globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VFR800 - rozvody, opet...
Camča_v uz se asi potrha smichy, ale jsem tu opet se svym problemem .
Pote, co jsem zkusil koupit novy "cepicky" (120kc jedna) a nasadil je na napinaky, zacal opet chrastit (tentokrat predni). Jal jsem se je vymenit a genialnosti mne vlastni se mi podarilo utopit cepicku v utrobach rozvodu . Kazdopadne sundali jsme bocni viko motoru (zprava) a uvideli, ze zadni rozvodovej retez je hodne uvolnenej. Inu, nebyl tam zrovna napinak, rekli jsme si, ze to asi bude tim. Nicmene i pote, co jsme ho tam zpatky vratili, stale byl uvolnenej.
A ted vyvstavaj otazky:
1. Motor jede normalne, bez klapani, bez vetsiho chrasteni. Je mozny, aby se "dopnul" retez pootocenim motoru? Nebo je stale povolenej jenom na nic nenarazi tak nemlati?
Nemel jsem cas to znova sundat a podivat se jestli se dopnul a budu u ni az zas o vikendu (pripadne o vikendu muzu udelat fotku jak moc je to volny), kazdopadne volal jsem ted mechanikovi jestli by mi to vzal na vymenu rozvodu, ale odmitl me s tim, ze VFR jeste nedelal a jak tak na to koukal, vymena retezu znamena motor ven a na to ted pred prazdninama nema cas...a proto:
2. Je pravda, ze pro vymenu rozvodu u VFR se musi vyndavat celej motor? Nebo je to lip pristupny?
3. Da se poznat potreba vymeny rozvodu nejak jinak nez akusticky? Tim myslim, ze pokud s tim budu jezdit dal, nebude to delat zadnej randal, znamena to, ze je v pohode, nebo ze je to casovana bomba?
Diky za opetovne rady a napady

VFR800 - rozvody, opet...

27.6.2011 v 20:54 | Nahoru | #1
Kolik to má najeto že se ozývaj rozvody ? pokud teda těm km věříš...

1 reakcí na tento příspěvek VFR800 - rozvody, opet...

27.6.2011 v 21:56 | Nahoru | #2
Napsano neco kolem 36, ale dneska se neda verit nicemu, kor kdyz je puvodne z Italie .
Koupil jsem to s tim, ze budu muset udelat rozvody (mlatily zadni valce), ale penez moc neni a pred sezonou neni idealni se vsech zbavit, tak jsem trochu laboroval a zjistil, ze na prednim napinaku neni ta kovova cepicka a na zadnim je - tam, kde to rachtalo. Zkusil jsem ji teda hodit dopredu a prestalo to. Pozdeji zacal rachtat i predni, tak jsem je vyhodil uplne. Zil jsem si v klidu a tichu az do chvile, nez jsem zkusil koupit jen ty 2 cepicky novy a dal je tam znova, bohuzel, delaly to samy, tak jsem je vyhodil. Ted motorka jede tise, ale pri rozebrani se mi zdal retez uplne povolenej. Nevim jestli se nedonapnul otocenim motoru...

1 reakcí na tento příspěvek VFR800 - rozvody, opet...

28.6.2011 v 07:58 | Nahoru | #3
dal bych tam nový napínáky a nechal někoho zkontrolovat jestli ti nepřeskočil řetěz. Nevěřím že by byl na výměnu, to až kolem 100 tis najetejch.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

28.6.2011 v 09:53 | Nahoru | #4
Stev> Napinaky vypadaj v pohode (ostatne, jak se pozna spatnej napinak??). Jeden stoji 2800, tak se snazim vymyslet jeste i jiny reseni...
A kdovi jestli uz treba 100t. nema , je to rok 2003.

(reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

28.6.2011 v 09:58 | Nahoru | #5
Icing> určitě seženeš i levněji, já to píšu protože tam máš tolik otazníků že bych to raději vyřešil takto

1 reakcí na tento příspěvek VFR800 - rozvody, opet...

28.6.2011 v 10:06 | Nahoru | #6
Icing: napinak je ciste mechanickej nebo do nej jde i tlak oleje? ono casto v nem neni ta pruzinka moc silna (by ten retez opotrebovavala tim napinanim kdyby byla moc silna) takze na stojicim motoru kdyz vyndas napinak, das zpet apod tak muze bejt volnej retez, jak se motor roztoci tak napinak tu vuli vymezi... to jestli uz je retez moc volnej poznas tak ze pred vyndanim napinaku ho zaaretujes a uvidis jestli uz je na konci drahy, nebo je tam jeste nejakej funkcni chod v rezerve.. taky muzes promerit pres nekolik clanku dylku retezu a porovnat s toleranci kdy je jeste OK..

ty cepicky proc maj vliv na tu hlucnost netusim, to by se asi muselo nad tim nejak pobadat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

28.6.2011 v 11:36 | Nahoru | #7
Stev> Puvodni napad to byl, proste vymenit napinaky a kaslat na to. Jenze pote, co jsem zjistil, ze bez cepicek to nerachta, zacal jsem badat jak usetrit chechtaky
assassin> Jak vis, moc velkej technik nejsem a teprva objevuju co vlastne kde je a k cemu to slouzi . Napinak vypada takhle neboli tadyk , je sice od oleje, ale do nej zadnej neproudi, nevim .
Jak se retez zaaretuje?
Toleranci dylky retezu najdu nekde v servisnim manualu?
Takze pokud ted sundam bok motoru a uvidim normalne naplej retez, je to dobry znameni, nebo to nic neznamena?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

Skvělá odpověď, děkuji! 28.6.2011 v 11:51 | Nahoru | #8

Icing píše: Stev> Puvodni napad to byl, proste vymenit napinaky a kaslat na to. Jenze pote, co jsem zjistil, ze bez cepicek to nerachta, zacal jsem badat jak usetrit chechtaky
assassin> Jak vis, moc velkej technik nejsem a teprva objevuju co vlastne kde je a k cemu to slouzi . Napinak vypada takhle neboli tadyk , je sice od oleje, ale do nej zadnej neproudi, nevim .
Jak se retez zaaretuje?
Toleranci dylky retezu najdu nekde v servisnim manualu?
Takze pokud ted sundam bok motoru a uvidim normalne naplej retez, je to dobry znameni, nebo to nic neznamena?



zaaretovat napinak... ja tenhle neznam, hondy mi pod rukama moc neprochazej... ale to bude vsude podobny... bude mit na konci nakou matku a pod ni nakym zpusobem pujde zaaretovat aby nevyjel kdyz ho vytahnes z motoru... bejva tam sroub na kterej tlaci pero.. ten sroub miva na konci drazku na sroubovak, tzn das do drazky sroubovak, vytahnes napinak z motoru a ve chvili kdy vyndas sroubovak z drazky a napinak jeste povyleze tak vis ze jeste v motoru neni nadoraz vyjetej...(taky jde za chodu tim sroubem otocit ve smeru v jakym vyjizdi a tim retez dopnout vetsi silou nez jakou pusobi samotna pruzina, casto to ztichne a muze/ale nemusi/to bejt znamka toho ze uz je napinak unavenej)
nektery GSXR maj krom te pruziny jeste dovnitr privedenej tlakovej olej.. takze ho dopina jeste ten olej.. to tu asi nebude....to bys videl nekde v te prirube kam doseda nakej mazaci kanal...

tolerance retezu by mohla byt v servisnim manualu, u suzuki v manualech neni, ale ten typ retezu jde obvykle identifikovat a najdes ty tolerance u nekteryho vyrobce, mozna D.I.D. .. ale mozna jinej, dawe02 sem tusim ty tolerance kdysi daval, tak mu v nejhorsim napis kde je splasil..

jinak se daji pouzit i mechanicke napinaky.. proste jen priruba se zavitem a sroub s kontramatkou.. tim si napnes retez manualne a jednou za x tisic km seridis znova.. je to takovy nejjistejsi reseni, dokonce to i setri rozvody - nehrozi ze by se povolili a soucasne na ne nepusobi pruzina neustale... nevyhody jsou taky, nastavuje se trosku volnejsi, takze jsou rozvody vic slyset nez s automatikou.. a musi ho nastavovat nekdo kdo ma trochu technickej cit.. aby ho nepretahl a nezkurvil motor definitivne (viz mechanickej napinak na grasselove K1 :) )

VFR800 - rozvody, opet...

28.6.2011 v 12:18 | Nahoru | #9
Fakt bych si ještě nechal zkontrolovat jestli teď řetěz sedí jak má. Nevím jak u vfr, ale u vtr může při sundavání přeskočit pokud nedodržíš nějakej postup.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

28.6.2011 v 13:38 | Nahoru | #10
assassin> uau, diky za plnou odpoved .
Zaaretovaval jsem napinak kdyz jsem ho tam vracel, protoze jinak tam nejde. Takze jestli to chapu dobre, pokud neni v motoru na doraz vyjetej, je to dobry znameni, ze retez jeste neni vytahanej?
O vikendu zkusim nejdriv to viko, jestli se dopnul. to je dobre pristupny z boku. Pak mozna zkusim jestli je vyjetej uz nadoraz, nebo jeste ne.
Stev> Pokud by nesedel jak ma, asi by to nejelo, nebo alespon nejelo spravne, ne? Motorka jede uplne v pohode, tak jak ma, nic na projevu nepoznam...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

28.6.2011 v 13:47 | Nahoru | #11

Icing píše: assassin> uau, diky za plnou odpoved .
Zaaretovaval jsem napinak kdyz jsem ho tam vracel, protoze jinak tam nejde. Takze jestli to chapu dobre, pokud neni v motoru na doraz vyjetej, je to dobry znameni, ze retez jeste neni vytahanej?
O vikendu zkusim nejdriv to viko, jestli se dopnul. to je dobre pristupny z boku. Pak mozna zkusim jestli je vyjetej uz nadoraz, nebo jeste ne.
Stev> Pokud by nesedel jak ma, asi by to nejelo, nebo alespon nejelo spravne, ne? Motorka jede uplne v pohode, tak jak ma, nic na projevu nepoznam...



to ze neni nadoraz se da povazovat za znamku ze je to jeste ok, ale jistota to neni, muze to byt zkonstruovane tak ze ma krok delsi nez kolik dovoli napinaci listy atd.. takze uplne spolehnuti na to neni, ale aspon neco.

kdyby byly rozvody o zub tak to poznas ze to jede bidne, kazdopadne kontrola nastaveni rozvodu neni taky zadna extra veda a podle servisniho manualu bys to v pohode zkouknul.

(reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

Skvělá odpověď, děkuji! 28.6.2011 v 14:25 | Nahoru | #12
Icing> já myslím že bys poznal že to nejede jak má, ale vědět to nemůžu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

29.6.2011 v 12:51 | Nahoru | #13
assassin, Stev> Tak v patek to zas rozhodim a uvidim, pripadne nafotim.
Diky za prozatimni rady, ozvu se zas

(reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

29.6.2011 v 13:02 | Nahoru | #14
Icing> kdybys chtěl ušetřit tak tyhle napínáky se snad daj na mechanický předělat, ani se to nezdá složitý. Když už máš ty čepičky.

1. odkaz

2. odkaz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

30.6.2011 v 15:43 | Nahoru | #15
Icing> aha, tak to asi fakt 36 nemá.. já mám 57 a je ticho, ale v Hondě mě furt tlačí do výměny rozvodů, jenže je to drahé a doufám že se nejdřív ozvou rachtáním ale co sem zjišťoval v německu (tam ty VFR ty nájezdy maj, v čr se toho nedočkáme ) tak rozvody na VTECu se běžmě mění mezi 70-100tis km ale je to otázka 10-12tis kč :-/

(reakce na) VFR800 - rozvody, opet...

3.7.2011 v 14:11 | Nahoru | #16
Lord.Fred> 10-12tis. s napinakama nebo bez? S tim jsem pocital taky, akorat teda s napinakama. Ted jsem to chtel nechat vymenit a muj servisak me odmit s tim, ze se musi vyndat celej motor a je to v tomhle obdobi moc prace. Pote, co jsem vyndal ty cepicky, tak je zas klid a nic se neozyva...
Assassin> Tak jsem se zas podival pod bocni viko motoru a retez je zas naplno napnutej, vsechno jede jak ma... Predpokladam, ze kdyz tam byly ty cepicky, retez byl volnej, narazel do sten motoru a rachtalo to. Dokonce jsou tam podel retezu na stenach ryhy. Takze si asi pockam az se doopravdy vytaha, nebo nebude napinat a pak doufam, ze zacne delat bordel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist