stala se mi docela nepříjemná věc.Mám SL 1000,asi půl roku.Přijedu na parkplac,zdechu,jdu něco vyřešit,přijdu za 10 min. a nestartuje.Chová se jako kdyby byla vybitá baterka.Startovací kabely nepomohly (při zmáčknutí startovacího tlačítka všechno zhasne,resetnou se budíky,jako kdyby tvrdej zkrat ve startéru (relé atd),motor se ani nepřevalí ).Odvezeno v dodávce.Po ohledání zjištěno následující:Pod pravým víkem motoru se z rotoru alternátoru vytočily 3 šrouby (M8 x cca 20mm) které ho drží spolu s volnoběžkou starteru.Stator na padrť ale víko netknutý a rotor taky docela v pohodě.Stator už mám,ale nyní k epicentru mého problému: 2 šrouby se "pouze" vytočily ale ten třetí se ustřihl a já mám pouze tu část s hlavou.Asi 7 mm dlouhej kus závitu M8 (12.9) je někde a já nevím kde?....
Mám dole oba boční dekle,rotor a hledám a hledám.Zkouším magnet všude možně,v klice,snažím se šátrat úplně všude,koukám inspekčním zrcátkem,nikde nic.Děsí mě ta nejhorší představa:(motor ven,hlavy,rozvody,válce,prostě rozdělat do šroubků.Nejseem si jistý,jestli by se takový kus železa mohl dostat např do převodovky???(Mám totiž pocit,že všude jinde docela vidím (levá+pravá skříň motoru,klika-vokínkem))přece je to kus železa,tzn že pokud není nikde zaritý,seklý,měl by být někde na dně motoru...
Jestli už se s takovým problémem někdo setkal a příznivě ho vyřešil,má nápad,nebo prostě ví jak na to ,sem s tím.Pro představu přiložím foto:
Škoda, že bydlím od Tebe daleko-mám ji doma.
Klidně bych přijel za Tebou a podívali by jsme se, kde mohl šroub zapadnout.
Ta endoskop kamera dosáhne skoro kamkoliv a má docela dobrý rozlišení.
Hodně štěstí..
1 reakcí na tento příspěvek Potřebuju poradit,motor rotaX V990PA (SL,RSV,atd)
1 reakcí na tento příspěvek Potřebuju poradit,motor rotaX V990PA (SL,RSV,atd)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřebuju poradit,motor rotaX V990PA (SL,RSV,atd)
Už to viditelné poškození závitu na šroubu je divné.
Takhle dopadne závit na šroubu, když jej přetáhneš.
Škoda, že prostřední šroub není vyfocen z čela, aby se dalo bavit o ustřihnutém šroubu.
I kdyby se šroub ustřihl, ale podle mne nemá o co, tak odstředivou silou vlítně do ozubeného soukolí co je vidět na fotkách a to bys poznal podle mech. rachotu v motoru.
¨
Otázka:
Když jsi odmontoval pravé víko od bloku motoru, nebyl nalepen třeba na silikon?
Pokud ano, tak je to indicie, že se někdo hrabal v motoru a chybně namontoval nesprávnou délku šroubu který drží rotor altíku a možná ještě zapoměl dotáhnout ty zbylé 2 šrouby z fotky a časem se chybná montáž projeví.
Ještě doplním, že podle mě, kdyby vznikla nějaká síla, která by měla na to takový šroub ustřihnout, tak bys to podle mě určitě slyšel, protože by to doprovázel velký rachot (přeci jenom ocel na ocel nemůže být jak nůž do másla). Ale podle toho cos psal tak si žádný neobvyklý zvuky neslyšel...
Naposledy editováno 20.01.2012 16:17:52
Závit si myslím,že je poškozený od toho jak tam ten šroub lítal.
Možnost,že by někdo dal kratší šroub vidím dosti nepravděpodobně.Všechny jsou stejné tvrdosti,oznašeí i vzhledu.Kdyby byl ten šroub trošku odlišný,dalo by se o tom uvažovat.Navíc kdybych ten motor dělal já a při montáži byl tento "kratší" šroub prostě nepoužitelný tak dám jinej a třeba na marmeládu.Už podle fotky těch 3 šroubů je evidentní,že ten krátký tam nějakou dobu lítal (je mechanicky dosti opotřebený a ta černá vrstva čehosi je taky zcela pryč.
Napadla mě zajímavá věc:Původně jsem si myslel,že se prostě 2 šrouby povolily a následkem toho se ustřihl ten třetí(páč už to prostě neudržel).To by ale nebyl asi tak omlácený,protože se mi to stalo po jízdě cca 8km (doma jsem bez problému nastartoval) a pak už prostě nestartovala.Z tohoto usuzuji,že se ten "krátký a omlácený" šroub musel povolit dřive než zbylé 2.
O co by se ale ustřihl????
Docela mě to sere,za chvilku jaro a já mám dilema jestli rozdělat motor...
A tím "sítem" statoru asi taky ne při těch točkách (i třeba jen 100ot/min je dot fofr aby propadl drážkou mezi cívkama. Mrkni jetli tam jsou rozšmělcovaný kousky oceli v závitech...
Jinak, mrkl jsi na sací sítko? V protikuse volnoběžky není?
Já bych fakt dedukoval, že se daleko nedostal.
edit:
kdyz na to koukam, tak dva srouby jsou cernene a treti zinkovej coz je divne
Naposledy editováno 25.01.2012 11:38:34
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problém s elektrikou budíky vs čerp... Aprilia SL 1000 Falco | hondacbrko | 11 | 13.3.2024 v 14:56 Gahan37 |
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... | Kejbls | 54 | 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst |
Spojka na Falcu Aprilia SL 1000 Falco | Roskon | 1 | 18.9.2022 v 18:53 xb |
Aprilia Falco krovka Aprilia SL 1000 Falco | Tiborko4 | 0 | 2.2.2022 v 21:33 Tiborko4 |
Čip pro Falco Aprilia SL 1000 Falco | dadozr7 | 14 | 9.11.2020 v 07:45 nezbEDA |