globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Ahoj,
kamarádovi se stala noční můra každého motoristy.
Koupi v zimě GS500E,1998,za 33 tisíc. V dobrém stavu. Byla připravená na sezónu, vyměněný olej atd. Jezdila hezky. Bohužel jsme v pátek vyjeli na 3 denní túru po ČR.

Bohužel mu začal kolem řadičky protékat olej. Pomalu, ale přece. Hodně jsme jeli, takže pomalu ukapával na řetez a ničeho jsme si nikdo nevšimli. V neděli vykapal úplně a motor se zadřel. Naštěstí si na tom nerozbil hubu, motor prostě zdechnul. Nebyla v něm ani kapka oleje :( Kamarád teď z toho nespí. S motorkama začínal.

Jak byste postupovali v takovém případě? Sehnat motor na GS500 je docela problém, skoro žádné nejsou a těžko jim věřit. Oprava motoru asi nemá vůbec smysl.
Za kolik by se dalo rozprodat GS500 na náhradní díly? 5000 Kč? Nebo jen zadřený motor na ND? 2000 tisíce?

Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

28.3.2012 v 11:11 | Nahoru | #1

ZeeDee píše: Možná, že motor bez oleje se nějak víc zahřál a vypálil gufero kolem řadičky a začalo to kolem něho už jen ukapávat.



Ne, to není možné. Jen ukapávat by neuchcalo něco přes 3 deci, dovedeš si představit co to je za objem? Vem si skleničku se stolním olejem a zkus si jak dlouho bys vykapával a jaká to je louže, to nemáš šanic přehlídnout. Na 300km by to znamenalo spotřeba oleja něco přes litr což zase není vyloženě nereálné. Nejpravděpodobnější fakt je, že se skutečně jednoduše olej vyhulil a nekontrolovali jste to. Koupený stroj je holt třeba kontrolovat když nevíš co s ním může být. Spoléhat se na předchozí majitele nebo cokoliv stojí v první řadě vlastní kapsu, čili je to nerozumné tak jako tak. Ono je tam ještě dost oleja aby mazalo i když je měrka těsně suchá...

(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?

28.3.2012 v 21:31 | Nahoru | #2
dj_hroch> Pri spotrebe litr na 100km by si toho snad nekdo vsimnul, ne? To by olej musel tect z vyfuku, kdyz 1:33 namazana Jawka spotrebuje na 100km ani ne 2dcl oleje

....ten olej tam nemoh bejt v dostatecnym mnozstvi uz pred zacatkem cely jizdy, protoze ho jednoduse nemohla nepozorovatelne ta motorka ani spalit, ani vykapat. Asi pred rokem se mi stalo nasledujici. XJcko mi zacalo krvacet cca 1dcl/1000km na pravy strane pod valcema v miste tlakovyho vedeni do hlavy po jednom prehrati v lete ve meste. Vzhledem k potrebe rozhozeni celyho vrsku jsem se do toho nehrnul, tak jsem to trochu zaflikoval. Pak jsme jednou jeli ostrejsi jizdu a na jejim konci jsme jeli asi 30km po dalnici "co to da". Behem dalnicniho useku se problem docela dramaticky zhorsil aniz bych si toho vsimnul zprvu a z motoru se ztratilo 0,5L oleje! Pak mi ujela noha po stupacce a vsimnul jsem si po koleno zaolejovany nohy a celyho zadku motorky. Jak pise hroch, na motorce se pozna i to 1dcl oleje na 1000km, ktery mi zacalo prosakovat tesnenim, prava spodni cast motorky byla stale lehce naolejovana
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E Phabbyg 8 10.6.2024 v 17:11 docent
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust


TOPlist