globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Materiál a výroba padáků.
21.3.2012 v 18:38
Zdravím, dostal sem nápad...
A sice na výrobu padáků, vím, že si je můžu koupit ale radost z vlastní práce je nad všechny koupené výrobky, a taky cenově doufám mě to vyjde lépe..

Nechci aby to přesáhlo cenu padáků již hotových, a navíc nechci jen dva ale tři (třetí na výfuk, jelikož si ho docela cením a přečnívá rovinu motorky.

Přístup k soustruhu nemám, ani k většímu zázemí, tak bych to chtěl splácat doma - alespoň to zkusit.

K materiálu:
Jednoduše přemýšlím o jednom válečku (větším) z jedné strany uzavřeným, z uzavřené strany díru pro šroub, do toho ještě jeden váleček (menší) a mezi ně silon + do toho menšího.

Asi takto (sory za kvalitu, malování, nic lepšího doma nemám........


Rozměry si seženu.. Můj dotaz zní kde můžu sehnat tyto materiály a v jakém rozmezí se pohybuje jejich cena ? A mohl by tento můj výtvor vůbec fungovat ?
Díky.

Naposledy editováno 21.03.2012 18:42:34
Anketa: ?!?!
Zkusit to.
26%
12
Koupit už hotový.
74%
34

1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 08:26 | Nahoru | #1

mike.46 píše:
Možná se Ti podaří "uchránit" výfuk, ale s velkou pravděpodobností můžeš poškodit podsedlák(vyrvat z něj stupačku, apod.)...Co máš za skvost, že kvůli tomu chceš zohyzdit motorku?


To je mi jasné, proto tam dám měkčí materiál, než je materiál tělesa stupačky, a samotnej podsedlák. Hlava padáku bude hliník/dural - silon, tělo asi válcovina hliník? vyplněný silonem, přichycení k opěrnému bodu s co největší dosedací plochou. Spojené patřičnými šrouby. Asi budu potřebovat odstínit síly ne dovnitř, protože těleso stupačky je tvrdé ale křehké. Ale do směru jízdy. Neříkám, že to bude hned, a možná plácám.. ale zkusím to a uvidím, za to nic nedám

E: problém bude spíš délka tělesa, která bude držet hlavičku a na kterou budou působit největší síly, vyřeším to asi výztuhou válcového tvaru.

Naposledy editováno 26.03.2012 08:29:39

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

26.3.2012 v 08:41 | Nahoru | #2

xBaryk píše: To je mi jasné, proto tam dám měkčí materiál, než je materiál tělesa stupačky, a samotnej podsedlák. Hlava padáku bude hliník/dural - silon, tělo asi válcovina hliník? vyplněný silonem, přichycení k opěrnému bodu s co největší dosedací plochou. Spojené patřičnými šrouby. Asi budu potřebovat odstínit síly ne dovnitř, protože těleso stupačky je tvrdé ale křehké. Ale do směru jízdy. Neříkám, že to bude hned, a možná plácám.. ale zkusím to a uvidím, za to nic nedám

E: problém bude spíš délka tělesa, která bude držet hlavičku a na kterou budou působit největší síly, vyřeším to asi výztuhou válcového tvaru.



hele mas zasadni nedostatky uz v teorii... tzn v praxi z toho nic kloudnyho nekouka... samozrejme ze nejvetsi sily nepusobi na tu hlavicku, na tu v miste kde narazi do prekazky pusobi jen ta sila, v miste kde je celej padak ukotvenej do ramu (nebo jinam) pusobi moment kterej je rovnej pusobici sile krat rameno paky... z toho je evidentni ze je vetsi nez ta puvodni sila .....

abych jen nekritizoval, na vyfuk se obvykle "padak" dava na prirubu kterou drzi tlumic ke svodu... ma uchranit koncovku pred podrenim, to ze si to na vyfuk lehne a ohne svody atd.. s tim nic neudelas... padak prichycenej k ramu kterej by pred timhle vyfuk uchranil bude hrozne masivni obludnost co trci z ramu kilometr daleko...

PS: jen ze zajimavosti... jak budes ten material rezat a vrtat? nebo myslis ze koupis material primo v prumerech, delkach a mirach ze to jen poskladas? ono vetsinou tam kde prodavaj kovy tak ti to i nadeli, ale zaplatis 20-30kc za rez.... ono to naskace.. nakonec v souctu budes asi koukat kolik stoji jen matros...
silon ani nevim ze by nekde urizli mensi dylku nez kolik maj standardni tyce... tzn budes muset koupit 0,5m tyc minimalne.... srouby jsou obvykle na moto s atyp stoupanim takze ty taky nejsou zrovna levny... no uvidis sam....

Naposledy editováno 26.03.2012 08:46:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist