Celý rok se rychlost zvyšuje a hranice mezi limitem a vlastními možnostmi se s nárůstem rutiny a zkušeností ztenčuje.
Fatální může být, že asfalt na konci sezóny je jen čím dál horší.
Asfalt je nejlepší na jaře, kdy je po dlouhých deštích vyplavena sůl. Díky jemným mikrotrhlinám způsobených zimními mrazy má asfalt nejlepší grip.
Ke konci roku jsou již všechny drobné výstupky obroušeny a kromě toho se při déle trvajícím dobrém počasí malé dírky zanášejí kluzkou směsí prachu, jílu ze žní a silikátem z pneu.
Takže na konci sezóny o trošičku pomalejc a je to fklidu.
***
Jaké z toho plyne poučení?
Kdo nepadá, jezdí pod svý možnosti.. ale ty možnosti nejsou pokaždý stejný..na to je třeba neustále myslet..!
text jsem si vypujčil od kolegy kterej z přesvědčení pilotuje dvouvály a bohužel (pro něj) příliš dobře ví o čem mluví:
***
originál text:
Die vielen Bodenkontakte sind zu dieser Zeit recht normal.
Das ganze Jahr wird die Geschwindigkeit gesteigert und der Grenzbereich durch die gewonnene Routine immer kleiner.
Das Fatale ist, daß der Asphalt zum Ende des Jahres immer schlechter wird.
Der Asphalt ist am besten im Frühjahr, wenn durch lange Regengüsse das Salz ausgespült ist. Durch mikrofeine Frostaufbrüche vom Winter hat der Asphalt dann den meisten Grip.
Zum Ende des Jahres sind die kleinen Spitzen alle wieder platt geschliffen und dazu setzen sich die kleinen Löcher nach einer langen Schönwetterperiode mit einem schmierigem Gemisch aus Staub, Lehm vom Ernte einholen und Silikaten aus den Reifen zu.
Zum Ende des Jahres also lieber ein bissel langsamer und alles ist gut ;)
Hubär
Naposledy editováno 06.10.2011 10:15:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
Sefo píše: SPIJKER> jo já měl taky dobrej fórek, vyjíždím od semaforu, trošku vlhko, předemnou libová rovinka, tak že to zvednu na zadní a místo toho se zadní kolo začlo protáčet a já ujel asi 50 m se zadním kolem v powerslidu :)) přičemž tancovalo ze strany na stranu
To se musis chlubit ze to bylo naschal . Ja myslim ze obrousene vystupky na asfaltu na podzim jsou ten mensi problem. Horsi jsou nizsi teploty a bordel, list a jabka na cesteSefo píše: SPIJKER> jo já měl taky dobrej fórek, vyjíždím od semaforu, trošku vlhko, předemnou libová rovinka, tak že to zvednu na zadní a místo toho se zadní kolo začlo protáčet a já ujel asi 50 m se zadním kolem v powerslidu :)) přičemž tancovalo ze strany na stranu
to mas z toho ze cerpas neférový vyhody poradnyho objemu.. mas tam pak moc kroutaku a furt ti to hrabe..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1197, 1198] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35937 | Dnes v 07:57 Ozzy_ |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 627 | 10.6.2024 v 14:51 Kubik19 |
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 1 | 8.6.2024 v 19:47 Blacky94 |
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 6 | 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust |
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 544, 545] Kawasaki ZX-10R Ninja | Bubrak-ZX10R | 16340 | 22.5.2024 v 15:18 Ozzy_ |