globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:56 | Nahoru | #1

NickCarter píše: Díky! To je přesně to, o čem jsem doufal, že to tady bude.



Protože určitě najdeš někoho s kým budeš jezdit můžu doporučit aby si byl aktivní a naplánoval cestu ty. Budeš pak ten kdo pojede vepředu a tím pádem budeš určovat tempo podle toho co tobě bude sedět a nebudeš "vlát" za někým vyježděným kdo bude chtít zelenáčovi ukázat jak je dobrej. Spousta lidí se vymele protože nestíhá toho před sebou a než aby si to přiznali a ubrali tak najdou tu hranici kde už to bylo nad jejich síly. Takže nehoň se za nikým. On si dřív nebo později v zrcátku všimne že tě ztratil a počká. Já třeba závodím s motýlama a 100 je rychlost která mě už nebaví. Já se chci kochat a i když bych mohl jet podstatně víc než 100 tak stejně pojedu max 90 protože to je můj styl jízdy a tak mě to baví. Ostatní ať si jedou třeba 200. Však já do cíle taky časem dojedu. Zkrátka nenech si nutit tempo který ti nesedí. Riskuješ a neužiješ si to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

4.7.2011 v 22:59 | Nahoru | #2

Lucky-Luke píše: Já třeba závodím s motýlama.


SUPER, to je krásný, to si nechám napsat na tričko jestli na to nemáš copyright :] a o těch 100km/h to mám úplně přesně stejně nastavené. Zvláště na naháči ;)

Kámoš se kterým plánuji hlavně jezdit je pohodář a nemáme snad ani jeden v našem věku potřebu si honit ego tím ''kdo to má rychlejší''. Jen on je rozumější než já a má Burgman 650...

Naposledy editováno 04.07.2011 23:02:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist