globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Ahoj,
kamarádovi se stala noční můra každého motoristy.
Koupi v zimě GS500E,1998,za 33 tisíc. V dobrém stavu. Byla připravená na sezónu, vyměněný olej atd. Jezdila hezky. Bohužel jsme v pátek vyjeli na 3 denní túru po ČR.

Bohužel mu začal kolem řadičky protékat olej. Pomalu, ale přece. Hodně jsme jeli, takže pomalu ukapával na řetez a ničeho jsme si nikdo nevšimli. V neděli vykapal úplně a motor se zadřel. Naštěstí si na tom nerozbil hubu, motor prostě zdechnul. Nebyla v něm ani kapka oleje :( Kamarád teď z toho nespí. S motorkama začínal.

Jak byste postupovali v takovém případě? Sehnat motor na GS500 je docela problém, skoro žádné nejsou a těžko jim věřit. Oprava motoru asi nemá vůbec smysl.
Za kolik by se dalo rozprodat GS500 na náhradní díly? 5000 Kč? Nebo jen zadřený motor na ND? 2000 tisíce?

Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 19:43 | Nahoru | #31
ZdeněkS> Do jisty doby mely Yamahy misto baroskopu hladinovy cidla oleje a kdyz se stalo cokoli s cerpadlem(problem s pohonnym retizkem treba), nebo doslo k uniku oleje uvnitr motoru, tak nic nevarovalo. Ne, ze bych delal kontrolu oleje pokazdy, kdyz sedam na motorku, ale k zakladnim navykum by mela patrit aspon znalost spotreby oleje svy motorky. Kdyz to jeste nemam zjisteny, tak si to musim vic hlidat a takovy dramaticky unik navic nechava docela dost stop, protoze luft skapavajici olej rozprasi siroko daleko na motorce, staci mit oci otevreny. Auta taky driv mely jen tlakovy cidla a zadreni na nedostatek bylo z valny vetsiny nekazni majitelu.

Naposledy editováno 27.03.2012 19:44:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 22:20 | Nahoru | #32
Jindra650> No pokud se to nezadře nějak extrémně že nevyletí ojka z bloku, tak z klikou by zas takový problém neměl, už sem pár takových motorů dělal a fungovali po opravě vesele dál, a s nadstandartníma šálama taky není problém, pokud máš na to schopné lidi Třeba to ZXR co sem dělal jak sem dával odkaz na vlákno, tak bylo popravené na všech 4 ojnicích, prostě katastrofa A dal sem ho do kopy, komplet repase kliky ani ne za 8tisíc i s šálama si myslím že je pomalu zadarmo, když si vemeš že nová stojí 30 a origo šáli dalších 5 To nová písní sada vyjde určitě dráž u 4válu než 8tisíc Kč.
ZeeDee> Nemáš zač, kdybys potřeboval s něčím pomoct, klidně se pak ozvy

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 22:51 | Nahoru | #33
Tohle je pro GS500E úplně typické zabití motoru, nejčastější důvod smrti této motorky. Tento motor s najetými kilometry začne mírně žrát olej, samozřejmě v závislosti na způsobu jízdy.
Majitel, většinou nový motorkama tohoto druhu nezkušený si nehlídá olej a zadře.
Sorry, ale okolo řadičky vám asi nevytekl, louži 2 a půl litru oleje byste měli přes celou garáž. Olej je potřeba kontrolovat často, pokud je ho málo, trpí převodovka, jakmile motor ztratí za jízdy mazací tlak, destrukce je téměř okamžitá. Některé motory žerou oleje tolik, že při jízdě ve vysokých otáčkách po dálnici je doslova nutné dolejvat olej každé druhé tankování.

Je potřeba si uvědomit, že olej tam není zdaleka jen proto aby ostřikem namazal písty. Tyto motory mají tlaková ložiska. Šály tam nejsou od toho aby o ně třela klika, to smí maximálně při startování. Tyto ložiska fungují na principu olejového polštáře vytvářeného tlakovým mazáním, při kterém se čep kliky šál v podstatě nedotýká. Jakmile ložisko ztratí tlak oleje, polštář zmizí. U motorů s tlakovým mazáním, což jsou dnes všechny 4-takty s vyjímkou Uralů a malých motorů v zahradních sekačkách, je tlakové mazání srdcem a krví motoru.

Nepříjemné je, že při zničení jedné šály nebo třeba koníku uložení vačky se tam vytvoří velká vůle, kudyma ti utíká volně olej ze soustavy mazacích kanálků a tímpádem jsou bez tlaku i ostatní tlakově mazaná ložiska, která to rychle poškodí, pokud to první nekousne motor dřív.

Ideální oprava je složit jeden motor z více motorů s různým poškozením, třeba potkaným ventilem, zkurvenou převodovkou... Je to práce na den včetně montáže do motorky pro průměrného člověka z běžně vybavenou dílnou. Nesmí to ale být humanitně orientovaný člověk, ti jsou nepoužitelní a techniku nikdy nepochopí. V servisu si ale za něco takového řeknou klidně 5 litrů a to to ještě v každém třetím servisu dokážou posrat. Přeji štěstí.

PS: Hezká, málo jetá, nebouraná, připravená na sezónu, to jsou všechny ojetiny v inzerci bez ohledu na skutečný stav

Naposledy editováno 27.03.2012 22:51:33

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 23:14 | Nahoru | #34
Deadman> Amen. Jen jsi zapomněl na "jetá babou".

Jako únik 2.5l oleja je jasné, že nemůže nikdo brát vážně - by jel se stopou za sebou jak slimák. Na GSku mi sem tam někde olej vytékal také, a při úniku kolem 2 deci (což naštěstí není ani celý rozsah měrky) to bylo půl mašiny včetně boty a nohavice zajebané jak jetel (holt vítr). Stačí trocha představivosti kolik je asi jaký objem a v jaké ploše...

S tou dálnicí je to fakt, po městě nežere celý měsíc ani kapku a z toho vyletí na víkendový vélet a půl litru žádný problém flaška do kufru v základní výbavě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 23:28 | Nahoru | #35
Deadman> Divil by ses, ale pokud nejde o zader pri velkym zatizeni, tak i kluzne ulozena klika muze prezit pistni sadu a to jen diky oleji, ktery zustane uvnitr kluznyho loziska po vypadku mazani. Kdybych to nevidel, neuverim ....nakonec ale uz pred 20 lety se zapadni vyrobci oleju chlubili tim, ze pri testu po vypnuti mazani motor pracoval XX minut a nakonec se jen zadrel valec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 23:35 | Nahoru | #36
mischa638> Zalezi kus od kusu, kdyz se jen lehoucce rozmaze kompozice, tak to nic neni - to se ani nemusi mnohdy davat na slozity opravy, jde to opatrne zalapovat aniz by se neco stalo povrchu cepu. Ale promodraly oka u tvrdyho zaderu, tomu bych uz rozhodne neveril, klikovy cepy nabehly, vydrena povrchova vrstva a podobny vyjevy. Standartne prodavany saly taky nejsou v nekonecny rade, ale pokrejvaj vyrobni odchylky plus neco kolem na lehky prebrouseni, bezne 5 typu a z toho na jedny novy klice jsou 2 nebo i 3 pouzity.

Naposledy editováno 27.03.2012 23:36:57

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 23:43 | Nahoru | #37
Jindra650> jj to vím, třeba u ZXR jsou k dostání 3 rozměry šálků. Ale s těma nadstandartníma sem to myslel tak, že mám člověka který je schopný mě vyrobit šálek jakéhokoli rozměru.

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 23:46 | Nahoru | #38
Jindra650> To tak možná bez kvaltu, kdy se motor do kliky pořádně neopírá. Pod zátěží se tam třením musí vytvářet neuchladitelné množství tepla. Motor, co za jízdy ztratí tlakový olej, dá tak kilometr až čtyři. Humpolácké motory s velkýma vůlema, kde se nešetřilo na množství materiálu, dají víc, než vytečou šály. Ono další věc je, že šály se můžou vydřít, aniž by se kousl motor, ten pak ještě jezdí, ač je dávno zralej do šrotu.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

28.3.2012 v 08:51 | Nahoru | #39
Také nám nesedí únik tolika oleje, protože na nohou kamarád nic neměl a na parkovacích místech olej na zemi nebyl...Pak ale ta motorka musela sežrat olejovou náplň během necelých 300 km, toho tak 20 km dálnice. A to je také dost divné. Možná, že motor bez oleje se nějak víc zahřál a vypálil gufero kolem řadičky a začalo to kolem něho už jen ukapávat. Protože jiný únik na motoru vidět nebyl.
Tak jako tak ten motor asi v tak skvělém stavu nebyl, jak tvrdil předchozí majitel...bohužel, který to prodával přes motokšeftmena

Naposledy editováno 28.03.2012 08:52:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

28.3.2012 v 11:11 | Nahoru | #40

ZeeDee píše: Možná, že motor bez oleje se nějak víc zahřál a vypálil gufero kolem řadičky a začalo to kolem něho už jen ukapávat.



Ne, to není možné. Jen ukapávat by neuchcalo něco přes 3 deci, dovedeš si představit co to je za objem? Vem si skleničku se stolním olejem a zkus si jak dlouho bys vykapával a jaká to je louže, to nemáš šanic přehlídnout. Na 300km by to znamenalo spotřeba oleja něco přes litr což zase není vyloženě nereálné. Nejpravděpodobnější fakt je, že se skutečně jednoduše olej vyhulil a nekontrolovali jste to. Koupený stroj je holt třeba kontrolovat když nevíš co s ním může být. Spoléhat se na předchozí majitele nebo cokoliv stojí v první řadě vlastní kapsu, čili je to nerozumné tak jako tak. Ono je tam ještě dost oleja aby mazalo i když je měrka těsně suchá...

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

28.3.2012 v 21:31 | Nahoru | #41
dj_hroch> Pri spotrebe litr na 100km by si toho snad nekdo vsimnul, ne? To by olej musel tect z vyfuku, kdyz 1:33 namazana Jawka spotrebuje na 100km ani ne 2dcl oleje

....ten olej tam nemoh bejt v dostatecnym mnozstvi uz pred zacatkem cely jizdy, protoze ho jednoduse nemohla nepozorovatelne ta motorka ani spalit, ani vykapat. Asi pred rokem se mi stalo nasledujici. XJcko mi zacalo krvacet cca 1dcl/1000km na pravy strane pod valcema v miste tlakovyho vedeni do hlavy po jednom prehrati v lete ve meste. Vzhledem k potrebe rozhozeni celyho vrsku jsem se do toho nehrnul, tak jsem to trochu zaflikoval. Pak jsme jednou jeli ostrejsi jizdu a na jejim konci jsme jeli asi 30km po dalnici "co to da". Behem dalnicniho useku se problem docela dramaticky zhorsil aniz bych si toho vsimnul zprvu a z motoru se ztratilo 0,5L oleje! Pak mi ujela noha po stupacce a vsimnul jsem si po koleno zaolejovany nohy a celyho zadku motorky. Jak pise hroch, na motorce se pozna i to 1dcl oleje na 1000km, ktery mi zacalo prosakovat tesnenim, prava spodni cast motorky byla stale lehce naolejovana

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

30.3.2012 v 08:17 | Nahoru | #42
Nemůžou mít vliv na spotřebu oleje rozštelované karburátory?

Jinak olej jsme měřili, bylo tam nad ryskou...to vím jistě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

30.3.2012 v 08:38 | Nahoru | #43

ZeeDee píše: Nemůžou mít vliv na spotřebu oleje rozštelované karburátory?

Jinak olej jsme měřili, bylo tam nad ryskou...to vím jistě...



Ne, nebo naprosto minimální a pouze v kombinaci s jiným problémem. Mnohem větší vliv má ucpaný vzduchový filtr, ale opět nezvedne spotřebu oleje nějak brutálně.

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

30.3.2012 v 11:18 | Nahoru | #44
Spotřebu oleje dokáže podstatně zvednout spíše ucpané odvětrání klikové skříně.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

30.3.2012 v 11:32 | Nahoru | #45
taky géesko...taky zadřený...dálnice levej pruh...hnus...řešení...novej motor...máša byla 1999...nakonec sem byl rád že sem sehnal motor 1993 za 20 tis....budiž mu ke cti že o proti originálu byl černej a líbivější...mašinka šla do světa...koupil ji kámoš bouráka kterej ten motor měnil...tož sem z toho měl aspoň dobrej pocit, že to nejni šméčko...další motka už byla novááááááá...

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

31.3.2012 v 22:08 | Nahoru | #46

ZeeDee píše: Nemůžou mít vliv na spotřebu oleje rozštelované karburátory?

Jinak olej jsme měřili, bylo tam nad ryskou...to vím jistě...

to teda neuverim, leda tak pri mereni na bocnim stojanu. ale takovahle ohromna spotreba/unik by se poznala hned nebo pri prvni zastavce, v pripade spalovani tolika oleje by ta motorka hulila jak svine. Bavime se tu navic asi tak o vic jak 2 litrech oleje, pokud byl olej nad ryskou

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

3.4.2012 v 13:38 | Nahoru | #47
Ahoj,
tak po rozhození moto se zjistilo, že byl prasklý píst. Nejspíš naoko opravený...tak pak je to jasný...

Šály na výměnu, písty na výměnu a vačky sedřený, převodovka a olejové čerpadlo ok...ale oprava motoru se moc nevyplatí...Hledám motor a nikde nic. Na inzerát, poptávku, se mi nikdo neozval :) paráda...Asi zkusím uplatnit skrytou závadu...

Moc díky za rady a tipy...

Naposledy editováno 03.04.2012 13:42:11

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

3.4.2012 v 17:16 | Nahoru | #48
ZeeDee> Podívej se sem.motory nebo sem motory 2

Naposledy editováno 03.04.2012 17:18:47

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

4.4.2012 v 20:17 | Nahoru | #49
ZeeDee> Zdar mě spíš připadá že tady všechny taháš za nos !!!! Už jen to, že píšeš o nedostatku motorů a dalších věcech!!! Nechci někomu sahat do svědomí, ale asi jste tomu motoru dali pěkně na prdel VY!

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

7.4.2012 v 16:45 | Nahoru | #50
jaho1:Hm to má logiku

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

7.4.2012 v 16:50 | Nahoru | #51
Tak po sundání hlavy na náš vykouklo tohle

http://imgup.cz/images/e/20120407162452.jpg



Ten úlomek jsme nikde nenašli...hlava byla podlepená silikonem. Paráda

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

16.4.2012 v 14:07 | Nahoru | #52
Zdarec, už je to čtyři roky co jsem řešil to samé akorát z toho důvodu že mi uletěl rotor alternátoru a navíc jsem měl podezření že jsou chycené ložiska na ojnici, motor navíc nešel dobře.
Vůbec jsem neváhal vytáhnout motor ven a v dílně jsme ho z otcem začli postupně kuchat. Nahoře bylo vše ok, ale jak jsme se dostali na kliku tak přišlo nepříjemné zjištění. Ojniční ložiska byly ko navíc klika z nějakého důvodu byla prasklá a co nás úplně dostalo bylo to že vyvažovací hřídel byla o dva zuby ustavená špatně po nějakém odborném zákroku nějakého čuráka, což vysvětlovalo neuvěřitelné vibrace za jízdy a nakonec zapříčinilo utržení rotoru alt.
Začal jsem shánět druhý motor s tím že s těch dvou uděláme jeden krasavec. Nakonec se mi podařil kup století v rekordním čase, sehnal jsem motor od kluka co nabízel celé GS po havárce po kratičkém přemlouvání jsem z něj vymámil motor včetně karburátorů r.v. 2002 za 7500 kč - sice jsem pro něj jel přes celou republiku, ale neváhal jsem aby si to nakonec nerozmyslel.
Motor vypadal tak že měl lehce rozpáraný pravý kryt motoru a na rohu válce ulomených pár žebírek (nic dramatického) ale jinak vypadal jako nový.
Doma po kontrole jsme se nakonec rozhodli jenom přehodit kryty motoru a motor šel na rám.
Za jedno dopoledne jsme měli hotovo, odpoledne už jsem lítal jak satan. Od té doby nemám problém, dělám poctivě údržbu a motorka šlape jak švýcarské hodinky.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

16.4.2012 v 14:11 | Nahoru | #53
Jinak ten starý motor mám doma celý rozebraný tak kdybys něco potřeboval možná by jsme se domluvili. Z klikou se samozřejmě počítat nedá ta je ko.

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

2.5.2012 v 08:31 | Nahoru | #54
Ahoj
nemáte tip na nějaký motor M502 na GS500? V bazaru je jen jeden za 14500 zcela bez záruky...

Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

6.2.2014 v 16:45 | Nahoru | #55
jestli máte někdo zájem nabízím 1 a pul motoru v dílech

nemám čas to dávat do kupy
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist