globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě nové-staré motorky
23.9.2011 v 21:35
Zdarec lidi,
rád bych se tu dozvěděl nějaké zkušenosti s nákupem nové motorky (0km) ovšem s trochu starším rokem výroby (konkrétně 2007). Rád bych věděl, jestli z toho číhaj nějaký záludnosti (samozřejmě krom toho, že cena po koupi spadne na úroveň obdobných modelů) Např. nějaký problém s tím, že motorka stojí 4 roky atd.
Někdo nějakou osobní zkušenost?
Díky moc za jakýkoli postřehy a připomínky.
Peace

Naposledy editováno 23.09.2011 21:37:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

26.9.2011 v 10:55 | Nahoru | #1

Dolph-cz píše: nemyslím si,že se něco posere,když se přetáhne interval o 500km,nebo nějaký ten měsíc,ale radit tady někomu,že 4 roky nalitý olej v motoru je ok,ať na něj klidně zajíždí nový motor je zhovadilost.

a co se mu tedy stalo ....konkretneji, podporit fyzikalnimi zakony a chemii ....tady neni rec o motorce, ktera ma na tachu 50tis, olej na kterym je najeto 20tis a stala 4 roky pod okapem ...ale o motorce, ktera zcela jiste v suchym prostoru stala 4roky se zcela novym olejem a prvni km to nikdo vytacet do omezovace nebude, takze co se jako ma podle tebe stat? zadre to????? behem prvnich 1,2,3 tisicu km cely motor nadmerne opotrebi? co to je proboha za hovadiny????? jeste se asi dozvim, ze se v tom oleji za 4 roky udelaly v garazi cucky a mazaci shopnosti klesly na vlastnosti psiho sadla, ne? i R6ka by si pri cestovnim pouzivani bez vytaceni do vic jak 8tis vystacila s oleji beznymi v 80. letech treba 10W30 bez jakekoli ujmy, skutecny naroky na olej jsou zavisly az od realnyho zatizeni, treba one sportovni jizdy s R6kou ....ostatne podobne to je i s gumama a nesmyslem v tom smyslu, ze musim mit na aute/motorce gumy s rychlostnim indexem podle maximalni rychlosti a to i kdyz ji A) podle zakona nemam kde dosahnout B) ani treba nechci dosahovat nelegalne C) auto ma maximalku o 3kmh vyssi jak hranice nizsiho indexu a dane gumy jsou bezneji k sehnani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

26.9.2011 v 11:47 | Nahoru | #2

Jindra650 píše: a co se mu tedy stalo ....konkretneji, podporit fyzikalnimi zakony a chemii ....tady neni rec o motorce, ktera ma na tachu 50tis, olej na kterym je najeto 20tis a stala 4 roky pod okapem ...ale o motorce, ktera zcela jiste v suchym prostoru stala 4roky se zcela novym olejem a prvni km to nikdo vytacet do omezovace nebude, takze co se jako ma podle tebe stat? zadre to????? behem prvnich 1,2,3 tisicu km cely motor nadmerne opotrebi? co to je proboha za hovadiny????? jeste se asi dozvim, ze se v tom oleji za 4 roky udelaly v garazi cucky a mazaci shopnosti klesly na vlastnosti psiho sadla, ne? i R6ka by si pri cestovnim pouzivani bez vytaceni do vic jak 8tis vystacila s oleji beznymi v 80. letech treba 10W30 bez jakekoli ujmy, skutecny naroky na olej jsou zavisly az od realnyho zatizeni, treba one sportovni jizdy s R6kou ....ostatne podobne to je i s gumama a nesmyslem v tom smyslu, ze musim mit na aute/motorce gumy s rychlostnim indexem podle maximalni rychlosti a to i kdyz ji A) podle zakona nemam kde dosahnout B) ani treba nechci dosahovat nelegalne C) auto ma maximalku o 3kmh vyssi jak hranice nizsiho indexu a dane gumy jsou bezneji k sehnani



co se týká požadavku na kvalitu oleje-tak je důležitá především pístová rychlost(to znamená rychlost kterou se pohybuje píst v metrech za sekundu).nebudu se tady plácat po zádech-já to nepočítat,ale jsem přesvědčený,že pístová rychlost Yamahy R6 při 8000ot/min výrazně překračuje pístovou rychlost strojů v 80.tých letech a jak ty píšeš že by si"vystacila s oleji beznymi v 80. letech" což beru něco ve smyslu M6AD je totální blbost.jasně,že by se ten motor točil,ale jeho životnost by byla několikanásobně nižší-pokud by se přímo nezadřel.
jako další vodítko pro posouzení požadavků na výkonnost oleje je poměr obsahu motoru k jeho výkonu což u tebou zmiňované R6 (600ccm) při 8000tis.ot/min bude opět o hodně víc než měly běžné stroje v 80.tých letech. mazané tehdy běžnými oleji.

a ať se dostaneme k tomu "stárnutí oleje vlivem působení vzdušné vlhkosti"-nejsem chemik a ani jsem nikdy nebyl u rozboru oleje(a myslím si,že jsi na tom stejně),ale před 18ti lety jsem se vyučil jako automechanik-živím se tím do teď a už od školy mám vtloukali do hlavy,že to tak je.dále to pak slýchávám na bezpočtu školení,kterými jsem už prošel. pokud je to jenom loby výrobců olejů-tak jsem tomu podlehl...

PS: udivuje mně tvoje schopnost s jistotou odhadnou kde někdo,někdy a někde skladoval nějakou motorku.

Naposledy editováno 26.09.2011 11:50:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist