globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
Přímý kontakt s asflatem je v této době normální.

Celý rok se rychlost zvyšuje a hranice mezi limitem a vlastními možnostmi se s nárůstem rutiny a zkušeností ztenčuje.
Fatální může být, že asfalt na konci sezóny je jen čím dál horší.
Asfalt je nejlepší na jaře, kdy je po dlouhých deštích vyplavena sůl. Díky jemným mikrotrhlinám způsobených zimními mrazy má asfalt nejlepší grip.
Ke konci roku jsou již všechny drobné výstupky obroušeny a kromě toho se při déle trvajícím dobrém počasí malé dírky zanášejí kluzkou směsí prachu, jílu ze žní a silikátem z pneu.

Takže na konci sezóny o trošičku pomalejc a je to fklidu.
***

Jaké z toho plyne poučení?

Kdo nepadá, jezdí pod svý možnosti.. ale ty možnosti nejsou pokaždý stejný..na to je třeba neustále myslet..!

text jsem si vypujčil od kolegy kterej z přesvědčení pilotuje dvouvály a bohužel (pro něj) příliš dobře ví o čem mluví:
***

originál text:
Die vielen Bodenkontakte sind zu dieser Zeit recht normal.
Das ganze Jahr wird die Geschwindigkeit gesteigert und der Grenzbereich durch die gewonnene Routine immer kleiner.
Das Fatale ist, daß der Asphalt zum Ende des Jahres immer schlechter wird.
Der Asphalt ist am besten im Frühjahr, wenn durch lange Regengüsse das Salz ausgespült ist. Durch mikrofeine Frostaufbrüche vom Winter hat der Asphalt dann den meisten Grip.
Zum Ende des Jahres sind die kleinen Spitzen alle wieder platt geschliffen und dazu setzen sich die kleinen Löcher nach einer langen Schönwetterperiode mit einem schmierigem Gemisch aus Staub, Lehm vom Ernte einholen und Silikaten aus den Reifen zu.

Zum Ende des Jahres also lieber ein bissel langsamer und alles ist gut ;)

Hubär



Naposledy editováno 06.10.2011 10:15:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 14:41 | Nahoru | #1
SVSkritek> myslim zes mel moc slaby pochopy.. takovej kocourek jako je tvuj faryk jde klidne nalozit ve dvou..

(reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

10.10.2011 v 14:51 | Nahoru | #2
SPIJKER> Pokud ma predni kolo tak jo ale bez nej je to horsi a fakt blbe se stim manipuluje . I kdyz dva chlapi by to asi zvladli.

Naposledy editováno 10.10.2011 14:53:16
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1197, 1198] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35936 Dnes v 06:56 Quadriceraptor
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 627 10.6.2024 v 14:51 Kubik19
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 Blacky94 1 8.6.2024 v 19:47 Blacky94
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 544, 545] Kawasaki ZX-10R Ninja Bubrak-ZX10R 16340 22.5.2024 v 15:18 Ozzy_


TOPlist