globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.


Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:53 | Nahoru | #91
BaRT_Czech> Ja doufam, ze nezustane jen u toho zamavani ale nekde posedime a dame kofolu! :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:55 | Nahoru | #92
Che> Ten starej clanek je vynikajici, nechces ho dat primo na motorkare mezi clanky? protoze takhle si asi uz cestu k zacatecnikum nenajde

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:59 | Nahoru | #93
Obecně platí, že lidé jsou dnes nedočkaví, všechno je dostupné a hned, proto nechtějí na nic čekat. Jestli se někdo rozhodl a umanul, že chce silný stroj od začátku, tak mu to už těžko vymluvíte. Takových vláken je tu s každou sezonou mraky.
Osobně souhlasím s Che, Matym apod. A ještě porovnávat objem u cruiserů se skoro 100kW kawou je trochu mimo mísu.
Zakladateli přeji hodně zdaru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:03 | Nahoru | #94

Jindra650 píše: Che> Ten starej clanek je vynikajici, nechces ho dat primo na motorkare mezi clanky? protoze takhle si asi uz cestu k zacatecnikum nenajde



já na to dycky dávám odskok, gdyž si fšimnu novýho adepta na velkoobjemu jak ale vidíš, sou lidi, keří si to rovnou koupěj a pak založej téma - poraďte mi, co s tím těm asi není pomoci, páč soudnej člověk si uvědomuje, že gdyž chce vystoupit na vysoku horu, musí začít dole eště sem překopnu pár věcí z minulejch vláken a končím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:10 | Nahoru | #95

Che píše: nějak nechápu, co po mě chceš (asi pokulhávám za tvým intelektem ) na tom odskoku je řada důvodů, proč nezačínat na silný motorce - sniž se na mou primitivní úroveň a vysvětli, v čen se pletu



Nevim, proc volis tak konfrontacni styl. Ja jsem napsal: Jsem rad ze se debaty ucastni nekdo tak zkuseny jako ty. A jestli by jsi pridal i par skutecne technickych veci k tematu, bylo by to super. Mozna by to skutecne pomohlo nam nerozumnym zacatecnikum co ten litr poridili. Proto jsem to zalozil. Diky Moc.

Plne s Tebou souhlasim, ze pro zacatecnika je samozrejme vhodna slabsi motorka nez je litr, klidne napisi ze litr je pro zacatecnika nevhodny. Vsechny duvody ktere na odkazu pises jsou pravdive. Ale ver, ze tohle vlakno jsem nezalozil pro debatu o tom zda je litr vhodny nebo nevhodny pro zacatecniky, je samozrejme nevhodny, ale zalozil jsem ho s prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.

Diky za ně.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:20:32

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:13 | Nahoru | #96

Che píše: já na to dycky dávám odskok, gdyž si fšimnu novýho adepta na velkoobjemu jak ale vidíš, sou lidi, keří si to rovnou koupěj a pak založej téma - poraďte mi, co s tím těm asi není pomoci, páč soudnej člověk si uvědomuje, že gdyž chce vystoupit na vysoku horu, musí začít dole eště sem překopnu pár věcí z minulejch vláken a končím



Nevim proc tak rychle soudis lidi... Pokud se podivas jen na temata ktere jsem zalozil, na debaty ktere jsem tady vedl tak zjistis, ze litr nebyl rozhodne muj cil. Ale chvalim ti tve konani protoze mas pravdu. Skoda ze jsi se neucastnil i tech predeslych debat.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:24 | Nahoru | #97
NickCarter> Kdybys hledal, dá se to tu fšecko najít jinak teď se nedá udělat nic jinýho, než ti popřát štěstí na motce s širokejma gumama, ostrejma brzdama a velkým výkonem se budeš učit hodně ztěžka a pomalu riziko průseru bude mnohonásobně větší a spousta lidí na to už doplatila - ti, co se zabili to už nenapíšou a ti, co se pomlátili taky nééé, páč se styděj na otázku, co mám dělat, abych to rychle zvlád samo není odpověď

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:28 | Nahoru | #98
riziko je vždy a všude, ale nejhorší srážka je srážka s blbce, a tady na foru jich potkáš hoooodně

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:29 | Nahoru | #99

Che píše: představa, že mi něgdo napíše nějaké zasvěcené rady, já si to něgde u stolu přečtu a pak sednu na motku a půjde to jako po másle, je prostě fantastická na to snad ani nemá cenu odpovídat, a proto jdu spát


Viz tebou založené téma??
Ano,souhlasím,to je bez debat,já měl vzestupnou řadu moto,ročně najezdím 12-17tis.,přesto si myslím,že když zakladatel TOHOTO vlákna žádá o zkušenosti,nemá v plánu toho litra ted prodávat.Sám jsi (ty CHE)založil vlákno s tím,že to mnoha lidem rozšíří obzor či pohled na věc( a je ) ,ovšem pak v jiném haníš člověka,co o radu žádá byt začal z opačného konce?? Pak mi uniká pointa,že chceš pomoci....

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:29 | Nahoru | #100

Che píše: já na to dycky dávám odskok, gdyž si fšimnu novýho adepta na velkoobjemu jak ale vidíš, sou lidi, keří si to rovnou koupěj a pak založej téma - poraďte mi, co s tím těm asi není pomoci, páč soudnej člověk si uvědomuje, že gdyž chce vystoupit na vysoku horu, musí začít dole eště sem překopnu pár věcí z minulejch vláken a končím

již zase zde pereš svoje slaboduché sračky, no nevím, kdyby nebyl net,asi by si neměl s kým komunikovat...ach Ty tvoje moudrá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:30 | Nahoru | #101

A-JE-TO píše: riziko je vždy a všude, ale nejhorší srážka je srážka s blbce, a tady na foru jich potkáš hoooodně



naprosto souhlasím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:31 | Nahoru | #102

Che píše: naprosto souhlasím

jenže Tebe do nich počítám

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:32 | Nahoru | #103
Otázka k zamyšlení-
je nebezpečnější ve výkonu litr z roku 85" nebo 6stka 09? nemluvím o brzdném účinku,ale výkon

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 14:40 | Nahoru | #104
Vasil.D> hele já vycházel z toho,že zeda má rok 2010,nepředpokládal jsem tedy,že by pořizoval moto z roku 93,nemyslím to zle,jen fakta
tak by cenová ztráta nákup/prodej po cca roce byla markantnější než uvedené tebou cca 2.tis.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 15:13 | Nahoru | #105
Che>

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 15:41 | Nahoru | #106
Překopnu sem pár řádek, kerý sem ukrad Deadmanovi na jiným vlákně,snad se nebude zlobit

Z lidí, co začínají rovnou na velkých těžkých motorkách jsou pak takový věční začátečníci, co sice uměj zatáhnout na rovince, ale utažené zatáčky se bojí a při každém mírném smyku na mokru nebo štěrku letí rovnou do příkopu místo toho aby ten smyk srovnali a přinutili jet motorku tam, kam je potřeba. To jsou všechno dovednosti, do jejichž zvládnutí se dá dostat jen přes lehké snadno ovladatelné stroje, které ve smyku nebo v nečekaných situacích jdou zvládnout ikdyž to člověk neumí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 15:51 | Nahoru | #107

A-JE-TO píše: jenže Tebe do nich počítám



(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 16:01 | Nahoru | #108
Che> Jo, to je pravda, i kdyz ono to nemusi byt tak spatny, dotycnej opticky jede docela dobre, ale nakonec ho clovek vidi nekde jak v uleku veme za brzdu a uz je na zemi. Nebo znamej mladas 19letej po roce na 5kilu koupil 750, sice najezd km docela vysokej, ale teleci leta, malo krizovek a "odvaznej" styl jizdy, takze pri predjizdeni kolony velkym rozdilem rychlosti to slozil pod vpredu odbocujici auto par mesicu po koupi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 16:01 | Nahoru | #109

Lucky-Luke píše:



a bude i nějakej argument??

Naposledy editováno 05.07.2011 16:01:48

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 16:11 | Nahoru | #110

Che píše: a bude i nějakej argument??

asi ne,ale pointa je

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 16:11 | Nahoru | #111

Che píše: a bude i nějakej argument??



Chápu že věta: Nicméně já se budu bavit pouze s tím kdo je mi intelektem roven a do té kategorie nespadáš, může být pro někoho složitější na pochopení a tak že jsi to ty a mám tě rád řeknu ti to jednodušeji příteli. S tebou se odmítám bavit. Hezký den přeji a už na mě nereaguj. Děkuji předem.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 16:13 | Nahoru | #112

Lucky-Luke píše: Chápu že věta: Nicméně já se budu bavit pouze s tím kdo je mi intelektem roven a do té kategorie nespadáš, může být pro někoho složitější na pochopení a tak že jsi to ty a mám tě rád řeknu ti to jednodušeji příteli. S tebou se odmítám bavit. Hezký den přeji a už na mě nereaguj. Děkuji předem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 16:28 | Nahoru | #113
Lucky-Luke> Ohanet se intelektem je velice duchaplne, cim sis zmeril svuj intelekt?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 16:40 | Nahoru | #114
Jindra650> Není třeba vymýšlet metody na měření. Centimetr od metru rozezná i ten komu ty pojmy nic neříkaj.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 16:46 | Nahoru | #115
Lucky-Luke> taky si to myslím

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 16:53 | Nahoru | #116
A bude na mě reagovat a bude. I když ho člověk slušně poprosí aby to nedělal. Tady je hned vidět velikost osobnosti. Vtírá se jak Indulona i když mu dáte jasně najevo že o něj nestojíte. No nic, čím víc se s hovnem mažete, tím víc smrdí a moudřejší ustoupí. Ustupuji tedy. Plkej si co chceš a já na tebe nebudu reagovat příteli. Měj se fajn a kolama dolů!

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 16:59 | Nahoru | #117
Vyrovnaný jedinec s koherentním sebevědomím se pozná mezi jiným tak, že nigdy nemá problém s tím, že mu něgdo něco řekne. Slova jako "to mi neříkej" nebo "o tom se nebudeme bavit" dokládají to, že nemá na to, aby si svoje stanovisko obhájil a vyargumentoval. Ohánění se jakýmsi údajně vysokým intelektem ja taky dost mimo mísu. Toto tady je diskusní fórum - jak se zdá, ne každý to pochopil.

Naposledy editováno 05.07.2011 17:01:18

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 17:22 | Nahoru | #118
Ja jsem zrovna ten pravej kdo by tu mel kybycovat, ale jestli se bojis, tak si to zkus nechat zavrit Motorka ti zustane a az se budes cejtit tak se to zas otevre a svet to nestoji.

Jedinej problem bude ten plyn. Musis se to naucit davkovat. Sem tam se mi i na dvace stane, ze kdyz za deste se rozjizdim z krizovatky a rovnou zatacim, ze mi ujede zadni kolo a nic prijemnyho to neni- a itr tadyto udela pri vetsim pridani i na rovince za slunyho dne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 17:28 | Nahoru | #119
TvojeGPS> a gdyž se ta motka seškrtí, tak se jí automaticky zúžej gumy, ubydou jí brzdový třmeny a hmotnost se sníží na polovinu??

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 18:03 | Nahoru | #120
ja presedlal z dvaci na farose..jde jen o to se umet krotit a mit stesti,ja mel spis to druhy prave ze respekt opada po chvilce,ale kdyz mas stesti,tak motka ti nakope prdel a nic se ti nestane,coz se stalo mne,pak jsem zas zvolnil na chvilecku,ale mel jsem zas cas na zkusenosti..ted uz z nej zas nemam respekt ani malinko,ale obcasny krizovky na chvilu prinuti..nevim jestli existuje rada na co si dat pozor..je to proste motorka co odpusti min nez ty slabsi no
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist