globalmoto_duben_nolan





Téma: Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný
 
7.6.2011 v 08:48
zdravím všechny už rok se piplám s mou Hondou CB 400N a nemůžu pořád přijít na to proč tak žere. Vezmem to od začátku co už jsem udělal. Vzduchový filtr- vyměněn i jízda bez filtru- pořád černý svíčky, karburátory, vyčištěny seřízené hladiny, seřízené podtlaky- furt černo. Příruby ke karbům zkontrolované přetěsněné, furt černo. Ventily seřízené, tlaky ve válcích oba 12bar. Výfuky už jsem vyzkoušel modifikací, s výfukama bez výfuku s otevřenýma zavřenýma, furt černé svíčky. Podezření na převrtané trysky - koupě jiných karbeců namontováno, seřízeny podtlaky, černé svíčky.. Motorka žere kolem 8litrů na 100 když jedu tak do 70km/h což je katastrofa, pár věcí co mě zarazilo, dle příručky mají být podtlaky v karbcích cca 0.3bar +-0,03 a já mám 0,2bar... Už jsem bezradný, asi to hodím ze skály. Každou radu uvítám a vyzkouším. Jinak za studena startuje bez sytiče a sytičem ju uchlastám. při přidání plynu černě zakouří.. Jinak airbox zkontrolovanej žádná hadra tam není :D

Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 08:58 | Nahoru | #1
no ty woe a to jsem si říkal že mi xjr žere jak tank

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 09:39 | Nahoru | #2
Podle toho co popisuješ to prostě máš bohaté jak sviňa. Odpovídá tomu studené startování bez sytiče, černý kouř a černé svíčky.
Kdo dělá to seřizování hladin? Podle mě máš buď špatnou hodnotu, nebo někdo systematicky opakuje při seřizování stejnou chybu. Protože aby se problém opakoval i s vyměněnými karburátory - pro to jiné vysvětlení nemám. Nechej to seřídit někoho jiného.

(reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 09:48 | Nahoru | #3
1100Virago> Seřizuju si to sám, ty druhý karbecy jsem neseřizoval, jak jsem koupil tak jsem je prdl do motorky akorád podtlaky seřídil a hotovo a pořád to samé, nicméně mužu to dát na seřízení někomu jinému..

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 10:04 | Nahoru | #4
nasaď pásy a je to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 10:24 | Nahoru | #5
:) he, super fotka... Tak mě napadl takový jednoduchý test hladiny a asi bude opravdu vysoko. skusím to ještě rozdit, ale nastavil jsem to přesně jak udává manuál...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 10:27 | Nahoru | #6

(reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 10:42 | Nahoru | #7
naatrium: A jak jsi postupoval při nastavování? Schválně jsem se podíval do manuálu, tak jestli se to bude shodovat. Možná právě v tomhle děláš chybu.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 10:51 | Nahoru | #8
Možná to opravdu měřím špatně, otočím karbecy zhodím spodní víko a změřím od spodní hrany výšku plováku na volno, a je tam 15.5mm...Manuál mám v němčině a německy neumím ani gutentag takže je možný že to dělám špatně :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 11:13 | Nahoru | #9
naatrium: Děláš to správně Jinak manuál v angličtině je tady na serveru, v sekci Motorkáři.
Černé jsou obě svíčky? Plováky jsou čisté a nepropouštějí? Pokud by byly těžší než mají být, tak při správně nastavené výšce bude hladina vyšší než předepsaná. U mě jednou propouštěl karburátor kvůli tomu, že kolem uzavíracího ventilu byl popraskaný o-kroužek a benzín prosakoval okolo. Ale nechce se mi věřit, že by stejnou chybu měly dva původní i dva vyměněné karburátory.
Možná ti nakonec nezbude nic jiného, než se vykašlat na manuálové hodnoty a tu hladinu snížit od oka. Tu výšku zvednout zkusmo třeba o 3 mm a vyzkoušet, o kolik se to zlepší a pak to případně dál upravovat.
Jo, a není v airboxu nějaký restriktor? Co jsem tak koukal po CB fórech, tak se to restriktorama škrtilo, tak jestli nemáš někde omezený vzduch nevhodnou kombinací dílů které k sobě nepatří.

edit: Ještě mě napadlo - zkus zkontaktovat nějakého CBčkáře ze zdejší databáze, jestli by u sebe nezměřil hladinu tou hadičkovou metodou a neposlal ti hodnotu. Abys to mohl porovnat, jestli se aspoň přibližně shodujete. Správně se to ale má měřit na běžícím a zahřátém motoru a počkat aspoň minutu na vyrovnání a ustálení hladiny.

Naposledy editováno 07.06.2011 11:19:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 14:33 | Nahoru | #10
1100Virago> Už jsem napsal jednomu kolegovi co mu to běží ok tak snad mi to změří, jinak podle té hladiny co ukazuje hadička je celý plovák ponořenýv benzínu až povrch, je možné že vlivem času je po tom plováku prd, skusím ho doma v benzinu jak bude plavat.. Jinak sání i příruby všechno už jsem prolezl minimálně 3krát a žádné škrcení či něco takového tam není ani v airboxu. Zatím díky za rady!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

7.6.2011 v 14:34 | Nahoru | #11
Nicméně je to divné že by odešly 4 plováky, ale náhoda je svi*a.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 12:20 | Nahoru | #12
naatrium> V úvodu píšeš ,že máš seřízené podtlaky - ale máš 0,2 oproti 0,3 - není tady chyba (30 % rozdíl )?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 12:45 | Nahoru | #13

miropes píše: naatrium> V úvodu píšeš ,že máš seřízené podtlaky - ale máš 0,2 oproti 0,3 - není tady chyba (30 % rozdíl )?



u synchro jde prevazne o to aby sly spolu, absolutni hodnota tlaku by spis ukazovala na opotrebeni motoru... ale tlaky ma dobry.. ono taky zalezi cim to meri, ta desetina atmosfery muze bejt chyba mereni/trosku jiny otacky ... apod...

Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 12:52 | Nahoru | #14
naatrium:
cb400 (nebo 450 asi spis) ma deadman tady z fora a je sikovnej takze hladinu by ti zmeril.

ja bych asi s tou bohatosti zaexperimentoval mimo hodnoty z manualu... snizil hladinu a jestli to jde tak o trochu sundal jehly.

jinak krom toho ze to chlasta, jinak ta motorka jede OK? jako ze na topspeed jede +- to co ma apod? sice teda koureni/cerny svice vypadaj na bohatou smes... tak pres tento rozpor jestli to neni nekde skrceny (i na vackach) .. o zub rozvod, nakej zbastlenej snimac pro zapalko a nepali to jinde ... neco co by zpusobilo ze to jede bidne ... ale jak rikam se symptomama si to moc nesedi no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 12:53 | Nahoru | #15
assassin> je to málo tych 0.2 já to vím, ale proč, zaměřil jsem se teďka na ty hladiny jestli to nebude tím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 12:57 | Nahoru | #16

naatrium píše: assassin> je to málo tych 0.2 já to vím, ale proč, zaměřil jsem se teďka na ty hladiny jestli to nebude tím...



no ten podtlak je tam jasne danej tesnosti valce a sterbinou u klapky(soupete) ... pokud je tam podtlak mensi nez ma byt tak za to muze bud to ze uz pist/ventily netesni jak by mely, nebo z nakyho duvodu je pri tech otackach pri kterejch se to meri vic otevrenej plyn nez by mel bejt.... z tlaku vypada ze by valec mohl byt ok, takze je tam vic plynu nez by melo.. coz by svedcilo na to ze je to bohaty... zkus zavrit benz, jestli ti na volnobeh vylezou ty otacky jak to bude vyprazdnovat plovakovky....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 14:47 | Nahoru | #17
assassin> Tak jsem to skusil jak píšeš, nastartoval a vyplbenzin a do poslední chvíle to běželo pěkně i šlo za plynem pak to začlo kuckat kuckalo na 500ot a pak zdechlo, nicméně to asi nebude objektivní test, protože na volnoběh se tam ještě šteluje vzduch, ten mám nastavenej na továrních 1.5otáčky. Jinak do toho zdechnutí to drželo furt stejně 1200ot a vytáčí se to celkem ochotně pořád stejně, jinak top speed nevím těch 130 to dá ale hulí to černě z výfuků jak diesel a výfuk je plnej černýho prachu ... Čekám na hodnoty té hladiny, jeden kolega už se ozval a jak bude mít čas tak mi to změří..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 15:06 | Nahoru | #18
naatrium> Já bych zkusil dát níž ty jehly,jak říkal Assassin
I když jehly mají vliv na bohatost směsi asi jen do 3/4 zdvihu šoupátka,pokud se nepletu.Pak už to krmí tryska plným průměrem ...
Za pokus nic nedáš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 15:15 | Nahoru | #19
danik1> Jehly bohužel nastavovat nejdou a ani nemají zarážky, je to vyrobené v jednom kuse..

(reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 15:33 | Nahoru | #20
naatrium> ajaj,tak pak už nevím ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 15:39 | Nahoru | #21

naatrium píše: danik1> Jehly bohužel nastavovat nejdou a ani nemají zarážky, je to vyrobené v jednom kuse..



tak zatim ten pokus s hladinou... jo nejak sem si nevsiml, je to podtlakem rizenej karbec nebo primej? jestli podtlakem tak by asi jeste slo nejak zalaborovat s pruzinou nad soupetem, taky se tam dela ruzna alchymie s dirkama v soupeti.. ale ja moc karbce nikdy neladil a kdyz tak prime.... ale treba jurawood tady ma tema kde zkousel ruzny upravy..predpeti pruzinek atd a vse logoval do grafu s pomoci WB lambda sondy.. takze jako studijni material urcite zajimave tema....

(reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 15:40 | Nahoru | #22

danik1 píše: naatrium> Já bych zkusil dát níž ty jehly,jak říkal Assassin
I když jehly mají vliv na bohatost směsi asi jen do 3/4 zdvihu šoupátka,pokud se nepletu.Pak už to krmí tryska plným průměrem ...
Za pokus nic nedáš



pokud to tak chlasta pri klidne jizde do 70kmh tak to bude s celkem malo otevrenym soupetem... tzn je to nejspis bohaty uz od nuly... proc je lehce zahada.. ze by byly tak vylitany 4 karbce je sice nepravdepodobny, ale mozny to je...

(reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 15:45 | Nahoru | #23
assassin> Jojo karbecy jsou podtlakem řízený takže jen klapka a pak šoupátko s jehlou řízený podtlakem.. Jinak když to nadlábnu ráno a valím do školy tak to jede parádně (samozřejmě bez sytiče) jak se to ohřeje tak už to tak dobře nejede a kucká to a neochotně to jde za plynem a kouří černě... teďka se zaměřím na ty hldiny zatím, jak zjístím že jsou OK pak budu laborovat dále.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 16:49 | Nahoru | #24
Čistě teoreticky to může být i cívka, nebo porušený kabel o svíčky, ale to by byla černá jen jedna, takže spíš ta cívka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

8.6.2011 v 16:54 | Nahoru | #25
Mates Picco> :) pálí to normálně nevynechává nic.. a na oko když mám venku svíčku na fajce tak to jiskří jako ďábel, ale je to možné, nicméně studenej start bez sytiče to asi ovlivňovat nebude tak tím směrem jsem vůbec nešel. Skusím půjčit stroboskop a změřit předstih..

(reakce na) Pomoc, Honda žere jak tank už jsem bezradný

11.6.2011 v 11:11 | Nahoru | #26
Tak jsem vyměnil olej filr svíčky a zhodil jsem výfuky a nastartoval jen s kolenama a ejhle podtlaky zas rozhozený, takže ty výfuky jsou uplně na hovno... Napsal jsem kolegovi co prodával origo výfuky tak je koupím a uvidím... Ty starý jsem skoušel škrtit protože byly vykuchaný, ale nic moc uspěch jsem nedocílil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist