1 reakcí na tento příspěvek Ladiči a brusiči 2taktu
Naposledy editováno 29.12.2011 22:46:30
Naposledy editováno 29.12.2011 22:58:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu
Příklad - když si vemeš válec z Pincka a z motoru Sachs, zjistíš, že Pincek má do válce větší díry - ale co z toho, když Sachs "Breitwand" má dvakrát tolik koní (přesně 6,25)...a úplně jinak jede...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu
Myslím, že toto klišé vzniklo tím, že někdo vlítl na broušení kanálů kvůli změně průřezu a to pak někod viděl "z okna" a chytl se toho jakože vyleštit vše a bude to super.
Takže zahladit "fortunkou" hrboly, výstupky či případné stopy po jádru po lití a neleštit...
U výfukových si moc nepomůžeš...takže pro dobrej pocit ano, pro účinnost ne.
Naposledy editováno 31.12.2011 18:11:18
Hmotnosti setrvačníků, které spíše ovlivňují dynamické vlastnosti motoru, než jeho špičkový výkon, jsem nevážil, ale ukrutný rozdíl v nich nebude.
Pravda je, že Sachs má menší kliku, ale zato má podstatně větší setrvačník zapalování.
V čem je ale veliký rozdíl, je právě tvar, průřezy a úhly kanálů. Proto jsem to jako příklad uvedl.
Jednodušší tvar kanálů u pincka je z výrobních a ekonomických důvodů.
Vyleštěním spalováku a výfukového kanálu se dosáhne toho, že se na těchto místech neusazují zbytky po spalování a to má taky kladný vliv na výkon motoru. Minimálně proto, že je delší dobu dodržený tvar dotčených součástí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladiči a brusiči 2taktu
Dřík píše: už to tu padlo, tak jenom ověření z praxe. U Blaty jsme si potvrdili známou věc...leštit kanále je blbost. Hlavně sací...povrch po lití do písku podporuje promíchání směsi a tím i lepší spalování. Ověřeno na závodních válcích Blata na flowbenchi Jaroš...
Myslím, že toto klišé vzniklo tím, že někdo vlítl na broušení kanálů kvůli změně průřezu a to pak někod viděl "z okna" a chytl se toho jakože vyleštit vše a bude to super.
Takže zahladit "fortunkou" hrboly, výstupky či případné stopy po jádru po lití a neleštit...
U výfukových si moc nepomůžeš...takže pro dobrej pocit ano, pro účinnost ne.
40 let žít v omylu a pak tvrdá rána, to by složilo i větší kusy. Ono je někdy lepší se poradit a získat praxi od lidí co se laděním dvoutaktů opravdu zajímají, než si myslet jak jsem právě brutálně vyladil motor tím, že jsem vyleštil i matku od sekundárního převodu.
Ono je někdy lepší se poradit a získat praxi od lidí co se laděním dvoutaktů opravdu zajímají...
Tato slova do kamene tesati .
Někdy stačí o tom s nimi jen mluvit, aby se pochopilo, že je lepší to sám nedělat...
Ještě jedna věc - slícování kanálů válce a bloku má podstatně menší vliv na chod motoru, než totéž, ale na straně zaústění kanálů do válce.
Právě tam se "láme chleba"..."hodně kanálů" je někdy dobré spíš pro potkany .
Naposledy editováno 03.01.2012 22:37:47
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motoplat sundani ČZ 380/514 | mirek453 | 5 | 8.11.2017 v 10:17 cabrak |
Toužím po ČZ 380 nebo 250 [1, 2, 3, 4] ČZ 250/513, ČZ 380/514 | unn4m3d | 114 | 5.12.2016 v 17:51 kakasek |
Zapalovaní Čz 380 bezkontakt ČZ 380/514 | Zbynek125 | 6 | 19.9.2013 v 19:38 petrktm250 |
ČZ Motokros tlumiče. [1, 2] ČZ 125/516, ČZ 250/513, ČZ 380/514 | Madball | 37 | 12.6.2013 v 13:31 kozivak |
Rozlisování karterů ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 350/634, Jawa 350/638, ... | petas.hofman | 10 | 24.9.2012 v 21:01 Zx-10RCarlos |