bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...
Nazdar soukmenovci mám na vás takový asi blbý dotaz. Jedná se mi o to, že jsem svou MZ nejspíš zadřel na klice a přemýšlím, jestli opravovat nebo ne. Jsem ještě student tudíž moc peněz nemám, tak zvažuju výdej každé koruny. Když moto zadřu ve válci, je to jasný, výkon žádný, o volnoběhu nemluvě. GO je bez debat. Ale MZ jde normálně nakopnout, volnoběh drží, ale vzhledem k tomu že mám trochec rozhašené zapalování tak na ní nejezdím. Můj dotaz je tedy: Má tento problém velký vliv na výkon a jízdu? Vděčný budu za každé další poznatky typu osobní zkušenosti a další problémy spojené se zadřením. Jestli někomu připadá pod jeho úroveň radit při tomto problému a pouze by sem psal jaký jsem blbec nebo spíš něco horšího, nechť ani nepřispívá a jde využít čas lépe, například projížďkou. Předem děkuji.

E: Ještě jedna věc, čím se stane to že se mi MZ zadře na klice? Mám dávat lepší oil? Momentálně mažu Husquarnou polosyntetikou.

Naposledy editováno 09.10.2011 17:46:07
Anketa: opravit?
ano
88%
15
ano, ale jelo by to i tak celkem v pohodě
6%
1
ne
6%
1
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 17:51 | Nahoru | #1
Jak by mohl být motor zadřený, když se točí?

2 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 17:55 | Nahoru | #2
pokud jde nakopnout tak to na klice kouslý nebylo. klika je z 99,9% natvrdo.

Naposledy editováno 09.10.2011 17:56:15

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 18:00 | Nahoru | #3
Capt.Spaulding> Upřímně řečeno sem si to myslel taky ale asi 5 kámošů mi říkalo že to je určitě zadřené na klice... Protože když se mi to hryzlo, tak jsem to poctivě dotlačil domů, rozdělal jsem válec a po zadření ani stopy a jak říkám nakopnout šla napoprvé... Tak z toho vyvodili že je to zadřené na klice. Já motorkám zas až tak nehovím to spíš autům a už to taky není co to bývalo...

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 18:02 | Nahoru | #4

_Mandel_ píše: Jak by mohl být motor zadřený, když se točí?


dobře pro přesnost není zadřená ale přidřená...

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 18:05 | Nahoru | #5
tak jezdi dál ono se to projeví. jenom bych nejezdil moc daleko od baráku. nebo kuchni motor a uvidíš.

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 18:08 | Nahoru | #6
Capt.Spaulding> no jsem momentálně na vysoké v Brně takže k motorce nemám přístup ale přes zimu mi asi nic jiného nezbyde... a jinak díky za odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 18:25 | Nahoru | #7
budu patřit mezi ty blbce co jsi od nich nechtěl radu... když napíše zadřené znamená to ko klika = go klikovky u nás cca 800kč. napsal jsi tudiž hovadinu. Když je tvých 5 kamarádu tak chytrých tak nechť ti poradí aŤ vytáhneš svíčku a pokusíš se rukou protočit motorem ( měl by jít volně... dále pokud jsou technicky zdatní poradí ti určitě rozebrat motor ( nic to nestojí)a podívat se na to pač jak jsi psal stejně na tom nejezdíš. Dále by ti kamarádi řekli, že se máš podívat a ložiska na klice můžou ony být vadné. ten co marní čas pač nemůže jezdit kvůliva dešti...

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 18:32 | Nahoru | #8

Capt.Spaulding píše: pokud jde nakopnout tak to na klice kouslý nebylo. klika je z 99,9% natvrdo.


taky bych to tak videl. Ale treba klikovy a ojnicni lozisko muzou mit tuhle "pravdepodobnost" jinak...

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 18:38 | Nahoru | #9
klika se většinou zadírá natvrdo že se ojnicí nedá ani hnout předchází tomu většinou strašně nepříjemný kravál z kterého mrazí a naráz jde kolo nasmyk pokud se ti motor točí a nějak to hlučí, sundej válec, píst, pokud máš tedy podezření na kliku a vem za ojnici a protoč klikou za ojnici jako kdyby měžel motor, musí se to čit voně nikde to nesmí chroustat ani zadrhávat, většinou bývá líznutý píst ve válci stačí zabrousit zrcátko na pístu a ve válci a poběží to dál bez problémů

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 18:49 | Nahoru | #10
me se teda klika (klikovy lozisko) taky chvili (~20 km) pridirala, ale pak to bylo i za studena tak natvrdo, ze na startovaci pace se dalo skakat. Z te varky lozisek se jich udajne kouslo vic...

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 19:17 | Nahoru | #11
Mě se taky nezdá,že by to měl přidřený na klice.. jestli se ti kousla,tak to klidně mohla být i převodovka...Co to dělá,když máš nastartovaný? Nějakej rachot,nebo něco?? Já kousl taky na klice. Přes spojku sem dojel z kopce ještě dolů s šíleným rachotem a nakonec sem ještě nastartoval a dojel 300m domů. Od té doby sem už s tím nic nedělal až do prodeje... ale rachotem od spodku by se dali plašit špačci z vinohradu.:))

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 19:18 | Nahoru | #12
tohle jsem taky řešil buď to nech přebrousit nebo kup novou stalo se mi to sice na 50cc ale nic jsem nepoznal ...

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 19:30 | Nahoru | #13

HornisGSX píše: budu patřit mezi ty blbce co jsi od nich nechtěl radu... když napíše zadřené znamená to ko klika = go klikovky u nás cca 800kč. napsal jsi tudiž hovadinu. Když je tvých 5 kamarádu tak chytrých tak nechť ti poradí aŤ vytáhneš svíčku a pokusíš se rukou protočit motorem ( měl by jít volně... dále pokud jsou technicky zdatní poradí ti určitě rozebrat motor ( nic to nestojí)a podívat se na to pač jak jsi psal stejně na tom nejezdíš. Dále by ti kamarádi řekli, že se máš podívat a ložiska na klice můžou ony být vadné. ten co marní čas pač nemůže jezdit kvůliva dešti...



tenhle typ rady mi třeba nevadí... Díky. klika chodí volně nikde nedrhne.Prolezl jsem ještě pár vláken a řekl bych že to bylo tím jak psalo pár lidí že se jim prostě z ničehonic kousne motor, nechají schládnout a jede dál... Točil jsem i přímo ojnicí, abych napodobil chod motoru jak jste tady psali a chodí volně. A jinak moc děkuju za reakce, každá zkušenost se hodí

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 19:41 | Nahoru | #14
Shoď hlavu a válec a zkus jestli to nemá vůli na ojnici.

Třeba se to kouslo někde jinde - převodovka, spojka atd.

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 19:43 | Nahoru | #15
Já bych teda radši mazal nějakým kvalitním minerálem.

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 19:45 | Nahoru | #16
taky se může stát že bude zadřený stranový ložisko v bloku, které by se mohlo protáčet buď nedejbože v bloku, nebo čep hřídele ale to sem ještě neviděl a asi by se to projevovalo nějakým pískáním, nebo pokud by bylo nějak vysypané tak hrčivým valivým hlukem a to i ojniční ložisko a ti i spodní i horní spíš to vidím na zadření pístu ve válci. dá se tomu předejít a říkám to všude nedávat syntetické řídké oleje a například oleje do motorovek a křoviňáků ale nejlíp a nejlepší zkušenost mám s mogulem TS má stejnou vizkozitu jako starý M2T na jaký to jezdilo a otáčkám jeho vizkozita odpovídá a dávat v předepsaném poměru žádné že dražší olej je lepší a může se dát míň to je holý nesmysl spíš kvalitním syntetickým olejem se motor zadře i ve správném poměru. zadařio se mi jawu zadřít na polosyntetiku ve správném poměru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 19:48 | Nahoru | #17

WoxmenRX píše: tohle jsem taky řešil buď to nech přebrousit nebo kup novou stalo se mi to sice na 50cc ale nic jsem nepoznal ...



ty čepy jsou oleštěný od gufer

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 9.10.2011 v 20:30 | Nahoru | #18
A nemáš moc bohatou,nebo chudou směs třeba že se ti přehřál motor a kousl ? =) zkus to poštelovat. za to nic nedáš.

Naposledy editováno 09.10.2011 20:30:59

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 20:38 | Nahoru | #19
TC-Def> prehrejva chuda

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 20:46 | Nahoru | #20
Skalda,s tím mám taky zkušenost no jsem furt nemohl naladit cihlovou svíčku tak jsem ubíral ubíral a hovno,ujel jsem 500 metrů a MZta zastavila dotlačil jsem domů a bílá svíčka ...a motor na vejce

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 21:31 | Nahoru | #21
fomachrom> ne je protočená... je tam na omak znatelnej výkus i na ložiskách je vidět že se to protočilo

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

9.10.2011 v 21:43 | Nahoru | #22
Hm směs mám dobrou, svíce je cihlovo-hnědá... Ale každopádně díky za tip. Ještě mi bleskla hlavou asi docela zásadní věc. Asi vteřinu před tím, než se MZ kousla, něco v motoru tak kovově, velice nepříjemně pro ucho, zacinkalo. A pak hryz...

2 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 07:36 | Nahoru | #23
Olej Huska? Do motorových pil, že? Nedávat. Měl jsem MZ 150 a na plnou syntetiku Q8 po dálnici vadla. Na polosyntetiku stejné značky jela jak víno. Nový olej se hodí jen do nového motoru, tyhle MZ mají ještě projektované větší vůle, potřebuješ hustší olej, který vytvoří silnější film.

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

10.10.2011 v 10:39 | Nahoru | #24
rrss> oukej pořídím tedy jinší olej díky

Naposledy editováno 10.10.2011 10:40:16

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

10.10.2011 v 15:15 | Nahoru | #25
no nic chtěl jsem sem vložit pár fotek válce ale nějak jsem nedošel na to jak takže tady je odkaz na můj profil: http://www.motorkar...uzivatel/?muid=63468 a tam jsou ty fotky, na válci jsou vidět 2 "šmouhy" proti sobě ve válci, ale hmatem nejde poznat že tam něco je. Jsou to jakoby vyleštěné pásky, které si myslím nemají vliv na těsnost spalovacího prostoru. Co vy na to?

Naposledy editováno 10.10.2011 15:32:40

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

10.10.2011 v 19:20 | Nahoru | #26
Hmatem to vůbec nemusí být patrné, já si myslím že je tohle problém, stáří + špatná volba oleje? Je to hned, taky mam podobnou zkušenost :)
Na pohled ani hmat nemusí být nic patrné, třeba uchylkoměr je docela dobrá věc
Na MZ nemužou snad být díly tak drahý, vypadá pěkně, tak myslím že kdyby si do ná pár investic dal tak jezdíš zase dlouho

Hodně štěstí

zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 19:35 | Nahoru | #27
Pokud jsou stopy po přidírání naproti sobě ve válci, tak tam píst "narostl" a přidřel se.
Takže stopy ve válci ohlaď šmirglem, pokud je tam napečený hliník, oškrábej ho šábrem a ohlaď to šmirglem. Zrnitost 120 stačí, ale nešudli to tak, že tam uděláš jamu. Jen odstranit to lesklé.
Na pístu též ty stopy ohlaď - ale pilníkem! To lesklé musí pryč. Zkontroluj kroužky (aby nebyly na hranách drážek stopy po "přetavení" hliníku přes ně), tu hranu oprav - kroužky ani nemusíš sundávat.
Neboj se zabrat, pokud bys měl po ruce mikrometr, určitě je píst v místě zadření o pár stovek větší, než vedle.
Na píst šmirglem nelez, páč zůstanou v materiálu pístu zamáčklá zrnka brusiva...a dělají šlice v podélném směru a to néni dobré.
Téměř jednoznačně se to zadřelo pro chudou směs. Takže zkontrolovat tovární nastavení karburátoru (a vyčistit, zkontrolovat přívod paliva, je-li dostatečný)a po této opravě ho seřídit jako na záběh.
To, že to cinkalo a pak se to hryzlo, to je normální příznak. Zazvoní zvonec a stop.
Teď si vzpomeň, v jakém režimu jízdy to bylo - jestli pod plynem a nebo na volnoběh. Dvoutakt je háklivý na vymotání na maximum (teplota atd.) a teď zavřeš plyn. V tomto okamžiku má motor vysoké otáčky, ale néni dostatečně mazaný! (proto mají Trabanty a Wartburgy volnoběžky a 2T cesťáky neutrál před posledním kvaltem). Zavřeš plyn před vinglem a uděláš čáru na silnici...nebo jedeš se zavřeným plynem z kopca...ty tam u vás jsou, což?
Když se zadře klika, nic nezazvoní (ať už na ojničním čepu a nebo hlavní ložisko), ale taky stojíš. Hned. Když je to ojnice, máš bordel v kartru a modré ojniční oko. Když se chytne píst, všecko je čisté, páč to vyletí hned ven.
Tak, a máš první zkušenost .

1 reakcí na tento příspěvek zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 19:44 | Nahoru | #28
Zadření zkrz chudou směs není proto, že by tam zároveň šlo málo oleje, ale spalováním chudé směsi roste teplota hoření a motor se vlastně přehřeje - píst se roztáhne - a zatáhne. Nebo, v extrémním případě, "propálí" - opět dojde vlivem chudé směsi k přehřátí motoru, teplo se nestačí odvádět a pevnost materiálu pístu uprostřed jeho dna klesne natolik, že se v něm udělá pěkná dírka. Jako vrtačkou.
Mám tady jeden píst těsně před tím a je na něm krásně vidět naprosto přesně ohraničená oblast promáčknutí klenutého dna...

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

10.10.2011 v 20:43 | Nahoru | #29
Zdenalbenal> tak pro tuhle odpověď snad nemám ani slov tisíceré díky za odpověď a za hodně užitečné rady ale nějak se mi nepozdává to ohlazení šmirglem ve válci, myslíš že tam tím neudělám moc velké rýhy? Samozřejmě se budu snažit co nejmíň tlačit ale i tak... Směs mám řekl bych trochu chudší, svíce je cihlová no myslel jsem že to tak má být tak jsem do toho nedrbal... První zkušenost cenná, ale zároveň snad i levná ještě jednou díky

E: jo a zadřel jsem, když jsem ji poměrně dost krmil bylo to v mírném kopci a jel jsem 4 plný... Na MZ se to asi nesluší je to přece jen babička, už na ni budu opatrnější

Naposledy editováno 10.10.2011 20:45:28

(reakce na) zadření na klice a jeho vlivy na výkon atd...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 22:40 | Nahoru | #30

MuslimZkarlovic píše: no nic chtěl jsem sem vložit pár fotek válce ale nějak jsem nedošel na to jak takže tady je odkaz na můj profil: http://www.motorkar...uzivatel/?muid=63468 a tam jsou ty fotky, na válci jsou vidět 2 "šmouhy" proti sobě ve válci, ale hmatem nejde poznat že tam něco je. Jsou to jakoby vyleštěné pásky, které si myslím nemají vliv na těsnost spalovacího prostoru. Co vy na to?



tady není o ničem diskutovat, nechat udělat výbrus, a dávej olej mogul TS na úplný začátek 1:25 pak po sožení před válec větrák nastartovat a nechat třeba 30 min běžet na volnoběh pak nechat schladnout a pak opatrně vyjet nejlíp teď dokud je chladno tak to zajet podle příručky asi 1500km ne podle zdejších rad... pak se ta oprava prodraží... tohle je zadřený hodně
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 9 Včera v 21:32 KAWAHAB
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist