globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
Zdravím. Má někdo nějaké dlouhodobější zkušenosti z MV Agustou F4 750 S? Řešil někdo nějaký problém, typičtější závada kromě toho, že je to ital? Asi nejspíš i drby a klepy.
Má někdo přibližnou představu co stojí provoz takovýhleho kousku mimo běžného servisu (olej + filtry). Přibližnou cenu dílů (nemyslím těch performance z katalogu, tu znám a je víc než exluzivní), ale běžnější díly podléhající výměně (ložiska do kol, řízení atp.).
Jak to jede/nejede už vím. Měl jsem tu čest. Spíš mě zajímá jak moc mě dokáže vycucnout finančně.

edit: Ještě jestli někdo máte nějaký odkaz na e-schop s čímkoliv užitečným na MV sem s tím.
Zatím jsem našel těhle pár odkazů:

Performance parts:
1. http://www.emotouk.com/mvagusta.htm
2. http://www.dinocorse.com/mv-agusta-f4

Manuály: http://my.agusta.us/

Katalogy náhradních dílů EOM: http://www.ducatiperformance.com/mv_agusta_oem_parts.php

No a ještě se skoro nikde nedá sehnat postřehy z jízdy. Takže pár zážitků z asi 15 km co jsem s ní absolvoval.

Motor a převodovka
Byla to první verze. Takže 126 HP při asi 13 500 rpm. Pod 4 tisíce prakticky nepoužitelný s vyjímkou jízdy na jedničku a dvojku. Pod 15 km/h se bez spojkování ject nedá. Provozní otáčky začínají až někde od 5 tis. 5 - 7 je takových na běžnou jízdu, ale moc točivého momentu tam není. Opravdu jízda je až od 9 - 10. Opravdu zatahuje až přes 10 tisíc. Potom omezovač nastoupí dost rychle, ale překvapivě jemně. Málem jsem si toho ani nevšiml. Nikdy jsem nejel se silniční šestkou (ten spodek bude asi jako modernější šestka), ale pokud to srovnám s bývalou ZXR 750, tak F4 je lepší asi až tak od 10 tis. otáček výš. Jo a zkoušel jsem předjet náklaďák na šetku z 90ti km/h a to se jí hodně moc nelíbilo. Po přidání plynu z těch cca 4 tis. chroptěla a ani se moc nechtěla rozjet.
Převodovka je řekl bych super. Řadí krásně jemně a tiše. Rychlosti dobře navazují. Dráhy řazení kraťoučký. Jen možná sekundární převod by mohl být o fous kratší.

Podvozek a brzdy
Odpružení je hodně moc tvrdý. Ale pořád se to dá. Oproti ZXR se řídí trochu snadněji, ale má dost podobný charakter. Jen na GSX-R 750 K2/3 se přesností a lehkostí ovládání asi nechytá. Ale i tu GSX-R jsem měl jen půjčenou a tak jsem o ní jel taky opatrně.
Brzdy sice vypadají, že zastaví náklaďák, ale bohužel ne. Předek je hodně tupej a účinek vypadá trochu jinak. Zadní brzda je tam je proto, protože musí. Tohle bylo asi největší zklamání. Nejspíš to byly ale jen špatné/mastné destičky.

Ergonomie
Hodně moc sportovní. Opět přirovnám k ZXR. Je možná ještě víc váhy na zápěstích a stupačky ještě výš a ještě subtilnější co se velikosti týče. Sedačka je polstrovaná jen minimálně. Zrcátka se mi bohužel nepovedlo naštělovat abych v nich něco viděl. Prostě na tomhle člověk jede třeba 80 a stejně má pocit, že jede a něco se děje. Podsedlový prostor pojme akorát orig. nářadí a lékarnu a nic víc. Ale tenhle charakter má prostě něco do sebe a líbí se mi to. Není to nudná motorka co jede tak nějak sama.

Vzhled
Každý ať si udělá názor jaký chce. Pro mě asi nejhezčí motorka za posledních 20 let.

Jo a berte to s rezervou. Nejsem zrovna super řidič, ale spíš mrdal.


Naposledy editováno 27.06.2011 15:58:56

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 09:51 | Nahoru | #61
dva_hrnce>
Pro opětovný start. Kdyby jsi to chcípnul a za chvíli zase nastartoval. Abys měl v chladiči chladnější kapalinu než v motoru. Možná ještě po dochlazení trochu klesne tlak v soustavě.

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 09:58 | Nahoru | #62

Poggy píše: Elektrika u moto je jinak dělaná než u aut. Pokud jsi tou plechu myslel plechovnku. Spínačka je vlastní hlavní vypínač celého el. systému. Alespoň co jsem zatím viděl to tak bylo. U ZXR se mi ventilátor taky vypnul po vypnutí spínačky. Ta MV udělala to samé když jsem s ní přijel a hned mi to nedošlo. Tak jsem jí zas zapnul aby se dochladila.



To máš stejně fuk...když se motor netočí, nejede, tak samozřejmě nejede ani vodní pumpa, takže kapalina v okruhu stojí, ventilátor chladí jenom kapalinu v chladiči...

E: pozdě ...

Naposledy editováno 21.05.2011 09:59:32

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 10:07 | Nahoru | #63
Poggy> jj, to jediný mě napadlo, když to po chvilce natočím, tak se to ochladí.. když ne, tak to do rána v garáži schladne taky..

ale aby mi šla voda přepadem, na to nějaký ventilátor po chcípnutí vliv nemá, tam si borec buď nepohlídal teplotu a měl jí nechat dochladit na volnoběh, nebo byla chyba jinde..

ale dík za čas

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 11:12 | Nahoru | #64

Poggy píše: dva_hrnce>
Pro opětovný start. Kdyby jsi to chcípnul a za chvíli zase nastartoval. Abys měl v chladiči chladnější kapalinu než v motoru. Možná ještě po dochlazení trochu klesne tlak v soustavě.


MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 11:13 | Nahoru | #65
podívejme se třeba na Bullíky, tam jede větrák snad i v noci v garáži, kdy řidič spí...

1 reakcí na tento příspěvek MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 12:57 | Nahoru | #66
mě uchcával Runner FXR. buď jel jak fík nebo se furt přehříval, pumpa a čidlo si dělaly co chtěly. vzduch je vzduch, míň věcí co se může posrat, menší výkon ale stabiláci. ted mam i skutra raděj na vzduch, skočim a po pár metrech můžu kotlit, na báwu s emi olej ohřeje asi tak za 2km

2 reakcí na tento příspěvek MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2011 v 13:50 | Nahoru | #67
...trochu jsem na tom šrouboval: http://filousb12.ra...rr-MV_Agusta_F4_750/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 13:55 | Nahoru | #68
Filous> občas by to chtělo použít fci makro, ale jinak dobrá práce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 14:06 | Nahoru | #69

dva_hrnce píše: Filous> občas by to chtělo použít fci makro, ale jinak dobrá práce



...v dílně fotim jen telefonem, páč sem línej tahat se s foťákem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 14:09 | Nahoru | #70
Filous> na fonu je taky makro..

néé, v poho, myslím že dobrá rozborka, to bych asi taky zvládnul, ale pak už bych to dohromady nedal..

a jak je s ní inkvizitor spokojen?
nějaké vážnější investice?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2011 v 15:58 | Nahoru | #71
[quote=dva_hrnce]a jak je s ní inkvizitor spokojen? [quote]

spokojenej je zatim moc, jenom posez to má příšernej, gsx-r je proti tomu chopper, zato to má neskutečnou možnost náklonu, takže na okruh jo, ale pořídit si to na silnici je naprostej nesmysl, dolní a střední otáčky nepoužitelný, na servis myslim jedna z nejlevnejších motorek co sem měl, cokoliv se dá koupit na ebay.de nebo ebay.it, případně v ducati a ve fabory, je to i oproti japoncům za hubičku a je toho dost, víc prozradí muj pan mechanik jenom poznámku, sadu rezervních ráfků i s kotoučema sem pořídil na ebay.it za 280€

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 16:00 | Nahoru | #72
inkvizitorr> to je fofr rekce..
no vida, takže provoz moto není tak strašnej, ještě kdyby ty okruhy byly levnější..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 16:16 | Nahoru | #73
dva_hrnce> woe kde berete ty mýty, že drom je drahej? když sem jezdil na silnici, měl sem motyku dycky za tři kila, jednou do roka sem to někde na štěrku rozvěsil, oprava 80 a za tři sezóny musel dycky bajk z domu. na dromu s tim sice mrdneš třikrát za sezónu, ale lamináty a nový řídítko a přepáčko stojí max 10 motorka cca kilo... plus provoz na tom budeš plus mínus podobně. jo ještě platba za dromy, dejme tomu 60 za sezónu za gumy a startovný... plácnu, ale myslim že to bude vycházet plus mínus stejně (sezóna) jestli dromy nebo silnice pro hobbíka tedy....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 16:20 | Nahoru | #74
inkvizitorr> nj, tak pokud já někdo R1 do běžnýho provozu, vydrží mu 3 roky a za tu dobu to párkrát rozstřelí, tak to se pak drom vyplatí..

když vezmu svoje provozní náklady, tak za cenu jednoho dne na dromu jezdím celý měsíc v provozu..

holt 60tyček na léto je pro mě dost..

Ale třeba bude jednou lépe a pak z těch silnic taky zmizím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 17:31 | Nahoru | #75
dva_hrnce> já vim, ale upřímně, jezdit měcíc ekonomicky v provozu a ject jeden den na drom, to sou jabka s hruškama. časem k tomu dojde každej rozumnej člověk, něž dát třiapůl kila za novou R1, je lepší to rozdělit na skůtra za 50 do města, 100 000 na okruhovku na drom, 150 za (chtěl sem napsat bandita ) ale napíšu nakeda na silnici a za pade pořídit volítanou krosku a seš vysmátej celej rok jak po pytlíku slušnýho skunku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 17:38 | Nahoru | #76

inkvizitorr píše: dva_hrnce> já vim, ale upřímně, jezdit měcíc ekonomicky v provozu a ject jeden den na drom, to sou jabka s hruškama. časem k tomu dojde každej rozumnej člověk, něž dát třiapůl kila za novou R1, je lepší to rozdělit na skůtra za 50 do města, 100 000 na okruhovku na drom, 150 za (chtěl sem napsat bandita ) ale napíšu nakeda na silnici a za pade pořídit volítanou krosku a seš vysmátej celej rok jak po pytlíku slušnýho skunku



jo tak s tímhle naprostý souhlas, proč jsi to nenapsal před 4-mi lety?

však se k tomu dromu taky časem dokopu, fakt

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 17:45 | Nahoru | #77

Filous píše: ...trochu jsem na tom šrouboval: http://filousb12.ra...usta_F4_750/ [/quote]
Díky. Odpovíš pár dotazů na servis?
1. Je na MV něco hodně speciálního na servisu (nářadí apod.). Vím jen o hákovém klíči na nastavení průvěsu řetězu a ten je v origo nářadí.
2. Tohle je to obávaný ložisko?

To půjde celkem snadno vylisovat. To bych zvládnul sám za cenu ložiska. Pakliže je normovaný (např. SKF).
3. Nějaké další věci co se můžou hodit?

Naposledy editováno 21.05.2011 17:46:09

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 17:47 | Nahoru | #78
dva_hrnce> páč před čtyřma rokama sem byl stejně natvrdlej jako ty teď neboj, vono to příde

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 17:51 | Nahoru | #79
inkvizitorr>
Dík. Na ebay už jsem taky koukal. Jen jsem tam zatím nenašel origo nové díly jako kotouče a řetězovku, vzduchový filtr (mimochodem origo je papírák?) atd. Já bych na ní pak asi neorigo věci nevěšel.
Řešil jsi na okruh nějak úpravu brzd? Na té co jsem jel byly takové slabší.

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 17:59 | Nahoru | #80
Poggy> spíš se zeptej jak to má brzdit..

já koupil cebro a to brzdilo snad hůř než třinda, vyměnil jsem kapalinu, brzdový desky a stoppie už není problém..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2011 v 18:56 | Nahoru | #81

Poggy píše: inkvizitorr>
Dík. Na ebay už jsem taky koukal. Jen jsem tam zatím nenašel origo nové díly jako kotouče a řetězovku, vzduchový filtr (mimochodem origo je papírák?) atd. Já bych na ní pak asi neorigo věci nevěšel.
Řešil jsi na okruh nějak úpravu brzd? Na té co jsem jel byly takové slabší.



hele kououče sem koupil s najetejma 2000km za 80€, při týhle ceně a stavu tam nemá smysl špekulovat po novejch, vzducháč je molitanovej jako na kroskách, takže jenom naolejovat, řetězovka nevim co stojí normální, já kupoval 520 a řetěz myslim 4000, lehká rozeta s dvěma sadama kotoučů stála 95€, pastorek dopředu mislim 15€, když to budeš kupovat v 525 asi to nebude taková raketa aspoň myslim za ten řetěz. jinak ty brzdy brzděj jak víno, mam tam racingový brembácký desky a pancířky už sou tam myslim ve standartu, třeba oproti gsxr brzděj fakt libově i třeba ve srovnání s brembama co sem měl před tim na rsv1000fact 07. prostě na brzdy si nemůžu stěžovat

2 reakcí na tento příspěvek MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 19:17 | Nahoru | #82
jak je to s převodovkou? prý je vyměnitelná, kazetová, dá se s tím nějak čarovat? nebo je to celé blbost?

dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 19:30 | Nahoru | #83
VeFeRák> nevim co bys s tim chtěl dělat a proč bys to chtěl měnit, já tam dal akorát na sekundáru o zub menší pastorek v předu a o dva nebo tři zuby víc (musel bych na to juknout) vzadu a mam rezervní rozetu ještě dozadu na slovač o dva zuby menší a zbytek zatim neřeším, neni zatim totiž proč...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 21:04 | Nahoru | #84
inkvizitorr> no to já nevím, proč tu možnost nabízejí?

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 21:12 | Nahoru | #85
VeFeRák> tohle bude možná řešit někdo, kdo jezdí fakt profi a bude mít na každou trať jinou kazetu dle potřeby aby nahnal pár desetin na kolo..

změna sekundáru je jednodušší, kazeta může mít zas výhodu, že si změníš poměr jednotlivých převodových stupňů (pokud to u MV lze), ale pro běžnýho smrtelníka je to asi fakt zbytečný. .

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

21.5.2011 v 21:18 | Nahoru | #86
VeFeRák> tak já vim proč jí nabízejí, dle mých laických informací lze tím poměrně rychle a jednoduše upravovat výkonovou křivku v souvislosti s otáčkama a rychlostí, jakože na každej drom mít sadu koleček tak aby ti vycházely optimální kvalty a průjezdy byly v těch správnejch otáčkách a tak... spíš mi neni jasný proč se na to ptáš, páč tohle už je vyšší ladičská a člověk kerej už řeší takovýhle věci tak nemá nic společnýho s námi ani těma dotazama na začátku. suma sumárum f4 je bajk dobrej, na silnici dle mě nepoužitelnej, na drom jo, provozní náklady sou přímo úměrný pořizovací ceně bajku, ale pokud sem socka (můj případ) a chci lítat s f4, vůbec bych se toho nebál, ale je potřeba zapomenout na oficiální síť dealerů a servisu a shánět díly na ebay a pod a mít šikovnýho mechánu (já mám a děkuju mu) kerej se o to bude starat. veškerý nářadí mimo klíče na zadní kolo, hlavu řízení a štelování řetězu, což sou dohromady položky do 2000kč na to myslim neni nic speciálního potřeba...

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

22.5.2011 v 10:07 | Nahoru | #87

inkvizitorr píše: hele kououče sem koupil s najetejma 2000km za 80€, při týhle ceně a stavu tam nemá smysl špekulovat po novejch, vzducháč je molitanovej jako na kroskách, takže jenom naolejovat, řetězovka nevim co stojí normální, já kupoval 520 a řetěz myslim 4000, lehká rozeta s dvěma sadama kotoučů stála 95€, pastorek dopředu myslim 15€, když to budeš kupovat v 525 asi to nebude taková raketa aspoň myslim za ten řetěz. jinak ty brzdy brzděj jak víno, mam tam racingový brembácký desky a pancířky už sou tam myslim ve standartu, třeba oproti gsxr brzděj fakt libově i třeba ve srovnání s brembama co sem měl před tim na rsv1000fact 07. prostě na brzdy si nemůžu stěžovat


Tak tam byl nějakej jinej problém. Díky.

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

22.5.2011 v 10:11 | Nahoru | #88

VeFeRák píše: jak je to s převodovkou? prý je vyměnitelná, kazetová, dá se s tím nějak čarovat? nebo je to celé blbost?

dík


Čarovat se s tím asi dá, ale moc výrazné čarování to asi nebude. Spíš si myslím, že je to kvůli snadnému servisu hlavně na trati. Něco se pokazí a vyměníš jí za chvíli (nevím, odhadnu do hodiny, možná ani ne) a zas jedeš bez půlení motoru.

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

22.5.2011 v 10:14 | Nahoru | #89

Jack82 píše: mě uchcával Runner FXR. buď jel jak fík nebo se furt přehříval, pumpa a čidlo si dělaly co chtěly. vzduch je vzduch, míň věcí co se může posrat, menší výkon ale stabiláci. ted mam i skutra raděj na vzduch, skočim a po pár metrech můžu kotlit, na báwu s emi olej ohřeje asi tak za 2km


Viz. # 18

1 reakcí na tento příspěvek MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

22.5.2011 v 18:29 | Nahoru | #90
Poggy: s nedostatečnym technickym zázemím a finančním polštářem bych do toho určitě nešel, ale kyždýho boj. Prase má asi malinko jiný možnosti (minimálně co se týče údržby) a jít do toho stylem mám 150 cash, beru bike za 150 je cesta do záhuby. na ofic.zastoupení nebo pomoc přímo fabriky zapomeň a řešit každou píčovinku přes ebay taky neni uplně ideální, zvlášť jestli chceč tu motorku používat na běžný ježdění. Na běžnou jízdu bych možná uvažoval o brutálce pokud chceš za každou cenu MV, těch jezdí podstatně víc a nechá se i na okruhu. Třeba Pepa sršeň jezdil 910 a ted má 1078 a nemůže si to vynachválit, ale to je jinej druh "pacienta".. Já bych z MV měl prostě bobky

Naposledy editováno 22.05.2011 18:29:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koupím MV agusta F4 - koupeno, aneb... [1, 2] MV Agusta F4 1000, MV Agusta F4 312, MV Agusta F4 75... PETARDAK 49 18.2.2023 v 19:56 PETARDAK
Video Agostini - Pasolini MV Agusta F4 750 Retro 5 25.5.2009 v 19:57 Desmik


TOPlist