globalmoto_kveten





Téma: Jízda v písku s mastodontem
 
15.1.2012 v 13:39
Chci se poradit a zeptat, zda má smysl u mastodontu typu Transalp 650, při jízdě v písku ufoukávat vzduch v pneu a o kolik asi. Nebo zda jde jen o psychickou záležitost a je to o jezdci a význam to má jen u lehkých endur. Hmotnost stroje se všemi náplněmi a plnou nádrží je cca 230 kg + 100 kg váha jezdce s výstrojí a cca 20 kg 50 l vak. Pneu přední Trelleborg T644, zadní Mitas C-02.Doporučené tlaky výrobce motocyklu 2,0/2,0 solo jezdec, 2,082/2,25 se spolujezdcem. Ještě dodám, že během dne se bude střídat terén: písek/kamenité cesty, tak jestli pak při jízdě kamenitým terénem spíše nebudou pneu náchylné k proražení...

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 13:55 | Nahoru | #1
Určitě je, s takovou váhou ti nic jinýho nezbyde. Do písku bych foukal tak 150-170. Vím, že kolem 200 už to bylo hodně neklopitelný. Ty kameny jsou ovšem problém. Takže tak 180-190 bych tam dal.

Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 14:11 | Nahoru | #2
Zkus si to na místě, já říkám všem že vzduch v pneu je nejlepší a nejlevnější tuning tvrdá pneumatika se v písku zařízne jak do másla,aby to ale bylo poznat musí se dost podhustit ne jen desetiny.TA má duše tak to bude v pohodě ale zas se to nesmí přehnat že ano aby nenastalo hadí uštknutí.Proražení od kamenu se tolik bát nemusíš jen na ně nesmíš čumět a pak je sbírat jak SuperMario. Záleží ale kolik budeš naloženej a jak bude rozložená váha, styl jízdy a také podklad, každý písek se totiž chová jinak.

Do Maroka jsem jel loni se Stromem sucho v nádrži a měl 240kg s bagaží + já oblečenej 120, Mitasky E 10 doma na asfaltu za studena 1,8 atm (v poušti to bylo jak kamen +40 stín) a v písku jsem to podhustil na 1-1,2atm ale pak mi začala ucházet přední bezdušovka. Po najeti opět na asfalt to chce hned zas nahustit ,se s tím nedá jet.

Naposledy editováno 15.01.2012 14:18:55

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 14:42 | Nahoru | #3
Na mastodontech se jezdí v Malackách písečnáSand rally . Když písneš na LC8 fórum nebo Afrikánský fórum, dozvíš se asi víc. Kluci tam jezdí a nějaký zkušenosti mají .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 15:01 | Nahoru | #4
hiffson> loni jsem v Tunisu upouštěl vzduch př. i zadní kolo na 1,5, ale bylo mi to houby platné, padal jsem a zapadal stejně, písek měnil vlastnosti od suchého prachu jako mouka až po takové husté bláto....a na asfaltu a kamenité cestě se to pak vlnilo, jako bych měl defekt....pořád jsem přibržďoval a kontroloval kola, zda už nejedu po prázdných...

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 15:30 | Nahoru | #5
Na písku je to hozná "sranda" kdo nezkusil neví že nic neumí Uni rada není chce to zkoušet padat a zas zkoušet dokut síly stačí. Neni to tak lehké jak to vypadá z gauče u zpráv z Dakaru.

(reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 15:41 | Nahoru | #6
lobo6> ... přesně tak jak píšeš....a já naiva si myslel, že se tu dozvím nějakou zaručeně univerzální radu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 15:44 | Nahoru | #7
Dimi650ta> čoveče, ta c-02 asi nebude do písku ta nejlepší volba. Možná by byla lepší e-09 Dakar

Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 15:45 | Nahoru | #8
Uni rada je jen jedna čím lehčí motorka tím se lépe zvedá

(reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 15:45 | Nahoru | #9
Janek> jj, nějaké jezdce z fóra LC8 a Africatwin znám, zkusím se jich poptat, ale moc času mi nezbývá, bo za 2 dny odjíždíme opět směr Tunis...

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 16:07 | Nahoru | #10
Univerzální rada na to je. Nauč se jezdit na sněhu! To doma máte.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 16:15 | Nahoru | #11

Hugila píše: Dimi650ta> čoveče, ta c-02 asi nebude do písku ta nejlepší volba. Možná by byla lepší e-09 Dakar



Take myslím že E 09 Dakar by byla lepší volba (jezdil jsem e09dakar 2sady), jsou zesílené a lépe odolávají průrazům.
V písku není třeba mít vysoké špunty pneu je skoro celá zabořená, trakce se získává z nuly horko těžko je třeba udržovat rychlost a zastavit jen v nouzi nebo na tvrdším.
Musí se přenášet váha podle potřeby tak aby se kola nejméně bořila.

Ale ono se to kecá přijde kolej drcne to do řídítek člověk se lekne automaticky ubere tím přenese váhu dopředu zapíchne kolo a jde na hubu.[img] je mít ahnung a umět číst terén a vědět kde je možné si co dovolit a nepouštět se zbytečně do předem prohraných bitev

Naposledy editováno 15.01.2012 16:22:55

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 17:17 | Nahoru | #12
Ta C02 bude naprd, to je tak do bahna ale na pisku to nebude dobre podle me, ma to male kostky takze asi nic moc odpich atd... ja jel na Dakarech a pohoda, zapadl jsem jednou z rana a pak cely den nic a to jsme najeli v pousti asi 200 km

Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 17:18 | Nahoru | #13
P.S. Dakar je jina liga, ja vim....

(reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 17:32 | Nahoru | #14
Hugila> kluci, co jsem s nima loni byl, tak byli v Tunisu už v roce 2010 a měli obuto vzadu E-09 a občas měli problémy. loni dali C-02 a nemohli si je vynachválit. já na jejich radu obul C-02 taky, ale chybí mi srovnání....kdybych měl srovnávat jen podle velikosti špuntů, tak E-09 má tuším 9 mm a C-02 20 mm....

(reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 17:42 | Nahoru | #15
hiffson> ty bláho, na sněhu jo? možná po návratu z dovolené, ale 2 dny před odjezdem bych se nerad zrakvil...

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 17:47 | Nahoru | #16
Jel sem sandrallye v malackách a dal sem tam radši C-02 a bylo to lepší než na EO9. Možná by stálo za to pokud se vejde tak dát něco širšího. Na transalpa by se mohla 140ka vejít ne?

(reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 17:55 | Nahoru | #17
naprcccs> jak to myslíš malé kostky? 20 mm ti přijde málo? navíc má C-02 i boční vedení což E-09 nemá... kromě saharského sypkého písku můžeš narazit i na mokré písky na vyschlým jezerech nebo kamenité horské cesty....tam teprve pak tu pneu oceníš

Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 17:59 | Nahoru | #18
Já bych moc nesrovnával zdejší písek s tím z pouště, je to úplně o jiné velikosti zrn a vlhkost bude také jinde.

V dunách je návětrná strana docela stabilní ale jak se přehoupne je to načechrané a doslova tekuté.

(reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 18:03 | Nahoru | #19
TOLI.> na jakém stroji jsi jel to Sand Rally? Malé nebo velké GS? A na kolik jsi měl nahuštěno? Podle TP bych tam měl mít 120/90, dávám tam 130/80, širší nevím, zda by už někde nedřelo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 18:14 | Nahoru | #20
lobo6> jj, teorie jsem si vyslechnul spousty...jenže pak přišla praxe a jak ty píšeš: .... kolej, drcnutí do řidítek, zpomalení, přenesení váhy dopředu, zapíchnutí předního kola a už zadní kolo předjíždělo přední asi jsem jel opět hodně pomalu...

(reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 18:17 | Nahoru | #21
lobo6>

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 18:28 | Nahoru | #22
je jedno na čem jedeš na písku i blátě to chce fullgaz

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 19:46 | Nahoru | #23
Dimi650ta>
Když vidím tu fotku normálně vám závidím, takové pěkné pískoviště. To jsis hrál zrovna na buldozer ne? Vypadá to jako kdyby ten podklad byl už trochu uježděný že se dělaj při orbě hrudky.

Něco takového si zas někdy budu muset zopakovat

Ale pujdu na to od lesa a pořídím tlumič řízení

(reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 20:37 | Nahoru | #24
sxs525> jj, byl s námi loni kolega na lehké KTM (a letos jede zase) a ten říkal to samé co ty: když máš problém, tak full gas a po zadním pryč... už se na ty jeho průpovidky těším...

(reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 20:47 | Nahoru | #25
lobo6> no, tak trochu jako buldozerista jsem si občas připadal....podklad byl uježděný od vojenského náklaďáku, který asi po 5 km končil v nějaké oáze... my pokračovali dál volným terénem hledat pouštní růže
Na rozdíl od tebe ale po zopakování těch držťkopádů rozhodně netoužím už proto, že jsem při každém pádu dostal do lýtka ohromnou ránu od toho držáku minerálek, který je vyroben z festovní pásoviny (na druhé straně byl podobný držák pro rezervní kanystr)...lýtka jsem měl fialové ještě měsíc po návratu domů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 21:30 | Nahoru | #26
Dimi650ta> Hele tak tohle znám velice dobře, na poušti jsem teda nebyl ale v hlubším písku na Ralsku je to taky sranda, teoreticky vím jak na to, v praxi se mi to daří jen občas, ale jak už tu někdo psal - těžiště hodně dozadu a srát tam gas , samo se mi taky stává že mě to nakopne, leknu se, zaklapnu a ležím , ale osvědčilo se mi spíš o kvalt dolů než by člověk jel normálně a víc plynu, kolikrát z kopce v hlubším písku jedu na jedničku, ale pod plynem - ale někdy to funguje, někdy se válím
Tak si to v tý poušti užij a holt si dej nějaký chrániče i zezadu na lejtka .
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 22:42 | Nahoru | #27
TomElefant750> ahoj Tome, severní Morava zdraví Liberec . A jakou fintu při jízdě v písku používáš, co se pneu týče, ty? Odfoukáváš? Na kolik?
P.S. ty držáky na vodu a minerálky nechávám letos raději pro jistotu doma...

(reakce na) Jízda v písku s mastodontem

15.1.2012 v 22:50 | Nahoru | #28
Dimi650ta> Čauves, no nejvíc jsem toho v písku najezdil na jaře při najíždění TKC a to jsem měl vzadu C02 a vepředu taky nějaký Céčko, ale oboje už poměrně jetý - myslím že v tom písku na tom nezáleží tolik jako v bahně nebo na mokrý trávě. No a tlak jsem vůbec neřešil, jak jsem dojel po asfaltu za Ještěd tak jsem vyrazil do písku, počítám kolem 2,0. Fakt nejvíc pomáhalo dát nízkej kvalt, zahodit mozek a gazovat - i když pár držkopádů se mi povedlo, nebylo jich moc .
Ale je fakt že si to netroufám srovnávat s pouští, na Ralsku je písku od 5 do nějakejch 25-30 cm a když je mokrej tak se i slušně utáhne a jede se dobře.
Čau, Tom
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist