globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
Přímý kontakt s asflatem je v této době normální.

Celý rok se rychlost zvyšuje a hranice mezi limitem a vlastními možnostmi se s nárůstem rutiny a zkušeností ztenčuje.
Fatální může být, že asfalt na konci sezóny je jen čím dál horší.
Asfalt je nejlepší na jaře, kdy je po dlouhých deštích vyplavena sůl. Díky jemným mikrotrhlinám způsobených zimními mrazy má asfalt nejlepší grip.
Ke konci roku jsou již všechny drobné výstupky obroušeny a kromě toho se při déle trvajícím dobrém počasí malé dírky zanášejí kluzkou směsí prachu, jílu ze žní a silikátem z pneu.

Takže na konci sezóny o trošičku pomalejc a je to fklidu.
***

Jaké z toho plyne poučení?

Kdo nepadá, jezdí pod svý možnosti.. ale ty možnosti nejsou pokaždý stejný..na to je třeba neustále myslet..!

text jsem si vypujčil od kolegy kterej z přesvědčení pilotuje dvouvály a bohužel (pro něj) příliš dobře ví o čem mluví:
***

originál text:
Die vielen Bodenkontakte sind zu dieser Zeit recht normal.
Das ganze Jahr wird die Geschwindigkeit gesteigert und der Grenzbereich durch die gewonnene Routine immer kleiner.
Das Fatale ist, daß der Asphalt zum Ende des Jahres immer schlechter wird.
Der Asphalt ist am besten im Frühjahr, wenn durch lange Regengüsse das Salz ausgespült ist. Durch mikrofeine Frostaufbrüche vom Winter hat der Asphalt dann den meisten Grip.
Zum Ende des Jahres sind die kleinen Spitzen alle wieder platt geschliffen und dazu setzen sich die kleinen Löcher nach einer langen Schönwetterperiode mit einem schmierigem Gemisch aus Staub, Lehm vom Ernte einholen und Silikaten aus den Reifen zu.

Zum Ende des Jahres also lieber ein bissel langsamer und alles ist gut ;)

Hubär



Naposledy editováno 06.10.2011 10:15:32

1 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 11:06 | Nahoru | #1
Ono je to celkove problem s tim asfaltem. Nejen na podzim. Ale rikali ze cast asfaltu je moc hladka a kvuli tomu se stavaj nehody. Treba v Polici nad Metují v těch Petrovicích ti to zacne klouzat jakmilo jedes trochu svizneji. Mel jsem novy gumy a delaly to obe motorky. Proste ve vetsim naklonu ti zacne podkluzovat cela motorka. Nejsem sam kdo ma stejne pocity . A pritom na pohled to tam vypada dobre.

(reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži

6.10.2011 v 11:18 | Nahoru | #2
SVSkritek> tak do police nejedeu..

ale novy gumy musis zajet.. musej bejt zahraty.. a nektery gumy prenesou vic nez jiny.. to je zase na slozitejsi debatu.. treba podle me Michelinky typu Pilot Power ci Power Pure jsou suprovy gumy na jaro a na podzim ale v lete nA rychly jezdeni nic moc.. ale to jsou veci ktery kazdej muze vnimat jinak..
zase treba italskej asfalt, nebo reckej klouze jako svině..uz proste "v základu" pridas plyn a proste hrabes, ani nemusis bejt moc naklonenej.. takze buhvi co tam kdo do toho asfaltu u police namichal... ja tam asi na moto nikdy nejel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1197, 1198] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35935 Včera v 15:50 radi5
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 627 10.6.2024 v 14:51 Kubik19
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 Blacky94 1 8.6.2024 v 19:47 Blacky94
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 544, 545] Kawasaki ZX-10R Ninja Bubrak-ZX10R 16340 22.5.2024 v 15:18 Ozzy_


TOPlist