globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Materiál a výroba padáků.
21.3.2012 v 18:38
Zdravím, dostal sem nápad...
A sice na výrobu padáků, vím, že si je můžu koupit ale radost z vlastní práce je nad všechny koupené výrobky, a taky cenově doufám mě to vyjde lépe..

Nechci aby to přesáhlo cenu padáků již hotových, a navíc nechci jen dva ale tři (třetí na výfuk, jelikož si ho docela cením a přečnívá rovinu motorky.

Přístup k soustruhu nemám, ani k většímu zázemí, tak bych to chtěl splácat doma - alespoň to zkusit.

K materiálu:
Jednoduše přemýšlím o jednom válečku (větším) z jedné strany uzavřeným, z uzavřené strany díru pro šroub, do toho ještě jeden váleček (menší) a mezi ně silon + do toho menšího.

Asi takto (sory za kvalitu, malování, nic lepšího doma nemám........


Rozměry si seženu.. Můj dotaz zní kde můžu sehnat tyto materiály a v jakém rozmezí se pohybuje jejich cena ? A mohl by tento můj výtvor vůbec fungovat ?
Díky.

Naposledy editováno 21.03.2012 18:42:34
Anketa: ?!?!
Zkusit to.
26%
12
Koupit už hotový.
74%
34
Předchozí
1 2
Následující

Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 18:42 | Nahoru | #1
jenom aby ti ty padáky nakonec neudělali víc škody jak užitku

Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2012 v 18:42 | Nahoru | #2
tycovina cerny polyamid 40mm metr kolem 700.....
ser nato a kup si je treba RUTAN.CZ
a co tam das za sroub asi vis nic o vsem....

Naposledy editováno 21.03.2012 18:43:58

Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 18:42 | Nahoru | #3
Rutanéééééééé

1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 18:55 | Nahoru | #4
To nemá smysl, ti co už to dělají mají většinou vychytaný umístění případně materiály a tvary, tohle bude jen pokus-omyl, bez přístupu ke strojnímu obrábění to nebude hezký a o funkci bych taky pochyboval.

Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 18:58 | Nahoru | #5
Proč dělat již vyrobené a vyzkoušené? Abys ušetřil pár stovek? Navíc jak píše jetam, může to víc uškodit než zachránit...

1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 19:06 | Nahoru | #6
A vrtat to budeš jak? Upneš do svěráku a vrtačkou?

1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 19:39 | Nahoru | #8
už vidim ten výsledek vodrbanej kus hnusnýho plastu, co čumí nebezpečně z motorky a první cajti ti za něj daj pokutu

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 20:03 | Nahoru | #9

kuba350 píše: A vrtat to budeš jak? Upneš do svěráku a vrtačkou?



Ne, to by musel koupit vrták. Vezme to nebozezem a upne do dlaně...

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 20:58 | Nahoru | #10

myty_fakta píše: už vidim ten výsledek vodrbanej kus hnusnýho plastu, co čumí nebezpečně z motorky a první cajti ti za něj daj pokutu



Kdyby jenom cajti,ale na STK se budou lámat v pase

Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 21:33 | Nahoru | #11
sežeň ty rozměry.kouknu se v práci...mam tam nějaký zbytky silonu...popř ti to můžu udělat na CNC soustruhu

Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2012 v 21:47 | Nahoru | #12
Si to představujete jak Hurvínek válku.. Jak už byl zmíněno, obrať se na Rutana a kup si již hotový výrobek, vyjde tě to MNOHEM levněji než se s tím za 1) dupat a za 2) to bude fungovat. Což tvé samodomo na 100% nebudou, protože nebudou mít pravou tuhost/měkost, budeš je mít přišroubované šroubem, co najdeš v garáži ,z čehož plyne, že při pádu se buď ohne nebo zlomí a jsi bez padáku, nebo s předimenzuješ a vyrve se ti to i s kusem rámu..

http://www.rutan.cz/

Bohužel u CBR 600F budeš muset vyvrtat otvor skrz kapotu. Jak píše Rutan na svých stránkách, nikde jinde protektor nepřiděláš, pokud má mít nějaký význam..

Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 22:12 | Nahoru | #13
Aneb nespravuj to co funguje a nevymyslej vymyslené

Materiál a výroba padáků.

21.3.2012 v 22:13 | Nahoru | #14
Konečně první smysluplný příspěvěk na úrovni.
Díky C.J.

Já vím, že to co jsem vymyslel, je cipovina na n-tou, jen se to prostě chtěl zkusit
No a co, komu se to nelíbí a potřebuje se zasmát, tak ať, mě je to jedno

Naposledy editováno 21.03.2012 22:16:21

1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2012 v 22:32 | Nahoru | #15
Myslím, že většian lidí prvně uvažuje jak si je vyrobit svépomocí.. Je to logické, vypadá to jednoduše, prostě kus nylonového špalku a hotovo.. Ale ona to je celkem věda..

Takže jsem nakonec rád koupil hotové padáky od Rutana, v sadě bylo naprosto vše, co jsem potřeboval pro montáž, takže byly namontovány za pár minut..



Rutan to má vážně vychytané do detailu U tebe to bude složitější, protože musíš upravit kapoty.. Ale opět - přímo od Rutana si můžeš objednat "vykrajovák" a máš to bez starostí

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

22.3.2012 v 11:44 | Nahoru | #16

c.j. píše: Myslím, že většian lidí prvně uvažuje jak si je vyrobit svépomocí.. Je to logické, vypadá to jednoduše, prostě kus nylonového špalku a hotovo.. Ale ona to je celkem věda..

Takže jsem nakonec rád koupil hotové padáky od Rutana, v sadě bylo naprosto vše, co jsem potřeboval pro montáž, takže byly namontovány za pár minut..



Rutan to má vážně vychytané do detailu U tebe to bude složitější, protože musíš upravit kapoty.. Ale opět - přímo od Rutana si můžeš objednat "vykrajovák" a máš to bez starostí



S tímto na 100% SOUHLASIM

2 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

25.3.2012 v 20:33 | Nahoru | #17
To je moc jednoduchý si to koupit, to neberu
Dá se to nějak spočítat? Nebo je tu někdo ochoten mi popsat problematiku padáků a pár vzorečků abych nevyvalil kus tělesa? ... kdybych to nedával na rám, ale chtěl bych alespoň udělat padáky na výfuk ? (Těleso stupačky-uchycení výfuku-padák)

Naposledy editováno 25.03.2012 20:34:50

Materiál a výroba padáků.

25.3.2012 v 20:49 | Nahoru | #18
Je to marný, je to marný...................

Materiál a výroba padáků.

25.3.2012 v 20:53 | Nahoru | #19
parezi>
Je , ale poradit si nechám, snad

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2012 v 20:55 | Nahoru | #20
xBaryk> budeš muset neco vyklohnit, a potom to kvalitně vyflákat a koumat kde byla chyba.. jelikož Rutan když začínal pořád z nečím flákal o zem tak už má koumání za sebou a to víš že ti to zadarmo nepošle.. vývoj to je to nejcenější

Materiál a výroba padáků.

25.3.2012 v 21:19 | Nahoru | #21
Mirek12>
Zahajuji tedy vývoj

1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2012 v 22:12 | Nahoru | #22

Materiál a výroba padáků.

25.3.2012 v 23:49 | Nahoru | #23
Díky, chytnul jsem inspiraci, a jsem přesvědčen, že se to povede...

Nevíte o nějakém Skopečku, kde by nebyl žádný provoz ? (Brno) Na Crashtest

2 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

25.3.2012 v 23:54 | Nahoru | #24
hele co mate vsichni s tim Rutanem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 06:27 | Nahoru | #25

xBaryk píše: To je moc jednoduchý si to koupit, to neberu
Dá se to nějak spočítat? Nebo je tu někdo ochoten mi popsat problematiku padáků a pár vzorečků abych nevyvalil kus tělesa? ... kdybych to nedával na rám, ale chtěl bych alespoň udělat padáky na výfuk ? (Těleso stupačky-uchycení výfuku-padák)



Možná se Ti podaří "uchránit" výfuk, ale s velkou pravděpodobností můžeš poškodit podsedlák(vyrvat z něj stupačku, apod.)...Co máš za skvost, že kvůli tomu chceš zohyzdit motorku?

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 08:19 | Nahoru | #26

WHTRDR píše: hele co mate vsichni s tim Rutanem?



motorodina neasi

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 08:21 | Nahoru | #27

WHTRDR píše: hele co mate vsichni s tim Rutanem?


já nic, na dálku to neni ono

1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 08:26 | Nahoru | #28

mike.46 píše:
Možná se Ti podaří "uchránit" výfuk, ale s velkou pravděpodobností můžeš poškodit podsedlák(vyrvat z něj stupačku, apod.)...Co máš za skvost, že kvůli tomu chceš zohyzdit motorku?


To je mi jasné, proto tam dám měkčí materiál, než je materiál tělesa stupačky, a samotnej podsedlák. Hlava padáku bude hliník/dural - silon, tělo asi válcovina hliník? vyplněný silonem, přichycení k opěrnému bodu s co největší dosedací plochou. Spojené patřičnými šrouby. Asi budu potřebovat odstínit síly ne dovnitř, protože těleso stupačky je tvrdé ale křehké. Ale do směru jízdy. Neříkám, že to bude hned, a možná plácám.. ale zkusím to a uvidím, za to nic nedám

E: problém bude spíš délka tělesa, která bude držet hlavičku a na kterou budou působit největší síly, vyřeším to asi výztuhou válcového tvaru.

Naposledy editováno 26.03.2012 08:29:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 08:32 | Nahoru | #29

mike.46 píše: Možná se Ti podaří "uchránit" výfuk, ale s velkou pravděpodobností můžeš poškodit podsedlák(vyrvat z něj stupačku, apod.)...Co máš za skvost, že kvůli tomu chceš zohyzdit motorku?



jestli je to ten co ma v profilu.. tak to vypada na vydlabanej seriovej vejfuk polepenej "falesnym" karbonem a nanejtovanou plackou gianelli

jinak teda sem fanousek domaciho kuteni, na padacich taky nevidim zadnou extra vedu... ale tak jako delat padak bez jakehokoliv vybaveni a zkusenosti mi prijde lehce mimo. Jako to tady muzu svihnout komplet vykresovou dokumentaci, ale bez soustruhu by me zajimalo jak to kdo bude vyrabet.....

Naposledy editováno 26.03.2012 08:35:09

Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 08:35 | Nahoru | #30

assassin píše:
jestli je to ten co ma v profilu.. tak to vypada na vydlabanej seriovej vejfuk polepenej "falesnym" karbonem a nanejtovanou plackou gianelli


Ale to nikdo neví, tak pšt.

E:Baví mě to, a to je hlavní, neříkal sem, že to bude hned.
EII: A asi to zapřu volným pojistným tělesem o kyvku.. snad líp rozložím síly, když to bude vypadat hrozně tak to sundám no

Naposledy editováno 26.03.2012 08:41:01
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist