globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Ahoj,
kamarádovi se stala noční můra každého motoristy.
Koupi v zimě GS500E,1998,za 33 tisíc. V dobrém stavu. Byla připravená na sezónu, vyměněný olej atd. Jezdila hezky. Bohužel jsme v pátek vyjeli na 3 denní túru po ČR.

Bohužel mu začal kolem řadičky protékat olej. Pomalu, ale přece. Hodně jsme jeli, takže pomalu ukapával na řetez a ničeho jsme si nikdo nevšimli. V neděli vykapal úplně a motor se zadřel. Naštěstí si na tom nerozbil hubu, motor prostě zdechnul. Nebyla v něm ani kapka oleje :( Kamarád teď z toho nespí. S motorkama začínal.

Jak byste postupovali v takovém případě? Sehnat motor na GS500 je docela problém, skoro žádné nejsou a těžko jim věřit. Oprava motoru asi nemá vůbec smysl.
Za kolik by se dalo rozprodat GS500 na náhradní díly? 5000 Kč? Nebo jen zadřený motor na ND? 2000 tisíce?

Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 22:51 | Nahoru | #1
Tohle je pro GS500E úplně typické zabití motoru, nejčastější důvod smrti této motorky. Tento motor s najetými kilometry začne mírně žrát olej, samozřejmě v závislosti na způsobu jízdy.
Majitel, většinou nový motorkama tohoto druhu nezkušený si nehlídá olej a zadře.
Sorry, ale okolo řadičky vám asi nevytekl, louži 2 a půl litru oleje byste měli přes celou garáž. Olej je potřeba kontrolovat často, pokud je ho málo, trpí převodovka, jakmile motor ztratí za jízdy mazací tlak, destrukce je téměř okamžitá. Některé motory žerou oleje tolik, že při jízdě ve vysokých otáčkách po dálnici je doslova nutné dolejvat olej každé druhé tankování.

Je potřeba si uvědomit, že olej tam není zdaleka jen proto aby ostřikem namazal písty. Tyto motory mají tlaková ložiska. Šály tam nejsou od toho aby o ně třela klika, to smí maximálně při startování. Tyto ložiska fungují na principu olejového polštáře vytvářeného tlakovým mazáním, při kterém se čep kliky šál v podstatě nedotýká. Jakmile ložisko ztratí tlak oleje, polštář zmizí. U motorů s tlakovým mazáním, což jsou dnes všechny 4-takty s vyjímkou Uralů a malých motorů v zahradních sekačkách, je tlakové mazání srdcem a krví motoru.

Nepříjemné je, že při zničení jedné šály nebo třeba koníku uložení vačky se tam vytvoří velká vůle, kudyma ti utíká volně olej ze soustavy mazacích kanálků a tímpádem jsou bez tlaku i ostatní tlakově mazaná ložiska, která to rychle poškodí, pokud to první nekousne motor dřív.

Ideální oprava je složit jeden motor z více motorů s různým poškozením, třeba potkaným ventilem, zkurvenou převodovkou... Je to práce na den včetně montáže do motorky pro průměrného člověka z běžně vybavenou dílnou. Nesmí to ale být humanitně orientovaný člověk, ti jsou nepoužitelní a techniku nikdy nepochopí. V servisu si ale za něco takového řeknou klidně 5 litrů a to to ještě v každém třetím servisu dokážou posrat. Přeji štěstí.

PS: Hezká, málo jetá, nebouraná, připravená na sezónu, to jsou všechny ojetiny v inzerci bez ohledu na skutečný stav

Naposledy editováno 27.03.2012 22:51:33

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 23:14 | Nahoru | #2
Deadman> Amen. Jen jsi zapomněl na "jetá babou".

Jako únik 2.5l oleja je jasné, že nemůže nikdo brát vážně - by jel se stopou za sebou jak slimák. Na GSku mi sem tam někde olej vytékal také, a při úniku kolem 2 deci (což naštěstí není ani celý rozsah měrky) to bylo půl mašiny včetně boty a nohavice zajebané jak jetel (holt vítr). Stačí trocha představivosti kolik je asi jaký objem a v jaké ploše...

S tou dálnicí je to fakt, po městě nežere celý měsíc ani kapku a z toho vyletí na víkendový vélet a půl litru žádný problém flaška do kufru v základní výbavě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

27.3.2012 v 23:28 | Nahoru | #3
Deadman> Divil by ses, ale pokud nejde o zader pri velkym zatizeni, tak i kluzne ulozena klika muze prezit pistni sadu a to jen diky oleji, ktery zustane uvnitr kluznyho loziska po vypadku mazani. Kdybych to nevidel, neuverim ....nakonec ale uz pred 20 lety se zapadni vyrobci oleju chlubili tim, ze pri testu po vypnuti mazani motor pracoval XX minut a nakonec se jen zadrel valec.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E Phabbyg 8 10.6.2024 v 17:11 docent
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust


TOPlist