globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ladiči a brusiči 2taktu
Jaká povrchová úprava má být v sání ze strany karburátoru(označení šipkou).Vím že přepoušťěcí kanály mají mít hrubý povrch a výfukovej leštěný.
Taky jakou povrch. úpravu spalovacího prostoru(spalovací prostor hlavy válce,dno pístu,atd..)
Předchozí
1 2
Následující

Ladiči a brusiči 2taktu

29.12.2011 v 20:27 | Nahoru | #31
Jak jsem psal leštil jsem jenom výfukovej kanál.Slícování sacích a přepouštěcích otvorů je podle mě důležitá věc.Směs jde rovnoměrně do válce a némůže se o žádnou hranu rozrazit.Proč by dělaly vyůstění kanálů pod úhly.Mě jde hlavně správné plnění motoru.Kdyby tohle někdo dělal ve fabrice tak ten válec bude stát majlant.

(reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu

29.12.2011 v 20:42 | Nahoru | #32
the_duck> Podle mě to tam nedáš.Pokud upnu brusné tělísko do sklíčidla na doraz tak to má celé cca 75mm.Když jsem to kupoval tak jsem vzal válec sebou a zkusil jsem to na prodejně.

1 reakcí na tento příspěvek Ladiči a brusiči 2taktu

29.12.2011 v 22:42 | Nahoru | #33
Nez stravit mladi lestenim motoru uvnitr kvuli par chciplym krysam, to bys uz lip udelal kdybys stejne dlouhou dobu lestil bambus ....podle me to nema valnej smysl, malokdy je v motoru takovej potencial k zvyseni, jak si casto leckdo mysli

Naposledy editováno 29.12.2011 22:46:30

(reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu

29.12.2011 v 22:55 | Nahoru | #34
Jindra650> Ale di ty brepto www.motorkari.cz/clanky/clanky-prestavby/cz-514-ktm-118.html proti tomuhle to moje zabrušování je amateřina.Já tu zetku dělám cca dvaapůl roku mě nějaká hodina nezabije

Naposledy editováno 29.12.2011 22:58:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu

29.12.2011 v 23:09 | Nahoru | #35
vitan1> Počky čím není promísena ta směs? Pokud myslíš se vzduchem ,tak s tím promíšena je, protože vzduch který válec nasává jakoby "směs" podtlakem vytahuje ven..atzn že se promísí ještě dřív než dorazí do sacího kanálu...a jak tam dorazí tak jdde rychle po VYLEŠTĚNÝCH stěnách kanálku do válce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu

30.12.2011 v 09:03 | Nahoru | #36
-MaňaS-> Spíše než zrcadlové vyleštění kanálů je důležitější jejich nasměrování do válce.
Příklad - když si vemeš válec z Pincka a z motoru Sachs, zjistíš, že Pincek má do válce větší díry - ale co z toho, když Sachs "Breitwand" má dvakrát tolik koní (přesně 6,25)...a úplně jinak jede...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu

30.12.2011 v 11:17 | Nahoru | #37
Zdenalbenal> Taky záleží na zdvihu válce že :) a taky na váze setrvačníku atd..nejen na kanálcích..:)

Ladiči a brusiči 2taktu

31.12.2011 v 12:58 | Nahoru | #38
už to tu padlo, tak jenom ověření z praxe. U Blaty jsme si potvrdili známou věc...leštit kanále je blbost. Hlavně sací...povrch po lití do písku podporuje promíchání směsi a tím i lepší spalování. Ověřeno na závodních válcích Blata na flowbenchi Jaroš...
Myslím, že toto klišé vzniklo tím, že někdo vlítl na broušení kanálů kvůli změně průřezu a to pak někod viděl "z okna" a chytl se toho jakože vyleštit vše a bude to super.
Takže zahladit "fortunkou" hrboly, výstupky či případné stopy po jádru po lití a neleštit...
U výfukových si moc nepomůžeš...takže pro dobrej pocit ano, pro účinnost ne.

Naposledy editováno 31.12.2011 18:11:18

Ladiči a brusiči 2taktu

1.1.2012 v 16:47 | Nahoru | #39
Hlavu, dno pístu a spalovací prostor vylestit do vysokého lesku. Z přepoušťáku odstranit pouze nedostatky z odlívani, to samé i ze sání, ale neleštit, protože po hrubým povrchu proudí sice smes pomaleji, ale zato se vířením více promísí se vzduchem a tím lépe hoří.

(reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu

2.1.2012 v 13:16 | Nahoru | #40
-MaňaS-> Rozměry motoru (vrtání válce a zdvih) jsou totožné (38/44).
Hmotnosti setrvačníků, které spíše ovlivňují dynamické vlastnosti motoru, než jeho špičkový výkon, jsem nevážil, ale ukrutný rozdíl v nich nebude.
Pravda je, že Sachs má menší kliku, ale zato má podstatně větší setrvačník zapalování.
V čem je ale veliký rozdíl, je právě tvar, průřezy a úhly kanálů. Proto jsem to jako příklad uvedl.
Jednodušší tvar kanálů u pincka je z výrobních a ekonomických důvodů.
Vyleštěním spalováku a výfukového kanálu se dosáhne toho, že se na těchto místech neusazují zbytky po spalování a to má taky kladný vliv na výkon motoru. Minimálně proto, že je delší dobu dodržený tvar dotčených součástí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu

2.1.2012 v 20:36 | Nahoru | #41
Jumbo3> Třeab pro to to:

Dřík píše: už to tu padlo, tak jenom ověření z praxe. U Blaty jsme si potvrdili známou věc...leštit kanále je blbost. Hlavně sací...povrch po lití do písku podporuje promíchání směsi a tím i lepší spalování. Ověřeno na závodních válcích Blata na flowbenchi Jaroš...
Myslím, že toto klišé vzniklo tím, že někdo vlítl na broušení kanálů kvůli změně průřezu a to pak někod viděl "z okna" a chytl se toho jakože vyleštit vše a bude to super.
Takže zahladit "fortunkou" hrboly, výstupky či případné stopy po jádru po lití a neleštit...
U výfukových si moc nepomůžeš...takže pro dobrej pocit ano, pro účinnost ne.



40 let žít v omylu a pak tvrdá rána, to by složilo i větší kusy. Ono je někdy lepší se poradit a získat praxi od lidí co se laděním dvoutaktů opravdu zajímají, než si myslet jak jsem právě brutálně vyladil motor tím, že jsem vyleštil i matku od sekundárního převodu.

(reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu

3.1.2012 v 22:28 | Nahoru | #42
[quote=the_duck]Jumbo3>

Ono je někdy lepší se poradit a získat praxi od lidí co se laděním dvoutaktů opravdu zajímají...
Tato slova do kamene tesati .
Někdy stačí o tom s nimi jen mluvit, aby se pochopilo, že je lepší to sám nedělat...
Ještě jedna věc - slícování kanálů válce a bloku má podstatně menší vliv na chod motoru, než totéž, ale na straně zaústění kanálů do válce.
Právě tam se "láme chleba"..."hodně kanálů" je někdy dobré spíš pro potkany .

Naposledy editováno 03.01.2012 22:37:47
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
motoplat sundani ČZ 380/514 mirek453 5 8.11.2017 v 10:17 cabrak
Toužím po ČZ 380 nebo 250 [1, 2, 3, 4] ČZ 250/513, ČZ 380/514 unn4m3d 114 5.12.2016 v 17:51 kakasek
Zapalovaní Čz 380 bezkontakt ČZ 380/514 Zbynek125 6 19.9.2013 v 19:38 petrktm250
ČZ Motokros tlumiče. [1, 2] ČZ 125/516, ČZ 250/513, ČZ 380/514 Madball 37 12.6.2013 v 13:31 kozivak
Rozlisování karterů ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 350/634, Jawa 350/638, ... petas.hofman 10 24.9.2012 v 21:01 Zx-10RCarlos


TOPlist