globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě nové-staré motorky
23.9.2011 v 21:35
Zdarec lidi,
rád bych se tu dozvěděl nějaké zkušenosti s nákupem nové motorky (0km) ovšem s trochu starším rokem výroby (konkrétně 2007). Rád bych věděl, jestli z toho číhaj nějaký záludnosti (samozřejmě krom toho, že cena po koupi spadne na úroveň obdobných modelů) Např. nějaký problém s tím, že motorka stojí 4 roky atd.
Někdo nějakou osobní zkušenost?
Díky moc za jakýkoli postřehy a připomínky.
Peace

Naposledy editováno 23.09.2011 21:37:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

26.9.2011 v 11:47 | Nahoru | #1

Jindra650 píše: a co se mu tedy stalo ....konkretneji, podporit fyzikalnimi zakony a chemii ....tady neni rec o motorce, ktera ma na tachu 50tis, olej na kterym je najeto 20tis a stala 4 roky pod okapem ...ale o motorce, ktera zcela jiste v suchym prostoru stala 4roky se zcela novym olejem a prvni km to nikdo vytacet do omezovace nebude, takze co se jako ma podle tebe stat? zadre to????? behem prvnich 1,2,3 tisicu km cely motor nadmerne opotrebi? co to je proboha za hovadiny????? jeste se asi dozvim, ze se v tom oleji za 4 roky udelaly v garazi cucky a mazaci shopnosti klesly na vlastnosti psiho sadla, ne? i R6ka by si pri cestovnim pouzivani bez vytaceni do vic jak 8tis vystacila s oleji beznymi v 80. letech treba 10W30 bez jakekoli ujmy, skutecny naroky na olej jsou zavisly az od realnyho zatizeni, treba one sportovni jizdy s R6kou ....ostatne podobne to je i s gumama a nesmyslem v tom smyslu, ze musim mit na aute/motorce gumy s rychlostnim indexem podle maximalni rychlosti a to i kdyz ji A) podle zakona nemam kde dosahnout B) ani treba nechci dosahovat nelegalne C) auto ma maximalku o 3kmh vyssi jak hranice nizsiho indexu a dane gumy jsou bezneji k sehnani



co se týká požadavku na kvalitu oleje-tak je důležitá především pístová rychlost(to znamená rychlost kterou se pohybuje píst v metrech za sekundu).nebudu se tady plácat po zádech-já to nepočítat,ale jsem přesvědčený,že pístová rychlost Yamahy R6 při 8000ot/min výrazně překračuje pístovou rychlost strojů v 80.tých letech a jak ty píšeš že by si"vystacila s oleji beznymi v 80. letech" což beru něco ve smyslu M6AD je totální blbost.jasně,že by se ten motor točil,ale jeho životnost by byla několikanásobně nižší-pokud by se přímo nezadřel.
jako další vodítko pro posouzení požadavků na výkonnost oleje je poměr obsahu motoru k jeho výkonu což u tebou zmiňované R6 (600ccm) při 8000tis.ot/min bude opět o hodně víc než měly běžné stroje v 80.tých letech. mazané tehdy běžnými oleji.

a ať se dostaneme k tomu "stárnutí oleje vlivem působení vzdušné vlhkosti"-nejsem chemik a ani jsem nikdy nebyl u rozboru oleje(a myslím si,že jsi na tom stejně),ale před 18ti lety jsem se vyučil jako automechanik-živím se tím do teď a už od školy mám vtloukali do hlavy,že to tak je.dále to pak slýchávám na bezpočtu školení,kterými jsem už prošel. pokud je to jenom loby výrobců olejů-tak jsem tomu podlehl...

PS: udivuje mně tvoje schopnost s jistotou odhadnou kde někdo,někdy a někde skladoval nějakou motorku.

Naposledy editováno 26.09.2011 11:50:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

26.9.2011 v 14:21 | Nahoru | #2
Dolph-cz> No, rozdil je ten, ze ty jen hadas, zatimco ja vedel dopredu odpoved, tak aby ses nedivil ...stredni pistova rychlost vybranych verglu je

R6 pri 8000/min - 11,3m/s tzn pro 16tis/min bude pres 20m/s
Norton Commando 850(1973) pri 6000/min - 17,8m/s
XJ650 pri 8000/min - 14m/s, pri max. vykonu v 9000/min - 15,8m/s (predepsany letni olej 10W30 API SE, prokazana zivotnost vice bez vetsich problemu 200tis km uz na zacatku 90.let)
Intruder M800 pri max vykonu pri 6000/min - 14,8m/s

...ouha, ten nepouzitelnej olej po 4 letech ten motor urcite znici, bude v nem voda a vlastne to nebude ani uz olej ...apropo M6AD byla srajda se kterou nema cenu srovnavat ani tu 10W30 beznou v zapadnim svete, ale presto ten 4 roky starej olej je lepsi jako novy ADcko ...ktery bych bez okolku klidne do ty novy motorky na zajeti nalil, protoze nic, ale vubec nic nezkazi pri tom brzkym zabehovym vymenovani

...problem je prave v tom, ze chemii jste na skole videli opravdu jen z rychliku a buhvi jestli a tak se nedivim takovymu postoji. olej je jak znamo vcelku vodeodpudivy diky molekularnim vlastnostem, takze vliv vody je dost diskutabilni(nepocitam oleje rostlinnyho puvodu, kde hrajou roli zive organismy) ...je taky rozdil mezi fichtlem nalezenym pod okapem, ktery 20 let plaval pomalu ve vode a uvnitr bylo v prevodovce nalito buhvi co(klidne i fritovaci olej, kdyz nebyl normalni) a novou motorkou, ktera musela byt skladovana tak, aby byla jeste po 4 letech vubec prodejna, takze asi ne na desti. navic motorovej olej ma limitovany moznosti nabirani vlhkosti, to by mel vedet automechanik, ze jedine pres odlucovac v podstate a tudy pri stani zadny vzduch neproudi, dalsi akceptovatelny vstup pres otevreny ventil, kde by se muselo nejak nasat vetsi mnozstvi znacne vlhkeho vzduchu, ktery by se nechal zkondenzovat a stekl pres krouzky dolu, ale to je opet docela teorie, nez praxe
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist