globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VFR800 - rozvody, opet...
Camča_v uz se asi potrha smichy, ale jsem tu opet se svym problemem .
Pote, co jsem zkusil koupit novy "cepicky" (120kc jedna) a nasadil je na napinaky, zacal opet chrastit (tentokrat predni). Jal jsem se je vymenit a genialnosti mne vlastni se mi podarilo utopit cepicku v utrobach rozvodu . Kazdopadne sundali jsme bocni viko motoru (zprava) a uvideli, ze zadni rozvodovej retez je hodne uvolnenej. Inu, nebyl tam zrovna napinak, rekli jsme si, ze to asi bude tim. Nicmene i pote, co jsme ho tam zpatky vratili, stale byl uvolnenej.
A ted vyvstavaj otazky:
1. Motor jede normalne, bez klapani, bez vetsiho chrasteni. Je mozny, aby se "dopnul" retez pootocenim motoru? Nebo je stale povolenej jenom na nic nenarazi tak nemlati?
Nemel jsem cas to znova sundat a podivat se jestli se dopnul a budu u ni az zas o vikendu (pripadne o vikendu muzu udelat fotku jak moc je to volny), kazdopadne volal jsem ted mechanikovi jestli by mi to vzal na vymenu rozvodu, ale odmitl me s tim, ze VFR jeste nedelal a jak tak na to koukal, vymena retezu znamena motor ven a na to ted pred prazdninama nema cas...a proto:
2. Je pravda, ze pro vymenu rozvodu u VFR se musi vyndavat celej motor? Nebo je to lip pristupny?
3. Da se poznat potreba vymeny rozvodu nejak jinak nez akusticky? Tim myslim, ze pokud s tim budu jezdit dal, nebude to delat zadnej randal, znamena to, ze je v pohode, nebo ze je to casovana bomba?
Diky za opetovne rady a napady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

28.6.2011 v 11:36 | Nahoru | #1
Stev> Puvodni napad to byl, proste vymenit napinaky a kaslat na to. Jenze pote, co jsem zjistil, ze bez cepicek to nerachta, zacal jsem badat jak usetrit chechtaky
assassin> Jak vis, moc velkej technik nejsem a teprva objevuju co vlastne kde je a k cemu to slouzi . Napinak vypada takhle neboli tadyk , je sice od oleje, ale do nej zadnej neproudi, nevim .
Jak se retez zaaretuje?
Toleranci dylky retezu najdu nekde v servisnim manualu?
Takze pokud ted sundam bok motoru a uvidim normalne naplej retez, je to dobry znameni, nebo to nic neznamena?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

Skvělá odpověď, děkuji! 28.6.2011 v 11:51 | Nahoru | #2

Icing píše: Stev> Puvodni napad to byl, proste vymenit napinaky a kaslat na to. Jenze pote, co jsem zjistil, ze bez cepicek to nerachta, zacal jsem badat jak usetrit chechtaky
assassin> Jak vis, moc velkej technik nejsem a teprva objevuju co vlastne kde je a k cemu to slouzi . Napinak vypada takhle neboli tadyk , je sice od oleje, ale do nej zadnej neproudi, nevim .
Jak se retez zaaretuje?
Toleranci dylky retezu najdu nekde v servisnim manualu?
Takze pokud ted sundam bok motoru a uvidim normalne naplej retez, je to dobry znameni, nebo to nic neznamena?



zaaretovat napinak... ja tenhle neznam, hondy mi pod rukama moc neprochazej... ale to bude vsude podobny... bude mit na konci nakou matku a pod ni nakym zpusobem pujde zaaretovat aby nevyjel kdyz ho vytahnes z motoru... bejva tam sroub na kterej tlaci pero.. ten sroub miva na konci drazku na sroubovak, tzn das do drazky sroubovak, vytahnes napinak z motoru a ve chvili kdy vyndas sroubovak z drazky a napinak jeste povyleze tak vis ze jeste v motoru neni nadoraz vyjetej...(taky jde za chodu tim sroubem otocit ve smeru v jakym vyjizdi a tim retez dopnout vetsi silou nez jakou pusobi samotna pruzina, casto to ztichne a muze/ale nemusi/to bejt znamka toho ze uz je napinak unavenej)
nektery GSXR maj krom te pruziny jeste dovnitr privedenej tlakovej olej.. takze ho dopina jeste ten olej.. to tu asi nebude....to bys videl nekde v te prirube kam doseda nakej mazaci kanal...

tolerance retezu by mohla byt v servisnim manualu, u suzuki v manualech neni, ale ten typ retezu jde obvykle identifikovat a najdes ty tolerance u nekteryho vyrobce, mozna D.I.D. .. ale mozna jinej, dawe02 sem tusim ty tolerance kdysi daval, tak mu v nejhorsim napis kde je splasil..

jinak se daji pouzit i mechanicke napinaky.. proste jen priruba se zavitem a sroub s kontramatkou.. tim si napnes retez manualne a jednou za x tisic km seridis znova.. je to takovy nejjistejsi reseni, dokonce to i setri rozvody - nehrozi ze by se povolili a soucasne na ne nepusobi pruzina neustale... nevyhody jsou taky, nastavuje se trosku volnejsi, takze jsou rozvody vic slyset nez s automatikou.. a musi ho nastavovat nekdo kdo ma trochu technickej cit.. aby ho nepretahl a nezkurvil motor definitivne (viz mechanickej napinak na grasselove K1 :) )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 36 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist