globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě nové-staré motorky
23.9.2011 v 21:35
Zdarec lidi,
rád bych se tu dozvěděl nějaké zkušenosti s nákupem nové motorky (0km) ovšem s trochu starším rokem výroby (konkrétně 2007). Rád bych věděl, jestli z toho číhaj nějaký záludnosti (samozřejmě krom toho, že cena po koupi spadne na úroveň obdobných modelů) Např. nějaký problém s tím, že motorka stojí 4 roky atd.
Někdo nějakou osobní zkušenost?
Díky moc za jakýkoli postřehy a připomínky.
Peace

Naposledy editováno 23.09.2011 21:37:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 22:57 | Nahoru | #1

dj_hroch píše: Dolph-cz> Výrobce neví, jestli mašina bude stát v muzeu, větrané garáži, ve vlhké garáži, venku pod střechou, na dvorku, v kravíně, ... jestli ji otočíš jednou za rok k mořu, 366 dní v roce do rachoty nebo lítáš na okruhu případně pouze město. Jestli jezdíš delší trasy nebo se studeným motorem pro rohlíky. Co liješ za olej, jakého rozashu, jakých aditiv a stability... "Degradace vlivem vlhkosti" nemá cenu uvažovat, za dvě jízdy se studeným motorem po městě dostane olej na prdel mnohem více. Navíc v suché garáží co by tam asi tak kondenzovalo. Zatímco když 3x denně nastartuješ a popojedeš, tak se zahřívá, chladne a kondenzuje furt. Výrobce prostě předepisuje interval pro nejhorší možnost a jako nějaký kompromis - jednou za rok olej vyměnit nebolí, moc to nestojí a určitě je to údržba, kterou se nedá nic posrat. Stejně tak jako předepisuje měnit brzdovku po 2 letech, hadice všechny po 4, pouze autorizovaný servis a blabla... Kolik by vydržel ve skutečnosti je už věc jiná Jestli olej vyměnit už je jen na svědomí každého.

Apropo - když výrobce prohlašuje, že obligátní spotřeba oleje do litru na 1000 km je zcela v pořádku také bereš za svaté, a neklepeš si vůbec na čelo? Třeba to brát s rozumem



podívej,napsat tady toho můžem kilometry.
můj názor vychází s praxe-viděl jsem hromady aut,které jsou po 250 000 km K.O. a jsou i takové které jsou stále v dobré kondici. rozdíl mezi nima je především v údržbě a dodržování servisních intervalů.

nemyslím si,že se něco posere,když se přetáhne interval o 500km,nebo nějaký ten měsíc,ale radit tady někomu,že 4 roky nalitý olej v motoru je ok,ať na něj klidně zajíždí nový motor je zhovadilost.

PS:a co se týká doporučení výrobců na výměnu oleje-v poslední době se karta otočila-u aut teď píšou klidně i 40 000Km!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

26.9.2011 v 10:55 | Nahoru | #2

Dolph-cz píše: nemyslím si,že se něco posere,když se přetáhne interval o 500km,nebo nějaký ten měsíc,ale radit tady někomu,že 4 roky nalitý olej v motoru je ok,ať na něj klidně zajíždí nový motor je zhovadilost.

a co se mu tedy stalo ....konkretneji, podporit fyzikalnimi zakony a chemii ....tady neni rec o motorce, ktera ma na tachu 50tis, olej na kterym je najeto 20tis a stala 4 roky pod okapem ...ale o motorce, ktera zcela jiste v suchym prostoru stala 4roky se zcela novym olejem a prvni km to nikdo vytacet do omezovace nebude, takze co se jako ma podle tebe stat? zadre to????? behem prvnich 1,2,3 tisicu km cely motor nadmerne opotrebi? co to je proboha za hovadiny????? jeste se asi dozvim, ze se v tom oleji za 4 roky udelaly v garazi cucky a mazaci shopnosti klesly na vlastnosti psiho sadla, ne? i R6ka by si pri cestovnim pouzivani bez vytaceni do vic jak 8tis vystacila s oleji beznymi v 80. letech treba 10W30 bez jakekoli ujmy, skutecny naroky na olej jsou zavisly az od realnyho zatizeni, treba one sportovni jizdy s R6kou ....ostatne podobne to je i s gumama a nesmyslem v tom smyslu, ze musim mit na aute/motorce gumy s rychlostnim indexem podle maximalni rychlosti a to i kdyz ji A) podle zakona nemam kde dosahnout B) ani treba nechci dosahovat nelegalne C) auto ma maximalku o 3kmh vyssi jak hranice nizsiho indexu a dane gumy jsou bezneji k sehnani
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist