O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.
A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).
Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:
1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...
2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...
3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'
A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.
Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..
Všem předem díky.
Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.
Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.
Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02
Kolic píše: Chtěl bych se rozepsat o svých zkušenostech, ale musím si to nejprve srovnat v mojí perforované palici. No v 50ti jsem měl těžkou nehodu, do té doby jsem měl jen odřená kolena a občas i loket.
1. Předpoklad pro mimořádnou událost máš zakódovanou v mozku. Buď to tam máš nebo to tam nemáš zakódované.
2. I když v mozku nemáš zakódovaný předpoklad mimořádné události, musíš nepodlehnout touze něco si dokazovat. Náklony, rychlosti, ukázat tomu hňupovi před sebou svou SPZ... a další věci domyslím...
3. Vždy si uvědomovat skutečnost, že nikdo není robocop - i já se mohu zmrzačit a když půjde dobře tak jezdit na vozíku.
Super k zamyšlení, diky...
-vodník- píše: kolikrát se přistihnu, že myslím na pi*oviny a nepamatuju si poslední dva kilometry jízdy - přičítám to spíš tomu, že spoustu věcí už dělá tělo automaticky a ani k tomu nepotřebuje můj mozek
No to taky znám ale v autě. Jak se říkavalo: to uz kone dojedou sami... Najednou koukas a parkujes pred barakem a pritom jsi chtel jet nanakup do Tesca2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Che píše: představa, že mi něgdo napíše nějaké zasvěcené rady, já si to něgde u stolu přečtu a pak sednu na motku a půjde to jako po másle, je prostě fantastická na to snad ani nemá cenu odpovídat, a proto jdu spát
To co píšeš jsem věř mi opravdu neočekával... Pokud jsi to tak pochopil, asi jsem špatně popsal o co v tomto tématu jde. Takže příště se polepším. Chapu že čtením na fóru se jezdit nenaučím, ale nemělo by se teorií začínat? Jsem si vědom že jsem zelenáč co si koupil silnou motorku, proto jsem oslovil ty zkušenější o radu. Ale opravdu nemám pocit že '' si to něgde u stolu přečtu a pak sednu na motku a půjde to jako po másle'' věř mi, není mi 17 ale za pár let skoro půl sta...
Naposledy editováno 04.07.2011 23:09:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
NickCarter píše: Díky! To je přesně to, o čem jsem doufal, že to tady bude.
Protože určitě najdeš někoho s kým budeš jezdit můžu doporučit aby si byl aktivní a naplánoval cestu ty. Budeš pak ten kdo pojede vepředu a tím pádem budeš určovat tempo podle toho co tobě bude sedět a nebudeš "vlát" za někým vyježděným kdo bude chtít zelenáčovi ukázat jak je dobrej. Spousta lidí se vymele protože nestíhá toho před sebou a než aby si to přiznali a ubrali tak najdou tu hranici kde už to bylo nad jejich síly. Takže nehoň se za nikým. On si dřív nebo později v zrcátku všimne že tě ztratil a počká. Já třeba závodím s motýlama a 100 je rychlost která mě už nebaví. Já se chci kochat a i když bych mohl jet podstatně víc než 100 tak stejně pojedu max 90 protože to je můj styl jízdy a tak mě to baví. Ostatní ať si jedou třeba 200. Však já do cíle taky časem dojedu. Zkrátka nenech si nutit tempo který ti nesedí. Riskuješ a neužiješ si to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Lucky-Luke píše: Já třeba závodím s motýlama.
SUPER, to je krásný, to si nechám napsat na tričko jestli na to nemáš copyright :] a o těch 100km/h to mám úplně přesně stejně nastavené. Zvláště na naháči ;)
Kámoš se kterým plánuji hlavně jezdit je pohodář a nemáme snad ani jeden v našem věku potřebu si honit ego tím ''kdo to má rychlejší''. Jen on je rozumější než já a má Burgman 650...
Naposledy editováno 04.07.2011 23:02:04
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Má rada je jednoduchá-druhá sezona na stejné motce je rizikovější než první.Vidím to kolem sebe,jelikož první rok se s motkou seznamuješ,zkoušíš s respektem,semtam zatáhneš,pak nějaká menší krizovka,pár kilometrů a myslíš si,že ji zvládáš a je tu konec sezony (tedy jak pro koho).Druhý rok na jaře ještě první km máš "ochytávací" a pak najednou myslíš,že jsi tam kdes min.rok ukončil sezonu,že ji máš samo v ruce,že tě nic nezaskočí.A ejhle,ono tomu tak není,první higsider,nedobrždění či špatný odhad a si v kotrmelcích.
Zkrátka druhý rok/sezonu usedáš s pocitem "mám ji už ochytanou" a v tom je kámen úrazu.
Co se týče otázky začínat rovnou na litru či ne - nemám na to vyhraněný názor,je to "kus od kusu".Motky vypsané u mne v profilu ti napoví,že já zvolil jinou (vzestupnou)variantu,ale částečně to bylo podmíněno danou fin.i životní situací a též představou o ježdění,sport/kudla-cestování.
Také si myslím,že je rozdíl,zda jezdíš kolem komína jednou do měsíce nebo každý druhý den,či cestuješ několik dní vkuse po neznámých cestách.Samo že u vyježděného pilota ostříleného několika roky a tisíci najetými km,je situace odlišná.
Jinak už dnešní motky mají "mapy",takže i z litra uděláš během okamžiku beránka
Přeji hodně štěstí a chladnou hlavu i zápěstí a hledat v sobě nejen rezervy,ale i chyby
NickCarter píše: SUPER, to je krásný, to si nechám napsat na tričko jestli na to nemáš copyright :] a o těch 100km/h to mám úplně přesně stejně nastavené. Zvláště na naháči ;)
Kámoš se kterým plánuji hlavně jezdit je pohodář a nemáme snad ani jeden v našem věku potřebu si honit ego tím ''kdo to má rychlejší''. Jen on je rozumější než já a má Burgman 650...
Nemám na to autorský práva, ale už sem tím docela známej. Jeden kamarád mi vždycky když se projedu píše kolik sem dneska předjel bělásků a jelikož ví že taková Babočka je na mě moc rychlá tak protože ví že já prostě nezrychlím, doporučuje mi abych s Babočkou závodil navečer až bude po celým dnu unavená A Burgman je něco co bych do budoucna chtěl taky vyzkoušet. Teď mám v plánu ale BMW R1100GS abych měl větší rozhled a viděl kam mi ty Babočky zdrhaj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
není zač
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
na druhou str.občas překvapení v normě není na škodu,to hned jednoho probere
DusanHaya píše: Lucky-Luke> táta je rozumný
na druhou str.občas překvapení v normě není na škodu,to hned jednoho probere
Bohužel už tři měsíce není, ale byl to ohromě rozumnej člověk. Miloval motorky, ale nikdy si žádnou nepořídil. Jezdil rally, jezdil se sanitou, jezdil u soudu a taky taxikařil a nikdy sem od něj neslyšel že by byl dobrej šofér. To že překvápko není k zahození je pravda, ale není potřeba si ho přivodit sám tím že "ochabne" moje pozornost protože o překvápka se mi celej život budou starat ty co si myslej že sou už dobrý šoféři
1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Jinak s rozumem jdi do čeho chceš, je to jen o pravým zápěstí, jediný omezení je výška a váha moto, pokud jsi ratlík, koukni spíš po lehčím a ovladatelnějším stroji, ale na obsahy absolutně nekoukej, o těch to neni, alespoň u mě ne.
DusanHaya píše: SirIndy> nic ve zlém,ale s kroutákem kolem +- 140Nm a 200konma,je to větší prdel
Ja vim, ted se zrovna chystam na litrovej V2, jen rikam ze i u "blbe" 650 se tento rozdil ve srovnani se 125 vyrazne projevi.
Naposledy editováno 05.07.2011 09:06:12