globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě nové-staré motorky
23.9.2011 v 21:35
Zdarec lidi,
rád bych se tu dozvěděl nějaké zkušenosti s nákupem nové motorky (0km) ovšem s trochu starším rokem výroby (konkrétně 2007). Rád bych věděl, jestli z toho číhaj nějaký záludnosti (samozřejmě krom toho, že cena po koupi spadne na úroveň obdobných modelů) Např. nějaký problém s tím, že motorka stojí 4 roky atd.
Někdo nějakou osobní zkušenost?
Díky moc za jakýkoli postřehy a připomínky.
Peace

Naposledy editováno 23.09.2011 21:37:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

26.9.2011 v 14:21 | Nahoru | #1
Dolph-cz> No, rozdil je ten, ze ty jen hadas, zatimco ja vedel dopredu odpoved, tak aby ses nedivil ...stredni pistova rychlost vybranych verglu je

R6 pri 8000/min - 11,3m/s tzn pro 16tis/min bude pres 20m/s
Norton Commando 850(1973) pri 6000/min - 17,8m/s
XJ650 pri 8000/min - 14m/s, pri max. vykonu v 9000/min - 15,8m/s (predepsany letni olej 10W30 API SE, prokazana zivotnost vice bez vetsich problemu 200tis km uz na zacatku 90.let)
Intruder M800 pri max vykonu pri 6000/min - 14,8m/s

...ouha, ten nepouzitelnej olej po 4 letech ten motor urcite znici, bude v nem voda a vlastne to nebude ani uz olej ...apropo M6AD byla srajda se kterou nema cenu srovnavat ani tu 10W30 beznou v zapadnim svete, ale presto ten 4 roky starej olej je lepsi jako novy ADcko ...ktery bych bez okolku klidne do ty novy motorky na zajeti nalil, protoze nic, ale vubec nic nezkazi pri tom brzkym zabehovym vymenovani

...problem je prave v tom, ze chemii jste na skole videli opravdu jen z rychliku a buhvi jestli a tak se nedivim takovymu postoji. olej je jak znamo vcelku vodeodpudivy diky molekularnim vlastnostem, takze vliv vody je dost diskutabilni(nepocitam oleje rostlinnyho puvodu, kde hrajou roli zive organismy) ...je taky rozdil mezi fichtlem nalezenym pod okapem, ktery 20 let plaval pomalu ve vode a uvnitr bylo v prevodovce nalito buhvi co(klidne i fritovaci olej, kdyz nebyl normalni) a novou motorkou, ktera musela byt skladovana tak, aby byla jeste po 4 letech vubec prodejna, takze asi ne na desti. navic motorovej olej ma limitovany moznosti nabirani vlhkosti, to by mel vedet automechanik, ze jedine pres odlucovac v podstate a tudy pri stani zadny vzduch neproudi, dalsi akceptovatelny vstup pres otevreny ventil, kde by se muselo nejak nasat vetsi mnozstvi znacne vlhkeho vzduchu, ktery by se nechal zkondenzovat a stekl pres krouzky dolu, ale to je opet docela teorie, nez praxe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

26.9.2011 v 20:48 | Nahoru | #2

Jindra650 píše: Dolph-cz> No, rozdil je ten, ze ty jen hadas, zatimco ja vedel dopredu odpoved, tak aby ses nedivil ...stredni pistova rychlost vybranych verglu je

R6 pri 8000/min - 11,3m/s tzn pro 16tis/min bude pres 20m/s
Norton Commando 850(1973) pri 6000/min - 17,8m/s
XJ650 pri 8000/min - 14m/s, pri max. vykonu v 9000/min - 15,8m/s (predepsany letni olej 10W30 API SE, prokazana zivotnost vice bez vetsich problemu 200tis km uz na zacatku 90.let)
Intruder M800 pri max vykonu pri 6000/min - 14,8m/s

...ouha, ten nepouzitelnej olej po 4 letech ten motor urcite znici, bude v nem voda a vlastne to nebude ani uz olej ...apropo M6AD byla srajda se kterou nema cenu srovnavat ani tu 10W30 beznou v zapadnim svete, ale presto ten 4 roky starej olej je lepsi jako novy ADcko ...ktery bych bez okolku klidne do ty novy motorky na zajeti nalil, protoze nic, ale vubec nic nezkazi pri tom brzkym zabehovym vymenovani

...problem je prave v tom, ze chemii jste na skole videli opravdu jen z rychliku a buhvi jestli a tak se nedivim takovymu postoji. olej je jak znamo vcelku vodeodpudivy diky molekularnim vlastnostem, takze vliv vody je dost diskutabilni(nepocitam oleje rostlinnyho puvodu, kde hrajou roli zive organismy) ...je taky rozdil mezi fichtlem nalezenym pod okapem, ktery 20 let plaval pomalu ve vode a uvnitr bylo v prevodovce nalito buhvi co(klidne i fritovaci olej, kdyz nebyl normalni) a novou motorkou, ktera musela byt skladovana tak, aby byla jeste po 4 letech vubec prodejna, takze asi ne na desti. navic motorovej olej ma limitovany moznosti nabirani vlhkosti, to by mel vedet automechanik, ze jedine pres odlucovac v podstate a tudy pri stani zadny vzduch neproudi, dalsi akceptovatelny vstup pres otevreny ventil, kde by se muselo nejak nasat vetsi mnozstvi znacne vlhkeho vzduchu, ktery by se nechal zkondenzovat a stekl pres krouzky dolu, ale to je opet docela teorie, nez praxe



podívej-co jsem chtěl jsem napsal a mně to tady nebaví více řešit.motáš tady hrušky s jabka dohromady a překrucuješ to jak se ti to hodí.

nejdřív jsi tady například psal o běžném oleji používaným v osmdesátých létech,teď si s ledovým klidem přešel na oleje používané v západním světě do tehdy špičkovým strojů.

mně osobně se při větě běžný olej 80tých let vybaví M6 a ten měl problém umazat i škodovku 120(opět typický stroj 80tých let),která měla při maximálním výkonu pístovou rychochlost něco přes 5 metrů/s. což je polovina zmiňované R6.

ale jak už jsem psal-je to diskuze o hovně,každý mele tu svou... a zakladatel tohoto tématu už si obrázek udělal.pokud máš v hlavě i nějaké články na internetu,které by to potvrzovaly tvou teorii-tak sem hoď nějaké odkazy-rád si přečtu názory odborníků-ideálně pak podložené měřením či chemickým rozborem... a možná i změním názor.

Pokud by si chtěl ty ať tady šoupnu nějaké odkazy o tom,že olej degraduje působením vzdušné vlhosti,oxiduje vlivem kyslíku atd.-tak není problém,takových článků jsem během minuty vygoglil hromady-jenže to jsou podle tebe jen výmysly ...

Naposledy editováno 26.09.2011 20:49:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist