globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak motor pozná kdy má házek jiskru?
Zdravím všechny, chtěl bych poprosit o radu.. Jak motor pozná (konkrétně 125ccm jednoválec OHC) kdy má dávat jiskru? u dvoutaktu to bylo jasné prostě dával při každém otočení kliky, ale zde u 4T právě nevím.. jak ten motor pozná že jde píst do kompresního zdvihu? nebo také dává jiskru při každém otočení? v zapalování je senzor (otáčkoměr to nemá..) tak mě napadlo že to bude pro udání kdy má být jiskta. dky moc za odpovědi
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

16.8.2011 v 19:05 | Nahoru | #61

pedal píše: jenom další řitní krtek


Prackarre ani neznám, proč bych mu někam lezl? Ale první poskytl správnou odpověď na otázku v tématu. A taky vystihl že z toho děláš blbej seriál. Až já budu potřebovat s něčím poradit, tak rozhodně nebudu zvědavej na týpky co "nevi o čem vubec tema je" - tvoje vlastní slova - a přitom cítí potřebu všecky poučit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 02:24 | Nahoru | #62

Capt.Orr píše: Prackarre ani neznám, proč bych mu někam lezl? Ale první poskytl správnou odpověď na otázku v tématu. A taky vystihl že z toho děláš blbej seriál. Až já budu potřebovat s něčím poradit, tak rozhodně nebudu zvědavej na týpky co "nevi o čem vubec tema je" - tvoje vlastní slova - a přitom cítí potřebu všecky poučit.



asi špatně chapeš a nebo blbje čteš, jak si přišel na tu uvahu o poučování ? nemaš nahodou tu potřebu ty ? ja sem napsal že nevim o čem tema je a rad bych se něco dočet. pracka vystihl uplně stejný hovno jako ty si pochopil. týýýýýýýpku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 06:46 | Nahoru | #63
Hugila> Takze kompletni system jedne vacky a dvou prerusovacu bys nazval jak, mimochodem pokud se tento system stara o rozdeleni jiskry mezi valce ?

Nebo treba kompletni system jednoho prerusovace, palce a nekolika kontaktu ktery se podobne stara taky o prideleni jiskry ?

Takze hadame se tady zhruba o tom co znamena pojem rozdelovac jiskry , u me je to mechanicka soustava nekolika veci ktera se postara o rozdeleni jiskry, u tebe jelikoz mas namet na hadku to tak neni a budem to nazyvat po cesku dvojprerusovac vackovy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 07:22 | Nahoru | #64

pedal píše: asi špatně chapeš a nebo blbje čteš, jak si přišel na tu uvahu o poučování ? nemaš nahodou tu potřebu ty ? ja sem napsal že nevim o čem tema je a rad bych se něco dočet. pracka vystihl uplně stejný hovno jako ty si pochopil. týýýýýýýpku


Pedále,ty seš normální idiot...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 08:23 | Nahoru | #65
Crecku, má jednoválec rozdělovač?
Pokud odpovíš "ano", tak se zeptám "k čemu"?
A pokud odpovíš "ne", pak ho nemá ani dvouválcová Jawa, protože ta má prostě dva samostatné obvody zapalování. Jsou to dva jednoválce sešroubované dohromady.
"rozdělovač" je zařízení, které rozděluje jiskru do více válců, pokud máš jeden generátor spouštěcích impulsů. A je fuk, jestli je mechanický nebo elektronický. Tudíž víceválcové Jawy nebo ten Wartburg rozdělovač opravdu nemají a nazývat tak znásobené zapalování není správné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 08:55 | Nahoru | #66
prackarr a ostatní rozumní> Jediná obrana proti šlapce, kurvě, pardón Pedalovi, je ignorovat ho a neodpovídat na jeho příspěvky, ať jsou jakkoli duchaplné . On potom odtáhne o vlákno dál a naveze se do někoho jinýho. Všude si vyhlídne nějakýho jednotlivce a každý ostatní je řitní krtek, vymetač konečníků, ....
Jediný co vyhledává, je pozornost, který se mu na tý jeho MX trati za barákem nedostává. Je prostě nemocný a proto na něj i tak musíme nahlížet. Všechno to souvisí s jeho dětstvím, kdy se mu taky nedostávalo pozornosti, někdo mu ubližoval a možná ho i znásilňovali - proto se pořád motá u řití a konečníků . Proto se teď tak projevuje.
Možná ho ukradli kočovní cikáni a vychovávali ho jako nečecha . Z toho plyne i jeho slabá znalost ČJ.
Je to prostě takový zvláštní druh .
Skoro se mi chtělo napsat, že kam šlápne šlapka, kurva, pardon Pedal, nic neroste a on se tu zas objevil Crek a jeho rozdělovač na jednoválci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 09:55 | Nahoru | #67
Janek>
jak ale znám pedála,tak si strkal do prdele kamínky,aby měl strejda vodřenýho čuráka,protože pedálovi to už tenkrát myslelo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 11:37 | Nahoru | #68
pedal> Na zdraví

1 reakcí na tento příspěvek Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 12:00 | Nahoru | #69
turůru turůru

Uživatel "pedal" vyfasoval měsíc dovolenou aby měl čas naučit se slušně diskutovat bez automatického urážení všech kolem. Trošku jsem prolezl jeho poslední příspěvky nejen tady ale i v dalších tématech a čeho je moc, toho je příliš.

konec reklamní znělky

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 12:00 | Nahoru | #70

dedek_new píše: pedal> Na zdraví



K tématu - tohle je pohon, kde musíš házet jiskru každou půlotáčku , běda jak ne. A žádný rozdělovač ti v tom nepomůže

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 12:05 | Nahoru | #71
VlastíkPlamínek>
Tož to abych taky brzdil . Poslední dobou si taky servítky neberu.

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 12:09 | Nahoru | #72

Janek píše: VlastíkPlamínek>
Tož to abych taky brzdil . Poslední dobou si taky servítky neberu.



jj, už tě mám taky v sledovaných

1 reakcí na tento příspěvek Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 12:19 | Nahoru | #73
dobre a jak tu nekdo zminil ten prevod do pomala 2 ku 1
je to rozsirene nebo vetsina 4 taktu pali kazdou otacku?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 12:29 | Nahoru | #74

WHTRDR píše: dobre a jak tu nekdo zminil ten prevod do pomala 2 ku 1
je to rozsirene nebo vetsina 4 taktu pali kazdou otacku?



moc rozsireny to neni, jednodussi systemy pali kazdou otacku, slozitejsi maj i cidlo na vackach ....

mechanicky systemy zapalovani se prestali u zapadnich moto pouzivat nekdy zacatkem 80tejch let...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 13:08 | Nahoru | #75
1100Virago> ale jo virago, beru, je to opravdu hodne ranny pokus o rozdelovac, dobre rozdelovac tomu rikat .... no proc ne , je to jednodussi , ale pokud je tohle hlavni kamen urazu budem tomu opravdu rikat jinak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 13:34 | Nahoru | #76
assassin> aha takze vacky uz jsou zprevodovany do pomala

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 13:57 | Nahoru | #77

Creck píše: 1100Virago> ale jo virago, beru, je to opravdu hodne ranny pokus o rozdelovac, dobre rozdelovac tomu rikat .... no proc ne , je to jednodussi , ale pokud je tohle hlavni kamen urazu budem tomu opravdu rikat jinak



hele ono v technice si kazdej nemuze pridelit vsemu nazev jak se mu zachce.. teda muze ale pak neni mozne vest diskuzi s ostatnima co pouzivaji odborne terminy spravne...

rozdelovac je neco jineho nez prerusovac a to ze skodovka mela kladivko prerusovace v jednom bloku s rozdelovacem na tom nic nemeni.. to bys pak vackam mohl rikat ventily a odkazovat se na to ze je to taky pod tim velkym vikem nahore na motoru....

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 13:58 | Nahoru | #78

WHTRDR píše: assassin> aha takze vacky uz jsou zprevodovany do pomala



jo vacka se toci 2x pomaleji, potrebujes aby to ventil otevrelo kazdou druhou otacku...

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 16:08 | Nahoru | #79
Koukám jek se to tu rozjelo Jinak díky všem za odpovědi k tématu

Ale musim teda říct že todle mě hodně pobavilo

prackarr píše: Janek>
jak ale znám pedála,tak si strkal do prdele kamínky,aby měl strejda vodřenýho čuráka,protože pedálovi to už tenkrát myslelo...

Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 19:18 | Nahoru | #80
prackarr> jo a lezu mu do prdele,protože budu potřebovat olej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 22:01 | Nahoru | #81
assassin> Jen doplnim takovou lahudku, nove husabergy (lezaty motor) pali kazdou druhou otacku a maji jen snimac na klice... Na zaklade ceho si vybira tu " spravnou uvrat" je predmetem diskuzi ale na 100% to zatim nikdo nerozlousknul.

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

17.8.2011 v 23:41 | Nahoru | #82
Takový dotaz k probírané tématice...

1)
Pokud dochází k vytvoření vysokého napětí při každé otáčce motoru, dojde na zapalovací svíčce k jiskře i ve fázi výfuku? Tedy v případě kdy je přítomno málo kyslíku - určitě to závisí na okolním prostředí jak je vodivé, jestli se nepletu např. vákuum dokáže zhášet el. oblouk.

2)
Jinak se domnívám, že systém se zážehem pouze ve fázi komprese, by měl být lepší alias šetrnější pro životnost zapalovací svíčky - 2x menší opotřebení el. obloukem vlivem jednoho "pálení" za 2 otáčky klikového hřídele (oproti impulsu k přeskočení jiskry v každé otáčce klik. hřídele)

1 reakcí na tento příspěvek Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

18.8.2011 v 07:38 | Nahoru | #83
starý HD mají jen jedno kladívko a pálí oba válce současně,jeden v horní a druhej v dolní úvrati.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

18.8.2011 v 08:27 | Nahoru | #84

valibuk píše: starý HD mají jen jedno kladívko a pálí oba válce současně,jeden v horní a druhej v dolní úvrati.


Tomu moc nerozumím. Jako že u toho véčka pálí oba válce současně? Nemá to náhodou ojnice na jednom čepu. I když myslím, že HD má válce rovnou za sebou a tak to bude zařízený jinak. Ale i tak je mi divný, že by oba válce pálily současně. Třeba to někdo bude vědět.

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

18.8.2011 v 08:35 | Nahoru | #85
Janek> má ojnice na jednom čepu,jen je jedna ve druhý v takový vidličce,tak jsou válce za sebou a pálej opravdu současně,jen jsem se obklíčil v těch úvratích jeden pálí v kompresi a druhý do výfuku,odvolávám co jsem odvolal,mám neučesaný myšlenky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

18.8.2011 v 08:44 | Nahoru | #86

Michal #5 píše: assassin> Jen doplnim takovou lahudku, nove husabergy (lezaty motor) pali kazdou druhou otacku a maji jen snimac na klice... Na zaklade ceho si vybira tu " spravnou uvrat" je predmetem diskuzi ale na 100% to zatim nikdo nerozlousknul.



zajimavy, ono to ma FI ne? tzn to musi stejnym zpusobem jako jiskru nacasovat i vstrik, podle ceho jineho nez cidla na vacce me teda ted taky nenapada...

(reakce na) Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

18.8.2011 v 09:18 | Nahoru | #87
assassin> bude to zrejme muset urcit prvni kompresni uvrat z nerovnomernosti chodu, ale jak to je doopravdy cert vi... a ani nemam tuseni jak to zjistit.
FI to ma prave je na tom zajimavy ze jedine cidlo co snima polohu motoru je na klice jinak jsou tam uz jen teploty a tpc

Jak motor pozná kdy má házek jiskru?

18.8.2011 v 22:21 | Nahoru | #88
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia Scarabeo a čínské motory---... Aprilia Scarabeo 125 kawasaki-man 9 25.3.2022 v 13:57 birnes
[1 ... 6, 7] Aprilia Scarabeo 125 mike-s7 182 28.2.2020 v 19:10 Julip2
Kde sehnat dílenskou příručku? Aprilia Scarabeo 125 elvis78 5 16.10.2015 v 07:31 jarolim
Olej do Aprilia Scarabeo 100 Aprilia Scarabeo 125 DEDERÁK 8 11.12.2009 v 12:46 Whistler
piskani destiček Aprilia Scarabeo 125 Skaut 25 14.11.2009 v 16:47 WolfYZF-R1


TOPlist