globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna řetězové sady
11.9.2011 v 12:34
Ahoj, poslední dobou pozoruji jakési pravidelné kopání od řetězu do stupaček. Řetěz je napnut na správnou vůli, ale když postavím motorku na centrální stojan a na jedničku roztočím, je jasně vidět, jak jak řetěz lítá nahoru a dolů, vůli jsem měřil v mnoha místech a je v normě(ale nerovnoměrně), rozeta není viditelně vymačkaná. Moto má najeto 32500km a řetěz je původní. Kopání se projevuje jen v některých rychlostech, ve vyšších je to spíš jen vibrace, vlivem rychlosti nejsou jednotlivé rázy rozeznatelné. Takže je asi nejvyšší čas na výměnu řetězovky. Chtěl bych X-ring od ČZ, protože tu ČZ spousta lidí chválí, tak proč nepodpořit českého výrobce. Je to správná volba, nebo byste volili jiného(DID, RK)? Jezdím v klidu, spíš cestovně(cca polovina z toho s batůžkem), žádný zvedání na zadní ani okruh a podobně. Cenově mi je to jedno, všechny jsou povětšinou lehce pod 3 000, na pár stovkách nesejde. Nemůže být kopání způsobeno ještě něčím jiným? Mockrát díky za rady a tipy.
Anketa: Co provést?
Vyměnit řetězovku za ČZ
39%
19
Vyměnit řetězovku za DID
55%
27
Vyměnit řetězovku za jinou než výše uvedeno
4%
2
Hledat problém jinde než v řetězovce
2%
1

(reakce na) Výměna řetězové sady

13.9.2011 v 15:40 | Nahoru | #31
honza_PR> Díky za info, neúměrně za to netahám, jezdím v klidu, žádný zvedání, ani letiště, okruhy a podobně, takže převážně cestovně, cca polovinu z toho ve dvou. Vyměnit chci určitě celou sadu, nejen řetěz. A protože nemám nýtovačku, líbilo se mi, že mi jí na motoretezy.cz půjčí, proto jsem koukal u nich.

2 reakcí na tento příspěvek Výměna řetězové sady

13.9.2011 v 17:58 | Nahoru | #32
ahoj ja mel zkusenost s čz po 6000 v prdeli na alpovi 600 vylezla vetsina x krouzku retez dan na reklamaci ted mam dida a uz nic jiního

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna řetězové sady

13.9.2011 v 17:59 | Nahoru | #33
alpiniště> Díky, to je přesně ten typ zkušenosti, co se na něj ptám. A i podle ankety výrazně víc lidí věří DID než ČZ.

Výměna řetězové sady

13.9.2011 v 21:22 | Nahoru | #34
Na GSX 1100 F mám 530 SDZ X kroužek - mám na něm najeto asi 7000 km a zatím jsem ho ještě nedopínal - a to má ta moto suchou váhu cca 250 kg (s olejem - 4,5 l a plnou nádrži - 21 l - cca 276 kg), výkon cca 100 kW a krouťák 110 Nm ...ČZťáckých řetězů bych se vůbec nebál...to že někomu popraskají kroužky, by se dalo připisovat čemukoliv - vadný kus, špatná údržba, kdo ví...ale to se může stát s jakýmkoliv řetězem...DID jsem na té staré vráně odpálil asi po 15 000 km...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna řetězové sady

13.9.2011 v 23:55 | Nahoru | #35
todvora>
Ahoj. Mám taky ZR7-ku, najeto 23 tis. Nepozoruji, že bych měl nějaké problémy ve smyslu cukání či kopání od řetězu a přitom je zcela zřejmé, že mám řetěz nerovnoměrně "vytahaný", podle změny průvěsu při otáčení kolem. Co je však zajímavé, že pokud změřím rozteč 20-ti článků, tak u nového řetězu je 317,5 až 318 mm (20x 5/8") a servisní limit pro výměnu je 323 mm (je psáno v servisním manuálu). Když to však změřím ocelovým !!! metrem, tak naměřím 319, max 320 mm, což je ještě dost pod limit na výměnu a přesto je nerovnoměrně "vytahaný" (1-2 mm ???). Změř to a napiš, docela by mě to zajímalo. Pozn. Měřit na vrchní napnuté části, velmi jednoduše. Dík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna řetězové sady

14.9.2011 v 00:06 | Nahoru | #36

alpiniště píše: ahoj ja mel zkusenost s čz po 6000 v prdeli na alpovi 600 vylezla vetsina x krouzku retez dan na reklamaci ted mam dida a uz nic jiního



Ti to vokousala veverka, pač ví že chutnější gumu nenajde .

todvora> Klidně vem i tu ČZ... pokud to objednáš např. na motoretezy.cz (což je velice solidní společnost). Nemusíš se bát, že by Tě s problémem poslaly někam, v nejhorším to vyreklamuješ - podle mě tu ocel mají zmáklou, možná ta guma teď haprovala.

PS: by mě zajímaly fóra DUCATI zda mají nějaké problémy - proč? Z prvovýroby používají náš český produkt od ČZ .

Výměna řetězové sady

14.9.2011 v 01:19 | Nahoru | #37
Souhlasím s tím že pokud je řetěz nerovnoměrně vytahaný (samo otázka jak moc) tak se to projevuje v záběru houpáním. Já když se mi zadařilo měl jednu polovinu řetězu o 16mm delší než druhou :) -holt 3tis km od zjistění nerovnoměrného vypnutí - dorazil jsem do rumunska první den jsem to zjistil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna řetězové sady

14.9.2011 v 07:29 | Nahoru | #38
-LOTR-> měl jsem funglovku a nevšiml jsem si na řetězu značky CZ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna řetězové sady

14.9.2011 v 13:51 | Nahoru | #39
t_freedom> Byl jsem v shouromu v Itálii a tam jsem jí na vystavených modelech viděl... To zda je vždy netuším, ale vidim dobře... snad

(reakce na) Výměna řetězové sady

14.9.2011 v 15:55 | Nahoru | #40
-LOTR-> což by ovšem znamenalo docela dobrou reklamu pro ČZtu, ne? Dodávat Ducati, to asi nebude jen tak ... taky přemýšlím co tam prsknu za další sadu...přeci jen je to gumo a řetězo žrout...příští sezónu mě to nemine

1 reakcí na tento příspěvek Výměna řetězové sady

15.9.2011 v 01:09 | Nahoru | #41
Máš tu anketu špatně postavenou. Já jsem si udělal anketu, kde jsem se ptal vyloženě na zkušenosti a vyšla tam ČZ docela dobře.
tady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna řetězové sady

15.9.2011 v 06:34 | Nahoru | #42
--VinCenzo--> Díky za odkaz na vlákno, mrknu na něj. Anketu mám postavenou tak jak jsem si představoval. Je mi jasný, že správnou volbou otázek se dá docílit úplně jinej výsledek ale já chtěl vědět, jestli radši vzít DID nebo ČZ. U mě ta cena nijak nerozhoduje, obě sady vyjdou skoro na stejno (DID dokonce o maličko levněji), proto vemu tu, kterou lidi chválí víc. A zatím to vypadá na DID. I podle komentářů.

(reakce na) Výměna řetězové sady

15.9.2011 v 06:37 | Nahoru | #43
miko01> Ještě jsem se nedostal do garáže to protažení změřit. Takže zatím jen co je na napínáku: ten je ve střední poloze, do maximálního napnutí tomu chybí ještě strašně moc. Snad dneska se mi podaří to změřit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna řetězové sady

15.9.2011 v 13:13 | Nahoru | #44
todvora> Jak myslíš, ale takhle se nic relevantního nedozvíš. Spoustu lidí ti odklikne DID, protože si myslí, že ČZ stojí za hovno. Já jsem šel nakonec do ČZ, přestože za to celkem tahám a jezdím občas svíce. Po pěti jsem ho dotahoval jednou, což přisuzuju tomu, že si sedl. Uvidím, co bude dělat dál. Jinak ČZ si pořídili další čtyři známí a zatím si nestěžovali.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna řetězové sady

15.9.2011 v 13:22 | Nahoru | #45
--VinCenzo--> Původně jsem chtěl ČZ, protože jí někteří chválí a je česká. Ale když vidím, že tu spousta lidí na ČZ nadává, cena je horší než u osvědčený DID, tak nemám moc důvod brát jí. Proto jsem se taky tak ptal. Ty jsi popisoval, že mezi ČZ a DID byl velkej cenovej rozdíl a proto si jí vzal. Vzal bys jí i přesto, že DID by byla levnější?

(reakce na) Výměna řetězové sady

15.9.2011 v 15:46 | Nahoru | #46

todvora píše: --VinCenzo--> Původně jsem chtěl ČZ, protože jí někteří chválí a je česká. Ale když vidím, že tu spousta lidí na ČZ nadává, cena je horší než u osvědčený DID, tak nemám moc důvod brát jí. Proto jsem se taky tak ptal. Ty jsi popisoval, že mezi ČZ a DID byl velkej cenovej rozdíl a proto si jí vzal. Vzal bys jí i přesto, že DID by byla levnější?

Nejspíš vzal, protože je na to 2 roky záruka a ti co ji museli uplatňovat neměli problém. ČZ si koupilo i hodně lidí v mém okolí a já jsem s ním odjel v podstatě sezónu. Co se týká vytahování, tak je u mě brzo dělat závěry, ale těsnění by asi už vylezlo, kdyby bylo špatné. Navíc kolik z těch, co píší jakej je to šmejd ji opravdu zkoušeli. Na mě to působí tak, že vašu piču jsem taky nikdy neviděl a věřím že ju máte...

1 reakcí na tento příspěvek Výměna řetězové sady

15.9.2011 v 20:36 | Nahoru | #47
já být tebou tak vyměním rovnou celou motorku za motorku s kardanem a budeš mít klid, ne teď vážně, asi bych to vyměnil taková položka to neni a je klid, jinak já mám na litru čezeťáckej řetěz a je OK, mě právě hrozně brzo odešel vychvalovanej DID. Samozřejmě vyměň komplet celou řetězovku to dá rozum

1 reakcí na tento příspěvek Výměna řetězové sady

15.9.2011 v 21:41 | Nahoru | #48
32 500 na řetěz? tak to smekám a dvakrát.. já at se starám a mazu čistím jak muzu tak víc jak 16-20 tis nedám ani z vůlí boží...

(reakce na) Výměna řetězové sady

16.9.2011 v 06:09 | Nahoru | #49
chuan> Motorka s kardanem, to musí bejt paráda, žádný věčný čištění a mazání. Až budu vybírat další moto, tohle bude jedno z kritérií

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna řetězové sady

16.9.2011 v 12:49 | Nahoru | #50
todvora> Ono taky není DID jako DID. Tedy chci říct že jsou různé řady řetezů konkrétně VX,VM, ZVMX (tedy bavíme-li se o X kroužku). Cenově pak může DID odpovídat ČZ ale bude se nejpíš jednat o základní řadu DID (což je myslím VX) a porovnáš-li jí s řetezem SDZ tak parametrově (pevnost při přetržení) jsi úplně jinde.
I když si laicky myslím že pevnost řetezu není z hlediska jeho výdrže asi to nejdůležitější, svůj význam to určitě má.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna řetězové sady

16.9.2011 v 13:07 | Nahoru | #51
pila2> Super, rozumíš jejich značení, poradil bys mi tedy prosím, který na motoretezy.cz vybrat? Vybírám mezi:
ČZ X-ring SDZ (2.690 Kč)
DID VX (2.590 Kč)
DID VM (2.720 Kč)
DID ZVMX (3.165 Kč).

Cenově jsou ty rozdíly v podstatě zanedbatelný, takže ZVMX je nejlepší řešení?
Mockrát díky

(reakce na) Výměna řetězové sady

17.9.2011 v 11:32 | Nahoru | #52
pila2> Pevnost je právě to hlavní, podle čeho odhadneš výdrž a ještě taky modul pružnosti v tahu. Tohle je z mého vlákna:

Zdeny88 píše: Za mě ČZ, budu ho taky kupovat na GSX-R 1000 až doslouží ten origo DID, který tam je 12tkm a je nepravidelně vytahaný. Co se pevnosti týče, tak papírově nejlíp vycházi ten dražší DID 530 ZVM-X(46,3KN), pak ČZ 530 SDZ(43,4KN) a pak ten levnější DID 530 VM(43,1KN). Na GSX-R 1000 bych nad nějakým kilometrovým nájezdu moc nepřemýšlel, navíc když se na tom dělají blbosti. Není to cesťák a když vydrží těch 10-20tkm budu rád.



Jáse přikláním taky k ČZ, asi proto, že ho mám

(reakce na) Výměna řetězové sady

18.9.2011 v 18:08 | Nahoru | #53
todvora> Zase takovej odborník nejsem. Mkrni na to co napsal VinCenzo. Jen ještě doplním že řada VX je základní řada.
Ale jak jsi napsal ZVMX je nejlepší co od DID lze koupit.

Výměna řetězové sady

30.9.2011 v 14:35 | Nahoru | #54
Tak nakonec jsem vzal řetězovku od ČZ, o víkendu se chystám na výměnu, tak pak napíšu zda kopání do stupaček přestalo. Zatím díky všem za rady

Výměna řetězové sady

2.10.2011 v 20:09 | Nahoru | #55
Tak žetězovka vyměněná (komplet), vše šlo v pořádku, promazáno, dotaženo, a přesto to pořád v rychlostech kolem 50kmh kope do stupaček, takže to řetězem nebylo. Trochu se zlepšili vibrace a nedělá to podivný zvuky, ale super to není. Máte ještě nějakej nápad, co může způsobovat takový věci? Když točim kolem na místě rukou, řetěz se tváří jako lehounce nerovnoměrně vytahanej (míň a víc se prověšuje, cca 5mm vejškovej rozdíl v nejpevnějším a nejvolnějším místě), ale je úplně novej, takže vytaháním to není. Díky za tipy a nápady.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna řetězové sady

3.10.2011 v 01:53 | Nahoru | #56
jestli se mění napnutí řetězu a není to sadou, musí 'neco smajdat' - laicky nazor - vzhledem k tomu ze jsou tam jen dve osy, musi litat zadni kolo nebo osa na pastroku u motoru, ale nedokážu si predstavit jak by jsi to mohl poškodit. pokud by jsi si chel ověřit , zda opravdu je nerovnomerny pruves, muzes retez temer dopnout a pak otacet kolem. melo by nekde jet OK a jinde klast odpor---tahle rada NENI NA PROJIZDKU ALE POUZE NA TEST RUKOU NA STOJANU ...je to jen proto, že je klidne mozny ze ten pulcentak co ti chybi v pruvesu dole, je nahoře - timhle zpusobem to zjistis jednoznacne

zeptam se retezovku kterou jsi menil - KOMPLET tj pastorek, rozeta, retez....opravdu vše?

jinak si myslim ze rozdil .5cm by jsi na stupackach asi ani nepoznal . . .pokud jsi nedotahl moc tj mas pruves 2-3cm a ne 0-.5cm...coz asi nemas

Naposledy editováno 03.10.2011 01:57:16

(reakce na) Výměna řetězové sady

3.10.2011 v 07:12 | Nahoru | #57
FishX3> Ahoj, taky myslím že je to jak píšeš, něco musí šmajdat. Řetězovku jsem koupil ČZ, včetně obou řetězovejch kol, je teda komplet nová. Osa na pastorku to nebude, protože by se to napnutí a povolení střídalo mnohem rychleji, tady je to zhruba jednou za otočení řetězem dokola. Dřív jsem právě podezříval řetěz, ale s novým to dělá stejně. Vůle nikde nejsou, všechny ložiska jdou pěkně a nic nikde nekvrdlá. Ještě mě napadá, že by to nebylo řetězem, protože jak říkáš, půl cenťáku by nemělo takhle zlobit. Ale i pneumatika je nová a kolo vyvážený (najeto cca 2500km, měněno v srpnu). Napnutí řetězu je v pohodě, začal jsem to zkoušet na dost volným, až bylo slyšet jak plandá, teď jsem ho o maličko dotáhl a jede tiše, průvěs je na centrálním stojánku cca 3,5-4cm, tak jak radí výrobce.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna řetězové sady

3.10.2011 v 10:17 | Nahoru | #58
Ano je podivných i těch 50km/h - co vím tak většina podobných jevů je 80/120/180km/h takže tady babo raď . Tohle už je opravdu jak věštění ze sedliny kafe.

(reakce na) Výměna řetězové sady

3.10.2011 v 10:27 | Nahoru | #59
FishX3> No, ve vyšších rychlostech už je to ok, v nižších taky nic nepozoruju. Uvidím, budu to dál pozorovat a vymejšlet, není to nic co by bránilo v používání motorky, jen mě to tak hlodá, co tam není 100%. V záběru to taky není cítit nebo jen minimálně, znát to je jen když kolem tý 50 vymáčknu spojku. Proto se pořád vracím k tomu řetězu a jeho návaznostech, protože si myslím že dokud to šponuje motor, není problém.

Výměna řetězové sady

26.3.2012 v 10:05 | Nahoru | #60
Tak jsem o víkendu znova rozebral zadní kolo, zkoumal řetězový kolečka, ohebnost článků. Nakonec jsem si všiml, že ložisko kola je nějaký vyosený, respektive vnitřek ložiska jakoby šmajdá (při pohledu zezhora je vidět jakoby ložisko nemělo střed ve středu osy, při otočení se někdy srovná správně a lícuje). Vůli jsem v něm žádnou necítil, takže je asi nějak nakopnutý. Dnes jdu zjistit do prodejny ložisek, zda jsou schopni sehnat to samé nové a případně ho i vyměnit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist