globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
Přímý kontakt s asflatem je v této době normální.

Celý rok se rychlost zvyšuje a hranice mezi limitem a vlastními možnostmi se s nárůstem rutiny a zkušeností ztenčuje.
Fatální může být, že asfalt na konci sezóny je jen čím dál horší.
Asfalt je nejlepší na jaře, kdy je po dlouhých deštích vyplavena sůl. Díky jemným mikrotrhlinám způsobených zimními mrazy má asfalt nejlepší grip.
Ke konci roku jsou již všechny drobné výstupky obroušeny a kromě toho se při déle trvajícím dobrém počasí malé dírky zanášejí kluzkou směsí prachu, jílu ze žní a silikátem z pneu.

Takže na konci sezóny o trošičku pomalejc a je to fklidu.
***

Jaké z toho plyne poučení?

Kdo nepadá, jezdí pod svý možnosti.. ale ty možnosti nejsou pokaždý stejný..na to je třeba neustále myslet..!

text jsem si vypujčil od kolegy kterej z přesvědčení pilotuje dvouvály a bohužel (pro něj) příliš dobře ví o čem mluví:
***

originál text:
Die vielen Bodenkontakte sind zu dieser Zeit recht normal.
Das ganze Jahr wird die Geschwindigkeit gesteigert und der Grenzbereich durch die gewonnene Routine immer kleiner.
Das Fatale ist, daß der Asphalt zum Ende des Jahres immer schlechter wird.
Der Asphalt ist am besten im Frühjahr, wenn durch lange Regengüsse das Salz ausgespült ist. Durch mikrofeine Frostaufbrüche vom Winter hat der Asphalt dann den meisten Grip.
Zum Ende des Jahres sind die kleinen Spitzen alle wieder platt geschliffen und dazu setzen sich die kleinen Löcher nach einer langen Schönwetterperiode mit einem schmierigem Gemisch aus Staub, Lehm vom Ernte einholen und Silikaten aus den Reifen zu.

Zum Ende des Jahres also lieber ein bissel langsamer und alles ist gut ;)

Hubär



Naposledy editováno 06.10.2011 10:15:32

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 10:24 | Nahoru | #1
pravda pravda ..ale nejak sem to nepochopil - ustlal sis taky? nebo ci je to rsv na fotce?

Naposledy editováno 06.10.2011 10:25:03

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 10:28 | Nahoru | #2
ja letos na konci sezony ne.. doufam ze me to uz aninepotka.. po 14 dnech je udajne opravenej i Saab.. tak uz mozna ani moc jezdit nebudu.. ale dnes jsem rano v lesiku pekne bruslil na prachu nebo co to bylo za sračku

..ode mne je to spis takovej textik reagujici na moje vlastni chmurny myslenky ted z konce sezony kde furt nekdo pada a furt se neco rozbije.. aby si to clovek uvedomil.. ze to na jare mohlo bejt jinak...

Naposledy editováno 06.10.2011 10:29:41

2 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 10:32 | Nahoru | #3
Hlavně teplota asfaltu je menší a v lesních úsecích začíná být vlhko, tudíž se tvoří sliz + napadané listí je havarijní kombinace. Nehledě na to, že odpoledne je slunce nízko a oslňuje. Dále pokud bajker podcení teplou výbavu, tak má i zpomalené reakce z důvodu nejen ztuhlých svalů ale i mozku. Nedokáže se tak soustředit na jízdu, drdrkotá zzzuby a obraz má rozhozený.
Jinak na mašině to je kosmetická vada, doufám že Tvá kůže je O.K.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 10:49 | Nahoru | #4
Blackforce> jj mas recht.. ale to je vsecko uz zase pripad.. kdy padnes ze zrejmeho duvodu - mokro, sliz, prach.. atd..

ja se snazim jen pripomenout, ze ani cistej asfalt uz ted nemusi udrzet to co v pulce sezony.. a pak si muzes lamat hlavu co ti dalo pápá.. jestli gumy, moc plynu, blbej posed atd.. proste ze se vlastnosti i čistého asfaltu v prubehu sezony zhorsujou..

jj.. tahle oprava byla jen ciste kosmeticka, ani nepraskly plasty, jen radicka.. a nastesti to nebyla moje kuze co sla na trh

1 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 11:06 | Nahoru | #5
Ono je to celkove problem s tim asfaltem. Nejen na podzim. Ale rikali ze cast asfaltu je moc hladka a kvuli tomu se stavaj nehody. Treba v Polici nad Metují v těch Petrovicích ti to zacne klouzat jakmilo jedes trochu svizneji. Mel jsem novy gumy a delaly to obe motorky. Proste ve vetsim naklonu ti zacne podkluzovat cela motorka. Nejsem sam kdo ma stejne pocity . A pritom na pohled to tam vypada dobre.

(reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 11:18 | Nahoru | #6
SVSkritek> tak do police nejedeu..

ale novy gumy musis zajet.. musej bejt zahraty.. a nektery gumy prenesou vic nez jiny.. to je zase na slozitejsi debatu.. treba podle me Michelinky typu Pilot Power ci Power Pure jsou suprovy gumy na jaro a na podzim ale v lete nA rychly jezdeni nic moc.. ale to jsou veci ktery kazdej muze vnimat jinak..
zase treba italskej asfalt, nebo reckej klouze jako svině..uz proste "v základu" pridas plyn a proste hrabes, ani nemusis bejt moc naklonenej.. takze buhvi co tam kdo do toho asfaltu u police namichal... ja tam asi na moto nikdy nejel

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 11:19 | Nahoru | #7
stačí používat hlavu nejen jako držák na blembák, pak se jede OK.

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 11:24 | Nahoru | #8

Takže v případě pádu na začátku sezony je snad lepší vůbec do konce sezony nevyjíždět...

Naposledy editováno 06.10.2011 11:24:40

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 11:30 | Nahoru | #9
Ani nemluv, jsem teďka na vlastní kůži na konci sezóny pocítil co je to vzít prvou stranou ten bílej hajlz u kraje silnice blinrem, jsem rád že to odnesl jen blinkr. Při pohledu na pravou stranu byla stráň 5 metrů plná kopřiv atd. Jel jsem na trávě prdel mi lítala, pustil jsem brzdu a jen ustájel 100 kobyl do menší rychlosti směrem na silnici, při vrácení jsem pocítil přední kolo jak se zahryzlo a poté i zadní, takový stylem jsem si oddychnul, že při první možnosti jsem zastavil odmašíroval tu zeleň a křiknul si do helmy JO. Díky pánu bohu do oken JO . Motorká uklizená, vycvičen . . .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 13:17 | Nahoru | #10

Blackforce píše: Hlavně teplota asfaltu je menší a v lesních úsecích začíná být vlhko, tudíž se tvoří sliz + napadané listí je havarijní kombinace. Nehledě na to, že odpoledne je slunce nízko a oslňuje. Dále pokud bajker podcení teplou výbavu, tak má i zpomalené reakce z důvodu nejen ztuhlých svalů ale i mozku. Nedokáže se tak soustředit na jízdu, drdrkotá zzzuby a obraz má rozhozený.
Jinak na mašině to je kosmetická vada, doufám že Tvá kůže je O.K.



Nejhorsi je lesni usek ve stinu na silnici vedouci podle reky nebo potoka. Aneb pred par dny mi v zatacce klouzla obe kola za Zeleznakem

(reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 13:25 | Nahoru | #11

SPIJKER píše: Blackforce> jj mas recht.. ale to je vsecko uz zase pripad.. kdy padnes ze zrejmeho duvodu - mokro, sliz, prach.. atd..

ja se snazim jen pripomenout, ze ani cistej asfalt uz ted nemusi udrzet to co v pulce sezony.. a pak si muzes lamat hlavu co ti dalo pápá.. jestli gumy, moc plynu, blbej posed atd.. proste ze se vlastnosti i čistého asfaltu v prubehu sezony zhorsujou..

jj.. tahle oprava byla jen ciste kosmeticka, ani nepraskly plasty, jen radicka.. a nastesti to nebyla moje kuze co sla na trh



Tak hlavně, že Ti nic není. Tenhle pád byl k něčemu dobrý, příště budeš víc předvídat.
Jinak všem přeji ať zdárně ukončí tuhle sezónu.

(reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 13:33 | Nahoru | #12

SirIndy píše: Nejhorsi je lesni usek ve stinu na silnici vedouci podle reky nebo potoka. Aneb pred par dny mi v zatacce klouzla obe kola za Zeleznakem



jj... takovej úsek silnice znám. I když jsou ty nejteplejší dny v roce, tak je tam silnice neustále taková lesklá jako když vlhká. Nemám odvahu mašinu více naklopit a tak raději zpomalím a jedu jak ....

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 14:37 | Nahoru | #13
v Řecku do asfaltu přidávaj drcenej a mletej mramor, a za mokra se z toho stává Cif čistič koupelen, takže pokud se vám stane že vám v Řecku zaprší tak to klouže a hodně, a to i v autě...

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 17:52 | Nahoru | #14
chorvatskej asfalt klouze fak hodne, kdyz zmokne. To se bojej lidi i s autem vyjet.

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 18:36 | Nahoru | #15
na podzim měkký gumy každý rok a neměl sem problém a je potřeba používat hlavu že už nejde nakládat gumám pokud se zahřejou a taky že rychle chladnou ale ani jednu sezonu jsem ještě neměl problém

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

7.10.2011 v 10:27 | Nahoru | #16
ono zalezi hodne i na tom jak jezdis.. da se jet na supersportu v -13 na snehu a prejet cely krkonose pres harrachov.. mimochodem nazuty pilot power, v horach lezel cerstvej snih a pak zpatky po suchy dalnici 260 a zadni guma tepla. Ale predni ne.
a zase mekky gumy.. co je to?
podle me mekky gumy znamena nejsportovnejsi, ty jsou fakt mekky, ale potrebujou taky poradne zahrat coz vyzaduje intenzvni jizdu.. jejich pracovni teplota je vyssi.. a tim to podle me muze pro vetsinu beznejch lidi horsi volba, nez normalni sportovni gumy, podobny ktery se davaj prvovystrojove. myslim ze hodne lidi neni schopny na podzim a na jare "mekky" gumy ohrat a tim padem jim muzou klouzat vic nez bezny prvovystrojovky (qualifier, Pilot Power...) a klidne i vic nez turisticky tvrdy pryze typu Road Smart, Pilot Road..

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

9.10.2011 v 11:59 | Nahoru | #17
ja právě myslel ty tvrdé turistiky nebo dvousměsy ... jezdím Q1 na podzim a nemám problém a to že bych gumy nezahřál se nebojím spíš vím že když poklábosím na benzíně tak do první škany se nevrhnu 160 jak v létě ... a dokážu zahřát i přední protože když jezdím tak jezdím dokola a pak kecám a ne za každou zatáčkou stát a vykládat si jak sem ji nádherně projel...

a že takových je borcu debatistu za každou zatáčkou třeba na červenohorském sedle mrak o tom mluvit nemusím... oborníci na to jsou pak Poláci

1 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 01:10 | Nahoru | #18
mi rekni s kym to jezdis..? no ale zase usetrej palivo ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 09:36 | Nahoru | #19
SPIJKER> jo já měl taky dobrej fórek, vyjíždím od semaforu, trošku vlhko, předemnou libová rovinka, tak že to zvednu na zadní a místo toho se zadní kolo začlo protáčet a já ujel asi 50 m se zadním kolem v powerslidu :)) přičemž tancovalo ze strany na stranu

(reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 09:57 | Nahoru | #20

Sefo píše: SPIJKER> jo já měl taky dobrej fórek, vyjíždím od semaforu, trošku vlhko, předemnou libová rovinka, tak že to zvednu na zadní a místo toho se zadní kolo začlo protáčet a já ujel asi 50 m se zadním kolem v powerslidu :)) přičemž tancovalo ze strany na stranu

To se musis chlubit ze to bylo naschal . Ja myslim ze obrousene vystupky na asfaltu na podzim jsou ten mensi problem. Horsi jsou nizsi teploty a bordel, list a jabka na ceste

2 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 10:07 | Nahoru | #21
Boli me srdce kdyz ty sramy vidim... :-/

(reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 13:59 | Nahoru | #22
pylot> noanimi nemluf..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 14:32 | Nahoru | #23

pylot píše: Boli me srdce kdyz ty sramy vidim... :-/


Nereste tady nejaky skrabance . Ja taky hledal skrabance. Kvuli takovemu jednomu vetsimu uz volal do lakovny. A pak mi motorku museli na vlek nandavat ve trech lidech

Naposledy editováno 10.10.2011 14:33:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 14:41 | Nahoru | #24
SVSkritek> myslim zes mel moc slaby pochopy.. takovej kocourek jako je tvuj faryk jde klidne nalozit ve dvou..

(reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 14:51 | Nahoru | #25
SPIJKER> Pokud ma predni kolo tak jo ale bez nej je to horsi a fakt blbe se stim manipuluje . I kdyz dva chlapi by to asi zvladli.

Naposledy editováno 10.10.2011 14:53:16

Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 17:44 | Nahoru | #26
nakladal sem ve dvou ZX9 a šlo to taky bez kola a pár dílů co se uklidilo někam daleko do pole

1 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 17:46 | Nahoru | #27
ja jezdím a za benzín vydám dosti

(reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 18:47 | Nahoru | #28

Sefo píše: SPIJKER> jo já měl taky dobrej fórek, vyjíždím od semaforu, trošku vlhko, předemnou libová rovinka, tak že to zvednu na zadní a místo toho se zadní kolo začlo protáčet a já ujel asi 50 m se zadním kolem v powerslidu :)) přičemž tancovalo ze strany na stranu



to mas z toho ze cerpas neférový vyhody poradnyho objemu.. mas tam pak moc kroutaku a furt ti to hrabe..

(reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 18:48 | Nahoru | #29
marekparek> no ale kdybys fkazdy zatacce dyskuztoval tak bys usetril.. tak to zvaz..m protoze ja si dokazu docela dobre predstavit kolik das za rok za palivo kdyz ujedes ca 10 tkm.. a to by byly nemaly prostredky usetreny.. ktery bys treba mohl dat na svoji rodinu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1188, 1189] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35669 Dnes v 00:36 psenap
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 544, 545] Kawasaki ZX-10R Ninja Bubrak-ZX10R 16335 19.5.2024 v 20:48 SLEEPER
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
nová baterie nevydrží déle než 5 dn... [1, 2, 3] Kawasaki ZX-10R Ninja Italy777 62 7.5.2024 v 21:24 Italy777
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete


TOPlist