globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?
8.6.2011 v 10:28
Zdar, taky se vam DR-Z v tehle teplotach okolo 25ti stupnu tak zahriva? Nemyslim pri praseni nekde v lese na jednicku, ale pri normalnim jezdeni po polnackach a lesnackach, motor i chladic mam porad fakt hodne horkej - hladina chladici kapaliny v expanzce (troska na dne) by nemela mit vliv kdyz chladic je uplne plnej? Expanzka nema zadnou rysku ani otvor na doliti co se koukal. A ma smysl ted na leto davat hustsi 15W50 olej?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 11:18 | Nahoru | #1
jo,mi to teď na KTM taky hřeje jak hrom jsem namontoval ventilátor a vyndal jsem termostat pro větší průtok chladící kapaliny tak je to lepší
jinak, s tím olejem neuděláš nic špatně, ba naopak já liju normálně Motorex 10w-50 a na ty brutální vedra by se spíše hodil 10w-60 ale ta cena je tam hodně vysoká, takže celoročně jen 10w-50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 11:22 | Nahoru | #2

StrejdaGC píše: jo,mi to teď na KTM taky hřeje jak hrom jsem namontoval ventilátor a vyndal jsem termostat pro větší průtok chladící kapaliny tak je to lepší
jinak, s tím olejem neuděláš nic špatně, ba naopak já liju normálně Motorex 10w-50 a na ty brutální vedra by se spíše hodil 10w-60 ale ta cena je tam hodně vysoká, takže celoročně jen 10w-50



No mam doma nakej Castrol Racing 10W50 nebo jsem spise planoval koupit Motul 5100 15W50, ten je cenove prijatelnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 12:46 | Nahoru | #3
SirIndy> dej si tam CHLADNEJSI svicku mas to psane i v MANUALU a budes mit hned nizsi teplotu zahrivani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 13:00 | Nahoru | #4

z-x-r píše: SirIndy> dej si tam CHLADNEJSI svicku mas to psane i v MANUALU a budes mit hned nizsi teplotu zahrivani


To myslíš vážně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 13:08 | Nahoru | #5

SirIndy píše: No mam doma nakej Castrol Racing 10W50 nebo jsem spise planoval koupit Motul 5100 15W50, ten je cenove prijatelnej.


Nic nevymýšlej a nech tam klidne 10W 50. Úplně běžně se používají 10W 40 i na dovolenou po jižní Evropě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 13:08 | Nahoru | #6

Janek píše: To myslíš vážně?


asi ano, jinak by neradil

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 13:12 | Nahoru | #7
Tank> Jsem zvědavý, jak to s tou chladnější svíčkou je .
Mrkni na zelený vlákno , Storeman něco plánuje

(reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 13:17 | Nahoru | #8

Janek píše: Nic nevymýšlej a nech tam klidne 10W 50. Úplně běžně se používají 10W 40 i na dovolenou po jižní Evropě.



Ted tam mam 10W40 a pri tehle teplotach uz by mela mit 15W50 lepsi mazaci schopnosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 14:26 | Nahoru | #9

Janek píše: Tank> Jsem zvědavý, jak to s tou chladnější svíčkou je .
Mrkni na zelený vlákno , Storeman něco plánuje



ne Delam si prdel..
Mas to primo psane v serv manualu kde jsem to testoval i ja a kdyz jsem dal teplejsi svicku motor po chvilce hral jako blazen.
U ostrych krosek se to dela normalne.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 14:31 | Nahoru | #10
teplotni cislo svicky ma na provozni teplotu opravdu vliv jak pise zxr...

tim 15w-50 olejem se nic nezkazi, ja leju ted do husky 10w-60 co je do soucasnejch ostrejch HQV.. protoze ho ma kamos sud:)

kazdopadne bych u tehle "racing" oleju zkratil interval pro vymenu...

(reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 14:55 | Nahoru | #11
z-x-r>
OK, nejsem technik.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 15:38 | Nahoru | #12
Co je to za termín "fakt hodne horkej"? Jakože tě to pálí na ruce?
Měříl´s teplotu? Nebo se ti to jen zdá?
10w40 bohatě stačí. Rozhodně pro naše klima není 10w60,jak tu kdosi psal. Do DRZ dej klidně 10w40 a hlavně nějaký kvalitnější. DRZ si na něj "potrpí",pokud jezdíš 6000km interval.

Naposledy editováno 08.06.2011 15:40:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 17:43 | Nahoru | #13

assassin píše: teplotni cislo svicky ma na provozni teplotu opravdu vliv jak pise zxr...


Tohle slyším poprvý a tak bych rád věděl proč?
Pochopím, že použitím vhodného tvaru elektrod nebo materiálu lze docílit kvalitnější jiskry a tím pádem lepšímu prohoření směsi. Tím ale taky docílíš vyššího výkonu atd.
Takže čím docílíš toho, že se motor nebude tak ohřívat, když použiješ svíčku s nižší tepelnou hodnotou? Tepelná hodnota udává stupeň tepelnýho zatížení svíčky. Čím nižší ta hodnota je, tím vyšší tepelný zatížení svíčka snese - jiný význam tepelná hodnota nemá. Leda, že by ta svíčka sama o sobě umožňovala lepší odvod tepla ze spalovacího prostoru, ale zas je svojí plochou docela zanedbatelná. Nevím, jsou věci mezi nebem a zemí, kterým nerozumím ani já .
DR má vodou chlazený motor a pokud nedochází k přehřívání vody, tak bude taplota motoru OK. Ventilátor to má určitě taky, takže pokud vše funguje, nemůže být při teplotách, který u nás jsou, problém.
Ve skutečnosti bude motor ohřátý úplně stejně, jako při teplotě 15 stupňů, protože i při té ti občas sepne ventilátor. Jen čím je tepleji, tím to teplo víc sálá a máš pocit, že to hřeje moc.

Naposledy editováno 08.06.2011 18:11:49

(reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 17:51 | Nahoru | #14
ještě dobrej článek o olejích a teplotách ta 60 je v naších krajích fakt zbytečná na dakar nebo do Řecka snad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 18:18 | Nahoru | #15

prackarr píše: Co je to za termín "fakt hodne horkej"? Jakože tě to pálí na ruce?
Měříl´s teplotu? Nebo se ti to jen zdá?
10w40 bohatě stačí. Rozhodně pro naše klima není 10w60,jak tu kdosi psal. Do DRZ dej klidně 10w40 a hlavně nějaký kvalitnější. DRZ si na něj "potrpí",pokud jezdíš 6000km interval.



Pali tak ze musim okamzite ucuknout. 6000km interval? Kurva nejsem blazen, jezdim 90% teren a mam zvysenej objem, planuju menit kazdych 500mil, v origo stavu ma tahle stara 00 DR-Z psana kazdejch 1000km. w60 je overkill ale w50 by myslim melo smysl dat, tady nejde o nase klima ale o to jaka je teplota toho oleje uvnitr motoru...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 18:22 | Nahoru | #16

SirIndy píše: Pali tak ze musim okamzite ucuknout. 6000km interval? Kurva nejsem blazen, jezdim 90% teren a mam zvysenej objem, planuju menit kazdych 500mil, v origo stavu ma tahle stara 00 DR-Z psana kazdejch 1000km. w60 je overkill ale w50 by myslim melo smysl dat, tady nejde o nase klima ale o to jaka je teplota toho oleje uvnitr motoru...


Máš Ečko,já psal pro verzi S. Tam je opravdu 6000km. Každopádně oleje jsou pro obě stejný.
Já dávám MOTUL 300V faktory line 10w40. 15W50 je fakt zbytečná,když jde o vodní chlazení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 18:40 | Nahoru | #17

prackarr píše: Máš Ečko,já psal pro verzi S. Tam je opravdu 6000km. Každopádně oleje jsou pro obě stejný.
Já dávám MOTUL 300V faktory line 10w40. 15W50 je fakt zbytečná,když jde o vodní chlazení...



Ja vim ze 6000km je pro S, ale ja ecko urcite nemam, sam v tom mam zmatek, vypada takhle: http://www.totalmot...0-Suzuki-DR-Z400.jpg , pritom ma ele starter jako S ale zase plastovou nadrz a analog tachometr - ten mozna neni origo - a ovladani blinkru... V papirech je psano DR-Z 400 - mozna byla v roce 2000 i verze bez pripony, nebo je to ocesane esko nejak dobastlene... Ale kazdopadne i na esko bych aplikoval intervaly jako na ecku kdybych jezdil jen teren, mozna jen o trochu delsi.

(reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 18:42 | Nahoru | #18

prackarr píše: Máš Ečko,já psal pro verzi S. Tam je opravdu 6000km. Každopádně oleje jsou pro obě stejný.
Já dávám MOTUL 300V faktory line 10w40. 15W50 je fakt zbytečná,když jde o vodní chlazení...



A vzduchac/vodnik by nemelo hrat zadnou roli - jde o to na jake teplote ten chladic dokaze olej udrzet - budou vzduchace co chladi lepe nez vodniky...

(reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 19:20 | Nahoru | #19

Janek píše: Tank> Jsem zvědavý, jak to s tou chladnější svíčkou je .
Mrkni na zelený vlákno , Storeman něco plánuje


Tak teď nevím, co s tou svíčkou - upřesní někdo, jaký je vztah tepelná hodnota svíčky x přehřívání motoru ? Optimální hodnota = ideální prohoření = vyšší výkon = v koncovce snížení namáhání motoru, tj méně tepla ?? nebere mi, že by za normálních podmínek byl rozdíl takový.

OT:Zelenou jsem navštívil

2 reakcí na tento příspěvek Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 22:13 | Nahoru | #20
Jezdil jsem doteď Motul 5100 10W40 a šlo cítit, že se to přehřívá.. Při výměna jsem dal 15W50 a rozdíl je znatelný. Teda nevím, jestli se to hřeje více nebo ne (rukou to zkoušet nebudu ) ale na projevu motoru je znát. S 10W40 začal po extra zahřátí ve vedrech cvrlikat, při satrtování měl malý kompres, spojka tahala.. S 15W50 je po těchto problémech
(Ale u vzducháče bude mít olej mnohem vyšší teplotu než u vodníka..)

(reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 22:15 | Nahoru | #21

c.j. píše: Jezdil jsem doteď Motul 5100 10W40 a šlo cítit, že se to přehřívá.. Při výměna jsem dal 15W50 a rozdíl je znatelný. Teda nevím, jestli se to hřeje více nebo ne (rukou to zkoušet nebudu ) ale na projevu motoru je znát. S 10W40 začal po extra zahřátí ve vedrech cvrlikat, při satrtování měl malý kompres, spojka tahala.. S 15W50 je po těchto problémech
(Ale u vzducháče bude mít olej mnohem vyšší teplotu než u vodníka..)


V tom je právě ten rozdíl. U XRka bych dal 15w50 klidně. U DRZ bych zůstal na 10w40.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 22:30 | Nahoru | #22
Jo no, vodník by měl mít výhodu v konstantní teplotě motoru.

DR-Z 400E nemá ventilátor? V tom příapdě by byl ovhodně jej domontovat, na DR-Z 400S se kámošovi ventilátor teď spíná velice často..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 22:42 | Nahoru | #23

c.j. píše: Jezdil jsem doteď Motul 5100 10W40 a šlo cítit, že se to přehřívá.. Při výměna jsem dal 15W50 a rozdíl je znatelný. Teda nevím, jestli se to hřeje více nebo ne (rukou to zkoušet nebudu ) ale na projevu motoru je znát. S 10W40 začal po extra zahřátí ve vedrech cvrlikat, při satrtování měl malý kompres, spojka tahala.. S 15W50 je po těchto problémech
(Ale u vzducháče bude mít olej mnohem vyšší teplotu než u vodníka..)



Jo zahratej mi taky cvrlika. Asi taky dam ten Motul 15W50.

(reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 22:44 | Nahoru | #24

c.j. píše: Jo no, vodník by měl mít výhodu v konstantní teplotě motoru.

DR-Z 400E nemá ventilátor? V tom příapdě by byl ovhodně jej domontovat, na DR-Z 400S se kámošovi ventilátor teď spíná velice často..



Mozna konstantni ale nejpise stejne dost vysoky. Nemam ecko a pritom nema ventilator.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 22:45 | Nahoru | #25

SirIndy píše: Jo zahratej mi taky cvrlika. Asi taky dam ten Motul 15W50.


Pokud chceš,mám ho za 189kč litr.

(reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 22:49 | Nahoru | #26

prackarr píše: Pokud chceš,mám ho za 189kč litr.



Predpokladam ze stacenej a na druhym konci republiky...

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 22:58 | Nahoru | #27
No a? U vás není pošta?

(reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 23:22 | Nahoru | #28

prackarr píše: No a? U vás není pošta?



No ze je to dalsi prodrazeni. Castrol 10W50 mam balenej za 180Kc a dopravu zdarma kdyz ho vezmu dost.

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 23:28 | Nahoru | #29
Castrol bych si já osobně do motorky nikdy nedal. Dobrou noc přátelé...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívání DR-Z, olej 15W50 na léto?

8.6.2011 v 23:59 | Nahoru | #30

prackarr píše: Castrol bych si já osobně do motorky nikdy nedal. Dobrou noc přátelé...



Duvod? Uz je i za 170 na netu, na benzinkach za 400
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Údaje v TP Suzuki DR-Z400E Sláveček1 12 8.11.2020 v 23:05 karavanista
Regulátor dobíjení - doporučení, na... Suzuki DR-Z400E tempest 8 21.10.2019 v 07:42 kovys-moto
Rozvoďák šejdrem Suzuki DR-Z400 SM, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E Pedl 4 15.10.2019 v 13:14 Pedl
Úprava ovládacích prvků na řídítkác... Suzuki DR-Z400 SM, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR-Z400E voTTe 17 8.4.2019 v 13:06 voTTe


TOPlist