vystačil s výškou hladiny,podtlakama a volnoběžnou bohatostí. Byly to sériové motorky max. s otevřenou koncovkou. Víc nebylo potřeba. Pokud by na tom byly svody,otevřenej filtr,vostrá vačka,tak bez výše jmenovaného se opravdu nikam nepohnu a podle ucha poznám opravdu hovno. Ale co se mých případů týká,tak vždy k mé i zákazníkovy spokojenosti ...

1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 12:34 | Nahoru | #14
Durex:
To jako chceš říct, že svým zákazníkům při předání stroje řekneš:
Tak jsem Vám vyladil chod motoru podle "ucha"?!
Máš teda zvláštní klientelu zákazníků, že jim stačí taková suchá fráze-ladím motky na UCHO..

(reakce na) Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 13:18 | Nahoru | #15

SOUSEDRH9 píše: Durex:
To jako chceš říct, že svým zákazníkům při předání stroje řekneš:
Tak jsem Vám vyladil chod motoru podle "ucha"?!
Máš teda zvláštní klientelu zákazníků, že jim stačí taková suchá fráze-ladím motky na UCHO..


Ani bych neřekl,že je to něco divnýho....dřív to ladili jen podle ucha, zkušeností a té průhledné svíčky,potom ještě délkou svodů a jinejch takovejch lahůdek....vono taky nic jinýho nebylo a jak ty mašinky běhaly. Ale jsou ladiči a ladiči

1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 14:37 | Nahoru | #16
Pamatuji si že moje první seznámení s wideband lambdou bylo někdy před 15 lety a byla cca 30 let stará ještě plně analogová s ručičkovým budíčkem.
Jeden důchodce s ní v mládí ladil žigulíky a wartburgy.

To že přístroje nebyly není pravda.
To že nebyly znalosti není pravda.
To že o tom dneska každý ví hovno pravda je.
Dnes když všude a vždy jde jen o prachy už nikdo nepošle zákazníka jinam, já jsem blbec a nerozumím tomu... místo toho dovez to a já to poladím...
Úprava samotná potom spočívá v zakoupení dynojet kytu, otevřenýho filtru, ladění podle ucha - jede to nahouby, jak z toho ven aby to majitel nepoznal.
Alespoň aby to jelo jako předtím, nakonec se tedy ustřihne pružinka, provrtá šoupátko a zjistí že už to nejde vůbec...
Majitel zaplatí 30 litrů a naschle. Hele to je stará motorka, je to prostě střep, kup si novou..

Naposledy editováno 03.05.2012 14:38:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 14:55 | Nahoru | #17
Jurawood> jen tak pro zajímavost, dá se říct jak se projevuje změna nastavení hladin?

Jinak ladění podle ucha mi přijde taky jako blbost, my jsme s assassinem ladili až podle poznatků z jízdy, jinak to snad ani nejde.

(reakce na) Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 15:19 | Nahoru | #18

Stev píše: Jurawood> jen tak pro zajímavost, dá se říct jak se projevuje změna nastavení hladin?

Jinak ladění podle ucha mi přijde taky jako blbost, my jsme s assassinem ladili až podle poznatků z jízdy, jinak to snad ani nejde.


jo to sem zapomněl dopsat....podle testování

Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 15:42 | Nahoru | #19
Tady mě asi někdo nepochopil. Když k tobě přijede sériový FZR s tím,že by to chtěl zkouknout. Projedeš to a zjistíš,že od volnoběžných otáček to má díru a střílí to do laufu jako prase. Tak se udělá synchronizace a poladíš nastavení bohatosti na volnoběh. Já nejsem echt ladič a ani si to o sobě nemyslým. Navíc mě třeba chybí brzda. Udělat prohlídku motorky,vyměnit náplně,zkouknout ventily,udělat vidle,poladit klapky. Nic světobornýho. Navíc se tím neživým a je to pro kámoše a kámoše kámošů

Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 15:49 | Nahoru | #20
Takže když by někdo přijel s tím,že má vostrý vačky, svody a že chce z toho dostat max. výkonu,tak spolu pokecáme a jen tak mezi řečí ho pošlu jinám,protože na takový lazení (né seřízení) fakt nemám vybavení ...Vždycky ten motor po mým zásahu šel líp,než když s tím dotyčný přijel. Neříkám,že by nemohl jít ještě líp. Nicméně za 120 kč za hoďku si myslím,že je to adekvátní. Znám servisy,kde chtějí x krát víc a nedělaj nic jinýho než já a kolikrát ještě blbě ...

1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 16:17 | Nahoru | #21
Stev: jednoduchý, má vliv všude, stejně jako všechno má vliv všude.
Jde o to jak moc... a hladina má vliv tam kde ji nejméně škrtí trysky a jiné..
tzn. plnej plyn a nejnižší otáčky..(cca 3tis)

(reakce na) Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 16:28 | Nahoru | #22
Jurawood> aha, já se dopracoval jenom do stádia:
- jede to blbě dole, volnoběžný trysky - velikost plus nastavení šroubkem
- jede to blbě veprostřed, jehly, hlavní trysky - tvar a rychlost jehel, pozice vůči tryskám, velikost trysek
- jede to blbě nahoře - velikost hlavních trysek

Plus samozřejmě díry na pomezí, ale to se eliminuje postupně. Ono to samozřejmě bude složitější, ale s pár zásadama o tom jak se ladí vtr to naštěstí stačilo.
Motorku jsem měl předtím na brzdě kde maj vybavení, a jediný v čem mi pomohli bylo že trefili dobrou velikost hlavních trysek kterou jsem potom nemusel řešit.
Každopádně ta informace o hladinách se třeba bude někdy hodit

2 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 17:28 | Nahoru | #23
povedzte mi Kefalín, čo si predstavujete pod pojmem "dole / nahoře"

Plnej plyn / 2 tisíce otáček je tedy co?
Škvírka na plynu 1mm a 14 tisíc otáček je co?

(reakce na) Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 23:35 | Nahoru | #24
Jurawood> No to první bude když pojedeš třeba na CBR125 do kopce na nejvyšší kvalt a to druhé když pojedeš zase z kopce se skoro zavřeným plynem a zařazeným kvaltem, akorát na nečem jiném než v předchozím případě, tam by byl otáčkoměr už v otáčkovém nebi
Né teď vážně, ono je hlavně rozdíl v pojmech otáčky motoru a zatížení motoru.
A Durexe bych zase tak neodsuzoval, ono je něco jiného "seřizovat" běžnou sériovou motorku u které člověk na normální silnici v provozu ani nevyužije max. výkon a "ladit" nějakého závoďáka s kterým jedeš pořád na plno a honíš setiny na okruhu.
Kolikrát sem měl doma motorku která nešla ani pořádně nastartovat nebo prostě nejela jak měla a bez lambdy nebo čehokoli podobného prostě jen podle ucha sem to seřídil tak, že motorka pak bezproblémově fungovala Až na jednu minulý týden a nakonec to byla úplná kravina

Měřák bohatosti směsy

3.5.2012 v 23:56 | Nahoru | #25
Já mám zkušenost, že hodnoty a bohatost naměřené na brzdě se liší od těch v reálném provozu.
Výfuk, co měl na brzdě nejchudší lambdu a nejnižší výkon, měl v praxi nejvyšší maximálku.
Výfuky, co měly na brzdě lepší lambdu a vyšší výkon, se za jízdy chovaly mírně chudě a měli nižší maximálku (v podstatě výkon). O 5 čísel větší hlavní tryska situaci obrátila, ač dle na brzdě naměřené lambdy by to mělo být naopak. Válec jen se svou hmotností zřejmě nesimuluje zátěž motoru dost realisticky.

(reakce na) Měřák bohatosti směsy

4.5.2012 v 08:10 | Nahoru | #26
Jurawood> to co jsem psal může všude platit i když dám plnej a týká se jen otáček, o poloze plynu ani zmínka protože tam už nevím.

1 reakcí na tento příspěvek Měřák bohatosti směsy

4.5.2012 v 08:28 | Nahoru | #27
Deadman: neni brzda jako brzda... ty brzdy bez retarderu kde se meri jen behem akcelerace opravdu nameri trosku neco jinyho nez se pak ukaze v provozu... ono pri te akceleraci to muze byt ok, ale pokud se v danem rezimu na chvili motorka ustali tak se ta smes jeste zmeni, tzn tam kde to pri akceleraci na full gas bylo ok tak to po chvilce jizdy na maximalce zchudne a jede bidne... ja sem ladil TL jizdou po rovince do tahleho kopce a nechal sem tam nastaveni kdy se pri plnym plynu danym pri cca 3tis RPM po dosazeni cca 7500 zacalo zvedat predni kolo... kdyz sem ochudil nebo obohatil od tohodle nastaveni uz to bylo horsi ... no a pak delsi rovinky nad 180 motorka vubec nejela.. musel sem pridat palivo aby to bylo ok....

tzn fakt precizne pujde mapa nastavit az na brzde s retarderem, ale at tak nebo tak je to hlavne na obsluze, zkusenosti atd... nestaci jen podle nakejch cisel neco naklikat a delat jako ze je to supr.

jurawood: to stevovo VTR sem projizdel s kupou ruznejch nastaveni a s WB lambdou ve vyfuku, nasledne sme vybirali nejakou ok kombinaci plynouci z tehle mereni, ze zkusenosti ladicu posbiranejch na netu a taky jen z tech parametru co jsme mohli menit, vyska jehel, velikosti trysek. samo by to slo ladit dal a detailneji, hrat si s hladinama, pruzinkama soupatek... jako si to delal ty, ale tam uz mi prijde ze roste vyrazne pracnost/casova narocnost a dosazeny vysledek uz neni uplne umerny...

(reakce na) Měřák bohatosti směsy

4.5.2012 v 08:42 | Nahoru | #28
assassin> co tak pročítám stejně jsem to napsal blbě, ty karburátory asi nemaj žádný zavírací ventily, takže hlavní trysky ovlivňujou i směs dole stejně jako volnoběžný trysky směs nahoře, teď jde o to nakolik

Měřák bohatosti směsy

4.5.2012 v 11:34 | Nahoru | #29
volnoběžný šroub na plný plyn nikde ani dole ani nahoře..
Hlavní tryska na plný plyn až cca od poloviny rozsahu otáček na horu..
Mezi 4 ale spíše až tak 6 - 7tis při plným plynu je jehla ale s přivřením plynu se tyto otáčky posouvají níže. Od 7 do 14 tisíc se o nelinearitu ve směsi postará kombinace vzdůušníku a trysky.. tryska je defakto lineární a vzdušník ne, vzduch je stlačitelnej takže s přibívajícím podtlakem se ho dostane více, paliva ale ne..

Naposledy editováno 04.05.2012 11:35:58

Měřák bohatosti směsy

5.5.2012 v 08:05 | Nahoru | #30
Pánové, jedni o voze a druhý o koze. Vozem v tomto případě myslím běžný seřízení motorky v seriovým stavu ( to co popisuje Durex) a kozou to vyhazování trysek, jehel, komínků po zásadních zásazích do soustavy sání - motor - výfuk.
Durexův způsob "na ucho" je IMHO v drtivé většině případů dostačující.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki KadlecJo 14 Včera v 07:54 zmulin
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F robb99 9 15.7.2023 v 20:32 dewwil
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F Vojtas0034 8 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F ZdenyRider 17 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_
Klouže spojka - Suzuki GSX 600 F 1991 Suzuki GSX 600 F 125Marek 17 31.5.2021 v 07:15 125Marek


TOPlist