globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna palivové mapy
25.1.2012 v 15:53
Kvůli změně výfuku bych potřeboval poradit, jak správně změnit palivové mapy.
Kablík na propojení s NTB mám, EcmSpy jsem stahnul, potřebuji ještě něco dalšího z HW nebo SW?
Pročítal jsem návod co je v EcmSpy, takže motor zahřeju, pak se připojím a pak už nevím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna palivové mapy

23.2.2012 v 18:02 | Nahoru | #31

Lihy píše: Že to říkáš zrovna ty...dyk ty bys na to ani nepřišel, bo když jedeš konstantních 120 km/h, tak taky řadit netřeba



já ale nejezdím rovně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna palivové mapy

24.2.2012 v 11:55 | Nahoru | #32

tomasNJ píše: já ale nejezdím rovně


no tak to je snad jedno né? Proč bys řadil, když držíš rychlost? To, že si škudlil a kvůli spotřebě odmítáš bzdit i před prudkou zatáčkou a pak zas zrychlovat je věc jiná

Ps. Co to máš ta té jebce za vejfuk? MIVV?

Naposledy editováno 24.02.2012 11:58:22

(reakce na) Změna palivové mapy

24.2.2012 v 20:50 | Nahoru | #33

Lihy píše: no tak to je snad jedno né? Proč bys řadil, když držíš rychlost? To, že si škudlil a kvůli spotřebě odmítáš bzdit i před prudkou zatáčkou a pak zas zrychlovat je věc jiná

Ps. Co to máš ta té jebce za vejfuk? MIVV?




no co... jezdím za pět a něgdy jezdím i na pětku

ano je to mivv

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna palivové mapy

29.2.2012 v 16:30 | Nahoru | #34

Pjercak píše: Jak velky to dela kraval?????


jak svině,dneska jsem to byl projet a podle reakcí plechovek to slyšet asi bude

(reakce na) Změna palivové mapy

29.2.2012 v 21:16 | Nahoru | #35

martin88 píše: jak svině,dneska jsem to byl projet a podle reakcí plechovek to slyšet asi bude


je lepší být vidět i slyšet ... jinak taky mi to dneska nedalo a byl jsem si udělat malý kolečko kolem komína

Změna palivové mapy

29.2.2012 v 22:41 | Nahoru | #36
martin asi se budumuset dokopat a nejaky ten ladacek taky poridit.....

Změna palivové mapy

29.2.2012 v 22:55 | Nahoru | #37
marnej nejakmito nejde boma asi jen nejake demo epc a ty mapy hromady cisel nevim co stim asi si ktobe udelam vylet

1 reakcí na tento příspěvek Změna palivové mapy

6.3.2012 v 22:34 | Nahoru | #38
Tak jsem taky neodolal a dneska přišel balíček

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna palivové mapy

7.3.2012 v 07:19 | Nahoru | #39
Lihy> moc pěkné

Změna palivové mapy

7.3.2012 v 07:35 | Nahoru | #40
Ahoj, zkuste třeba tohoto mechanika , Bulíkama se zabývá a toho svýho má taky super vymazlenýho a tunning dílů na to sežene mraky, vejfucky myslím dopuje jednotkama EFI Dobeck Performance

(reakce na) Změna palivové mapy

7.3.2012 v 08:16 | Nahoru | #41

alfin77 píše: Lihy> moc pěkné


kdyby někdo nutně potřeboval tak tady maji myslim pěkný ceny (na xb9 2006-2007) maji i homologovaný)
http://www.motomike..../319723?show=gallery
http://www.motomike..../319735?show=gallery

Změna palivové mapy

7.3.2012 v 13:48 | Nahoru | #42
Lihy ty voe to jsou ceny kurna a ja tedka nemam ani kacku sakra

1 reakcí na tento příspěvek Změna palivové mapy

13.3.2012 v 13:58 | Nahoru | #43
Tak vejfuk už si trůní pod motorem a zvouček je to parádní Nicméně v zimě jsem udělal TPS reset, ale nebyl čas ani počasí na to to projet, takže jsem to nahodil až teť s novym vejfukem a nejsem si jistej jestli reset proběhl správně a nebo je to tim laufem... Motorka totiž chytla na první drcnutí, tak 10 vteřin běžela uplně normálně a najednou zdechla, na podruhý to samý a po třetí už sem jí trochu korigoval plynem a už to bylo dobrý. Pak sem to jel projet jen kolem bloku a od cca 2 do 3 tisíc otáček to při konstantnim plynu (ani zrychlování ani zpomalování) cuká až hamba... no ještě to zkusim projet v "učícim" módu jestli se to srovná (před resetem byla poloha klapky už mimo toleranci a tim bylo nastavený AVF asi na 130%...to sem taky hodil na 100%) Ale abych se vrátil k tomu proč si myslim, že se reset nemusel povést...když napojim motorku na počítač a pustim ECM-Spy tak to normálně naběhne, ale furt se my to automaticky přepína z on-line na off-line...prostě když jdou data do/z motorky tak to drží připojený, ale jakmile se přestane něco dít, tak se odpojí do offline režimu. Jde to tam nějak nastavit aby byl stále online? Nebo je to v nastavení portu ve widlích?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna palivové mapy

13.3.2012 v 14:07 | Nahoru | #44
Lihy> Mě to zustává připojený pořád .... a jednou jsem aktivně taky dal AFV z 110% na 100% a pak se to sralo tak jak píšeš .... takže jestli tam byla jiná hodnota, dej jí tam. Já sám jsem to moc už dál s tím AFV neštudoval když to stačilo dát zpět a bylo to OK . Mělo by to být dávkování paliva a vzduchu v uzavřené smyčce - loop to tam taky skáče ... někdy se tomu zkusím věnovat ..

edit: AVF - na AFV

Naposledy editováno 13.03.2012 14:12:03

(reakce na) Změna palivové mapy

13.3.2012 v 14:31 | Nahoru | #45

marnej píše: Lihy> Mě to zustává připojený pořád .... a jednou jsem aktivně taky dal AFV z 110% na 100% a pak se to sralo tak jak píšeš .... takže jestli tam byla jiná hodnota, dej jí tam. Já sám jsem to moc už dál s tím AFV neštudoval když to stačilo dát zpět a bylo to OK . Mělo by to být dávkování paliva a vzduchu v uzavřené smyčce - loop to tam taky skáče ... někdy se tomu zkusím věnovat ..

edit: AVF - na AFV



No jenže co jsem se dočet tak by AFV (taky furt píšu AVF :) ) mělo bejt do 115% a já tam měl 130% což prej způsobuje špatně nastavený TPS (a taky že před resetem bylo, ukazovalo při zavřenym plynu 6,3V při 1050 otáčkách). Jsem taky myslel že ta hodnota AFV není pevná a že si jí právě řídící jednotka koriguje podle toho co zjistí v learning módu. Každopádně dík za radu a zkusim nejdřív cvičně hodit AFV na tvojich 110% a uvidíme co to udělá, případně to hodim uplně zpět na tu mojí.
Když už tě tu mám, stane se něco když nahraju US verzi EEPROM z roku 07 na svojí evropskou z roku 06 ? Koukal jsem že hodnoty tam maji trochu odlišný a mapy maji taky nepatrně lepší (aspoň se mi zdá )

Změna palivové mapy

13.3.2012 v 14:51 | Nahoru | #46
Tak to asi zkusim nejdřív pár kiláků projet....přece jen je to příjemnější než jen montovat
ADAPTIVE FUEL VALUE
Return to Menu

The Buell DDFI system has the ability to “learn” the engine fuel mixture needs. When the motorcycle is running in the closed loop mode and operated in a specific engine speed and load range, the system will compare the feedback from the O2 sensor to the base programming stored in the ECM. If a difference in these values is detected, the ECM will recalibrate the system program to compensate. This correction is termed the adaptive fuel value or AFV.

This compensation value allows the system to adjust to different altitudes, air densities, and to some degree engine variations and wear. The normal AFV ranges based on altitude are between 85 and 115 . The higher values are found at lower altitudes and the lower values at higher altitudes.

The AFV correction is only applied to the fuel mixture during OPEN loop operation. During closed loop operation the O2 sensor signal is the primary compensation method.

The AFV will be learned when the bike is operated at engine speeds between 2500 and 3500 rpm at road speeds in the 40 to 60 mph range under a steady light load (no down grades or steep upgrades, decelerating or accelerating) for 2 to 3 minutes.

The AFV can also be reset to 100 by using the scanalizer at any time. The AFV value can be a valuable diagnostic tool. Compare the AFV values of bikes in your area which are running fine during routine services. When you are working on a bike which may have a DDFI problem, compare the values.

If the AFV is higher than normal, the system is trying to correct for a situation which is causing the mixture to be too lean. Look for intake manifold or injector O-ring air leaks, incorrect ignition timing and TPS zero setting, low fuel pressure or a fuel line restriction as well as a sensor malfunction.

If the AFV is lower than normal, the system is trying to correct for a situation which is causing the mixture to be too rich. Look for incorrect ignition timing and TPS zero setting, high fuel pressure or a leaking injector as well as a sensor malfunction.

The O2 sensor can also cause the AFV to be set incorrectly. Internal shorts in the lead, poor electrical contact with the exhaust system or contamination can all affect sensor performance.

1 reakcí na tento příspěvek Změna palivové mapy

13.3.2012 v 15:31 | Nahoru | #47
Musím kouknout jak se pracuje s tím uzavřeným okruhem aby se to líp učilo co s tím .... protože je asi pravda když píšou že zaleží i na nadmořský výšce .... je to stálé učení , a řekl bych podle toho sloupce co jsi sem hodil , že je to docela důležitý pro to aby to nestřílelo do výfuku - což upřímě někdy střelí když uberu plyn. Až se posunu dál , podělím se ze skušeností

(reakce na) Změna palivové mapy

14.3.2012 v 09:51 | Nahoru | #48

marnej píše: Musím kouknout jak se pracuje s tím uzavřeným okruhem aby se to líp učilo
co s tím ....


podle toho co vím to nijak neovlivníš, prostě když máš v EEPROM povolený používání "close loop" tak kdykoli jedeš konstantní rychlostí mezi cca 65 - 80 km/h při 2500-3500 otáčkách.
Jen když ladíš směs tak si "close loop" musíš zakázat....právě pro to aby si měl jednoznačný výsledky, bo uděláš třeba 5 měření a ty potřebuješ porovnat tak jak jsou a né aby si měl 1. měření s AFV na 100% , 2. se 110% atd. prostě by ty data byli tim pokřivený.

marnej píše: ...a řekl bych podle toho sloupce co jsi sem hodil , že je to docela důležitý pro to aby to nestřílelo do výfuku - což upřímě někdy střelí když uberu plyn.


to asi jo, ale co sem se dočet, tak tyhle motory sou ke střílení hodně náchylný i při malý netěsnosti na výfukovym systému, takže jestli máš jako já koncovku "slip-on" jen nasunutou na svody bez spony nebo těsnění, bude to asi střílet vždycky (mě to teť taky práská , ale třeba se to nástrčný koleno při kompletnim prohřátí smrští a dotěsní, jinak to budu asi muset máznout nějakym pružnym tmelem na vejfuky) ...si vzpomínám na kámošovo litrový SVčko s dvouma yoshimurama...to byly rány...a to to měl na ně doladěný
No v sobotu má bejt kolem 20, tak doufám, že přibudou praktické zkušenosti

2 reakcí na tento příspěvek Změna palivové mapy

19.3.2012 v 20:13 | Nahoru | #49
ty vole nové motorky, a tak se do te elektriky musi jebat...
lihu, že sis nenechal bandita...takovou americkou pytlovinu sis kupil...

(reakce na) Změna palivové mapy

19.3.2012 v 20:24 | Nahoru | #50
tomasNJ> Tome nerejpej nám do Bulíku-podívej se na to vaše opravářský fó rum

(reakce na) Změna palivové mapy

20.3.2012 v 08:11 | Nahoru | #51

tomasNJ píše: ty vole nové motorky, a tak se do te elektriky musi jebat...


jak jebat?
hele v sobotu sem to jel poprvá projet s novym vejfukem (AFV jsem nechal na 100%) ...manželka se mi nakýblovala na tandem, tak sem aspoň měl důvod jet chvíli v otáčkách a rychlostí pro "learning" mód a po pěti kilácích zmizelo střílení při zaklapnutí plynu, škubání při jízdě "na brblačku" a pohoda jazz...takže se to přizpůsobilo samo a nemusí se nic dělat. To "šťourání se v elektrice" znamená, že píchnu kabel do počítače a můžu si hrát (asi jako kdyby sis ty koupil programovatelnou jednotku do anglána...no a my jí holt máme ve standardu, tak když už tam je...) a né, že je to rozbitý a musim se hrabat v nějakejch drátech, ty trůbo

tomasNJ píše: lihu, že sis nenechal bandita...takovou americkou pytlovinu sis kupil...


čéče při návratu z projížďky mi žena řekla, že Bandit byl lepší, že jí tam sice brněly nohy od stupaček, při zrychlení sjížděla ze sedla, bolely jí kolena z blbýho úhlu, ale tohle, že je až moc velká pohoda ???? Tak dopr... co vlastně ty ženský chtěj? Příště pudem do plnejch a uvidíme...a jestli bude dál remcat dám tam podsedlák z Lightninga ať má zas svoje nepohodlí

Změna palivové mapy

20.3.2012 v 19:19 | Nahoru | #52
neříkej mi trůbo rachetiku... to byl vtip přece... já vím o čem se bavíte

tak hlavně že se na tom tobě jezdí dobře:)
motorka je stejně pro jednoho...

Změna palivové mapy

27.3.2012 v 14:55 | Nahoru | #53
Tak po tom,co jsem Bulíčka vytunil,je na prodej, do Brna je prostě potřeba těch koňů víc

1 reakcí na tento příspěvek Změna palivové mapy

15.9.2012 v 19:59 | Nahoru | #54
Zdarec kluci - dotaz - je ECM kabel použitelný taky na jiné motorky od H&D nebo má tu přípojku jenom Buell?

Díky

B

(reakce na) Změna palivové mapy

17.9.2012 v 10:24 | Nahoru | #55
bartfox> stejnej konektor maji i HDčka (nevim jestli všechny), ale vůbec netušim jestli posílaj data taky přes protokol TTL na 0 a 5ti Voltech.... ten kabel na Buella má v sobě totiž převodník (je to zakomponovaný v USB konektoru)kterej signál 0 a 5 V převádí na pro sériový rozhraní RS232 použitelnejch -12V a +12V. Do kompu se musí nainstalovat ovladač k tomu kabelu a tím změníš USB port kde máš píchlej kabel na sériovej (jakože počítač s nim pracuje jeko se sériovym)a kabel to zase dál přeloží do TTL aby tomu rozuměla motorka...
tady je něco víc v english:
http://www.ecmspy.com/kabel_pda.shtml
http://www.ecmspy.com/kabel_pc.shtml

kdyby si si chtěl kabel postavit sám tak komponenty měli tady:
http://www.tme.eu/cz/
pár věcí musíš koupit po více kusech, ale jsou to korunové položky a i tak se to vyplatí. Na druhou stranu na něco, už nevim jakou část konektoru, jsem čekal dva měsíce.
Nejdražší je kabel (TTL 232R 5V WE):
http://www.tme.eu/cz/katalog/?art=TTL-232R-5V-WE
za cca pětikilo...celej kabel i s poštovnym mě vyšel do litru...

1 reakcí na tento příspěvek Změna palivové mapy

19.9.2012 v 18:32 | Nahoru | #56
Hmm... díky za odkazy - vypadá to ale, že si ho koupím už hotový - s těmato věcma si moc nerozumím - 60$ je sice 60$ (zdroj eBay) ale je to pro mě nejjednoduší!

B

(reakce na) Změna palivové mapy

19.9.2012 v 20:47 | Nahoru | #57
bartfox> 51 USD ... i s poštou ....

1 reakcí na tento příspěvek Změna palivové mapy

20.9.2012 v 09:12 | Nahoru | #58
Tak kabel je na cestě! Díky!

B

(reakce na) Změna palivové mapy

20.9.2012 v 18:19 | Nahoru | #59
Já prodávám kabel i s tímhle www.motoinzerce.cz/motorky/buell/661136-lightning-xb12ss.html

Změna palivové mapy

20.9.2012 v 20:46 | Nahoru | #60
cena kabelu bude překročená několikanásobně, ten zbytek nepotřebuju, takže sem dal přednost eBayi

B
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Buell - řemen [1, 2] Buell XB9SX Werny_xb9sx 51 12.7.2023 v 23:32 fischpis
Prasknuté lanko spojky Buell XB9SX bartfox 18 28.9.2012 v 22:24 marnej
Jaký materiál koncovky Buell XB9SX bartfox 3 2.8.2012 v 08:53 Lihy
Napnutí řemene Buell XB9SX bartfox 15 21.6.2012 v 23:42 Pjercak
Gufero prevodovky Buell XB9SX palchi 6 2.5.2012 v 22:36 palchi


TOPlist