globalmoto_kveten





Téma: Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce
24.1.2012 v 16:23
Zdravím, přátelé!

Pamětníci tohoto fóra si možná vzpomenou, že před 2 lety jsem zde prováděl anketu ohledně rizikovosti motocyklů, tehdy jako součást bakalářské práce. Rok s rokem se sešel, takže nyní píši diplomovou práci na téma "Aktuální trendy v bezpečnosti motocyklů a jejich řidičů", jehož aplikační částí bych rád měl (resp. mělo by být ) výzkumné šetření, v tomto případě dotazníkovou metodou. Cílem je zachytit současný přístup řidičů motocyklů k jejich vlastní bezpečnosti.
Proto Vás tímto prosím o vyplnění následujícího dotazníku. Jeho vyplnění Vám zabere max. 2-3 minuty, skládá se z 8 otázek, takže opravdu nic náročného.

Vyplněním tohoto dotazníku mi pomůžete k naplnění aplikační části mé diplomové práce, za což Vám budu moc vděčný.. Každopádně, pokud bude zájem, po ukončení zde rád zveřejním výsledky.

Vyplňování dotazníků ukončeno!
Celkem vyplnilo dotazník 260 respondentů, čímž Vám velmi děkuji za účast na mém výzkumném šetření. Pro mé účely je to více než dostačující reprezentativní vzorek.

Až zpracuju výsledky, hodím je sem.

Naposledy editováno 28.01.2012 10:55:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce

27.1.2012 v 23:36 | Nahoru | #1

ernest píše: Ty woe, nestíhám dělat 20 věcí najednou, nemůžu vysedávat jen tady..

Vydrž, už se tím tak nějak probírám, oproti včerejšku nejsou výsledky až tak výrazně jiný.

Ohledně ligislativní změny - myslím si, že je to cesta dobrým směrem. Jednak je to osvědčený model z jiných zemí (ten kdo tvrdí, že je to jen lobby autoškol, tak vůbec netuší..), když vezmu v potaz psychofyziologickou úroveň vývoje jedince, tak to opět svědčí pro 24 let. Mimo to, všeobecně známé - alespoň legislativní cestou se zabrání nezkušeným řidičům sedlat silné stroje. Celá tato koncepce je postavena na zkušenosti s řízením motocyklu - zvýhodňuje ty, kteří jsou plynulou cestou od A1 (příp. AM), přes Ao až po An.

Ano, už teď vím o několika mezerách v této koncepci (které tu z pochopitelných důvodů nebudu zveřejňovat), ale časem se to vyladí, vydá se k tomu nějaká ta novela jak je tomu zvykem a věřím, že to bude fungovat.

Zda to sníží nehodovost - těžko předjímat, osobně si myslím, že u viníků nehod do 25 let spíše ano.

Zajisté na to má každý svůj názor, což svědčí i z vyplněných dotazníků. Nicméně troufnu si říct, že je to dost vyrovnané - posuďte sami:

"Ano" - 40%
"Ne" - 47%
"Nevím" - 13%

Nerad bych, aby tady o tom vzniknul zbytečný flame kvůli tomu, jaký na to mám názor já. Mám stejný názor jako dalších 88 respondentů (tzn. "Ano"), takže bych to nerad rozebíral. Díky.



No to jsou policajtský plky.
Je to stejně naivní představa jako, že nový přísnější trestní řád sníží kriminalitu.

Jo, a vyplnil jsem to 20x a pokaždé jinak. Tak si uprav statistiku o nějakou tu chybku.

Naposledy editováno 27.01.2012 23:54:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazník "Bezpečnost motocyklistů", diplom. práce

28.1.2012 v 10:44 | Nahoru | #2
Petrmoto> Díky za vyplnění a názor.

Jen bych si dovolil pár věcí uvést na pravou míru:

1. Je zvláštní, že vždycky, když tu někdo napíše, že je pracuje u PČR (a to bez ohledu na zařazení či funkci), tak s tím někdo má problém. A to třeba i po předchozí bezproblémové diskuzi.
2. Každý má svůj názor, má na něj právo. Já tady ničí názory nehodnotím ani neshazuji a očekávám totéž od ostatních.
3. Trestní řád je procesně-právním předpisem, tzn. že upravuje průběh trestního řízení samotného, nikoliv ukládání trestů. V soušasné době tresty a ochranná opatření stanoví trestní zákoník (tedy z.č. 40/2009 Sb.).
4. Osobně zastávám spíše prevenci, než represi.
5. Vyplnil jsi dotazník jen jednou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist